Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Thailand?


stuart.b

Recommended Posts

14 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Räcker inte 4 mat/fikaställen och två toalettavdelningar varav en i direkt anslutning till F 69 åt dig ?

Gate 17 var det många år sedan de flög ifrån.

Dessutom att kalla det för ett hål i väggen är ju bara löjligt

 

 

Sen 2013 flyger Thai från F-piren. Om det inte varit något tillfälligt problem då.. :)

 

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    109

  • Sam sip sam

    66

  • leifen

    57

  • Moritz

    55

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

F-piren på Arlanda har jag rätt dåliga erfarenheter ifrån på sistone. Särskilt vid ankomst, känslan är ju delvis som att man springer omkring i ett trångt trapphus. Vid passkontrollen sist höll folk på att trilla över varandra i slutet på rulltrappan eftersom det var fullt i "vänthallen". Helt otroligt att man inte har koll på sånt.

Vid avgång sist också långa köer vid passkontrollen som ringlade sig förbi butikerna som finns innan. Fullt med stressade passagerare som trodde de skulle missa sina flyg. Ingen personal överhuvudtaget som var där ooh styrde upp...

 

Barer verkar det ju dock finnas en del men dom har jag inte testat. Bäst med Arlanda just nu är för övrigt SAS-loungen, den fick de till bra vid renoveringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev spooncreek:

F-piren på Arlanda har jag rätt dåliga erfarenheter ifrån på sistone. Särskilt vid ankomst, känslan är ju delvis som att man springer omkring i ett trångt trapphus. Vid passkontrollen sist höll folk på att trilla över varandra i slutet på rulltrappan eftersom det var fullt i "vänthallen". Helt otroligt att man inte har koll på sånt.

Vid avgång sist också långa köer vid passkontrollen som ringlade sig förbi butikerna som finns innan. Fullt med stressade passagerare som trodde de skulle missa sina flyg. Ingen personal överhuvudtaget som var där ooh styrde upp...

 

Barer verkar det ju dock finnas en del men dom har jag inte testat. Bäst med Arlanda just nu är för övrigt SAS-loungen, den fick de till bra vid renoveringen.

Ja passkontrollen är inget vidare tyvärr :doubt:  Där finns det en hel del att göra.

Det är lite om/utbyggnad på gång vid F piren så man får hoppas att de tar tag i passkontrollen också

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev koppar55:

Det var faktiskt gate 17 den 9/1 med TG961, vilket jag inte varit men om på åratal.:haha:

Åkte med norwegian för första gången till bkk, igår, har för mig att det var gate 18 alt 17),flög från Landvetter till Arlanda först och tog bussen i gate 30d från terminal 4 till 5 utan att behöva gå igenom säkerhetskontrollen igen - smidigt.

 

Det var inte jättestor skillnad mot thai men killen brevid mig var lite bredaxlad så våra armar gick om lott,fick ju betala för alkoholen men innan ankomst så var ju i alla fall vattnet gratis, bokade med ticket, enkelresa med avbokningsmöjlighet, 2*20kg +gbag +10 handbagage + mat för nära halva priset mot thai (bokade ca: 1 månad i förväg).

 

Det var lite osäkert om/när jag kunde åka så jag hade inte fixat något visum i förväg och jag bokade en enkel utrikesbiljett, ifall,ifall men norweigian ifrågasatte inte någonting och vid ankomst till Bangkok så fick en noggrann snubbe men han frågade dock inte efter en utrikesbiljett.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderade lite på att ta arl, skytrain från suvvan men la ner det för att det förmodligen skulle bli en hel del strul, väl på suvvan så växlade jag på superrich på bottenvåningen och arl ligger ju vägg i vägg så jag valde ju att testa ändå (idi*t),några stationer senare med 2st resväskor, 1 golfbag och 1 handbagage så var man helt instängd och kände sig som en packad sill och jag tänkte för mig själv att det var bara att bita i det sura äpplet och åka till slutdestinationen för att kunna kliva av, men då var det 2 personer som jag hade blockerat med mina väskor som skulle kliva av så jag frågade thaiarna runt omkring ( i hög stämma ) om dom trodde det var möjligt för mig att få kliva av på den här stationen, och som genom ett mirakel så kom jag av på den tänkta stationen.

