Jump to content
IGNORERAD

EURO 2012 fotboll - Har ni kört fast i Thailand


Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad

kanske sitter ni som jag gjort det sista och undrar hur i H:sicke man skall göra för att få se EM-fotbollen när man bor nere i Thailand, och om man inte har satelit-TV??????

Har fått nos på 2 sätt då och hoppas att alltid någon får lite glädje av den infon:

a - www.thaiexpat.tv teckna Er för en 2 dagars test, så kan ni se hela engelska TV-nätet

b - http://www.paddypower.com/bet signa upp och få tillgång till matcherna här.

Lycka till...

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    5

  • Nypan

    3

  • thomas001

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inga pompem.Kinasporten CCTV5 sänder hela EM, finns med i de flesta parabolpkt, det bästa är att slippa alla kommentatorer för Kinesiska hajar man 0 av så då går Radion fett!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

kanske sitter ni som jag gjort det sista och undrar hur i H:sicke man skall göra för att få se EM-fotbollen när man bor nere i Thailand, och om man inte har satelit-TV? ?????

Har fått nos på 2 sätt då och hoppas att alltid någon får lite glädje av den infon:

a - www.thaiexpat.tv teckna Er för en 2 dagars test, så kan ni se hela engelska TV-nätet

b - http://www.paddypower.com/bet signa upp och få tillgång till matcherna här.

Lycka till...

uncen...

Prova http://www.hahasport.com om ni har bra internetanslutning

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Prova www. hahasport.com om ni har bra internetanslutning

Ha ha

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ta in rysskanalen , dom sänder all sport med amerikanska reportrar och på engelsk

Ändrades av Scandinaviancorner
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanal 3,5 och 9 visar fotbollen med Thai kommentator, de får du in med en vanlig antenn.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova www. hahasport.com om ni har bra internetanslutning

Måste man inte betala, för att titta där????

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta in rysskanalen , dom sänder all sport med amerikanska reportrar och på engelsk

Adressen är ?????

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

prova använda sveriges radio för ljudet, det kanske blir hyfsad synk på ljud o thaitv

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Måste man inte betala, för att titta där? ???

Nej, jag har inte betalt något.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter nu och kollar NHL-finalen via hahasport och det fungerar perfekt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter nu och kollar NHL-finalen via hahasport och det fungerar perfekt.

Sitter nu och kollar NHL-finalen via hahasport och det fungerar perfekt.

Vet ej varför men den går inte att öppna just nu från Thai.

Har du länken? ???? ???? ?????

Ändrades av Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Sitter nu och kollar NHL-finalen via hahasport och det fungerar perfekt.

Jag kollade förut på EXPATTV-grejen jag nämnde och det var ju från BBC 1 -

där kan vi snacka om perfekt och klar bild. Sedan tvärdog allting TROTS att jag

tecknat en fri trial på 2 dagar.

jag kollade då på hahasports-länken, och det var ju tur att man hade den till hands.

Stort tack för det... Nu fick man ju i alla fall se resten av matchen Holland-DK.

Jag sitter i Thailand - bilden var väldigt otydlig, och det streamade ganska mycket, så perfekt nä,

men jag var jääkligt lycklig ändå.

Stort tack för den...

uncen...

Ändrades av uncen
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ej varför men den går inte att öppna just nu från Thai.

Har du länken? ???? ???? ?????

När jag var i Thailand så skrev jag bara hahasport i googles sökruta och då fungerade det.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

http://www.thefirstrow.eu/

Bättre än 55sport

Tack så mycket skall pröva den också. hoppas det funkar ifrån Thailand för det är ju HÄR som är problemet inte i Sverige. I Sverige finns ju TV att se på,, behöver inte glo in i en dator där.. Men här är ju datorn guld värd tycker jag i alla fall.

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.thefirstrow.eu/

Bättre än 55sport

Ja jag vet men den sidan slutade att fungera när jag var i Thailand men det kanske berodde på att jag fick köpa en ny dator där, för med min " svenska" dator kunde jag kolla på den sidan

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket skall pröva den också. hoppas det funkar ifrån Thailand för det är ju HÄR som är problemet inte i Sverige. I Sverige finns ju TV att se på,, behöver inte glo in i en dator där.. Men här är ju datorn guld värd tycker jag i alla fall.

uncen...

http://www.thefirstrow.eu/

Bättre än 55sport

Ja jag vet men den sidan slutade att fungera när jag var i Thailand men det kanske berodde på att jag fick köpa en ny dator där, för med min " svenska" dator kunde jag kolla på den sidan

Hittade den sidan för en tid sedan efter tipps av Stefan5300 men domänen var då .ru, då fungerade den från Thailand, men det gör den inte nu utan man måste köra via VPN.

Annars så är firstrow en väldig bra streamsida, bla fotboll, hockey och F1 fungerar klockrent.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Så här har vi löst det. En s.k Grammybox. Kostnad 1500 Baht. Men det är ett krav. Man måste ha en s.k PSI-parabol.

Dvs en stor svart parabol. En sådan som dom flesta Thaiare har numer.

Tror vi betalade 2.900 Baht för den med två mottagare och två fjärrkontroller...men det är några

år sedan nu.

Testade med en klassisk antenn först...skitbild där vi bor. :thumbsup:

post-8709-0-33955600-1339315956.jpg

post-8709-0-33955600-1339315956.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Som någon sade... alla matcher går ju på vanliga Thai Canal 3 (några matcher på 7)

Så varför tröga på datorn...

Det enda man behöver är en bordsantenn, eller lite bättre fönsterantenn...plus en TV...

De som har Truevision kan använda befintliga Trueparabolen, men linan måste in i en box från Grammy. Boxar finns numer i drivor att köpa på Tesco Lotus, Big C för 1590kr. Fin bild, engelsk kommentar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Så här har vi löst det. En s.k Grammybox. Kostnad 1500 Baht. Men det är ett krav. Man måste ha en s.k PSI-parabol.

Dvs en stor svart parabol. En sådan som dom flesta Thaiare har numer.

Tror vi betalade 2.900 Baht för den med två mottagare och två fjärrkontroller...men det är några

år sedan nu.

Testade med en klassisk antenn först...skitbild där vi bor. :thumbsup:

Ursäkta en korkad fråga kanske, men går det inte att se med den vanliga PSI Boxen, som man fick med när man köpte stora svarta parabolen?

Ändrades av Don Went
Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta en korkad fråga kanske, men går det inte att se med den vanliga PSI Boxen, som man fick med när man köpte stora svarta parabolen?

Tjena!

Tyvärr inte...har testat :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Som någon sade... alla matcher går ju på vanliga Thai Canal 3 (några matcher på 7)

Så varför tröga på datorn...

Det enda man behöver är en bordsantenn, eller lite bättre fönsterantenn...plus en TV...

De som har Truevision kan använda befintliga Trueparabolen, men linan måste in i en box från Grammy. Boxar finns numer i drivor att köpa på Tesco Lotus, Big C för 1590kr. Fin bild, engelsk kommentar.

Jag vet inte om jag är fel ute nu, men jag försöker att "hänga med" lite grand i vad som händer med just fotbollen och det politiska spelet mellan Grammy och truVision. Som nu 2st har sagt... Så kan jag INTE alls finna att det funkar att se på TV i Thailand och se EM-fotbollen.

Rutan är blockerad av Grammy, och rutan är fylld av en massa text på thai och också på engelska, där man säger att Grammy är bad boys och att TruVisi0on då naturligtvis är oskyldiga och inte kan förstå varför stora stygga vargen blockerar deras fina TV-företags sändningar.

TrueVision förstår helt enkelt inte att de nog måste vara med och "leka" och satsa lite själva om de skallfå bilder ifrån fotbollen. De blev erbjudna rfedan ifrån början av Grammy att vara partner och köpa rättigheterna. men TruVision gjorde en s.k. "Thailand", och skiter fullständigt i att betala nåt så länge som man kan stjäla det ifrån andra idi*ter som betalar för sig. Grammy lär ha betalt 400 miljoner baht för dessa rättigheter. Så jag tror att jag förstår ganska klart varför de är skittrötta på TrueVision.

Det sägs ifrån TrueVisions sida att de skall ta upp förhandlandet igen i början av denna vecka som kommer och att det nog skall gå bra!!!!! men men men, om de inte är villiga att betala, så kan de nog ta sig i brasan. Äntligen någon som slår tillbaka emot detta piratkopierande elände som finns härborta bl.a. i Asien.

Skäms TrueVision, som tar betalt själva av sina abonnenter för betalkanalerna, de som alltså vill ha engelsk kommentator för fotbollen. Och sedan så skiter de i att göra rätt för sig.

Någon som tror att TrueVisions abonnenter får pengarna tillbaka, räck upp en hand snälla!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...