Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Thailand?


stuart.b

Recommended Posts

Kenneth4618
Precis nyss, skrev MaiChai:

Ifall nu ungarna var hungriga så var det väl inget som hindrade Cherie från att köpa något i en av alla de dyra snabbmatsställena på Suvvan?

 

För inte behövde de väl sitta på planet vid gaten från 10 till 18 på kvällen?

Jo men hon hade ju redan betalt för maten på planet

och då jävlar får barnen vänta/svälta så man kan tipsa Expressen och kanske få lite tipspengar:look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    109

  • Sam sip sam

    66

  • leifen

    57

  • Moritz

    55

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

10 minuter sedan, skrev MaiChai:

Ifall nu ungarna var hungriga så var det väl inget som hindrade Cherie från att köpa något i en av alla de dyra snabbmatsställena på Suvvan?

 

För inte behövde de väl sitta på planet vid gaten från 10 till 18 på kvällen?

Satt på planet i fyra och en halv timma

När familjen suttit på planet i fyra och en halv timma kom beskedet. Det skulle inte bli någon hemresa, i stället fick alla kliva av.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev judazzz:

Satt på planet i fyra och en halv timma

När familjen suttit på planet i fyra och en halv timma kom beskedet. Det skulle inte bli någon hemresa, i stället fick alla kliva av.

Kliv inte på på ett Nowergan plan, så är allt klart. Även från start. 

.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Stoneys:

Kliv inte på på ett Nowergan plan, så är allt klart. Även från start. 

.

Det var just Precis Det som det handlade om...

Det kanske finns andra flygbolag som öppnat upp dyra snabbmatställen inne i kabin

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser att Norwegian är bättre än Thai.

Bättre säten och bättre personal, att man får betala för allt är ju samma som på Thai men där är det inkluderat i priset.

På Norwegian har du möjlighet att välja bort det du inte vill betala för.

Det ska bli intressant att åka Qatar nästa resa, dom har jag aldrig provat förr.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev scorpio63:

Jag anser att Norwegian är bättre än Thai.

Bättre säten och bättre personal, att man får betala för allt är ju samma som på Thai men där är det inkluderat i priset.

På Norwegian har du möjlighet att välja bort det du inte vill betala för.,det sipper n

 

Det ska bli intressant att åka Qatar nästa resa, dom har jag aldrig provat förr.

 

Qatar är bra likaså  Emirates, enda problemet är bytet av kärra med en tröttsam ny security check som behövs det slipper man på Thai och Norwegian

salt o peppar till trots, tryck på stig helmer knappen när ni är luftburna, på ground level serveras ingen mat, förbeställd eller inte

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev judazzz:

Qatar är bra likaså  Emirates, enda problemet är bytet av kärra med en tröttsam ny security check som behövs det slipper man på Thai och Norwegian

salt o peppar till trots, tryck på stig helmer knappen när ni är luftburna, på ground level serveras ingen mat, förbeställd eller inte

Sista resan i februari med Qatar så var det ingen security check!! Direkt in i transferhallen och butikerna från första flyget.

 

Det händer dock inte varenda resa. Själv så har jag inget emot bytet då jag tycker det är skönt med en bensträckare. Några timmar till på en fyra veckor lång resa gör mig inget då flyget och servicen är riktigt bra. Dessutom så ser jag till att jag får (kvälls - natt) flyg. Dag flyg är nog bland det värsta jag vet och undviker det så länge jag kan...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Qatar är bättre  än Thai på allt utom Flygtiden. Där slår Thai allt. 14.30 från arlanda är perfekt. Komma fram på morgonen är kanon. Hem på natten perfekt. Då sover man bort flygtiden.

Därför vinner alltid Thai ändå. Jag vill så snabb som möjligt komma fram. Men inte till vilket pris som helst. Skulle man godta Thais fulspel med priserna så skulle dom öka priserna mer och mer. Därför måste man markera ibland 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev John Khonken:

Qatar är bättre  än Thai på allt utom Flygtiden.

