Jump to content
IGNORERAD

Ångest var gång man ska stoppa in den i dosan varför är det på det viset?


Guest borichiangmai

Recommended Posts

Guest borichiangmai

Fattar inte varför elkontakterna ser ut som dom gör alltid ett himla pillande när man ska ansluta något. Var kommer dom från USA eller Kina kanske rent av Thailand? Jag försöker att byta ut dom mot svenska så fort som möjligt.Ska inte snacka om förläningskablarna kontakterna ramlar ju ut av sig själv. Några tips?

Ha det

post-8504-0-05004300-1339149283.gif

post-8504-0-05004300-1339149283.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • civona

    8

  • Khun Ken

    7

  • Keithan

    5

  • Wangthong

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja de måste vara sämst i världshistorien

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte varför elkontakterna ser ut som dom gör alltid ett himla pillande när man ska ansluta något. Var kommer dom från USA eller Kina kanske rent av Thailand? Jag försöker att byta ut dom mot svenska så fort som möjligt.Ska inte snacka om förläningskablarna kontakterna ramlar ju ut av sig själv. Några tips?

Ha det

Nää. Inga tips.

All el är kass, Jag upprepar KASS, i Thailand.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä inga tips som är enkla. Jag brukar ta med skarvdosor från SV som jag modifierat lite dvs. bytt stickproppen mot den äldre typen som fanns i Sv tidigare den som har kluvna stift, då kan jag moderera som jag vill.

Annars så byta alla till Sv standard inte så svårt

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har förmodligen drabats av prestationsångest! Ta det bara lite lugnt och tänk på att förspelet är viktigt, det är alltid mycket pillande och trixande innan man får stoppa den i dosan :crazy:

PeeBee

Ändrades av PeeBee
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har förmodligen drabats av prestationsångest! Ta det bara lite lugnt och tänk på att förspelet är viktigt, det är alltid mycket pillande och trixande innan man får stoppa den i dosan :crazy:

PeeBee

OT

En tjej kommer till skräddaren och vill köpa en kjol. Men den ska vara kort-kort.

Hon kommer tillbaka och provar, men den ska vara kortare.

Efter 3:e besöket och hon fortfarnde tycker kjolen är för lång, säger skräddaren : "Då får vi nog ringa elektrikern".

- Ringa elektrikern ?

- Ja vill du ha den kortare, måste vi nog flytta dosan !

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad man än anser, så inte är det bara att byta dosa mot dosa och tro att det ska bli bra på en gång. Nä det krävs ett omsorgsfullt provande för att hitta en dosa som man blir nöjd med. Personligen tycker jag att den svenska typen ofta är lite glapp och inte sluter så bra om pinnen. Speciellt den äldre svenska typen.

I fallet med dosor så föredrar jag nog de thailändska, känns oftast tight och bra och oxiderar inte så mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastisk bra trådrubrik :crazy::crazy::crazy::crazy::crazy:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Fattar inte varför elkontakterna ser ut som dom gör alltid ett himla pillande när man ska ansluta något. Var kommer dom från USA eller Kina kanske rent av Thailand? Jag försöker att byta ut dom mot svenska så fort som möjligt.Ska inte snacka om förläningskablarna kontakterna ramlar ju ut av sig själv. Några tips?

Ha det

Känner du dig otrygg, ska du stanna i Sverige, där allt är bäst. :thumbsup:

Att inte alla förstått det än, att våran standard är nummer ett!? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

SILVERTEJP!!!!!

Funkar det inte med det, så är det RIKTIGT trasigt!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte varför elkontakterna ser ut som dom gör alltid ett himla pillande när man ska ansluta något. Var kommer dom från USA eller Kina kanske rent av Thailand? Jag försöker att byta ut dom mot svenska så fort som möjligt.Ska inte snacka om förläningskablarna kontakterna ramlar ju ut av sig själv. Några tips?

Ha det

Det glappar som allt annat här i Thailand :haha:
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad man än anser, så inte är det bara att byta dosa mot dosa och tro att det ska bli bra på en gång. Nä det krävs ett omsorgsfullt provande för att hitta en dosa som man blir nöjd med. Personligen tycker jag att den svenska typen ofta är lite glapp och inte sluter så bra om pinnen. Speciellt den äldre svenska typen.

I fallet med dosor så föredrar jag nog de thailändska, känns oftast tight och bra och oxiderar inte så mycket.

