Oregistrerad Inlagd Maj 11, 2014 Dela Inlagd Maj 11, 2014 Numera avgår Thai från gate 60 någonting Ok har ändrats sen förra sommaren, förlåt för dissinformation. Hur fan ska jag överleva nu `? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Maj 11, 2014 Dela Inlagd Maj 11, 2014 stämmer THAI går numera från F-piren och oftast från gate F69 Lite kul faktiskt att knullbombaren avgår från 69:an... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 11, 2014 Dela Inlagd Maj 11, 2014 Norwegian är väl inget för forumets fackpampar för dom är väl solidariska eller? Norwegian befinner sig i öppet krig med de anställda – som hotar med storstrejk. Nu liknar allt fler företaget med Ryanair. – Norwegian har under de två senaste åren gett sig in på en väg där man arbetar mot sina anställda i stället för med dem, säger fackordföranden Hans-Erik Skjæggerud till Aftonbladet. Flygbolaget Norwegian har ingen kontakt med kabinfacken i Danmark och Norge. Sent i onsdags kväll bröt förhandlingarna samman. – Sedan dess har det bara blivit värre. Företagets strategi är att hota sina anställda för att de ska ge upp sina krav och inte gå ut i strejk, säger Hans-Erik Skjæggerud, förbundsordförande för de kabinanställda i Norges fackförbund, Parat. Bara ett par timmar innan sammanbrottet skickade Norwegian ut ett sms till de anställda. Budskapet var tydligt: Om det blir strejk ska alla kabinbaser i Norge, förutom den i Oslo, avvecklas. Och de anställda på basen i Köpenhamn ska överföras till bemanningsföretaget Proffice. ”Fruktansvärt kränkande” Dessutom hotade företaget med att dra in de anställdas rabatterade flygbiljetter – vilket också blev verklighet under fredagen. – Alla de här hoten känns så fruktansvärt kränkande. Vi går upp tre på morgonen, jobbar femton timmar om dagen och sextio timmar i veckan. Trots det har jag älskat mitt jobb. Men så får man detta som tack, säger en av hundratalet anställda på Köpenhamnsbasen, som är bosatt i Sverige. De två parterna är främst oense om att de anställda ska föras över till bemanningsföretag respektive land i stället för att vara anställda av moderbolaget. Nu rusar en storstrejk allt närmare. – Det måste komma något nytt än det som blev presenterat natten till onsdagen. Vi har våra krav och är redo att sätta oss ner och diskutera de kraven. Men det är inget som tyder på att vi är där i dag, säger Hans-Erik Skjæggerud. Liknas vid Ryanair De senaste åren har varit tunga för Norwegian. Norwegian-vd:n Björn Kjos satsning på långdistansflygningar med planet "Dreamliner" har havererat – med otaliga förseningar och tusentals passagerare strandade runt om i världen som följd. Samtidigt har kritiken mot företagets personalpolitik blivit allt skarpare. – Norwegian har under de två senaste åren gett sig in på en väg där man arbetar mot sina anställda i stället för med dem. Det här liknar en del av det som Ryanair håller på med och om Norwegian fortsätter på den här vägen, speciellt med tanke på vad de gjort den senaste veckan, kommer man att bli som Ryanair till slut, säger Hans-Erik Skjæggerud. Bland personalen är tonläget än högre: – Norwegian är ett bolag som är mycket värre än Ryanair just nu. Dels handlar det om personalpolitiken, men också säkerheten. Ingen av oss som jobbar ombord på planen är särskilt klar i huvudet just nu, säger en anställd på Köpenhamnsbasen. Norwegian: Är naturligt På Norwegian värjer man sig emot anklagelserna. – Vi tycker inte att vi har en dålig personalpolitik. Vi erbjuder alltid lokala marknadsmässiga löner och villkor till alla anställda, säger Charlotte Holmbergh Jacobsson, informationschef för Norwegian i Sverige. Sms:en till de anställda beskriver hon som "ren information" och inte något hot. Att företaget fört över anställda från moderbolaget till bemanningsföretag förklarar hon med: – Norwegian växer och blir allt mer globalt. Då är det naturligt att man anpassar företaget efter en global verksamhet med anställda i respektive land. Enligt facket kan en strejk, som berör 1 300 Norwegian-anställda, komma att inledas när som helst med fem dagars varsel – men senast den 26 maj. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 11, 2014 Dela Inlagd Maj 11, 2014 Ok har ändrats sen förra sommaren, förlåt för dissinformation. Hur fan ska jag överleva nu `? De bytte gate när dom började flyga med Boeing 777 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 11, 2014 Dela Inlagd Maj 11, 2014 Norwegian är väl inget för forumets fackpampar för dom är väl solidariska eller? Men kapitalistena klappar händerna. Vi konsumenter bryr inte om Oss, bara vi har billiga biljetter. Som hos Finnair, alla spar åtgärder ska gälla vid nyanställningar, och de ska också anställa från Spanien o Asien. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Maj 11, 2014 Dela Inlagd Maj 11, 2014 Jag tror nog att fackpamparna skiter fullständigt i sånt, de om några tänker med plånboken först. Att de sen står och gapar om orättvisor och dylikt är ju bara för att de vill ses som PK-istiska Godhetspersoner... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 11, 2014 Dela Inlagd Maj 11, 2014 Men kapitalistena klappar händerna. Vi konsumenter bryr inte om Oss, bara vi har billiga biljetter. Som hos Finnair, alla spar åtgärder ska gälla vid nyanställningar, och de ska också anställa från Spanien o Asien. spanjaker är väl inte så mkt billigare och asiater har dom redan anställda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 11, 2014 Dela Inlagd Maj 11, 2014 Jag tror nog att fackpamparna skiter fullständigt i sånt, de om några tänker med plånboken först. Att de sen står och gapar om orättvisor och dylikt är ju bara för att de vill ses som PK-istiska Godhetspersoner... jo det stämmer har jag sett här på forumet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 11, 2014 Dela Inlagd Maj 11, 2014 spanjaker är väl inte så mkt billigare och asiater har dom redan anställda Nej det är de inte, nu förväxlade jag mig, de skulle ju ha Spanjaker vid strejk i våras, bättre att jag slutar skriva nu, blir mycket felaktigheter, JP house o F1 hoppas Finnbajsarna ger stryk åt sina stall kompisar Hej o ho Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Maj 11, 2014 Dela Inlagd Maj 11, 2014 Om det blir strejk Hur är det med avbestskydd? Ang gate 59 eller bryr jag mig inte Men incheckning intresserar mig Alltså före Securité Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 11, 2014 Dela Inlagd Maj 11, 2014 Strejken skulle väl inte omfatta Asien och USA linjerna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 11, 2014 Dela Inlagd Maj 11, 2014 Om det blir strejk Hur är det med avbestskydd? Ang gate 59 eller bryr jag mig inte Men incheckning intresserar mig Alltså före Securité Offe Man får verkligen hoppas att det inte blir det, ska ju hem på onsdag med dem. Fast de har ju fem dagars varsel med det. Och kanske gäller det inte ens Long haul alt BKK rutten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 15, 2014 Dela Inlagd Maj 15, 2014 (ändrad) Nu är man hemkommen igår, efter 9½ mån LOS. Skönt med omväxling, har absolut inget emot Thailand och kommer åka dit igen men som sagt, omväxling förnöjer. Åkte kl 05.00 från Jomtien, var på Suwan strax efter 06.00, ingen kö till In Chekning, hade beställt en väska på 20 kg och hade med mig ytterligare en kabin väska på 10 kg samt en PC-väska, nemas problemas. Avgångstid enl tidtabell 09.00, avgick faktiskt 08.50 från Gaten, ankomst till ARN enl tidtabell 16.10, landade 15.35 alltså en halv timme i förtid!. Inget att märka, flygtid 11,35 Planet var tyst, sov ett apr timmar, spelade backcammon som är värdelös, för jag vann alla spel oavsett nivån, men bra tidsfördriving, titta lite på filmer o serier. pinka tre gånger, hade ingen mat beställt, men köpte tre triangel smörgare på Familymart och vatten. Ingen skillnad med Thai eller Finnair tycker jag. Allt detta till en kostnad på 2001 SEK (biljett + en väska) Ändrades Maj 15, 2014 av Loikkari Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thai412 Inlagd Maj 15, 2014 Dela Inlagd Maj 15, 2014 Va tusan......åkte du raketbil till Suvvan eller?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Maj 15, 2014 Dela Inlagd Maj 15, 2014 Va tusan...åkte du raketbil till Suvvan eller?? Tja, Jag kollade när jag åkte taxi förra veckan, tar 1 timme och 14 minuter i normal fart. Så det behövs ingen raketbil. Puss Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 15, 2014 Dela Inlagd Maj 15, 2014 Va tusan...åkte du raketbil till Suvvan eller?? Det var kanske kvart i fem vi åkte från Soi Chaiyabruk Jomtien. Det tar inte mer än 1 h 20 min att åka, ingen rast. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Maj 16, 2014 Dela Inlagd Maj 16, 2014 Jag missade att jobba i Norge pga rosengrens uttalande. Var i Oslo och installerade telestationer åt telia på prov men norrmännen ville inte vara med efter rosengrens groda. Det säger väl mer om Norrmän än om Herr Rosengrens glappande käft. Tråkigt att du vart drabbad. BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Maj 16, 2014 Dela Inlagd Maj 16, 2014 Jag som inte vet,köper man på familymart före resan eller på flyget.Är det isåfall inga problem med säkerhetskontrollenOm man åker utan mat,får man en flaska vatten eller är det öken? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Inlagd Maj 16, 2014 Dela Inlagd Maj 16, 2014 Får man välja flygstol vid bokning om man inte köper pluspaketet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd Maj 16, 2014 Dela Inlagd Maj 16, 2014 Får man välja flygstol vid bokning om man inte köper pluspaketet? Ja, det finns ett bokningsavsnitt när du genomför bokningen där du kan välja det. Men det kostar extra. Bokade o betalde precis för oss 2. 5900 kr t/r i augusti/september. Dock utan platsreservation och extra väskor m.m. Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 16, 2014 Dela Inlagd Maj 16, 2014 Ja, det finns ett bokningsavsnitt när du genomför bokningen där du kan välja det. Men det kostar extra. Bokade o betalde precis för oss 2. 5900 kr t/r i augusti/september. Dock utan platsreservation och extra väskor m.m. Per biljett eller för bägge Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 16, 2014 Dela Inlagd Maj 16, 2014 Det går köpa smörgåsar innan säkerhetskontroll, det gjorde jag på Familymart och vatten köpte jag efter säkerhetskontroll på transit hallen, 29 THB per flaska. Nu minns jag inte vad det kostar boka enbart sittplats men en plats är man garanterat genom att ha köpt biljetten. Som hos alla bolag kostar exit och dyligt specialplatser extra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd Maj 17, 2014 Dela Inlagd Maj 17, 2014 Per biljett eller för bägge Totalpris för oss båda. Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars12 Inlagd Juli 5, 2014 Dela Inlagd Juli 5, 2014 5. jul 14:24 Norwegian regrets to inform you that DY7205 Stockholm-Bangkok will be delayed due to technical reasons. Estimated departure time is 19:00. Mealcards can be obtained from our handling agent at the airport. We apologise for any inconvenience this may cause. Checkin closes at 18:00. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Juli 5, 2014 Dela Inlagd Juli 5, 2014 5. jul 14:24 Norwegian regrets to inform you that DY7205 Stockholm-Bangkok will be delayed due to technical reasons. Estimated departure time is 19:00. Mealcards can be obtained from our handling agent at the airport. We apologise for any inconvenience this may cause. Checkin closes at 18:00. ge oss uppdateringar om eventuella vidare förseningar... Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu