Jump to content
stuart.b

Norwegian till Thailand?

Recommended Posts

leifen
Det finns på flygmarknaden en hel del gamla 767:or som är i storleken likvärdig 787:an som Norwegian säkert sätter in tills dom får sina Drömflyg...

Det beror nog på vem som äger dessa 767:or. Är det konkurenter så är det nog inte bara att hyra dessa.

Norwegian är knappast intresserade köpa dessa plan, för att sen inte bli av med dom.

Det är nog Boing som skall tillhandahålla reservplan till sina kunder och det blir nog inte lätt.

Alla plan som redan är insatta i trafik och står på backen nu, går nog före.

Norwegian har sålt en produkt med den nya 787 i sin marknadsföring, och erbjuder man då sina kunder som redan betalt en gammal 767 så vill nog många kunder hoppa av, eller kompenseras med pengar.

Erbjuder man pengar tillbaka, så kommer nog konkurenterna att lägga sig på en lämplig prisnivå för ta över Norwegians kunder.

Inte en alltför angenäm situation för Norwegian och Boing.

Nu är det inte bara två batteribränder, som utreds. Planen har andra brister som gör att det kan ta mycket lång tid.

Framför allt små sprickbildningar i kompositmaterialet som tar tid att rätta till.

Leif 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
leifen

Nja snarare tvärt om, den vägen kommer man ju sällan över några kampanjbiljetter. Runda slängar 10K den vägen, medan man ibland kan hitta 5-6K andra vägen.. men det är väl jag som är trög :wink:

Sent by my flintaphone and Tapatalk

Kan vara thaimatematik som använts, och det fick vi inte lära oss i grundskolan.

Leif

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Issanbonde

Annars brukade man saxa biljetter för att kunna stanna längre Enkel ner T/R enkel hem. Vi höll på så när jag reste mycket på norge förut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Oregistrerad

Norwegian har sålt en produkt med den nya 787 i sin marknadsföring, och erbjuder man då sina kunder som redan betalt en gammal 767 så vill nog många kunder hoppa av, eller kompenseras med pengar. Erbjuder man pengar tillbaka, så kommer nog konkurenterna att lägga sig på en lämplig prisnivå för ta över Norwegians kunder.
Situationen är besvärlig endast för Boeing, för biljetter man redan köpt är inte på nåt sätt "bundna" till viss typ av flygplan, utan sträckan kan ju trafikeras med vilket, annars till sträckan passande flygplanstyp.  Så de behöver inte varken betala tillbaka eller kompensera bara de flyger som planerat.

Men på prestations sätt är det viktigt för Norsken att transportera passagerarna enligt köpta biljetter för framtida förtroende. För ställer man in flygningar blir det svårt att komma igen på dessa rutter, tror jag. Vi får se än så länge, skulle jag ha bokat o betalt biljetter skulle jag avvakta innan jag gjorde nåt. Det är ändå tre månader kvar till leveransen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
leifen

Nog är läget dåligt för Norwegian, då man inte ingår i någon allians som man kan boka om sina "strandade" resenärer till.

Flygrädslan är stor bland människor, och skulle 787 stå länge på marken med flygförbud, så kommer många en lång tid framöver undvika planet, och välja det man tror är säkrare.

Sån rädsla kan lång tid att bli av med.

Leif

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
janne_h

Nog är läget dåligt för Norwegian, då man inte ingår i någon allians som man kan boka om sina "strandade" resenärer till.

Flygrädslan är stor bland människor, och skulle 787 stå länge på marken med flygförbud, så kommer många en lång tid framöver undvika planet, och välja det man tror är säkrare.

Sån rädsla kan lång tid att bli av med.

Norwegian lär väl ha kontrakt mot Boeing som gör dom ekonomiskt skadelösa om planen inte kommer fram i tid. Boeing lär nog knappast ha råd med för mycket skadestånd. Därav så misstänker jag att planen lär komma fram i tid.

Leif

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
leifen

Nog får dom planen i tid, men är flygförbudet hävt i tid?

Produktionen pågår för fullt.

Leif

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Oregistrerad

Nog får dom planen i tid, men är flygförbudet hävt i tid?

Produktionen pågår för fullt.

Leif

Det är väl naturligt att Boeing kan inte leverera om förbudet är inte hävt. I alla kontrakt av denna typ ingår en klausul om skadestånd

om leveransen försenas, liksom att flygplanstypen ska vara godkänt för användning. Hoppas kan flyga med dem i höst.  :thumbsup:

Är det någon som fortfarande minns problemen med Dash för nåt år sedan???

Ändrades av Lemoni

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
leifen
20 juni tror jag. det ar bara boka, 1700 kr enkel i juli.

2499 kr billigaste enkel i juli.

Leif

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Oregistrerad

Till augusti finns enkel för 1 699 SEK plus pluspaket 549 SEK = 2 239 SEK med mat, bagage och platsreservation.

post-7521-0-28343200-1359141408.jpg

post-7521-0-01740600-1359141413.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Nineteen68
Det beror nog på vem som äger dessa 767:or. Är det konkurenter så är det nog inte bara att hyra dessa.

Norwegian är knappast intresserade köpa dessa plan, för att sen inte bli av med dom.

Det är nog Boing som skall tillhandahålla reservplan till sina kunder och det blir nog inte lätt.

Norwegian har sålt en produkt med den nya 787 i sin marknadsföring, och erbjuder man då sina kunder som redan betalt en gammal 767 så vill nog många kunder hoppa av, eller kompenseras med pengar.

Erbjuder man pengar tillbaka, så kommer nog konkurenterna att lägga sig på en lämplig prisnivå för ta över Norwegians kunder.

Nu är det inte bara två batteribränder, som utreds. Planen har andra brister som gör att det kan ta mycket lång tid.

Framför allt små sprickbildningar i kompositmaterialet som tar tid att rätta till.

Leif 

Ja självklart är det ju Boieng som står för fiolerna,det är ju dom som inte kan leverera med största sannolikhet. Men det finns på marknaden som jag skrev tidigare 767:or som Norwegian kommer få till låns. Nu vet jag ju inte vad folk köper. Själv så köper jag en billig stol,och bryr mig föga om modell på planet eller om det nytt eller gammalt.

Har inte köpt något av Kjos...

Ändrades av R_Thai68

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618

Tror det ett finns ett överflöd av flygplan att leasa runt om i världen så att få tag i flygplan är nog inte så svårt

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Guest BpaijingKatai

Leif 

Är det SAAB delarna som spricker?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
ragson
Till augusti finns enkel för 1 699 SEK plus pluspaket 549 SEK = 2 239 SEK med mat, bagage och platsreservation.

Det där med bagage... är det ett extra kolli utöver den vanliga 20 kilos man brukar få.

Eller har man bara handbagage om man inte tar pluspaket?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
leifen
Det där med bagage... är det ett extra kolli utöver den vanliga 20 kilos man brukar få.

Eller har man bara handbagage om man inte tar pluspaket?

Bara handbagage i grundpriset.

Leif

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy