Jump to content
IGNORERAD

Demokratiska MP.s attackerade parlamentets talman.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Alt är väl helt ok, vi ser ju samma hemma, när huliganer försöker stoppa dommar beslut, som ej går deras väg.

Så jag förstår nu fotbolls huliganer beteende bättre, när jag läser era åsikter.

Long Live the huliganism.

F J

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 141
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    17

  • andersbangkok

    15

  • MaiChai

    9

  • Poffa

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Tycker du verkligen att det går att jämföra skola, rösträtt,pension och semester med att ge en dömd brotsling amnesti och till råga på allt ge tillbaka 40 miljarder som han tagit från de Thailänska folket ?

mvh. flor

Hej

Jag vet inte ens om denna punkt finns med i Försoningskommittens förslag eftersom detta förnekas av åtminstone Yingluck, men dom gula befarar nog detta.

Om punkten finns med så hoppas jag att Försoningskommitten har en bra förklaring till det, kommiteen leddes ju av den f.d kuppande Generalen Sonti som borde ha bra insyn och kunskap om vad som egentligen hände, han är ju inte direkt känd som en Thaksinvän utan snare som en mycket hård motståndare.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Alt är väl helt ok, vi ser ju samma hemma, när huliganer försöker stoppa dommar beslut, som ej går deras väg.

Så jag förstår nu fotbolls huliganer beteende bättre, när jag läser era åsikter.

Long Live the huliganism.

F J

Ibland måste man prata med bönder på bönders språk för att nå fram.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Nu ansluter sig även Veera Prateepchaikul på Bangkok Post precis som Vorani till kritikerna av Demokraternas uppträdande i parlamentet som han kallar "ugly and shameful " och varnar för att PAD,s agerande kan skada landet, han konstaterar också för att Konstitutions domstolen åter har blivit inblandad i politiken och säger att det finns insatta som är osäkraom dom har rätt att störa den lagliga processen i parlamentet, och att det ska bli spännande att se om PT kör vidare trots protesterna.

Sane heads must stop this

The "last war" declared recently by People's Alliance for Democracy (PAD) leader Sondhi Limthongkul has not yet started.

394271.jpg

People’s Alliance for Democracy protesters led by Sondhi Limthongkul, inset, are stopped by security officers as they try to force their way through police lines to block a route to parliament. The blockade has forced an adjournment of the House meeting until next Tuesday. KITJA APICHONROJAREK

The ugly and shameful events in the chamber of the parliament perpetrated by Democrat MPs in a desperate attempt to scuttle the contentious reconciliation bill of former coup maker Gen Sonthi Boonyaratglin and the street protests organised by the PAD and Dr Tul Sitthisomwong's multi-coloured group to prevent MPs from getting into the parliament to deliberate the bill and three others are either the actions of children at play or the prelude to a bigger storm.

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/296441/only-sane-heads-can-stop-this-act-of-folly

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nu ansluter sig även Veera Prateepchaikul på Bangkok Post precis som Vorani till kritikerna av Demokraternas uppträdande i parlamentet som han kallar "ugly and shameful " och varnar för att PAD,s agerande kan skada landet, han konstaterar också för att Konstitutions domstolen åter har blivit inblandad i politiken och säger att det finns insatta som är osäkraom dom har rätt att störa den lagliga processen i parlamentet, och att det ska bli spännande att se om PT kör vidare trots protesterna.

Sane heads must stop this

The "last war" declared recently by People's Alliance for Democracy (PAD) leader Sondhi Limthongkul has not yet started.

394271.jpg

People’s Alliance for Democracy protesters led by Sondhi Limthongkul, inset, are stopped by security officers as they try to force their way through police lines to block a route to parliament. The blockade has forced an adjournment of the House meeting until next Tuesday. KITJA APICHONROJAREK

The ugly and shameful events in the chamber of the parliament perpetrated by Democrat MPs in a desperate attempt to scuttle the contentious reconciliation bill of former coup maker Gen Sonthi Boonyaratglin and the street protests organised by the PAD and Dr Tul Sitthisomwong's multi-coloured group to prevent MPs from getting into the parliament to deliberate the bill and three others are either the actions of children at play or the prelude to a bigger storm.

http://www.bangkokpo...is-act-of-folly

Mvh isan Lover

Ungefär som att kasta en liten träpinne på en totalkvaddad bil. :D

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hej

Ibland är det väl tur att minoriteterna "körs över" t.ex när vi själva fick rösträtt, pension, semester och möjlighet att gå i skola?

Mvh Isan lover

Jo det är ju jävligt smart att köra över ena parten om det är försoning man vill uppnå :whoco5:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ibland är det väl tur att minoriteterna "körs över" t.ex när vi själva fick rösträtt, pension, semester och möjlighet att gå i skola?

Mvh Isan lover

En viss skillnad tycker jag. Dom reformer som du räknar upp var väl vad som var huvudfrågor inför riksdagsvalen före och därmed legitima att genomföra. Det var ju snarare en skyldighet dom hade att hålla vad dom lovat.

Om Yingluck hade gått till val på att det skulle tillsättas en försoningskommite' samt avsikten med denna och vunnit valet hade jag tyckt det varit helt OK att köra över oppositionen. Men att ha en hemlig agenda som man tar fram efter valet och som dessutom kostar en massa miljarder stinker.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Alt är väl helt ok, vi ser ju samma hemma, när huliganer försöker stoppa dommar beslut, som ej går deras väg.

Så jag förstår nu fotbolls huliganer beteende bättre, när jag läser era åsikter.

Long Live the huliganism.

F J

Ja hela världen såg ett typexempel på det 2010 när huliganismen frodades som värst i Bangkok.

Där ville man omstörta regeringen med känt resultat.

Kul vi är överens ibland snickar´n!!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan om inte

Hej

Jag vet inte ens om denna punkt finns med i Försoningskommittens förslag eftersom detta förnekas av åtminstone Yingluck, men dom gula befarar nog detta.

Om punkten finns med så hoppas jag att Försoningskommitten har en bra förklaring till det, kommiteen leddes ju av den f.d kuppande Generalen Sonti som borde ha bra insyn och kunskap om vad som egentligen hände, han är ju inte direkt känd som en Thaksinvän utan snare som en mycket hård motståndare.

Mvh isan Lover

Förnekelsen som IL skriver om skulle avse de 46 miljarderna. Problemet är att Yingluck aldrig har förnekat att pengarna kommer att betalas tillbaka. Dessutom har hon själv hävdat att 900 miljoner av pengarna inte är Thaksin's, utan tillhör henne.

Hon har visserligen sagt att "syftet" med "försoningen" inte var att pengarna skulle återbetalas. Men aldrig förnekat att det förslag som Sondhi lagt fram "olyckligtvis" råkar innebära att pengarna betalas tillbaka.

Privat uppfattar jag den fullständiga våldtäkt på landet rättsväsende som förslaget innebär som ett värre problem än pengarna. När några politiker nu till slut har torskat för bedrägerier i mångmiljardklass ( t.ex. lotteriskandalen på ca 25 miljarder) då kör en majoritet av deras partikollegor i parlamentet över landets domstolar och friar de skyldiga. I praktiken betyder det att det blir tillåtet för politikerna att stjäla efter bästa förmåga !

Om sen Thaksin i någon gest av "försoning" faktiskt skulle avstå från återbetalning av miljarderna har inte så stor betydelse. Han har ju fixat ett prejudikat på att det tillåtet att stjäla och kan snabbt förse sig med ett gäng nya miljarder. Han har ju redan siktat in sig på Thailands valutareserv i utländsk valuta. Och där finns det nog fortfarande tillräckligt mycket pengar för att t.o.m. göra honom glad. Han har redan tagit över kontrollen av BOT (Bank of Thailand)

Och skulle han av någon anledning torska och fällas av någon domstol som fortfarande tror på ett rättssamhälle så går det alltid att fixa till en ny "försoning". Och ett nytt frikännande.

