Jump to content
IGNORERAD

Ankomst BKK 06.00, sedan flyg till Udon eller Sakon


Kajjan

Recommended Posts

Halloj,

Jag misstänker att jag inte är den enda på forumet som stått inför det här problemet. Jag ankommer till BKK med Thai airways ca 06.00, för att sedan så snabbt och smidigt som möjligt ta mig till Udon Thani eller Sakon Nakhon. Thai har en avgång till Udon 07.05, vilket känns lite väl snävt. Nästa avgång är först runt 14.00. Ungefär samma avgångstider med Air asia.

Stämmer det att det inte går att checka in bagaget i CPH, direkt till Udon?

Om det inte är möjligt, så kan jag ju glömma 07.05 avgången direkt.

Det finns inga andra flygbolag som man mot förmodan aldrig hört talas om som flyger till Udon?

Nok air har några avgångar under dagen till Sakon Nakhon (vilket egentligen passar bättre), dock från Don Muang. Det kanske blir ett alternativ. Frågan är bara vad man ska sysselsätta sig med i BKK mellan 06.00 och 13.00... Tips?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Rogigoal

    7

  • Kajjan

    3

  • leifen

    3

  • Khemmarat

    2

Mest aktiva i denna tråd

Halloj,

Jag misstänker att jag inte är den enda på forumet som stått inför det här problemet. Jag ankommer till BKK med Thai airways ca 06.00, för att sedan så snabbt och smidigt som möjligt ta mig till Udon Thani eller Sakon Nakhon. Thai har en avgång till Udon 07.05, vilket känns lite väl snävt. Nästa avgång är först runt 14.00. Ungefär samma avgångstider med Air asia.

Stämmer det att det inte går att checka in bagaget i CPH, direkt till Udon?

Om det inte är möjligt, så kan jag ju glömma 07.05 avgången direkt.

Det finns inga andra flygbolag som man mot förmodan aldrig hört talas om som flyger till Udon?

Nok air har några avgångar under dagen till Sakon Nakhon (vilket egentligen passar bättre), dock från Don Muang. Det kanske blir ett alternativ. Frågan är bara vad man ska sysselsätta sig med i BKK mellan 06.00 och 13.00... Tips?

Har haft samma fundering,,fast kommer med sthlflighten till bkk 5,55 o udon planet går 7,20..

Har pratat med både resebyrån och thai i sthlm,,det ska funka o ni ska hinna är svaren jag fått trots att man måste checka om bagaget..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju som om det blir tight men det beror ju på hur mycket folk det är vid en tidpunkten. Det har ju tidigare varit uppe att man man måste vara tidig på suvvan när man skall flyga hem pga alla köer, senast tog jag en taxi kl06 från chitlom och var igenom säkerhetskontrollen kl 07,05... Bokar du via resebyrå så är väl det värsta som kan hända att du får ta nästa flyg, har du bokat resorna separat så är det jobbigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Chang

Har du en Thai Airways till Bangkok och sedan en Thai Airways biljett vidare till UTH så checkas det in hela vägen. Även om de är köpta vid olika tillfällen brukar det inte vara några problem om det är samma bolag. Är det separata biljetter och olika bolag måste du vänta på ditt ditt bagage och sedan gå till incheckningen och säkerhetskontrollen igen för att checka in bagaget och dig själv på nytt. Då räcker det inte med en timme. Inte på långa vägar.

Dessutom får du ha i åtanke - om du köper separata biljetter - att du torskar din biljett till UTH om kärran från Kastrup är försenad och du missar anslutningen. Har du en genomgående biljett så är det inga problem.

Mitt lilla tips är att ta en eller ett par dagar i BKK. Det kan vara trevligt efter en lång resa. Checka ut bagaget i lugn och ro och åk på lite sight-seeing. Då slipper du stressa vid ankomsten till BKK.

Om du nu ska ha separata biljetter, vilket ibland kan vara ekonomiskt mycket försvarbart, rekommenderar jag minst fyra timmars anslutning.

Ändrades av Khun Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en Thai Airways till Bangkok och sedan en Thai Airways biljett vidare till UTH så checkas det in hela vägen.

Nope det gör det inte om thai inte ändrt det senaste veckan..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar. Jag ska höra av mig direkt till Thai airways och fråga hur det ligger till med incheckningen av bagaget i CPH. Det verkar råda delade meningar om det, inte minst i den här tråden :)

Lutar väl åt att åka med Nok Air annars... Jag skyr BKK som pesten, att spendera några dagar där är inte ett alternativ ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar. Jag ska höra av mig direkt till Thai airways och fråga hur det ligger till med incheckningen av bagaget i CPH. Det verkar råda delade meningar om det, inte minst i den här tråden :)

Lutar väl åt att åka med Nok Air annars... Jag skyr BKK som pesten, att spendera några dagar där är inte ett alternativ :wink:

Så här står det på Thai,s hemsida..

Måste väskorna tas ut i Bangkok, när jag flyger vidare inrikes i Thailand?

Flyger du vidare till Chang Mai, Chiang Rai, Hat Yai, Phuket, Koh Samui eller Krabi kan väskorna checkas in till din slutdestination. För övriga destinationer måste du ta ut väskan i Bangkok.

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här står det på Thai,s hemsida..

Måste väskorna tas ut i Bangkok, när jag flyger vidare inrikes i Thailand?

Flyger du vidare till Chang Mai, Chiang Rai, Hat Yai, Phuket, Koh Samui eller Krabi kan väskorna checkas in till din slutdestination. För övriga destinationer måste du ta ut väskan i Bangkok.

Tack för den. Då var det avgjort... Nok air till Sakon från Don Muang it is!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Så här står det på Thai,s hemsida..

Måste väskorna tas ut i Bangkok, när jag flyger vidare inrikes i Thailand?

Flyger du vidare till Chang Mai, Chiang Rai, Hat Yai, Phuket, Koh Samui eller Krabi kan väskorna checkas in till din slutdestination. För övriga destinationer måste du ta ut väskan i Bangkok.

Kan inte stämma, det är väl bara SAS och den där skitflygplatsen i fjollträsk som behandlar sina passagerare på det viset ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte stämma, det är väl bara SAS och den där skitflygplatsen i fjollträsk som behandlar sina passagerare på det viset ???

Gäller bara tydligen flygen från fjollträsk,,från övriga platser från den minsta igloo till det störst inkatoppen får du det framburet

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en Thai Airways till Bangkok och sedan en Thai Airways biljett vidare till UTH så checkas det in hela vägen. Även om de är köpta vid olika tillfällen brukar det inte vara några problem om det är samma bolag. Är det separata biljetter och olika bolag måste du vänta på ditt ditt bagage och sedan gå till incheckningen och säkerhetskontrollen igen för att checka in bagaget och dig själv på nytt. Då räcker det inte med en timme. Inte på långa vägar.

Dessutom får du ha i åtanke - om du köper separata biljetter - att du torskar din biljett till UTH om kärran från Kastrup är försenad och du missar anslutningen. Har du en genomgående biljett så är det inga problem.

Mitt lilla tips är att ta en eller ett par dagar i BKK. Det kan vara trevligt efter en lång resa. Checka ut bagaget i lugn och ro och åk på lite sight-seeing. Då slipper du stressa vid ankomsten till BKK.

Om du nu ska ha separata biljetter, vilket ibland kan vara ekonomiskt mycket försvarbart, rekommenderar jag minst fyra timmars anslutning.

Nja, jag är inte så säker på det längre eftersom det inte längre finns någon internationell flight från/till Udon vilket innebär att det inte finns någon mig. på flygplatsen.

Tror det är värt att kolla för jag misstänker att bagaget måste plockas av i BKK!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det måste plockas av. Tar ca 1 timme. Men Thai har vär en flight runt 9.20

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte stämma, det är väl bara SAS och den där skitflygplatsen i fjollträsk som behandlar sina passagerare på det viset ???

Pigge och får genast ta tag i detta!

Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Det måste plockas av. Tar ca 1 timme. Men Thai har vär en flight runt 9.20

Nej inte till udon thani

Search Flights Review Travellers Purchase Complete

Select your flights

Bangkok to Udon Thani Sunday, June 24, 2012

Udon Thani to Bangkok Thursday, June 28, 2012

Travellers: 1

Fare type: Economy classes

Legend:e = e-ticket option, = Limited seats left, ฿ = Thai Baht

make all available Compare fare

Select your outbound and return flights and prices below. It is possible that some flight or price options may not be combined. Prices are per passenger and include Taxes.

select the cheapest sort results by:

Departure time Arrival time Origin Destination Number of stops Duration Outbound: Bangkok-Udon Thani

Sun, June 24

HOT DEAL SAVER SAVER PLUS FLEX SAVER FLEX SAVER PLUS FULL FLEX

dep: 07:05 Bangkok (BKK)

arr: 08:10 Udon Thani (UTH)

Thai Airways Intl(TG2)

1:05 0 stop(s) eFlight details

dep: 14:00 Bangkok (BKK)

arr: 15:05 Udon Thani (UTH)

Thai Airways Intl(TG10)

1:05 0 stop(s) eFlight details

dep: 18:05 Bangkok (BKK)

arr: 19:10 Udon Thani (UTH)

Link to comment
Dela på andra sajter

Udon Thani har väl varken passkontroll eller tull numera.

Då måste det göras i Bangkok.

Tror att man får en egen prioritering vid transfer och slipper köa med alla andra.

Thai Airways brukar ha personal vid ankomst-gaten som hjälper till.

Själv har jag biljett till Udon i september med drygt en timma mellan avgångarna och litar på att det fungerar.

Annars blir jag ombokad av thai.

Nu landar oftast Stockholmsplanet 30 till 40 minuter tidigare än planerat.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

När vi flög i påskas fick vi ta ut väskorna i BKK och checka in dem igen

De tydligen tagit bort 9:20 till UTH ...Jävla skit :kort:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ledarsvinet

Halloj,

Jag misstänker att jag inte är den enda på forumet som stått inför det här problemet. Jag ankommer till BKK med Thai airways ca 06.00, för att sedan så snabbt och smidigt som möjligt ta mig till Udon Thani eller Sakon Nakhon. Thai har en avgång till Udon 07.05, vilket känns lite väl snävt. Nästa avgång är först runt 14.00. Ungefär samma avgångstider med Air asia.

Stämmer det att det inte går att checka in bagaget i CPH, direkt till Udon?

Om det inte är möjligt, så kan jag ju glömma 07.05 avgången direkt.

Det finns inga andra flygbolag som man mot förmodan aldrig hört talas om som flyger till Udon?

Nok air har några avgångar under dagen till Sakon Nakhon (vilket egentligen passar bättre), dock från Don Muang. Det kanske blir ett alternativ. Frågan är bara vad man ska sysselsätta sig med i BKK mellan 06.00 och 13.00... Tips?

Ypperlig anledning för att ta några dagar i BKK först :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Någon som åkt Arlanda-Bkk och 07.05 till Udon på slutet?

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Någon som åkt Arlanda-Bkk och 07.05 till Udon på slutet?

Leif

Ska göra den resan i dec o bokade just dessa tider,,när jag i veckan skulle pröjsa så sa thai,s bokningssytem ifrån,,går ej,för kort anslutning och ändrade till 14.00 flighten till udon,,enligt resebyrån har dom ändrat eftersom många verkar har svårt o hinna med,,annars kunde man flytta udonflighten nån timma men icke,,thaitänk

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska göra den resan i dec o bokade just dessa tider,,när jag i veckan skulle pröjsa så sa thai,s bokningssytem ifrån,,går ej,för kort anslutning och ändrade till 14.00 flighten till udon,,enligt resebyrån har dom ändrat eftersom många verkar har svårt o hinna med,,annars kunde man flytta udonflighten nån timma men icke,,thaitänk

Flytta Udonflighten för att en Svensk kommer ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska göra den resan i dec o bokade just dessa tider,,när jag i veckan skulle pröjsa så sa thai,s bokningssytem ifrån,,går ej,för kort anslutning och ändrade till 14.00 flighten till udon,,enligt resebyrån har dom ändrat eftersom många verkar har svårt o hinna med,,annars kunde man flytta udonflighten nån timma men icke,,thaitänk

Och det var det jag skrev?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Du glömde ta med MÅNGA,,annars kunde jag förstå vad du menade,,men tog knappast upp EN som du glatt visslade til.

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska göra den resan i dec o bokade just dessa tider,,när jag i veckan skulle pröjsa så sa thai,s bokningssytem ifrån,,går ej,för kort anslutning och ändrade till 14.00 flighten till udon,,enligt resebyrån har dom ändrat eftersom många verkar har svårt o hinna med,,annars kunde man flytta udonflighten nån timma men icke,,thaitänk

Ja den flighten ligger helt galet om man ser till att en hel drös flyg kommer runt 6-snåret från Europa och att du måste hämta ut väskorna och checka in igen.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde den resan 2 september, nära en vecka sen.

TG 961 landade 20 minuter före utsatt tid. Passera Immigration tog 35 minuter, och då fick jag vänta i ytterligare 10 minuter på väskan. Nu hittar jag bra på Suvvan, så jag visste vart jag skulle utan att behöva spana efter skyltar och hänvisning.

Incheckning går snabbt på inrikes på morgonen, men lång väg till gaten.

Jag var vid gaten 25 minuter före avgång och 10 minuter innan vi klev på bussen som tog oss till planet.

Det skulle inte ha gått om planet landat enligt tidtabellen.Jag gick väldigt snabbt hela vägen.

Mitt råd är att ta reda på i förväg, var incheckning för inrikes är, och inga stopp för shopping eller uttag i ATM.

Jag har fler resor inbokade med samma snäva marginal, och är säker att misslyckas också.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...