Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Thailand?

stuart.b

Recommended Posts

Nu är det iofs Boeing som underhåller Norwegians Dreamliners, som sagt.

Norwegian anlitar Boeing för underhållet av Dreamliner

mvh

Ser att de som första kund tecknat detta "gold care" avtal med Boeing.

"Boeing sköter då mindre underhåll och service mellan flygningar"

Det är ju tydligt att den tjänsten inte fungerar, eller att Norwegian inte köpt den i tillräckligt stor omfattning.

För faktum är ju att Norwegian har mycket större problem med sina plan än konkurrenternas.

Är det bara otur?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

• Svar 1,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

109

• Sam sip sam

66

• leifen

57

• Moritz

55

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Antingen är det otur eller så kan inte boeing sitt service själv. Det är bara att välja vilket som passar var och en.

Insider info gör gällande att det är Boeing som sköter all service på dessa drömplan.

Dela på andra sajter

Ser att de som första kund tecknat detta "gold care" avtal med Boeing.

"Boeing sköter då mindre underhåll och service mellan flygningar"

Det är ju tydligt att den tjänsten inte fungerar, eller att Norwegian inte köpt den i tillräckligt stor omfattning.

För faktum är ju att Norwegian har mycket större problem med sina plan än konkurrenternas.

Är det bara otur?

Med tanke på att jag gör 7-8 T/R Thailand per år med Qatar och aldrig haft några problem så undrar man lite över Norwegian.

Man bör packa en ordentlig matlåda när man flyger Norwegian. post-5349-1405301235,38_thumb.jpg

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Dela på andra sajter

Antingen är det otur eller så kan inte boeing sitt service själv. Det är bara att välja vilket som passar var och en.

Insider info gör gällande att det är Boeing som sköter all service på dessa drömplan.

Eller är det så att de hoppas att klara sig med minimal service och underhåll, för att maximera planens tid i luften.

Nått gör de onekligen fel.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Eller är det så att de hoppas att klara sig med minimal service och underhåll, för att maximera planens tid i luften.

Nått gör de onekligen fel.

Nej utan det är ju Boeing som sköter servicen, det innebär ju att man har en plan.

Dela på andra sajter

Nej utan det är ju Boeing som sköter servicen, det innebär ju att man har en plan.

En plan som uppenbarligen inte fungerar för baggarna.

Andra bolags planer verkar vara bättre vad gäller B787.

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Andra bolags planer verkar vara bättre vad gäller B787.

Det har nog framkommit här på MPR några gånger. Men bättre att reparera på plattan än att söka på marken.

Det är många här på MPR som går i moln när Norwegian har motgångar.

Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

Nja så är det väl inte.

Flygbolagen tex Norwegian underhåller i regel sina plan själva inom sin egen organisation.

Visserligen enl instruktion av tillverkaren.

Men det är ju tydligt att Norwegian är sämre än sina konkurrenter på den saken då det gJJ

Ja ska bli spnnande att pröva dreamlinern idag!

Men tordes inte välja Norwegian med alla dessa problem.

Får bli Qatar istället!

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Idag blir det premiär för mej med Qatar.

Ingen fel på Qatar heller, när jag åkte 2011 var det jävligt trist flygplats, med 10 timmars vänta. Phuh aldrig mer.

Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

Ingen fel på Qatar heller, när jag åkte 2011 var det jävligt trist flygplats, med 10 timmars vänta. Phuh aldrig mer.

Jag har tur ca 2,5 timmes väntan båda gångerna.
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag har tur ca 2,5 timmes väntan båda gångerna.

Har de öppnat nya terminalen?

Dela på andra sajter

Stämmer. Efter flera års fördröjningar har äntligen Dohas nya flygplats öppnats. Brukar ta minst några månader innan saker och ting fungerar som tänkt på nya flygplatser. Så nästa år är det säkert smidigt att flyga med Qatar :-)

Edit. En länk http://dohahamadairport.com/

Ändrades av Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Bara att inse att norrbaggarna inte klarar att sköta sina 787:or, inget annat bolag har så stora problem med sina Boeing av samma typ.

Var nog en miss av Boeing att sälja till fjälltöntarna, de har fått mycket negativ publicitet pga fjälltöntarnas inkompetens.

SJ och Norwegian var en bra jämförelse, två inkompetenta bolag.

Jo men detta är skickat från värdens bästa smartphone.

Om du tar och kollar lite på felen som orsakar dessa förseningar så inser du att ditt resonemang är ungefär lika korkat som att det skulle vara ditt egna fel som inte underhållit din bil när elektronikboxen krånglar på din nya bil. Med alla dessa åsikter du har så är det konstigt att Boeing, som bevisligen byggt ett skitplan, står sig så bra hos dig. 

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Om du tar och kollar lite på felen som orsakar dessa förseningar så inser du att ditt resonemang är ungefär lika korkat som att det skulle vara ditt egna fel som inte underhållit din bil när elektronikboxen krånglar på din nya bil. Med alla dessa åsikter du har så är det konstigt att Boeing, som bevisligen byggt ett skitplan, står sig så bra hos dig.

Är väl bättre att boing och norwegian kollar upp felen än att tormurdoc ska göra det,visserligen ar han kapten men inte flygkapten

Dela på andra sajter

Det finns väl en anledning till att Ryanair inte satsat på long-haul.

Snart kommer väl baggarna på det också?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Är väl bättre att boing och norwegian kollar upp felen än att tormurdoc ska göra det,visserligen ar han kapten men inte flygkapten

Han har ju för fan åsikter som att han vore en ingenjör på Boeing. Det står ju i tidningarna varje gång det inträffar vad som felar, denna gång rasade radarn ihop på ett nytt flygplan och med T allomfattande kunskaper så hade det avhjälpts med att byta olja i motorn ungefär :whoco5:

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Han har ju för fan åsikter som att han vore en ingenjör på Boeing. Det står ju i tidningarna varje gång det inträffar vad som felar, denna gång rasade radarn ihop på ett nytt flygplan och med T allomfattande kunskaper så hade det avhjälpts med att byta olja i motorn ungefär :whoco5:

Precis ,har dom olja i flygplansmotorer[emoji3][emoji3]
Dela på andra sajter

Precis ,har dom olja i flygplansmotorer[emoji3][emoji3]

Nja, dom brukar hälla i nåt kladd i motorerna till och från, men det är väl mer som fett. Det jag menar är att om nya elektroniska grejer bara rasar ihop så kan man ju räkna ut med arslet att det rör sig om fabrikatsfel.

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Han har ju för fan åsikter som att han vore en ingenjör på Boeing.
Det är ju vissa nick som minst får en orgasm när Norwegian´s Dreamline stannar på plattan.
Dela på andra sajter

Vad jag inte förstår är intresset T har i att framställa problemen som Norwegians fel.

Trots att Boeing har konstruerat, byggd och står för underhållet av de aktuella planen

vägrar han ära de som äras bör.

Norwegian måste till varje pris vara sämre än andra flygbolag som inte fått skitplan eller måndagsex.

Vilka nu de är, för inte var det i N's flygplan att batterierna brann och orsakade flygförbud i flera månader.

Norwegian må vara ett skitbolag med en affärsmodell á la Ryan och massor med tveksamma policys.

Det räcker, tycker jag, det finns ingen anledning att hitta på saker.

mvh

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Det är ju vissa nick som minst får en orgasm när Norwegian´s Dreamline stannar på plattan.

ja för passagerana som står kvar på plattan lär inte få det he he ,hoppas dom löser sina problem ,konkurens är bra

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...