Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Thailand?

stuart.b

Recommended Posts

Oregistrerad

Kan man separera mat o baggage  ( Mat 270 enligt skribent här )

Offe

Det kan man, har gjort det två senaste gång. Man kan även lägga till baggage efterskott, minns inte hur nära avgång men ett dygn innan tror jag.

20 kg kostade i juni 270 SEK ARN -BKK, i maj kostade BKK-ARN 299 SEK vet inte om det är olika priser beroende varifrån man åker

Dela på andra sajter

• Svar 1,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

109

• Sam sip sam

66

• leifen

57

• Moritz

55

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tack Maten kam man slippa Men morgonfikat vill jag nog ha Går det att köpa till

Offe

Det kan man, har gjort det två senaste gång. Man kan även lägga till baggage efterskott, minns inte hur nära avgång men ett dygn innan tror jag.

20 kg kostade i juni 270 SEK ARN -BKK, i maj kostade BKK-ARN 299 SEK vet inte om det är olika priser beroende varifrån man åker

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Offe

det vet jag faktiskt inte, hade tur förra gången. De bytte plan (hyrde in från EuroAtlantic) och alla fick mat o frukost oavsett om man beställt eller ej.

Men BKK-ARN behövde jag inget annat än de triangel smörgåsar jag köpte på FamiljeMart i Suwan och en flaska vatten, de fick man köpa efter

securitycontroll.

Alltså vet inte om det går köpa enbart frukost, hela mat paket (lunch + frukost) går visst köpa. Men enl min mening är inte värd de 300 SEK

Ändrades av Loikkari
Dela på andra sajter

Verkar var de som meddelat här att de skulle aldrig åka med Norwegian som gnäller och skriker högst  här! Konstigt tycker jag,

Ingen som jublar över MAS nuförtiden?

Gissar att du syftar på mig?

Har du problem med att man tycker det är beklagligt att baggarna har så mycket förseningar, tycker faktiskt synd om deras resenärer, många oerfarna och i tron att de har köpt en bra produkt?

Synd att de inte kan (klara?)reda ut sina problem med sina B787:or.

Skulle mycket väl kunna åka med dem om produkten var prisvärd, men de tar ca 2x6K för att sitta där framme i stolar som inte är särskilt märkvärdiga och mat och dryck som inte kanske är direkt bra, för samma peng åker man med tex turkarna, eller några tusingar till med Thai, så i det läget är valet lätt.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Har du problem med att man tycker det är beklagligt att baggarna har så mycket förseningar, tycker faktiskt synd om deras resenärer, många oerfarna och i tron att de har köpt en bra produkt?

Din åsikt har Du nog framlagt tydligt i flera likadanna inlägg. Men SurinP3 har sagt att jag får inte leka moderator så var så god, fortsätt Du.

Dela på andra sajter

Din åsikt har Du nog framlagt tydligt i flera likadanna inlägg. Men SurinP3 har sagt att jag får inte leka moderator så var så god, fortsätt Du.

Det är väl fritt fram o tycka att det är en produkt som uppenbarligen inte håller någon större tillförlitlighet, och att det är beklagligt för dess resenärer?

Men var har jag skrivit att jag aldrig skulle åka med dem? 

Moderator, ska du bli eller vill du bli, bra där friskt blod är inte dumt?

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det är väl fritt fram o tycka att det är en produkt som uppenbarligen inte håller någon större tillförlitlighet, och att beklagligt för dess resenärer?

Själv klart är det fritt fram o tycka det, men jag uppfattar det nuförtiden mer som att så fort ordet flyg nämns så börjar vissa skriva om Norwegian.

Och det är faktiskt synd,

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Skulle mycket väl kunna åka med dem om produkten var prisvärd, men de tar ca 2x6K för att sitta där framme i stolar som inte är särskilt märkvärdiga och mat och dryck som inte kanske är direkt bra, för samma peng åker man med tex turkarna, eller några tusingar till med Thai, så i det läget är valet lätt.

Instämmer ,vem vill bli strandsatt med ett par hundra snåljåpar ha ha
Dela på andra sajter

Själv klart är det fritt fram o tycka det, men jag uppfattar det nuförtiden mer som att så fort ordet flyg nämns så börjar vissa skriva om Norwegian.

Och det är faktiskt synd,

Ja visst är det synd, men är det inte flyg de ska förknippas med, även om de ofta inte just flyger?

Dela på andra sajter

Instämmer

Offe

det vet jag faktiskt inte, hade tur förra gången. De bytte plan (hyrde in från EuroAtlantic) och alla fick mat o frukost oavsett om man beställt eller ej.

Men BKK-ARN behövde jag inget annat än de triangel smörgåsar jag köpte på FamiljeMart i Suwan och en flaska vatten, de fick man köpa efter

securitycontroll.

Alltså vet inte om det går köpa enbart frukost, hela mat paket (lunch + frukost) går visst köpa. Men enl min mening är inte värd de 300 SEK

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ja visst är det synd, men är det inte flyg de ska förknippas med, även om de ofta inte just flyger?

Om det vore så att det var det enda bolag som flyger i världen. Har åkt nu tre gånger oc betalat totalt ca 6000  SEK och stolarna var inte sämre eller bättre än hos andra

flygplan som jag åkt long haul, varje gång har det varit olika typ av plan, A340 och Dreamliner och nu senast nån typ av Boeing 767-300

Dela på andra sajter

Offe

Du kan köpa kaffe och macka men inte frukostpaketet
Dela på andra sajter

Har åkt nu tre gånger oc betalat totalt ca 6000 SEK och stolarna var inte sämre eller bättre än hos andra

Nu har du inte mycket koll om du påstår att baggarnas 6000kr stolar, alltså de främre raderna inte är sämre än någon annan.

Dela på andra sajter

Det är mycket diskussioner om hur bra olika bolag är och att dom går i tid. Men det är väl själva grejen med tidtabell, eller? Det är ingen särskild merit att avgå eller ankomma i tid. Däremot är det den hjälp och information man får om det INTE fungerar som är viktig. Åker man med Norwegian får man räkna med att vänta, själv betala mat och hotell samt ev ombokning.

Det blir aldrig ombokning till annat bolag, du får sitta vid gaten och vänta. Dessa olägenheter måste man så att säga räkna in i priset.

Man blir lite förvånad när folk som åker med Norwegian gråter ut i kvällspressen. Det är ju ett medvetet val. Antingen åker man med stora bolag som är medlemmar i en allians som följer lagar och regler och betalar för det eller så åker man billigt men får själv stå för allt när det skiter sig.

Det beror väl lite på hur man värderar risk och sin egen tid.

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ska man se på det positiva så är det fler avgångar som går i tid än som inte gör det med Norwegian :thumbsup:

Dom har i alla fall nästan hundra flygplan i sin flotta

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Vid dom tillfällen jag köpt resor till Thailand har jag jämfört priset med Baggarna och dom har aldrig varit billigast vid dessa tillfällen.

Ska man jämföra så måste det ske på lika villkor,,inkl den service man får hos dom andra bolagen med mat,bagage mm.

Annars bli det som att jämföra att gå istället för att åka taxi.

Veteran

Dela på andra sajter

Det är mycket diskussioner om hur bra olika bolag är och att dom går i tid. Men det är väl själva grejen med tidtabell, eller? Det är ingen särskild merit att avgå eller ankomma i tid. Däremot är det den hjälp och information man får om det INTE fungerar som är viktig. Åker man med Norwegian får man räkna med att vänta, själv betala mat och hotell samt ev ombokning.

Det blir aldrig ombokning till annat bolag, du får sitta vid gaten och vänta. Dessa olägenheter måste man så att säga räkna in i priset.

Man blir lite förvånad när folk som åker med Norwegian gråter ut i kvällspressen. Det är ju ett medvetet val. Antingen åker man med stora bolag som är medlemmar i en allians som följer lagar och regler och betalar för det eller så åker man billigt men får själv stå för allt när det skiter sig.

Det är väl det som är problemet att folk inte VET att det är annorlunda med Norweigan jämfört med andra bolag

Jag flög förra helgen hem med ett annat lågprisbolag från Toronto (Iceland air). Dom säljer också bara envägsbiljetter och man får betala för all service ombord

Men dom hade extremt bra stöd till sina passagerare när planet blev försenat och extremt bra omhändertagande när en väska gick sönder

Så man kan kanske inte begära att alla resenärer skall veta exakt vad man får eller inte när dom köper sina biljetter

Inte alla är "veteraner och experter" som "MPR-resenärerna" är.

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Det är lite orättvist att säga Norwegian skiter i allt när det blir förseningar. Vi fick alternativen antingen bli ombokad med annat bolag eller bo på hotell och ta nästa flight hem! Så det vart två dagar till på ett trevligt hotel och utfodrad tre gånger dagligen så jag klagar inte.

ahytapur.jpg

//K

I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Dela på andra sajter

Verkar var de som meddelat här att de skulle aldrig åka med Norwegian som gnäller och skriker högst  här! Konstigt tycker jag,

Hur många och vilka har sagt att dom aldrig skall åka med Norwegian?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Jag har aldrig sagt att jag inte ska åka med Norwegian i alla fall. Har gjort det 3 gånger. Inte bästa upplevelsen på jorden men helt ok. Jag gjorde ett val.

Dela på andra sajter

Tja,

Allt hänger väl på om man har tiden eller pengarna.

I mitt fall har jag tjänat ca 40000:- senaste månaderna på att personalen åker Med Norwegian.

Personalen uppskattar också att de får flyga direkt och slippa massa skitmat.

De kan också för en liten summa ha med sig 20kg+20kg+8kg.

Jag kan åka med vad som helst, men finns pengarna så väljer jag Thai Premium.

Puss

Erkki

Dela på andra sajter

Jag har aldrig sagt att jag inte ska åka med Norwegian i alla fall. Har gjort det 3 gånger. Inte bästa upplevelsen på jorden men helt ok. Jag gjorde ett val.

Jag har åkt två gånger och gått bra i 50%. men jag är tveksam det blir en tredje nästa månad då denna resa gick på 5k (1,5k+3,5k) utan mat och bagage. Nu har sas/thai biljett för 5k och då får man både mat och ha bagage och ett stort plus är även nattlflyget hem ser jag ingen anledning anlita Norwegian denna gång mer än att det är smidigt att kunna boka hemresan när man vill åka hem vilket tyvärr har visat sig vara dyrt när dom börjar bli som SJ man ska boka tre månader i förväg om det ska vara billigt.

Så ett stort tack Norwegian att ni pressar priserna så man kan flyga thaiair igen:)

//K

//k

I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Dela på andra sajter

Tja,

Allt hänger väl på om man har tiden eller pengarna.

I mitt fall har jag tjänat ca 40000:- senaste månaderna på att personalen åker Med Norwegian.

Personalen uppskattar också att de får flyga direkt och slippa massa skitmat.

De kan också för en liten summa ha med sig 20kg+20kg+8kg.

Jag kan åka med vad som helst, men finns pengarna så väljer jag Thai Premium.

Puss

Erkki

Innebär den sista raden att du skickar personalen med Norwegian och åker Thai Premium själv :-)

Dela på andra sajter

Det är lite orättvist att säga Norwegian skiter i allt när det blir förseningar. Vi fick alternativen antingen bli ombokad med annat bolag eller bo på hotell och ta nästa flight hem! Så det vart två dagar till på ett trevligt hotel och utfodrad tre gånger dagligen så jag klagar inte.

ahytapur.jpg

//K

Det är ju här det stora problemet är med Norwegian och alla deras förseningar som har varit.Nämligen att alternativ 2 står där mest pga att det måste göra det enl regelverket.

Kan inte minnas att jag läst om någon som har blivit ombokad till annat flygbolag, måste vara en försvinnande liten del av kakan som har fått det erbjudandet!

Sen verkar det som att man måste ringa för att ordna med allt, skakar dom verkligen inte fram nån personal på plats som tar tag i detta?   isf är det ju uruselt!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Det är ju här det stora problemet är med Norwegian och alla deras förseningar som har varit.Nämligen att alternativ 2 står där mest pga att det måste göra det enl regelverket.

Kan inte minnas att jag läst om någon som har blivit ombokad till annat flygbolag, måste vara en försvinnande liten del av kakan som har fått det erbjudandet!

Sen verkar det som att man måste ringa för att ordna med allt, skakar dom verkligen inte fram nån personal på plats som tar tag i detta?   isf är det ju uruselt!

Det sista raden du skrev är nog det största problemet med Norwegian nämligen avsaknaden av personal på plats, så ingen vet någonting information brukar man få med SMS!

Så följaktligen fanns ingen på plats från Norwegian i Bkk som ordnade ombokningen åt oss utan du fick SJÄLV ringa och tala om hur du ville göra så kan bara att hålla med riktigt uruselt.

Försvann en hel del folk under dom två dygnen om dom fick ombokat med annat bolag eller om de tog sig vidare själv har jag ingen aning om.

Jag kan kan bara konstatera att man får vad man betalar för och idag tycker jag man inte får tillräckligt för det priset för risken med strul är så pass hög och då är det inte roligt vara passagerare på Norwegian

//K

//K

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...