Sam sip sam Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Vad jag inte förstår är intresset T har i att framställa problemen som Norwegians fel. Trots att Boeing har konstruerat, byggd och står för underhållet av de aktuella planen vägrar han ära de som äras bör. Norwegian måste till varje pris vara sämre än andra flygbolag som inte fått skitplan eller måndagsex. Vilka nu de är, för inte var det i N's flygplan att batterierna brann och orsakade flygförbud i flera månader. Norwegian må vara ett skitbolag med en affärsmodell á la Ryan och massor med tveksamma policys. Det räcker, tycker jag, det finns ingen anledning att hitta på saker. mvh ta det inte så allvarligt han tetas lite och så får han ju igång grabben från lilla Bagdad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kjellskåne Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Absolut bra med fler flygbolag för kunderna. Jag som åker från Kastrup Baggarna skall flyga direkt Köpenhamn Bangkok Kollade pris i januari 6700 kr :music: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Det har nog framkommit här på MPR några gånger. Men bättre att reparera på plattan än att söka på marken. Det är många här på MPR som går i moln när Norwegian har motgångar. Alla har väl rätt till njutning, om inte annat än för att det går dåligt för nån man inte gillar. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen, jo men, hehe. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Alla har väl rätt till njutning, om inte annat än för att det går dåligt för nån man inte gillar. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen, jo men, hehe. Fritz.. Ju medger att jag hade glömt denna synpunkt, forlåt alla ni som varit kritiserat av mig. Hur gick förresten eran resa till gamla landet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Ju medger att jag hade glömt denna synpunkt, forlåt alla ni som varit kritiserat av mig. Hur gick förresten eran resa till gamla landet? Det gick alldeles utmärkt. Vi flög ju med norrbaggarna från Bangkok till Umeå och anlände nästan enl tidtabellen. Jäkligt skönt att man slapp hämta ut väskorna på Arlanda och checka in dom igen utan dom såg vi inte till förrän på bagagebandet i Umeå. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Om du tar och kollar lite på felen som orsakar dessa förseningar så inser du att ditt resonemang är ungefär lika korkat som att det skulle vara ditt egna fel som inte underhållit din bil när elektronikboxen krånglar på din nya bil. Med alla dessa åsikter du har så är det konstigt att Boeing, som bevisligen byggt ett skitplan, står sig så bra hos dig. Må så vara, men varför har inte de andra som använder samma plan lika stora problem som baggarna ? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 //..konkurens är bra Visst är det så! Är de sedan billiga och flyger i tid, utan problem, så får man glada frekventa resenärer! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fiskarn Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Nya flygplatsen i Doha är riktigt nice. Stannade till där2 1/2 timme för två veckor sedan. Nästan för kort tid för att hinna kolla. Dock så luktade det rök för de har ett riktigt stort cancer rum men ventilationen kunde nog ha vart bättre men jag riktigt känslig mot cigarettrök. Du behöver aldrig känna av ökenvärmen då du går direkt från planet till en tempererad terminal. Även det fria Wi-Fi-nätverket fungerade klanderfritt till skillnad till Arlanda och suvan. Lyckades även få igenom en halvliter vatten genom säkerhetskontrollen. I fin arabmaner så stod den en fin gul MacLaren som många ville posera vid. På vägen hem ska jag kolla till taxfree. //P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Nya flygplatsen i Doha är riktigt nice. Stannade till där2 1/2 timme för två veckor sedan. Nästan för kort tid för att hinna kolla. Dock så luktade det rök för de har ett riktigt stort cancer rum men ventilationen kunde nog ha vart bättre men jag riktigt känslig mot cigarettrök. Du behöver aldrig känna av ökenvärmen då du går direkt från planet till en tempererad terminal. Även det fria Wi-Fi-nätverket fungerade klanderfritt till skillnad till Arlanda och suvan. Lyckades även få igenom en halvliter vatten genom säkerhetskontrollen. I fin arabmaner så stod den en fin gul MacLaren som många ville posera vid. På vägen hem ska jag kolla till taxfree. Luktar det rök på nya flygplatsen? Där "rök" Qatar som alternativ, jag hatar röklukt (fimpade för 35 år sedan, nolltolerans). Synd då Qatar är ett utmärkt bolag att flyga med, högsta standard och efter första inkörningsåret bra kabinpersonal. Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Nån som har nån (aktuell) info om hur norrbaggarna sköter sina flygningar mellan arn och bkk? Har inte hört om så mkt problem på sistone, men jag kan ju ha missat det. Ska själv nyttja dem i oktober, så det är av högsta intresse. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trident Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Må så vara, men varför har inte de andra som använder samma plan lika stora problem som baggarna ? Vilka andra bolag har likadana plan? Kvällstidningarna i Sverige framförallt Aftonbladet har ju startat ett korståg mot allt vad Norwegian står för. Detta ligger ju i deras natur med tanke på att den ägs av LO och Norwegian har inhyrd personal och går emot allt som facket tycker man skall driva ett företag. Sedan är det ju ingen direkt "nyhet" i Sverige om Emirates har strandsatt 400 araber någonstans i världen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 (ändrad) Må så vara, men varför har inte de andra som använder samma plan lika stora problem som baggarna ? Trident fick till en bättre formulering medan jag tafflade på luren... Ändrades Juli 14, 2014 av knasen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Katrider Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Nån som har nån (aktuell) info om hur norrbaggarna sköter sina flygningar mellan arn och bkk? Har inte hört om så mkt problem på sistone, men jag kan ju ha missat det. Ska själv nyttja dem i oktober, så det är av högsta intresse. I Lördags åkte dom på minuten. Inga problem, dom flög en sydligare rutt än va Thai gör. Kanske berodde på att dom inte vill flyga över Ukraina, var lite längre flygtid än med Thai. Men kom fram utan missöden till ett varmt och fuktigt Thailand. Katrider Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Det gick alldeles utmärkt. Vi flög ju med norrbaggarna från Bangkok till Umeå och anlände nästan enl tidtabellen. Jäkligt skönt att man slapp hämta ut väskorna på Arlanda och checka in dom igen utan dom såg vi inte till förrän på bagagebandet i Umeå. Fritz.. Hmm, jag flög ju senast med star alliance och jag behövde inte hämta ut väskan alls förrän ett par dagar senare när dom hittat den ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 I Lördags åkte dom på minuten. Inga problem, dom flög en sydligare rutt än va Thai gör. Kanske berodde på att dom inte vill flyga över Ukraina, var lite längre flygtid än med Thai. Men kom fram utan missöden till ett varmt och fuktigt Thailand. Perfekt att flyga direkt, perfekt att baggarna är med och konkurrerar och på så sätt indirekt pressar alla biljettpriser, Synd och skam bara att de inte klarar av att vara lite mer punktlig, förseningar suger! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Vilka andra bolag har likadana plan? Kvällstidningarna i Sverige framförallt Aftonbladet har ju startat ett korståg mot allt vad Norwegian står för. Detta ligger ju i deras natur med tanke på att den ägs av LO och Norwegian har inhyrd personal och går emot allt som facket tycker man skall driva ett företag. Sedan är det ju ingen direkt "nyhet" i Sverige om Emirates har strandsatt 400 araber någonstans i världen. Aktiv medlem 4 322 inlägg 0 Anmärkningar 12 494 Inlagd En minut sen Njaeä, Aftonbladet ägs bara till 9% av LO och resterande 91% av mediakoncernen Schibsted som faktiskt är...ja just det..norskt ! Så där sprack din konspirationsteori ordentligt. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trident Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Aktiv medlem 4 322 inlägg 0 Anmärkningar 12 494 Inlagd En minut sen Njaeä, Aftonbladet ägs bara till 9% av LO och resterande 91% av mediakoncernen Schibsted som faktiskt är...ja just det..norskt ! Så där sprack din konspirationsteori ordentligt. Fritz.. LO har fortfarande kontrollen över innehållet i tidningen enligt ett avtal mellan Schibsted och LO Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 LO har fortfarande kontrollen över innehållet i tidningen enligt ett avtal mellan Schibsted och LO Avtalet har reviderats sedan det tecknades 1996. Numera begränsar det sig till att LO och Schibsted tillsammans utser den politiska chefredaktören. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Vilka andra bolag har likadana plan? På Sverige, Emirates och Qatar(tror jag utan att googla) Inte ofta de blivit stående på Arlanda, tydligt att de sköter sina plan bättre än Norwegian? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trident Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 På Sverige, Emirates och Qatar(tror jag utan att googla) Inte ofta de blivit stående på Arlanda, tydligt att de sköter sina plan bättre än Norwegian? Hade Norwegian kört omkring med gamla kärror från 80-talet hade jag köpt ditt resonemang. Men nu pratar vi nya kärror som dessutom servas av Boeing. Vet inte vad Boeing har sagt om det hela men det är ju ingen vidare reklam för dom. Åker med Norwegian från Arland till BKK i Oktober. Hoppas det blir strul när man skall hem så man slipper åka tillbaka och jobba Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Hade Norwegian kört omkring med gamla kärror från 80-talet hade jag köpt ditt resonemang. Men nu pratar vi nya kärror som dessutom servas av Boeing. Vet inte vad Boeing har sagt om det hela men det är ju ingen vidare reklam för dom. Åker med Norwegian från Arland till BKK i Oktober. Hoppas det blir strul när man skall hem så man slipper åka tillbaka och jobba Hursom helst är det underligt att Norwegian har så stora problem, tom charterkärrorna från Thomsson verkar ju gå problemfritt? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Air India har tydligen också några stycken. Som krånglar, och inte är det första gången. Air India Dreamliner problems: Grounded in Sydney and Hongkong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 På Sverige, Emirates och Qatar Nej, inte Emirates. Vet att BA körde den till ARN men kanske bara var under inkörningsperioden? Övrigt i Europa så har ju LOT (var väl den som brann på LHR), Thomson som du säger, Air India, JAL, ANA, United, Ethiopien (?)... kommer inte på nåt annat bolag utan google manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Kan ju vara så att det skrivs mer om Norwegian i svedala då svenskar blir drabbade Tror inte de skriver om till exempel 200 indier blir strandsatta i Nepal pga en trasig 787 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 då svenskar blir drabbade Hur tänker du nu? Vad menar du med svenskar? Är det inte det lite rasistiskt att säga så? Vive le France manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu