kitungmakmak Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 På Sverige, Emirates och Qatar(tror jag utan att googla) Inte ofta de blivit stående på Arlanda, tydligt att de sköter sina plan bättre än Norwegian? Men var det inte Boeing som skötte om Norwegians plan? Eller läste jag fel tidigare.. Jag tror mer på förklaringen att norrmännen har för få kärror så ifall det blir en störning nånstans så faller hela logistiken. Nu vet jag inte hur det är med Emiraters eller Qatar men jag som missade planet på väg hem från BKK sist (därav försvann väskan åxå) så bokade dom ju bara om mig på en annan kärra som var på väg mot arlanda. Hade jag varit tvungen att vänta på nästa flyg med just det bolaget (kommer inte ihåg vad jag flög med) så kanske det hade blivit ett dygn eller mer. Men nu blev det ett par timmar istället. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Kan ju vara så att det skrivs mer om Norwegian i svedala då svenskar blir drabbade Tror inte de skriver om till exempel 200 indier blir strandsatta i Nepal pga en trasig 787 Jag länkade precis till nåt sånt. Så det så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 De har för närvarande bara 7 st 787 så visst blir det problem när en går sönder “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Jag tror mer på förklaringen att norrmännen har för få kärror så ifall det blir en störning nånstans så faller hela logistiken. Du är inne på nåt här. Hade de haft fler kärror (varav några iaf fungerade) så hade åtminstone statistiken varit bättre. manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Du är inne på nåt här. Hade de haft fler kärror (varav några iaf fungerade) så hade åtminstone statistiken varit bättre. Ja till Bkk har dom ju bara en kärra så en försening hänger med länge, innebär iofs att dom alltid lyfter så snart dom är klara för att skapa marginal så ibland kan man komma iväg lite före utsatt tid. Oavsett så tycker jag att Norwegian är ett prisvärt alternativ, kärran är tyst bekväm och modern så slipper man förseningar finns inget att klaga på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Men var det inte Boeing som skötte om Norwegians plan? Eller läste jag fel tidigare.. Jag tror mer på förklaringen att norrmännen har för få kärror. Jo tydligen en hyrd service från Boeing, trotts allt så är det ägarens ansvarar. Troligt att de har för få kärror och för mycket flighter. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oberg Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Ja till Bkk har dom ju bara en kärra så en försening hänger med länge, innebär iofs att dom alltid lyfter så snart dom är klara för att skapa marginal så ibland kan man komma iväg lite före utsatt tid. Oavsett så tycker jag att Norwegian är ett prisvärt alternativ, kärran är tyst bekväm och modern så slipper man förseningar finns inget att klaga på. Ja, nu är det nog inte bara att lyfta och landa som man själv vill. Tror nog flygledning har ett finger med i spelet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Jo tydligen en hyrd service från Boeing, trotts allt så är det ägarens ansvarar. Troligt att de har för få kärror och för mycket flighter. ja du Einstein, dom glada dagarna i flygbranschen är över för länge sen och att ha flygplan i överflöd är det inte längre något bolag som har råd med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Ja, nu är det nog inte bara att lyfta och landa som man själv vill. Tror nog flygledning har ett finger med i spelet. Visst är det så. MEN om man har koll på sina prylar så kör man iväg på sin SLOT time, gör man inte det pga av diverse problem, ja då blir det rejäla förseningar då de kör sina long-haul på poppis destinationer som har mycket begränsat av den "varan". Simpel och enkel logik/matematik. manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 ja du Einstein, dom glada dagarna i flygbranschen är över för länge sen och att ha flygplan i överflöd är det inte längre något bolag som har råd med.Skulle just skriva samma med andra ord, ingen flygbolag, inte ens Emirates eller Etihad Airways har reservplan på marken, ifall nån råkar gå sönder, tänl hur många flygplan det skulle behövas för man kan ju inte förutse var maskinen pajar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Skulle just skriva samma med andra ord, ingen flygbolag, inte ens Emirates eller Etihad Airways har reservplan på marken, ifall nån råkar gå sönder, tänl hur många flygplan det skulle behövas för man kan ju inte förutse var maskinen pajar. Är man ett litet bolag med bara sju plan så får det givetvis större konsekvenser än typ Emirates som har 200-300 långdistansplan. Plain and simple logic/math, typ... manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 (ändrad) Skulle just skriva samma med andra ord, ingen flygbolag, inte ens Emirates eller Etihad Airways har reservplan på marken, ifall nån råkar gå sönder, tänl hur många flygplan det skulle behövas för man kan ju inte förutse var maskinen pajar. Givetvis inte, men de har garanterat inte så hög "brukningsgrad" på sina samt klarar av driftstörningar på ett annat sätt, lite resurs skillnad typ! Ändrades Juli 14, 2014 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Är man ett litet bolag med bara sju plan så får det givetvis större konsekvenser än typ Emirates som har 200-300 långdistansplan. Plain and simple logic/math, typ... Simple logick är att dessa plan flyger runt om i världen så de hjälper föga vid haveri (tekniskt haveri) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Jo tydligen en hyrd service från Boeing, trotts allt så är det ägarens ansvarar. Troligt att de har för få kärror och för mycket flighter. Med andra ord inte inkompetens utan girighet. Överutnyttjande av personal och material för att maximera vinsten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Simple logick är att dessa plan flyger runt om i världen så de hjälper föga vid haveri (tekniskt haveri) Om du har sju getter och de befinner sig i sju olika hagar och en av dem blir sjuk, hur löser du då problemet med att en inte kan komma hem och ge sin mjölk som du absolut behöver? kontra Du har 200 getter utspridda på 87 platser, hur stor är du chansen att du ändå kan få mjölk för en familj? manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Ja, nu är det nog inte bara att lyfta och landa som man själv vill. Tror nog flygledning har ett finger med i spelet. Visst är det så men det händer i mellanåt att man får en tidigare SLOT om man är checkad och klar. 10 min här, 10 min där.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 men det händer i mellanåt att man får en tidigare SLOT Är det nåt du tror flygbolagen räknar med? Oanständigt oansvarigt isf om du frågar mig.. Så du tror att 10 min nåt är man ser på som en acceptabel försening, think again!! manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Nu är det oftast ankomstflygplatsen som anger SLOT till avgångsflygplatsen och jag tror det inte är så vanligt förekommande på långdistans som på kortdistans. Långdistans kan reglera farten på ett annat sätt än ett inrikesflyg som skall då cirkulera en längre tid och bränna onödigt bränsle samt pengar. Bättre att stå på backen och vänta. Visst är det bra att Arlanda styr SLOT på Umeå om det är problem och förseningar. Har flera gånger varit i luften före utsatt avgångstid om det passar flygledningen, "Bording completed" är ju oftast ca 15 minuter före avgång. Bra med flexibilitet för miljön. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Skulle just skriva samma med andra ord, ingen flygbolag, inte ens Emirates eller Etihad Airways har reservplan på marken, ifall nån råkar gå sönder, tänl hur många flygplan det skulle behövas för man kan ju inte förutse var maskinen pajar. Ursäkta att jag hoppar in mitt i, och skulle kanske citerat flera och inte bara dig. Men, om man har avtal med andra flygbolag som flyger samma sträckor eller i alla fall delar av sträckorna så kan man lösa detta lite smidigare. Som jag har fattat det så gör inte norwegian det och då blir en strandad kärra några hundra pax som får vänta tills dom löst problemet eller skaffat en ersättare. Hade dom haft lite partners så kanske dom hade kunnat lösa det lite smidigare. Kikar man på Star alliance så har dom 4456 plan att tillgå, 409000 anställda med 18 504 avgångar per dygn, och det är en större chans att nån av dessa kan ställa upp. http://www.staralliance.com/en/about/member_airlines/ Men, jag vet inte. Jag drar bara lite slutsatser av det jag läst. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Kikar man på Star alliance så har dom 4456 plan att tillgå, 409000 anställda med 18 504 avgångar per dygn, och det är en större chans att nån av dessa kan ställa upp. Spot on!!!! Kräver väl att planet är där det ska, i skick att flyga samt att alla PAX är ombord (med sitt bagage), först då kan de flyga, eller hur? manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Boeing anhängare som jag är så måste jag säga att Boeing har misslyckats här. Att skylla på Norwegian som dessutom har anlitat Boeing som underhållare av flygplanen är ju ganska dumt. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Med andra ord inte inkompetens utan girighet. Överutnyttjande av personal och material för att maximera vinsten. Flygplan ska vara i luften och tjäna pengar på marken kostar dom bara pengar och att flyga är liksom flygbolagens affärsidé “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Boeing anhängare som jag är så måste jag säga att Boeing har misslyckats här. Att skylla på Norwegian som dessutom har anlitat Boeing som underhållare av flygplanen är ju ganska dumt. Vet man inte bättre än att köpa kvalité från Airbus, så får man stå sitt kast. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Vet man inte bättre än att köpa kvalité från Airbus, så får man stå sitt kast. VET HUT LEIFEN. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Vet man inte bättre än att köpa kvalité från Airbus, så får man stå sitt kast. Lek nu snällt. Trampa på ömma tår är inte snällt. Airbus verkar vara nåt plockepinn det åxå http://science.howstuffworks.com/transport/flight/modern/a3804.htm ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu