Jump to content
IGNORERAD

Tråkig historia....igen....


noBuzz

Recommended Posts

Är det ingen av byborna som klandrar thaidamen? Jag har fått för mig att det sociala trycket kan vara hårt i byarna.

Fast hon kanske skiter i det.

Herr Chang har talat.

Hej!

Här tror jag att du är och trampar i det centrala,,sociala trycket.det är nog det som normalt,sätter gränser för vårt beteende..

MVH//Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    14

  • andrejsdenruskige

    7

  • Baa

    5

  • GammalDansken

    4

Mest aktiva i denna tråd

Är det ingen av byborna som klandrar thaidamen? Jag har fått för mig att det sociala trycket kan vara hårt i byarna.

Fast hon kanske skiter i det.

Herr Chang har talat.

Har dom pengar så är nog den utfattige husbyggaren inte någon vinnare. Har du framgång och är rik sluter man upp och går inte emot. En fattig kan man tycka synd om.. men knappast ta strid för mot en rik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ingen av byborna som klandrar thaidamen? Jag har fått för mig att det sociala trycket kan vara hårt i byarna.

Fast hon kanske skiter i det.

Herr Chang har talat.

Dom är inte från samma by så de i tjejens by står ju på hennes sida, antar jag.

Men jag har inte tillräckligt med information om det så jag kan inte säga att jag vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte inte att nationalitet eller ursprung hade så stor betydelse. Det är väl lika illa oavsett vem som drabbas?

Hej noBUZZ.

Du har naturligtvis rätt i att det känslomässigt inte är någon skillnad, men juridiskt och praktiskt är det en stor skillnad.

Ett Thai / Thai par boende i Thailand har helt andra juridiska förutsättningar än ett Thai / Farang par boende i Thailand.

Ett Thai / Thai par boendes i Thailand kan gemensamt stå som ägare till mark och hus, samtidigt som de kan stå som gemensamt ansvariga för banklånen.

Detta är en omöjlighet för ett Thai / Farang par boende i Thailand.

Alltihop är naturligtvis lika tragiskt var det än inträffar, och tyvärr verkar det alltid vara den snälla och kanske naiva personen som råkar illa ut i slutändan.

Dom hänsynslösa och empatilösa verkar alltid klara sig bättre tyvärr!

mvh.

Luttrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, vänta ett tag nu...detta är i Thailand, dom jobbar tillsammans men, vänta ett tag nu...har inte du flyttat hem?

Ändå vet du att han har börjat dricka fast du vet inte hur mycket och du ska träffa honom om ett par dagar..semester i Thailand?

Kan du reda ut detta lite mer!

Historien i sig är ju rätt intrikat och speglar en annan sida av SomNamNa där det inte figurerar någon farang, så som diskutionsämne är det rätt intressant!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, vänta ett tag nu...detta är i Thailand, dom jobbar tillsammans men, vänta ett tag nu...har inte du flyttat hem?

Ändå vet du att han har börjat dricka fast du vet inte hur mycket och du ska träffa honom om ett par dagar..semester i Thailand?

Kan du reda ut detta lite mer!

Historien i sig är ju rätt intrikat och speglar en annan sida av SomNamNa där det inte figurerar någon farang, så som diskutionsämne är det rätt intressant!

Kanske är det en fiktiv historia ?

Spänningen stiger :)

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hmm, vänta ett tag nu...detta är i Thailand, dom jobbar tillsammans men, vänta ett tag nu...har inte du flyttat hem?

Ändå vet du att han har börjat dricka fast du vet inte hur mycket och du ska träffa honom om ett par dagar..semester i Thailand?

Kan du reda ut detta lite mer!

Historien i sig är ju rätt intrikat och speglar en annan sida av SomNamNa där det inte figurerar någon farang, så som diskutionsämne är det rätt intressant!

Hmm, vänta ett tag nu...detta är år 2012 och både telefon och internet finns för att hålla kontakt med omvärlden :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, vänta ett tag nu...detta är år 2012 och både telefon och internet finns för att hålla kontakt med omvärlden :thumbsup:

Inte i urskogen, där gäller röksignal och flaskpost och det tar längre tid! :crazy:

Blev lixom fundersam eftersom "dom skall träffas" inom kort!