Ja det är ju klart att äldre svenskor glappar, och unga thailändskor sluter så bra om pinnen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest borichiangmai

Ja det är ju klart att äldre svenskor glappar, och unga thailändskor sluter så bra om pinnen

Nja nu vet jag inte om jag fattar :nono: ,ska man använda Thailändskor till dosan för att dom sluter tätare än äldre svenskor?? :nyam: blir det eldsäkert det? :crazy::14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja nu vet jag inte om jag fattar :nono: ,ska man använda Thailändskor till dosan för att dom sluter tätare än äldre svenskor?? :nyam: blir det eldsäkert det? :crazy::14:

Det kommer att spruta som bara den
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja nu vet jag inte om jag fattar :nono: ,ska man använda Thailändskor till dosan för att dom sluter tätare än äldre svenskor?? :nyam: blir det eldsäkert det? :crazy::14:

Det är pinnen du skall använda, vet du inte det :not_i:
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja nu vet jag inte om jag fattar :nono: ,ska man använda Thailändskor till dosan för att dom sluter tätare än äldre svenskor?? :nyam: blir det eldsäkert det? :crazy::14:

Svenskan har ju en ganska svår gramatik och svårt språk överlag. Strunta i att formuleringen blev konstig. Jag ska prova att rätta ut det åt dig.

Om du letar och provar en del thailändska fräscha dosor, och letar efter en som är riktigt tight, så hittar du säkert någon som är bättre än en svensk dosa som varit med en stund och börjat glappa. De thailändska ska visst vara lättast att få tag på i lampaffären.

Men jag håller med dig och förstår din osäkerhet. De thailändska dosorna kan man aldrig vara riktigt säker på hur dom är, man ska helst prova dom en längre tid för att vara säker. Att vara riktigt säker på att de inte är eldfängda kan vara nästan omöjligt att veta, rätt vad det är så kan det bara brinna till. Man bör inte heller underskatta utgifterna som kan uppkomma under letandet efter en bra dosa. Rätt vad det är kan det uppkomma förutseda ugifter som man inte kunnat ana. Den som är osäker på hur man ska förfara i sådana fall, bör hålla sig till de svenska mer tillförlitliga dosorna. Lyckas du bara hitta en bra dosa så kan den hålla livet ut.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Svenskan har ju en ganska svår gramatik och svårt språk överlag. Strunta i att formuleringen blev konstig. Jag ska prova att rätta ut det åt dig.

Om du letar och provar en del thailändska fräscha dosor, och letar efter en som är riktigt tight, så hittar du säkert någon som är bättre än en svensk dosa som varit med en stund och börjat glappa. De thailändska ska visst vara lättast att få tag på i lampaffären.

Men jag håller med dig och förstår din osäkerhet. De thailändska dosorna kan man aldrig vara riktigt säker på hur dom är, man ska helst prova dom en längre tid för att vara säker. Att vara riktigt säker på att de inte är eldfängda kan vara nästan omöjligt att veta, rätt vad det är så kan det bara brinna till. Man bör inte heller underskatta utgifterna som kan uppkomma under letandet efter en bra dosa. Rätt vad det är kan det uppkomma förutseda ugifter som man inte kunnat ana. Den som är osäker på hur man ska förfara i sådana fall, bör hålla sig till de svenska mer tillförlitliga dosorna. Lyckas du bara hitta en bra dosa så kan den hålla livet ut.

Köp riktiga jordade dosor, så är det säkert, inte bara dosor med 3 hål, utan det skall vara tjock slad med 3 trådar, fas, nolan och jord
Link to comment
Dela på andra sajter

Köp riktiga jordade dosor, så är det säkert, inte bara dosor med 3 hål, utan det skall vara tjock slad med 3 trådar, fas, nolan och jord

Jo det är väl rätt !

Men om man stoppar in kontakten från dosan i vägguttaget som har tre hål, men bara fas och nolla ansluten, vad hjälper det då ?

"Svensk el-standard" inkopplad av thai :D

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är väl rätt !

Men om man stoppar in kontakten från dosan i vägguttaget som har tre hål, men bara fas och nolla ansluten, vad hjälper det då ?

"Svensk el-standard" inkopplad av thai :D

Då får du dra en tråd till, jord tråd från alla vägguttag till en kopplings dosa, vidare till proppskåpet och sen till jorden. Lite jobb men då är du säkert :crazy:
Link to comment
Dela på andra sajter

Då får du dra en tråd till, jord tråd från alla vägguttag till en kopplings dosa, vidare till proppskåpet och sen till jorden. Lite jobb men då är du säkert :crazy:

Tack, Mycket tack :rotfl:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Då får du dra en tråd till, jord tråd från alla vägguttag till en kopplings dosa, vidare till proppskåpet och sen till jorden. Lite jobb men då är du säkert :crazy:

En jordfelsbrytare vid proppskåpet är enklare

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...