 

Väl där så skulle jag ta en taxi ca: 2km till mitt boende, första chaffisen fattade nada engelska och och pekade på en annan som kunde, och som vanligt så tyckte han att han visste vart det låg, jag talade om ekkamai och soi nr,pekade på en byggnad och sa att stället låg precis brevid, resan blev (från tänkta 2km ) till 2km+3km+3km = 8km). maipenrai!

 

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Medan ni snackar o gater hit o dit så ska jag bjuda på en story som hände mig för typ 10 år sedan.

Satt lite halvlurig hemma vid datorn o skulle boka resan till Thailand. Somnade och dagen efter kollade jag om datumet var rätt. Jo det var det.

När det närmade sig avresa så såg jag tiderna. Hade klickat i helt fel avresetid från CPH till VIE. Flighten från Wien var nära midnatt o jag skulle flyga från Kastrup på FM. Jävla skit. Väl i Wien så kom jag på att jag hade poäng sparade på mitt kort. Gick bort till Austrian Airlines disk och frågade om jag hade tillräckligt med poäng för att uppgradera till biz class.

Jodå, det hade jag, naizzz. Nytt boardingkort och tillgång till bizloungen [fan vet hur det stavas] men 12 timmars fri dricka gjorde sitt hahaha.

 

Nu kommer jag inte ihåg vilka bokstäver o siffror det rörde sig om så ta det för vad det är. Förvirrat blev det iaf 555.

Sitter i loungen o snackar med folk på nätet via datorn. Blev hyfsat full och såg att klockan blev mycket. Samlar ihop mig o tittar på boardingkortet vilken gate jag ska till. B2 läste jag (kan ha varit annat men jag minns inte exakt vilket). Knallar bort till B gaterna, inte en käft på plats. Jävla skit, kollar på boardingkortet igen. C8 aha... Jag hade sett var jag skulle sitta på planet...

Bara att promenera vidare mot "C". Närmade mig en passkontroll vilket var ett gott tecken att jag var på rätt väg. Snubblar o lägger mig rak lång på golvet. Nu blev det knepigt eftersom jag hade pass o boardingkort i bröstfickan som åkte ut, ryggsäcken på andra sidan. Skrapade ihop allt som trillade ut o gick vidare. Phuh, ingen reaktion från passpolisen. 

Kö till gaten. Bara att gå förbi alla som åker "catle class". Är idag osäker vilken kö jag gick förbi (har inte riktigt koll på vilken ordning allt gick till) för det fanns en kö till som jag bara gick förbi.

Nåväl, Mycket strul o jag ville bara sova nu. Sitter på min plats C8 på planet och är ganska nöjd över att dom släppte ombord mig. Sjunker ner i stolen när jag hör -Sir, you are on my seat! Men va fan... Då hade jag satt mig på gatenumret C8. Min plats var B2. Bara att flytta på sig...

Sov sedan som en stock hela resan 555 Inga drinkar ingen mat.

 

Det var lite synd kanske, för maten i bizclass på Austrian är magisk. Har flugit med många olika bolag o olika klasser. Maten är i särklass bäst på Austrian.

 

Don't drink and fly? Ähh, jag flyger aldrig nykter 5555

 

Kanske hamnade detta i fel tråd men so what;)

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-01-26 at 11:56, skrev Krafta:

Åkte med norwegian för första gången till bkk, igår, har för mig att det var gate 18 alt 17),flög från Landvetter till Arlanda först och tog bussen i gate 30d från terminal 4 till 5 utan att behöva gå igenom säkerhetskontrollen igen - smidigt.

 

Det var inte jättestor skillnad mot thai men killen brevid mig var lite bredaxlad så våra armar gick om lott,fick ju betala för alkoholen men innan ankomst så var ju i alla fall vattnet gratis, bokade med ticket, enkelresa med avbokningsmöjlighet, 2*20kg +gbag +10 handbagage + mat för nära halva priset mot thai (bokade ca: 1 månad i förväg).

Får man fråga hur mycket du fick ge?

Själv aldrig hittat något vettigt med Norwegian från Gbg så aldrig blivit av att prova.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev NilsGJ:

Får man fråga hur mycket du fick ge?

Själv aldrig hittat något vettigt med Norwegian från Gbg så aldrig blivit av att prova.

Vad kostar ett glas vatten?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-01-26 at 09:52, skrev Kenneth4618:

Räcker inte 4 mat/fikaställen och två toalettavdelningar varav en i direkt anslutning till F 69 åt dig ?

Gate 17 var det många år sedan de flög ifrån.

Dessutom att kalla det för ett hål i väggen är ju bara löjligt

 

 

I fjol i januari flög vi från gate 17, den gamla vanliga gaten.

Jämfört med den gamla gate så är området där gaten är placerad inte ett lyft i varje fall. Tror att det var två av ställena som hade öltappar. Fortfarande jämfört med området runt gate 17 så var inte utbudet ens i närheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Tror att det var två av ställena som hade öltappar

Hur mycket öl dricker du när du ska flyga om det inte räcker med två ölställen? :drinks:

;)

 

17 är värdelös alldeles för mycket folk så det blir trångt, stökigt samt köer överallt :y8:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Hur mycket öl dricker du när du ska flyga om det inte räcker med två ölställen? :drinks:

;)

 

17 är värdelös alldeles för mycket folk så det blir trångt, stökigt samt köer överallt :y8:

Tycker att det är skönt att sitta ner med en god öl. Dricker inte alls många, men vitsen är inte att besöka så många ställen som möjligt för att hitta bra öl. Det räcker med ett bra ställe. Då är utbudet viktigt, jag hittade ingen riktigt god öl i närheten av F69. Det finns däremot ett bra utbud vid gate 17. Inget höjdarutbud, men många ggr bättre än vid gate 69.

 

Har aldrig haft problem vid gate 17 att hitta ett ställe att sitta ner vid och ta en god öl, medans frugan och dottern inventerar utbudet av väskor och annat krims krams. De ansåg också att utbudet var bättre i närheten av gate 17. Inte ofta de köper något men att titta kan också vara ett nöje. 

 

Som alltid prioriterar vi olika saker, svårt att få alla nöjda. Det viktiga är ändå att komma till Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Wangthong:

Tycker att det är skönt att sitta ner med en god öl. Dricker inte alls många, men vitsen är inte att besöka så många ställen som möjligt för att hitta bra öl. Det räcker med ett bra ställe. Då är utbudet viktigt, jag hittade ingen riktigt god öl i närheten av F69. Det finns däremot ett bra utbud vid gate 17. Inget höjdarutbud, men många ggr bättre än vid gate 69.

 

Har aldrig haft problem vid gate 17 att hitta ett ställe att sitta ner vid och ta en god öl, medans frugan och dottern inventerar utbudet av väskor och annat krims krams. De ansåg också att utbudet var bättre i närheten av gate 17. Inte ofta de köper något men att titta kan också vara ett nöje. 

 

Som alltid prioriterar vi olika saker, svårt att få alla nöjda. Det viktiga är ändå att komma till Thailand.

Det viktiga ar val att komma ivag ifran Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen vad dyrt det var nu hos Norwegian...... Kollar biljett för flickvännen och över 4.000 kr enkel resa i april känns inte direkt billigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen vad dyrt det var nu hos Norwegian...... Kollar biljett för flickvännen och över 4.000 kr enkel resa i april känns inte direkt billigt.
Nä, de har nästan inga flighter kvar och under den perioden åker alla övervintrare hem. Aeroflot är en av de få som säljer enkelplåtar till överkomliga priser ibland. Kolla dem.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev koppar55:

Viktigaste är avståndet till gaten från SAS loungen där fria drycker kan intas utan att man ruineras.:big_smile: 

SAS loungen? På Kastrup har Norwegian nyligen öppnat en egen lounge. Den ligger typ 1 minut bort från gaten. Såååå mycket bättre än det skitet dom hyrde in sig hos tidigare.

Avståndet till gaten är fan så viktigt. Flyger alltid premium o kommer gärna ett par timmar tidigare till flygplasten hahaha.

 

Tror premiären var i typ somras, för när jag flög hit i höstas så hade det precis öppnat. I vintras så fortsatte jag tömma deras Gin flaskor (vintras? ni har väl vinter ännu;) ). 

 

MEN! Flyg för allt i världen inte med Norwegian och berätta inte för ngt att det är bra. Priserna på premium stiger juh...

Link to comment
Dela på andra sajter

SAS loungen? På Kastrup har Norwegian nyligen öppnat en egen lounge. Den ligger typ 1 minut bort från gaten. Såååå mycket bättre än det skitet dom hyrde in sig hos tidigare.
Avståndet till gaten är fan så viktigt. Flyger alltid premium o kommer gärna ett par timmar tidigare till flygplasten hahaha.
 
Tror premiären var i typ somras, för när jag flög hit i höstas så hade det precis öppnat. I vintras så fortsatte jag tömma deras Gin flaskor (vintras? ni har väl vinter ännu;) ). 
 
MEN! Flyg för allt i världen inte med Norwegian och berätta inte för ngt att det är bra. Priserna på premium stiger juh...
Tror du syftar på nya "Eventyr Lounge" efter sista passkontrollen på C-piren?
Isof är det Menzies som ligger bakom den.
Hittar inget att Norwegian skulle öppnat en egen lounge.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

F-piren på Arlanda har jag rätt dåliga erfarenheter ifrån på sistone. Särskilt vid ankomst, känslan är ju delvis som att man springer omkring i ett trångt trapphus. Vid passkontrollen sist höll folk på att trilla över varandra i slutet på rulltrappan eftersom det var fullt i "vänthallen". Helt otroligt att man inte har koll på sånt.
Vid avgång sist också långa köer vid passkontrollen som ringlade sig förbi butikerna som finns innan. Fullt med stressade passagerare som trodde de skulle missa sina flyg. Ingen personal överhuvudtaget som var där ooh styrde upp...
 
Barer verkar det ju dock finnas en del men dom har jag inte testat. Bäst med Arlanda just nu är för övrigt SAS-loungen, den fick de till bra vid renoveringen.
Swedavia förstår inte att det är en samhällsfunktion att driva en flygplats, dom tror att det är en shopping mall dom skulle driva.

idi*ter rätt och slätt.
Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎01‎-‎26 at 22:00, skrev Khun Nizze:

Medan ni snackar o gater hit o dit så ska jag bjuda på en story som hände mig för typ 10 år sedan.

Satt lite halvlurig hemma vid datorn o skulle boka resan till Thailand. Somnade och dagen efter kollade jag om datumet var rätt. Jo det var det.

När det närmade sig avresa så såg jag tiderna. Hade klickat i helt fel avresetid från CPH till VIE. Flighten från Wien var nära midnatt o jag skulle flyga från Kastrup på FM. Jävla skit. Väl i Wien så kom jag på att jag hade poäng sparade på mitt kort. Gick bort till Austrian Airlines disk och frågade om jag hade tillräckligt med poäng för att uppgradera till biz class.

Jodå, det hade jag, naizzz. Nytt boardingkort och tillgång till bizloungen [fan vet hur det stavas] men 12 timmars fri dricka gjorde sitt hahaha.

 

Nu kommer jag inte ihåg vilka bokstäver o siffror det rörde sig om så ta det för vad det är. Förvirrat blev det iaf 555.

Sitter i loungen o snackar med folk på nätet via datorn. Blev hyfsat full och såg att klockan blev mycket. Samlar ihop mig o tittar på boardingkortet vilken gate jag ska till. B2 läste jag (kan ha varit annat men jag minns inte exakt vilket). Knallar bort till B gaterna, inte en käft på plats. Jävla skit, kollar på boardingkortet igen. C8 aha... Jag hade sett var jag skulle sitta på planet...

Bara att promenera vidare mot "C". Närmade mig en passkontroll vilket var ett gott tecken att jag var på rätt väg. Snubblar o lägger mig rak lång på golvet. Nu blev det knepigt eftersom jag hade pass o boardingkort i bröstfickan som åkte ut, ryggsäcken på andra sidan. Skrapade ihop allt som trillade ut o gick vidare. Phuh, ingen reaktion från passpolisen. 

Kö till gaten. Bara att gå förbi alla som åker "catle class". Är idag osäker vilken kö jag gick förbi (har inte riktigt koll på vilken ordning allt gick till) för det fanns en kö till som jag bara gick förbi.

Nåväl, Mycket strul o jag ville bara sova nu. Sitter på min plats C8 på planet och är ganska nöjd över att dom släppte ombord mig. Sjunker ner i stolen när jag hör -Sir, you are on my seat! Men va fan... Då hade jag satt mig på gatenumret C8. Min plats var B2. Bara att flytta på sig...

Sov sedan som en stock hela resan 555 Inga drinkar ingen mat.

 

Det var lite synd kanske, för maten i bizclass på Austrian är magisk. Har flugit med många olika bolag o olika klasser. Maten är i särklass bäst på Austrian.

 

Don't drink and fly? Ähh, jag flyger aldrig nykter 5555

 

Kanske hamnade detta i fel tråd men so what;)

 

 

Är bara underbart när medlemar som du bjuder på sig själv! Hääärligt!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎01‎-‎27 at 21:41, skrev NilsGJ:

Får man fråga hur mycket du fick ge?

Själv aldrig hittat något vettigt med Norwegian från Gbg så aldrig blivit av att prova.

Jag har inte heller hittat någon vettigare (direktresa eller med ett kortare byte) än thai tidigare (under dec-jan.)

Nu bokade jag en månad plus tidigare och det blev ju bra!

 

25/1: 2445 kr kostade enkelbiljetten från arn till bkk, inklusive 20kg*2 + 10kg handbagage.

600kr från gtb till arn.

350kr extra för avbeställning av resan (genom ticket) utan villkor.

595 kr för en extra golfbag.

 

När jag kollade på thai så var det ju dubbla priset trots att man är medlem.

 

Ändrades av Krafta
ny info

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter



Jag har inte heller hittat någon vettigare (direktresa eller med ett kortare byte) än thai tidigare (under dec-jan.)
Nu bokade jag en månad plus tidigare och det blev ju bra!
 
25/1: 2445 kr kostade enkelbiljetten från arn till bkk, inklusive 20kg*2 + 10kg handbagage.
600kr från gtb till arn.
350kr extra för avbeställning av resan (genom ticket) utan villkor.
595 kr för en extra golfbag.
 
När jag kollade på thai så var det ju dubbla priset trots att man är medlem.
 


Thai är kass på enkelbiljett, Norwegian eller Aeroflot brukar vara bra på det.

Aeroflot är bra, rätt kort byte o bagage ingår. Inget dricka dock, torrlagt.

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Krafta:

Jag har inte heller hittat någon vettigare (direktresa eller med ett kortare byte) än thai tidigare (under dec-jan.)

Nu bokade jag en månad plus tidigare och det blev ju bra!

 

25/1: 2445 kr kostade enkelbiljetten från arn till bkk, inklusive 20kg*2 + 10kg handbagage.

600kr från gtb till arn.

350kr extra för avbeställning av resan (genom ticket) utan villkor.

595 kr för en extra golfbag.

 

När jag kollade på thai så var det ju dubbla priset trots att man är medlem.

 

Ja det var ok pris om du bokade så tätt inpå, själv redan bokat nästa dec-Jan för 6000kr/person med Finnair men de brukar vara dyra när man är sent ute.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-02-02 at 12:59, skrev NilsGJ:

Ja det var ok pris om du bokade så tätt inpå, själv redan bokat nästa dec-Jan för 6000kr/person med Finnair men de brukar vara dyra när man är sent ute.

Precis, bokar man ett halvår innan man ska åka, så kan man ju få bra priser med thai,finnair etc. Det finns ju dock undantag, precis efter årsskiftet förra året så bokade jag en resa från köpenhamn med thai för 6500 sek, 18dgr i januari.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
1 timme sedan, skrev Soengsang:

En snyfthistoria i media igen, för inte är väl detta något pajasbolag....

 https://www.expressen.se/kvallsposten/cherie-32-om-norwegians-skrackresa-fran-Thailand/

Eller kan det vara så, ingen rök utan eld?

Screenshot_20180329-154149.thumb.png.f5c24e055d6f4034a1261e2463194ae0.png

 

Ifall nu ungarna var hungriga så var det väl inget som hindrade Cherie från att köpa något i en av alla de dyra snabbmatsställena på Suvvan?

 

För inte behövde de väl sitta på planet vid gaten från 10 till 18 på kvällen?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...