Jump to content
IGNORERAD

Vad tror MPR:s samlade IT-expertis om W8


Soengsang

W8 bra nytänk eller?  

15 röster

  1. 1. Bra eller inte bra?

    • Kommer att bli bra.
      8
    • Kommer att bli en flopp
      7


Recommended Posts

Varför inte MS-DOS med BASIC-programmering:

"Hello World" :crazy:

Det var gjejer det! :thumbsup:

Nä, skämt åsido, det gällde W8 och det kan ju vara bra bakom kulisserna och för Tablets, men för en person som jag själv så känns det lite som "börja om från början" som nämts tidigare i tråden. Jag vill skriva på ett "vanligt tangentbord" och "ratta" en vanlig mus. Gick över från att skriva med "pekfingervalsen" till 10-fingerssättning för c:a 20 år sen och det känns som att jag börjar få kläm på det nu så jag vill gärna fortsätta med det ett tag till. Använder skärmtangentbord på mobil o Tablet, det känns inte helt rätt, än iaf. Så om man kan använda gammaldax saker som mus o tangentbord så blir man väl inlockad i W8 så småningom, men jag hänger inte på låset som med W7, då Vista var hopplöst.

Mvh

BBJ

:wai:

Vadå gammaldax?

Det snabbaste sättet att arbeta med en dator är och förblir genom ett traditionellt tangentbord, möjligen bortsett från rent grafiska applikationer.

Fråga gärna drivna systemutvecklare som har lång erfarenhet från system där hög transaktionsvolym och inmatningshastighet har betydelse.

Visst har musen haft betydelse för den grafiska utveckling av datorvärlden men till ett mycket högt pris med avseende på effektivitet, ergonomi etc. Möjligen kan pekskärmen tillsammans med ett artificiellt tangentbord leda oss ur denna gigantiska felutvecklingen när pekningen kan utföras av andra mekanismer än genom handen, tex öga+ansiktsrörelser.

Tekniken finns och är varken dyr eller för komplex. Men det kommer nog att dröja en tid tills Microsoft, Apple & co. har sugit färdigt på sina mus-karamellerna och den s.k. 'teknikrevolution musen' har avslöjats som en återvändsgränd.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    2

  • andrejsdenruskige

    2

  • Singha711

    2

  • ano

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...