Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Thailand?


stuart.b

Recommended Posts

De ska då vara en extrem brist på andra biljetter innan jag åker med Norwegien till Thailand.

 

Kommer nog aldrig att bli så stor brist, får ju hoppas i alla fall.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    109

  • Sam sip sam

    66

  • leifen

    57

  • Moritz

    55

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

I alla fall fyller baggarna planen väl, nästan fullsatt båda vägarna 20aug - 11sept, som ändå är lågsäsong.

Mycket passagerare som åker vidare till hela Europa med Norwegain och byter på Arlanda.

Konkurrent som sänker priserna hos övriga aktörer.

Leif

Satt oxå på Dreamlinern hem igår och tycker det funkar alldeles utmärkt att åka mdd Norrbaggarna.

Jag är 188 och 113 pannor men tycker ändå att benutrymme ochplats räcker till. Inga som helst problem.

Kommer nog att åka med dom igen.

Mvh

Skåneljungen

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt oxå på Dreamlinern hem igår och tycker det funkar alldeles utmärkt att åka mdd Norrbaggarna.

Jag är 188 och 113 pannor men tycker ändå att benutrymme ochplats räcker till. Inga som helst problem.

Kommer nog att åka med dom igen.

Mvh

Skåneljungen

Till storleken har vi nästan exakt samma mått och jag håller med dig att benutrymmet räcker.

Åker 1 okt igen med baggarna men det är bara det låga priset för ett direktflyg som avgjorde mina val.

Dock är jag mer positiv än jag var inställd på att vara till baggarna.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Nu skall dom strejka också !

 

Norwegian-piloter varslar om strejk
 

OSLO. Flera hundra av flygbolaget Norwegians piloter kan komma att bli uttagna i strejk.

 

På måndagen bröt förhandlingarna om deras löner efter en planerad omorganisation samman. Piloternas fackförbund varslade om stridsåtgärder för samtliga 620 medlemmar. Varslet träder i kraft om två veckor.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara de inte strejkar idag.

Ifall strejken bryter ut gäller det inte Norweigian longhaul flyg. Annan bolag.

Klart det påverkar inmatningsflyg då Europa flyget ställs in. Men kan man ta sig till ARN eller

Oslo är det lugnt med flyget, 787 har börjat trafikera men den andra är inne på koll nu.

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Med tanke på att Norrbaggarna inte vill betala för sej efter förseningen på två dygn från BKK härom veckan så spelar det ingen större roll vad de har för priser eller flygplan, jag kommer aldrig att åka med dessa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att Norrbaggarna inte vill betala för sej efter förseningen på två dygn från BKK härom veckan så spelar det ingen större roll vad de har för priser eller flygplan, jag kommer aldrig att åka med dessa.

 

http://www.konsumentverket.se/Vara-omraden/Resor-och-turism/Flyg/Efter-flygresan/Forsenat-flyg/

 

Läs här och se vilka rättigheter du har.

 

Baggarna är ju ett i Norge "sovjetrepubliken" registrerat bolag, så dessa regler gäller även för dom.

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nu skall dom strejka också !

 

Norwegian-piloter varslar om strejk
 

OSLO. Flera hundra av flygbolaget Norwegians piloter kan komma att bli uttagna i strejk.

 

På måndagen bröt förhandlingarna om deras löner efter en planerad omorganisation samman. Piloternas fackförbund varslade om stridsåtgärder för samtliga 620 medlemmar. Varslet träder i kraft om två veckor.

 

 

Synkar de bara strejken med när flygplanen inte fungerar lär den gå obemärkt förbi...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte ner den 8 okt, blev ingen 787 :( Kanske att den är lagad när man skall hem... Tycker allt Finnair är trevligare och smidigare än vad jag fått uppleva med Norveigen. Men man kan alltid hoppas på bättring.

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

http://www.konsumentverket.se/Vara-omraden/Resor-och-turism/Flyg/Efter-flygresan/Forsenat-flyg/

 

Läs här och se vilka rättigheter du har.

 

Baggarna är ju ett i Norge "sovjetrepubliken" registrerat bolag, så dessa regler gäller även för dom.

 

Jag har läst ett par artiklar om folk som vid haveriet i BKK blev lovade ersättning av baggarna och köpte nya biljetter hem , när de kommit hem så vägrar baggarna att betala.

Vad reglerna säjer eller inte, är  i ett fall som detta för mej helt ointressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har läst ett par artiklar om folk som vid haveriet i BKK blev lovade ersättning av baggarna och köpte nya biljetter hem , när de kommit hem så vägrar baggarna att betala.

Vad reglerna säjer eller inte, är  i ett fall som detta för mej helt ointressant.

 

Vad tror du dom säger om Kommisionären för Transporter och Kommisionen lägger sig i ?

 

I slutändan så kan det betyda att deras rätt att flyga inom EU kan komma dras in.

 

Tror du verkligen att dom riskerar att hamna på EU-s lista över flygbolag som inte får starta eller landa inom EU.

 

Blanketten är gjord av EU just för att TVINGA bolagen att sköta sig.

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

Vad tror du dom säger om Kommisionären för Transporter och Kommisionen lägger sig i ?

 

I slutändan så kan det betyda att deras rätt att flyga inom EU kan komma dras in.

 

Tror du verkligen att dom riskerar att hamna på EU-s lista över flygbolag som inte får starta eller landa inom EU.

 

Blanketten är gjord av EU just för att TVINGA bolagen att sköta sig.

Med tanke på att Ryanair får göra som dom vill så gör dom knappast något!

 

Eller är dom sponsrad av Ryanair kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror du dom säger om Kommisionären för Transporter och Kommisionen lägger sig i ?

 

I slutändan så kan det betyda att deras rätt att flyga inom EU kan komma dras in.

 

Tror du verkligen att dom riskerar att hamna på EU-s lista över flygbolag som inte får starta eller landa inom EU.

 

Blanketten är gjord av EU just för att TVINGA bolagen att sköta sig.

Njaa, nu vet jag inte om EU sätter nån flygbolag  bolag på listan pga obetalda ersättningar till passagerare, snarare hamnar  bolag med

dålig säkerhet på listan. (service, personal etc.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har läst ett par artiklar om folk som vid haveriet i BKK blev lovade ersättning av baggarna och köpte nya biljetter hem , när de kommit hem så vägrar baggarna att betala.

Vad reglerna säjer eller inte, är  i ett fall som detta för mej helt ointressant.

Att man blir utlovad ersättming betyder väl inte per automatik att man kan köpa ny biljett med annat bolag och vara garanterad få betalt för den i efterhand ? Jag skulle nog kollat det innan, yes.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej 

Har kollat Nv runt midsommar Bkk Arn Bra pris tid Direkt båda hållen Ung 5400 med mat o bagge Det står dock 1 Baggage Men man får väl ha 2 med HB.

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej 

Har kollat Nv runt midsommar Bkk Arn Bra pris tid Direkt båda hållen Ung 5400 med mat o bagge Det står dock 1 Baggage Men man får väl ha 2 med HB.

Offe

Lägg till 300kr så får du med en väska till på 20kg.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har läst ett par artiklar om folk som vid haveriet i BKK blev lovade ersättning av baggarna och köpte nya biljetter hem , när de kommit hem så vägrar baggarna att betala.

Vad reglerna säjer eller inte, är  i ett fall som detta för mej helt ointressant.

I ett sånt här läge vänder man sig till sitt försäkringbolag, som utan att tveka brukar betala ut kostnaden för den nya biljetten.

Jag har själv råkat ut för något liknande och Länsförsäkringar betalade ut samma dag när jag faxat in kopia på den nya biljetten.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

I ett sånt här läge vänder man sig till sitt försäkringbolag, som utan att tveka brukar betala ut kostnaden för den nya biljetten.

Jag har själv råkat ut för något liknande och Länsförsäkringar betalade ut samma dag när jag faxat in kopia på den nya biljetten.

Angående den eventuella strejk som hotar Norwegian den 4de november så kollade jag med mitt försäkringsbolag om de ersätter en motsvarande biljett.

Svaret löd: tyvärr ersätter vi inget vid eventuell strejk. Det är lite märkligt. Tänk om man reser från norra sverige och sen blir strandad i stockholm och blir tvungen

att köpa ny biljett för 7000 kronor eller åtevända hemåt... surt sa räven.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang Bagge

Har man ändrat sig Förr stod det Extrpaket Mat Väska a 20kg 549sek Nu är det inte lika tydligt längre Nu står det "Nice and tasty Breakfast o meal 1 bagge ej något om vikt Platsres Kollar före best. Har oxå för mig att masn hanbetala extra för mer bagge Är det sant Blir nog aktuelt vid hemresan.

Offe 

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs så står det ett bagage 20kg, ett handbagage 10kg köp till ett bagage 20kg.

 

 

 

post-7697-0-01922100-1383031049.jpg

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående den eventuella strejk som hotar Norwegian den 4de november så kollade jag med mitt försäkringsbolag om de ersätter en motsvarande biljett.

Svaret löd: tyvärr ersätter vi inget vid eventuell strejk. Det är lite märkligt. Tänk om man reser från norra sverige och sen blir strandad i stockholm och blir tvungen

att köpa ny biljett för 7000 kronor eller åtevända hemåt... surt sa räven.

Det är nackdelen man får stå ut med när man åker med lågprisbolag tyvärr ofta. De har en helt annan syn på kundvård och omtanke när allt inte fungerar som det skall med tekniska problem och annan strul.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nackdelen man får stå ut med när man åker med lågprisbolag tyvärr ofta. De har en helt annan syn på kundvård och omtanke när allt inte fungerar som det skall med tekniska problem och annan strul.

Nu förstår jag inte varför försäkringsbolag skall behandla olika typer av flygbolag på olika sätt vid strejk?

Det var det du citerade.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...