Kanske har di nån ny IT-uppfinning så man kan åka med i surfen?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske är det en fiktiv historia ?

Spänningen stiger :)

Skulle inte förvåna mig om NoBuzz har skapat en fiktiv historia så det blir lite drag på forumet.. NoBuzz är ju med all respekt både kunnig och en lurig jäkel så helt otroligt är det inte.. :crazy: TS första inlägg innehöll några vita fläckar som kändes märkligt för att komma från NoBuzz . ???

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven

En annan tråkigt historia. Tjejens systerfson fick höra ett och annat av sina svärpäron här om dagen. Han och hans tjej har en dotter på 1,5 år. Han ordnade jobb till henne på en fabrik utanför Bangkok där han själv jobbar medans hon vart hemma och passat lillen i byn under de första 1,5 åren. Ja för att komma direkt på sak. Hans tjejs päron var inte nöjda utan uppmanare tjejen att gå och träffa en farang istället när han står bredvid och hör allt. :nono: Vilken taktkänsla och empati man kan ha :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan tråkigt historia. Tjejens systerfson fick höra ett och annat av sina svärpäron här om dagen. Han och hans tjej har en dotter på 1,5 år. Han ordnade jobb till henne på en fabrik utanför Bangkok där han själv jobbar medans hon vart hemma och passat lillen i byn under de första 1,5 åren. Ja för att komma direkt på sak. Hans tjejs päron var inte nöjda utan uppmanare tjejen att gå och träffa en farang istället när han står bredvid och hör allt. :nono: Vilken taktkänsla och empati man kan ha :14:

Inget ovanligt, för det är bara en sak som är viktigt för väldigt många och det är att ha mer stålar än grannarna, annars får dom ljuga ihop det och då blir det lättare med en TingTong Farang!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...jag citerar ett gammalt visdomsord som kanske passar in på det här:

Det regnar på den gode och det regnar på den onde,

dock faller långt mera på den gode,

ty den onde stjäl hans paraply.

Livet är som en påse - tomt och innehållslöst tills man fyller det med något.

/Pastor Jansson

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att det slutar väl i denna olyckliga historia :thumbsup: dumma madam

Gör som såpaförfattarna, skriv ett eget avsnitt och publicera, det kan ju bli en bästseller utan like!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hennes familj är rikare än polarens som tillhör den fattigaste gruppen i Isaan och har just ingenting.

Där e ju grundbulten till hela problemet. Om nu hennes familj hade degen kunde väl dom cashat kalaset.

Framförallt med tanke på att huset ska stå på deras tomt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, vänta ett tag nu...detta är i Thailand, dom jobbar tillsammans men, vänta ett tag nu...har inte du flyttat hem?

Ändå vet du att han har börjat dricka fast du vet inte hur mycket och du ska träffa honom om ett par dagar..semester i Thailand?

Inte i urskogen, där gäller röksignal och flaskpost och det tar längre tid! :crazy:

Blev lixom fundersam eftersom "dom skall träffas" inom kort!

Kanske har di nån ny IT-uppfinning så man kan åka med i surfen?

Japp, jag åkte från Sverige den 5:e och kommer att träffa honom i byn på lördag.

Meningen var att ha träffats redan men eftersom han är rätt dålig så blev han hemskickad till byn.

Skulle inte förvåna mig om NoBuzz har skapat en fiktiv historia så det blir lite drag på forumet.. NoBuzz är ju med all respekt både kunnig och en lurig jäkel så helt otroligt är det inte.. :crazy: TS första inlägg innehöll några vita fläckar som kändes märkligt för att komma från NoBuzz . ???

Fiktiva historier är inte min gebit. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Snarare så kan resultatet bli att han super ihjäl sig. Han visar ganska allvarliga tendenser åt det hållet och häller i sig Lao Kaao varje dag.

I går fick han för sig att han skulle ut och köpa blommor klockan 3 på natten. Han har dessutom en äldre bror som söp ihjäl sig av ungefär samma orsak.

Usch.

Kvinnor är verkligen inte att leka med...

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

I går fick han för sig att han skulle ut och köpa blommor klockan 3 på natten.

De kan han väl stjäla någonstans vid den tiden på dygnet.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...