Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Thailand?


stuart.b

Recommended Posts

Kan så vara.

Jag väntar på att få höra hur dom är innan jag bokar något med dom.

Åker billigare med andra bolag och behöver inte betala extra för filt el likn.

Har dom samma fortsatta stil som på Europa flygen så får dom med råge godkänt. Flög med dom i september till Barcelona. Och var helnöjd!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    109

  • Sam sip sam

    66

  • leifen

    57

  • Moritz

    55

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har dom samma fortsatta stil som på Europa flygen så får dom med råge godkänt. Flög med dom i september till Barcelona. Och var helnöjd!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Håller med dig men vi råkade ut för ett aber när vi åkte till Rom med dom. Dit resan gick hur bra som helst. Hemresan sket sig! Pga dåligt väder blev vi omdirigerade via Gardemon. Vad som helst utom Gardemon, till och med Frankfurt är bättre! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Håller med dig men vi råkade ut för ett aber när vi åkte till Rom med dom. Dit resan gick hur bra som helst. Hemresan sket sig! Pga dåligt väder blev vi omdirigerade via Gardemon. Vad som helst utom Gardemon, till och med Frankfurt är bättre! 

Där som är så trevligt :ironi:

Jag tycker inte det verkar kul att först flyga dit och sen en mkt lång flygning till Bkk.

Tycker det är illa nog med Thaiair från Arlanda. (Piggevarning)

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Norwegian flyger tre gånger i veckan non stop STO-BKK, flygtid 10 tim 35 min.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Norwegian flyger tre gånger i veckan non stop STO-BKK, flygtid 10 tim 35 min.

Ok.

Orkar inte leta mer på deras sida.

Och har bokat med annat bolag

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker dom kan slå ihop Thai air och SAS.  :_russian:

SAS var med och hjälpte till vid uppstarten av Thai.

Men nu har babyn sedan länge vuxit om, på alla fronter!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 kilo handbagage och 20 kilo incheckat per person. Dock endast 1 väska per person incheckat! Men det brukar vi ha. OBS att du måste boka pluspaketet för 549 kronor per väg få incheckat bagage. I pluspaketet ingår mat, incheckat bagage och platsbokning. OBS i vårat totalpris 13158 ingår detta pluspaket. Med vänlig hälsning,

Hur är det om man skulle vilja ha med sig en resebarnvagn?

Är det möjligt att få den utöver det andra bagaget?

Katrider

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Lågprisbolag??

 

32400 STO-BKK-STO för oss 3 10/12 till 12/1

 

Thai 28700 STO-BKK-UDT-BKK-STO

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Har hört en massa rykten om att Norwegian snart ska börja flyga från Svedala till LOS?

Någon som kan bekräfta detta? När isåfall och ifrån vilka flygplatser?

Hörde senast idag att dom skulle börja i sep.Men hittar ingen info om detta på deras hemsida..

Jepp har beställt min sep resa med dom Landvetter Stockholm Bangkok 5100 kr finnarna hade nog tat 8000kr då di hade monopol på landvetter 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hur är det om man skulle vilja ha med sig en resebarnvagn?

Är det möjligt att få den utöver det andra bagaget?

Från Norwegian.se

Barn

Barn under 2 år kan själva ha med sig max 5 kg incheckat bagage förutom bilstol och barnvagn/sportvagn utan extra kostnad. Utan eget flygsäte kan inte barn under 2 år ha med sig kabinbagage förutom mat för konsumtion under flygningen. Småbarn (2-11år) med eget säte kan ha barnvagn och bilstol utan extra kostnad. För mer information om rekommenderad barnutrustning klicka här.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick in på Norwegian efter att jag ställde frågan om barnvagnen.

Men gjorde en sökning för mig frugan och lillgrabben från mitten på December till mitten av Februari. Det skulle bli drygt 21000 kr, inte jättebilligt.

Katrider

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen skall Dreamlinern vara i drift i slutet av augusti. Hade hoppats på att få sniffa på nybilslukten, men vi åker i juli ,så det blir det inhyrda planet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen skall Dreamlinern vara i drift i slutet av augusti. Hade hoppats på att få sniffa på nybilslukten, men vi åker i juli ,så det blir det inhyrda planet.
Trist! Jag åker med dem i november, så lite av nybilslukten finns förhoppningsvis kvar då.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Oregistrerad

Finns fortfarande billiga enkel resor till BKK från o m 1699 SEK plus väska o mat 595 SEK

Blir dyrare i september och framåt. De mörkare är via Oslo, annars non stop ARN - BKK

post-7521-0-21895700-1374915183.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra pris för dom som bor i Stockholm.

2 x 1700 + 2 x 600 = 4600 är helt OK fast åker man från Göteborg tilkommer tyvärr en extra flygning.

 

Jag undrar om det tillkommer extra kostnader för en öl eller två - för en filt eller vatten

som många av de andra bolagen bjuder på?

Är det bekväma stolar och gott om benplats på Norwegians plan eller är det modell Ryan?

 

KLM har också bra priser (under 5000) i augusti-september men då får man byta i Amsterdam

vilket iofs kan vara trevligt.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

NU har man åkt med dem för allra första gången. Visserligen var det Hi Fly med Portugeisisk personal, rätt söta flickor.

Har inget att klaga, inChek tog ca 15 min, var på Arlanda 12.15 och inget att anmärka. Sen försökte jag få ett sittplats

med ström (till syremaskinen) nix fanns ingen ström i hela planet. Inte ens i prem. (hade hoppats på en uppgradering)

 

 

Upplevde utrymmet som i andra plan, man satt 2+4+2 i ekonomin. Jag hade gott om benutrymme iallafall. Startade lite

försenat, nån hade lämnat väskor men inte dög upp i gaten, tog lite tid rota fram personens väska. Väl i luften allt som

det ska.

ENda som jag tycker var under nivån var faktiskt maten. Inte ens 5 årig blir mätt på den portionen, själv valde jag

biff med ris, ungefär 1 dsl ris och tre pyttesmå skivor biff som inte smakade nåt. Frukosten var faktiskt bättre, kaffe

smörgås och joughurt. Klar poäng avdrag för lunchen.

 

Lite sen landade i Suwan, en halv timme. Mycket turbulens var det under flygningen. De fick avbryta mat delning

ett par gånger på grund av skakningar. Men väl i BKK var det ca 400 m promenad (landade 07.20) snabbt in i

passkontrollen, fick väskorna rätt snabbt också och raskt takt till markplan, hade bokat BellTravel service kl 08.00

och hör o häppna hann med i den bussen också. Så var jag i Pattaya kl 09.45 ungefär.

 

Sumarummamun har inget att klaga över tjänsten, kommer säkert att fyga flera gånger (om man vågar med 787)

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha ja maten var det nog det absolut det sämsta jag fått på ett flyg någongång, och då har man ändå flygit med flertalet Öststadsbolag.

Detta var middagen från Arn som dom måste haft med sig från Thailand.

Det var dom segaste räkorna och det torraste riset jag någonsin ätit.

Frukosten var ungefär lika bedrövlig och en Baylis kostade 50spänn och då åkte jag C- class :D

//K

post-3645-1375262406,58_thumb.jpg

post-3645-1375262453,27_thumb.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Yess, rekommenderar starkt att ta med sig matlåda. Deras mat på detta flyg var ett skämt. Vatten fick jag när jag bad.

Nu ska man inte däma dem bara för matens skull, annars fanns det inget att klaga, (bort sett att de inte uppgrada mig

eller att det inte danns ström i planet.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Yess, rekommenderar starkt att ta med sig matlåda. Deras mat på detta flyg var ett skämt. Vatten fick jag när jag bad.

Nu ska man inte däma dem bara för matens skull, annars fanns det inget att klaga, (bort sett att de inte uppgrada mig

eller att det inte danns ström i planet.)

 

Innebar "ingen ström" att du fick syrebrist

eller har sådana apparater inbyggd batteri?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag har två batterier och om jag kör med "sparprogrammet" klarar 4-5 timmar. Det är bara i väldigt höga

höjder man behöver tilläggs syre, över  10 000 meter o mer och när tankarna är fulla med petrol kommer

man inte p dessa höjder, utan mot slutet. Det var inga problem iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har två batterier och om jag kör med "sparprogrammet" klarar 4-5 timmar. Det är bara i väldigt höga

höjder man behöver tilläggs syre, över  10 000 meter o mer och när tankarna är fulla med petrol kommer

man inte p dessa höjder, utan mot slutet. Det var inga problem iallafall.

 

Jag gissar att piloten måste tillföra syra till luften i planet på 10000 meters höjd.

Det är ju två km över Mount Everest!

 

Tillförs det normalt inte tillräckligt för att t.ex. du ska må bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gissar att piloten måste tillföra syra till luften i planet
 

 

Intressant fråga, aldrig tänkt på det.

Hört att luften renas på nåt sätt och återanvänds men det gäller ju knappast syret som ombildas till CO2 (är det va?). Men å andra sidan, var finns ev luftintag? Tvivlar på att det finns rena syretankar i planet, ja förutom till syrgasmaskerna då förstås.

 

Nån som vet?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...