Rättsröta är tyvärr bara förnamnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Det verkar finnas en tydlig skiljelinje här; ett 50-tal skribenter tycker att lagar och regler också ska gälla politiker medans Isan Lover och carpenter tycker att en folkvald regering står över alla lagar. Undrar om de skulle tycka samma sak om följande scenario uppstod:

Plötsligt bestämmer Reinfeldt, Borg och Bildt att sälja LKAB, Posten, Telia och Nordea och tar helt sonika alla pengarna själva, eller nja, Annie, Jan och Göran fick visst ett par miljoner också. Efter protester, domstolsingripanden mm vinner Sossarna nästa val och R-B-B drar till Liberia och döms i sin frånvaro att betala tillbaka några procent av det de stulet. Sossarna har dock ingen lyckosam tid vid makten och genom alla sina skrupelfria kontakter inom företagseliten och sin välsmorda valmaskin tar borgarna tillbaka makten igen vid nästa val. Moderaterna har lovat att alla arbetare får 50% löneökningar, gratis fritidshus och en ny Volvo så Moderaterna får till och med egen majoritet. Givetvis kunde ju inte en dömd och eftersökt brottsling vara statsminister men Fredrik hade istället bestämt att hans söta Chihuahuavalp skulle vara hans proxy tills han kom hem.

Fredrik ger Jimmie Åkesson i uppdrag att skriva ett försoningsförslag. Eftersom det är så många politiker som råkat ut för parkeringsböter, glömt att betala TV-licens etc så bestäms det att alla brott som politiker gjort de senaste 10 åren nollställs vilket innebär att Carl, Anders och Fredrik får tillbaka de 200 miljarder de stulet plus 50 miljarder i ränta. Sossarna och deras vänner klagar givetvis men den lilla söta Chihuahan säger att "det var inte mitt förslag" och Fredrik, Anders och Carl rycker bara på axlarna och säger "vi är folkvalda, vi tar vilka beslut vi vill, rösta emot om ni kan". Fredrik är dock en slug man och vet att en och annan Stockholmare kommer bli lite sur så han avskedar alla polischefer som inte heter Reinfeldt i efternamn och ersätter dem med en försupen kusin från Hedemora och en korrupt morbror från Alingsås. "Ni kan ju alltid rösta bort oss vid nästa val" säger Carl vid en presskonferens och lyfter luren till Lundin Oils milischef i Somalia.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

En viss skillnad tycker jag. Dom reformer som du räknar upp var väl vad som var huvudfrågor inför riksdagsvalen före och därmed legitima att genomföra. Det var ju snarare en skyldighet dom hade att hålla vad dom lovat.

Om Yingluck hade gått till val på att det skulle tillsättas en försoningskommite' samt avsikten med denna och vunnit valet hade jag tyckt det varit helt OK att köra över oppositionen. Men att ha en hemlig agenda som man tar fram efter valet och som dessutom kostar en massa miljarder stinker.

Fritz..

Hej

Jag tror inte att denna agenda har varit hemlig, dom flesta som röstade på PT visste nog om och efterfrågade just en ändrad konstitution och en försoning i landet som även innefattade UDD och röda politiker.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tror inte att denna agenda har varit hemlig, dom flesta som röstade på PT visste nog om och efterfrågade just en ändrad konstitution och en försoning i landet som även innefattade UDD och röda politiker.

Mvh Isan Lover

En liten påminnelse om vad försoning är...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Försoning

Försoning kan aldrig komma med hjälp av att den ena parten kör över den andra eller lagstadgar om att nu sk vi minsann försonas annars kastas ni i fängelse.

Tror du IL, var helt ärlig nu, att problemen i Thailand kommer att minska och försoningen kommer att blomstra om 48% fullständigt skiter i och kör över 35% av befolkningen?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kära Atom, många bra inlägg har kommi från ditt tangentbord genom åren, men detta var nog det bästa eller i alla fall jädrans bra!!!

Chihuahuavavalp, jojo, bättre liknelse är svår att få till, världsklass, för hon är ju både liten, knähund, rätt söt, fullständigt livegen, och heter Yingluck.

Nu till det tråkiga, ditt inlägg och alla andra ifrågasättande av vad som händer just nu far som osynliga och fullständigt oviktiga dammkorn förbi IL, den packade snickaren, och tyvärr även de Thailändska politiker som nu kan se en ny inkomstmöjlighet segla upp.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Alt är väl helt ok, vi ser ju samma hemma, när huliganer försöker stoppa dommar beslut, som ej går deras väg.

Så jag förstår nu fotbolls huliganer beteende bättre, när jag läser era åsikter.

Long Live the huliganism.

F J

Hur vet du det, du har väl inte suttit på kammaren och googlat nu snickarn? För inte kan du väl vara i verkligheten bland huliganer i Sverige om du bor i Thailand ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tror inte att denna agenda har varit hemlig, dom flesta som röstade på PT visste nog om och efterfrågade just en ändrad konstitution och en försoning i landet som även innefattade UDD och röda politiker.

Mvh Isan Lover

Visst var PT politikerna bra på att lova saker i valrörelsen. Lönelyft på upp till över 50%, högre rispriser, lägre bensinpriser, billiga bilar, billiga huslån, ny "miljonmuta", för säkerhets skull upphöjd till "dubbelmiljonmuta", läsplattor till varenda unge mm mm. Det fanns liksom ingen hejd på vad som lovades.

Men. Inte en gång hörde jag någon PT politiker lova att det dessutom skulle ingå amnesti för bl.a. Abhisit, Suthep och militären.

Undrar om det verkligen var vad deras väljare efterfrågade?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

En liten påminnelse om vad försoning är...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Försoning

Försoning kan aldrig komma med hjälp av att den ena parten kör över den andra eller lagstadgar om att nu sk vi minsann försonas annars kastas ni i fängelse.

Tror du IL, var helt ärlig nu, att problemen i Thailand kommer att minska och försoningen kommer att blomstra om 48% fullständigt skiter i och kör över 35% av befolkningen?

Hej

Om läget kommer att förbättras eller ej är svårt att sia om och det är egentligen inte huvudfrågan för mig, här handlar det om demokratiska spelregler och principer och enligt dom har en majoritet i parlamentet rätt att fatta lägga fram förslag som oppositionen ogillar och även att hålla omröstningar om dessa om lagar och regler följs, och dom här principerna är viktiga i vad som kallas en demokrati, och som opposition och minoritet får man nog finna sig i att det är stor chans att man kommer att förlora många omröstningar i ett parlament eller riksdag fram tills nästa val, så enligt mig har både regering och opposition ansvar för att spelets regler följs i god demokratisk anda.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Om läget kommer att förbättras eller ej är svårt att sia om och det är egentligen inte huvudfrågan för mig, här handlar det om demokratiska spelregler och principer och enligt dom har en majoritet i parlamentet rätt att fatta lägga fram förslag som oppositionen ogillar och även att hålla omröstningar om dessa om lagar och regler följs, och dom här principerna är viktiga i vad som kallas en demokrati, och som opposition och minoritet får man nog finna sig i att det är stor chans att man kommer att förlora många omröstningar i ett parlament eller riksdag fram tills nästa val, så enligt mig har både regering och opposition ansvar för att spelets regler följs i god demokratisk anda.

Mvh Isan Lover

Så i din demokrati är det alltså okej om koalitionen med majoritet lägger fram förslag och ser till att få röstat igenom av typen...

...allmänna val ska avskaffas, vi har redan vunnit så då har vi rätt att besluta det.

...alla muslimer i Thailand ska konvertera till buddhism, vi har majoritet så det bestämmer vi.

...Thailand ska bli en republik, vi har majoritet så det bestämmer vi...

...alla fattiga söder om Bangkok ska fråntas sina medborgeliga rättigheter då de ändå inte begriper sitt eget bästa...

osv, osv,...

http://en.wikipedia.of_the_majority

Det finns massor med saker man inte kan, får eller bör bestämma bara för man har en så kallad enkel majoritet i parlamentet. De sakerna regleras vanligtvis av konstitutionen och konstitutionsdomstolen, just det som PRTP och Thaksin nu vil. avskaffa.

Även i en Demokrati måste politikerna följa lagarna-oavsett hur folkvalda de anser sig vara!

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så i din demokrati är det alltså okej om koalitionen med majoritet lägger fram förslag och ser till att få röstat igenom av typen...

...allmänna val ska avskaffas, vi har redan vunnit så då har vi rätt att besluta det.

...alla muslimer i Thailand ska konvertera till buddhism, vi har majoritet så det bestämmer vi.

...Thailand ska bli en republik, vi har majoritet så det bestämmer vi...

...alla fattiga söder om Bangkok ska fråntas sina medborgeliga rättigheter då de ändå inte begriper sitt eget bästa...

osv, osv,...

http://en.wikipedia.of_the_majority

Det finns massor med saker man inte kan, får eller bör bestämma bara för man har en så kallad enkel majoritet i parlamentet. De sakerna regleras vanligtvis av konstitutionen och konstitutionsdomstolen, just det som PRTP och Thaksin nu vil. avskaffa.

Även i en Demokrati måste politikerna följa lagarna-oavsett hur folkvalda de anser sig vara!

Hej

Inga av dom saker du räknade upp har lagts fram som förslag mig veterligen och saknar helt koppling till PT och det kommer säkert aldrig att komma några av den arten, så den frågan är helt hypotetisk och kunde lika gärna ställas till det Demokratiska partiet eller något annat parti i landet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Inga av dom saker du räknade upp har lagts fram som förslag mig veterligen och saknar helt koppling till PT och det kommer säkert aldrig att komma några av den arten, så den frågan är helt hypotetisk och kunde lika gärna ställas till det Demokratiska partiet eller något annat parti i landet.

Mvh Isan Lover

Det var ju inte förslagen som sådana inlägget handlade om utan försökte få dig att förstå hur absurt det är att lägga fram förslag helt utan kritiskt tänkande och emot de demokratiska grundprinciperna som hanteras av konstitutionen och dess organ konstitutionsdomstolen.

Men du kommer nog aldrig förstå att just konstitutionsdomstolen är den absoluta grundstenen för att kunna ha en demokrati i ett land över huvud taget

En majoritetsregering är ju då per definition just en majoritetsdiktatur om inte den funktionen finns

I Sverige bl.a kan inga grundlagar ändras om inte två riksdagar godkänner ändringen med mellanliggande val.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det var ju inte förslagen som sådana inlägget handlade om utan försökte få dig att förstå hur absurt det är att lägga fram förslag helt utan kritiskt tänkande och emot de demokratiska grundprinciperna som hanteras av konstitutionen och dess organ konstitutionsdomstolen.

Men du kommer nog aldrig förstå att just konstitutionsdomstolen är den absoluta grundstenen för att kunna ha en demokrati i ett land över huvud taget

En majoritetsregering är ju då per definition just en majoritetsdiktatur om inte den funktionen finns

I Sverige bl.a kan inga grundlagar ändras om inte två riksdagar godkänner ändringen med mellanliggande val.

Hej

Konstitutionenen är viktig i en demokrati och därför ska den militära konstitutionen bort och ersättas av en civil sådan, men en konstitution tillåter inte heller huligan uppförande i parlamentet och minoriteters rätt över majoriteten.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Konstitutionenen är viktig i en demokrati och därför ska den militära konstitutionen bort och ersättas av en civil sådan, men en konstitution tillåter inte heller huligan uppförande i parlamentet och minoriteters rätt över majoriteten.

Mvh Isan Lover

Konstitutionen och de demokratiska grundprinciperna för hantering av makten i landet upprätthålls av konstitutionsdomstolen

Anser du att det är OK att ta bort den rollen från dom och ge den till det ledande partiet att övervaka och granska sig själva om dom sköter sitt jobb ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Om läget kommer att förbättras eller ej är svårt att sia om och det är egentligen inte huvudfrågan för mig, här handlar det om demokratiska spelregler och principer och enligt dom har en majoritet i parlamentet rätt att fatta lägga fram förslag som oppositionen ogillar och även att hålla omröstningar om dessa om lagar och regler följs, och dom här principerna är viktiga i vad som kallas en demokrati, och som opposition och minoritet får man nog finna sig i att det är stor chans att man kommer att förlora många omröstningar i ett parlament eller riksdag fram tills nästa val, så enligt mig har både regering och opposition ansvar för att spelets regler följs i god demokratisk anda.

Mvh Isan Lover

Hej

Inga av dom saker du räknade upp har lagts fram som förslag mig veterligen och saknar helt koppling till PT och det kommer säkert aldrig att komma några av den arten, så den frågan är helt hypotetisk och kunde lika gärna ställas till det Demokratiska partiet eller något annat parti i landet.

Mvh Isan Lover

Hej

Konstitutionenen är viktig i en demokrati och därför ska den militära konstitutionen bort och ersättas av en civil sådan, men en konstitution tillåter inte heller huligan uppförande i parlamentet och minoriteters rätt över majoriteten.

Mvh Isan Lover

IL; läs ovanstående och se hur virrigt du argumenterar,

Å ena sidan så är det den demokratiska principen som skall gälla (ditt första inlägg). Denna princip gällde dock inte när den röda mobben vandaliserade och terroriserade Bangkok 2010?

Nästa inlägg; där börjar du med undanflykter kring MaiChai principiella argument; då är det realpolitk du argumenterar kring och du argumenterar kring det enskilda exemplet. MaiChai diskuterade just principen man du valde taktiskt att försöka undvika den.

I ditt tredje inlägg så är det fel på konstitutionen, den nya (oklart för alla vad den innehåller i detalj) den är bättre eftersom den inte är militärens konstitution :crazy:

När det stå¨r klart för dig att förslaget till ny konstitutionen avser ta bort konstitutionsdomstolen; ja då argumenterar du för demokratiska principer med majoritetsbeslut.

Du måste väl någon gång hejda dig och tänka efter hur du vill ha det? Just nu uppför du dig, som så ofta, som en mask på en fiskekrok, du vrider dig som en galning för att få in din ideologi i regeringens vansinniga tänkande.

Jag förstår att du inser att du är inmålad i ett hörn och det är svårt att släppa den prestige du tagit på dig, men släpp sargen och kom in i matchen!

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Konstitutionen och de demokratiska grundprinciperna för hantering av makten i landet upprätthålls av konstitutionsdomstolen

Anser du att det är OK att ta bort den rollen från dom och ge den till det ledande partiet att övervaka och granska sig själva om dom sköter sitt jobb ?

Hej

Nej om man har en fungerande konstitutionsdomstol ska den naturligtvis granska att lagar och regler följs av makthavarna.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

IL; läs ovanstående och se hur virrigt du argumenterar,

Å ena sidan så är det den demokratiska principen som skall gälla (ditt första inlägg). Denna princip gällde dock inte när den röda mobben vandaliserade och terroriserade Bangkok 2010?

Nästa inlägg; där börjar du med undanflykter kring MaiChai principiella argument; då är det realpolitk du argumenterar kring och du argumenterar kring det enskilda exemplet. MaiChai diskuterade just principen man du valde taktiskt att försöka undvika den.

I ditt tredje inlägg så är det fel på konstitutionen, den nya (oklart för alla vad den innehåller i detalj) den är bättre eftersom den inte är militärens konstitution :crazy:

När det stå¨r klart för dig att förslaget till ny konstitutionen avser ta bort konstitutionsdomstolen; ja då argumenterar du för demokratiska principer med majoritetsbeslut.

Du måste väl någon gång hejda dig och tänka efter hur du vill ha det? Just nu uppför du dig, som så ofta, som en mask på en fiskekrok, du vrider dig som en galning för att få in din ideologi i regeringens vansinniga tänkande.

Jag förstår att du inser att du är inmålad i ett hörn och det är svårt att släppa den prestige du tagit på dig, men släpp sargen och kom in i matchen!

Hej

Jag argumenterar för att Försoningskommittens förslag ska få presenteras i parlamentet och att ledamöterna har rätt att fatta beslut i frågan genom att i en omröstning säga Ja eller Nej till detta förslag.

Hela meningen med att ha en försoningskommitte måste väl vara att presentera ett förslag till försoning?

Att sen inte alla gillar deras förslag är ju en annan sak.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag argumenterar för att Försoningskommittens förslag ska få presenteras i parlamentet och att ledamöterna har rätt att fatta beslut i frågan genom att i en omröstning säga Ja eller Nej till detta förslag.

Hela meningen med att ha en försoningskommitte måste väl vara att presentera ett förslag till försoning?

Att sen inte alla gillar deras förslag är ju en annan sak.

Mvh Isan lover

Du tycker inte att det är lämpligt att man först utarbetar ett förslag där det klart framgår vad man röstar om. Innan man röstar.

Och "hjärnan" bakom "huvudförslaget" , alltså Sondhi gjorde en "Yingluck". Alltså sprang och gömde sig i stället för att vara på plats för att svara på frågor.

Nu är det kanske fel att kalla springpojken Sondhi för hjärnan. Vid militärkuppen var han generalernas trogna springpojke. Numera en minst lika lojal springpojke åt Thaksin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...