Samt avg/ank tider är bättre med Thai, samt att de har billigare fullflexbiljetter...... annars utan tvekan som du säger, är väl bara Baggarna som är sämre och vad gäller från Norden, men de räknas ju inte då de inte flyger dagligen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev scorpio63:

Jag anser att Norwegian är bättre än Thai.

Bättre säten och bättre personal, att man får betala för allt är ju samma som på Thai men där är det inkluderat i priset.

På Norwegian har du möjlighet att välja bort det du inte vill betala för.

Det ska bli intressant att åka Qatar nästa resa, dom har jag aldrig provat förr.

 

Qatar är kanonbra, du kommer inte bli besviken.

Har du dessutom turen att träffa på en gruvarbetare från Kiruna under mellanlandningen ihop med 1l chivas regal så kan allt hända :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Qatar och Emirates är klart dom bästa bolagen servicen och super trevliga besättningarna inga problem med salt och peppar:haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Tänk att salt & peppar avgör vilket bolag man flyger med :misdoubt:

 

Frugan flyger med Thai den 13:e så jag får nog skicka med lite salt och peppar så hon inte går under :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara provat Thai 747+777, Austrian, Finnair, Qatar och Turkish till Thailand.

Oftast har det varit priset som har varit avgörande.

Men sist jag och dottern reste tillsammans så valde jag qatar före Thai även om priset inte skilde nämnvärt till förmån för Qatar.

Min uppfattning med ett brejk efter halva flygningen är att det är rätt skönt när man reser med ett "klåda i baken" barn.

I mellanlandningen så har jag behövt gå igenom securityn endast på utresan aldrig på hemresan. (värre terrorister flyger tydligen från Sverige än åker till Sverige ).

Ett bolag som jag nog aldrig åker med igen är Turkarna, fyfan vilken flygplats och jag var glad att jag åkte själv och inte med dottern.

Thai kan jag åka med, men då skall priset vara väldigt bra , för sist när jag åkte med dom och deras 3*7 så vart jag och min dåvarande familj riktigt besvikna på personalen och servicen. Så än så länge vinner Qatar ganska rejält. Mycket trevlig personal, man känner sig väl omhändertagen och reser man dessutom med barn så finns det inga gränser för deras leenden och servicenivå.

 

C;D

 

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Förra vintern till Thailand 1395 kr och nu i vintras till Thailand enkel 1195 kr, minus X antal kr i rabatt tack vare poängen.

Med Norwegians dreamliner framme på morgonen. Jag säger som ryssarna sade under kommunistregimen- Kan inte klaga.

 

 

what stora ögon.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Tänk att salt & peppar avgör vilket bolag man flyger med :misdoubt:

 

Frugan flyger med Thai den 13:e så jag får nog skicka med lite salt och peppar så hon inte går under :look_down:

Visst! thaiair har inte salt o peppar men man kan be om det.

Det tar 20-30min innan de vänt matvagnarna och behagar att komma med salt o peppar, då är den ljumna maten redan kall för länge sedan, bra jobbat Thaiair :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
23 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Visst! thaiair har inte salt o peppar men man kan be om det.

Det tar 20-30min innan de vänt matvagnarna och behagar att komma med salt o peppar, då är den ljumna maten redan kall för länge sedan, bra jobbat Thaiair :D 

Du får passa på och sno åt dig några påsar salt å peppar Mc Donalds nästa gång och ha ett litet lager i fickan :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Du får passa på och sno åt dig några påsar salt å peppar Mc Donalds nästa gång och ha ett litet lager i fickan :look_down:

Det är beklagligt att Thaiair har fallit så lågt så att de tvingar gästerna stjäla med sig salt o peppar från MCD, ja sen typ 2005-07 har Thaiair bara gått nedåt............

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

de tvingar gästerna stjäla med sig salt o peppar

Nyss skrev du att det fanns att få så inte tvingar de någon....................

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Nyss skrev du att det fanns att få så inte tvingar de någon....................

Ja!, men då får du vänta tills de serverat klart och vänt vagnarna.

Då är garanterat maten kall :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Ja!, men då får du vänta tills de serverat klart och vänt vagnarna.

Då är garanterat maten kall :D 

Enklare att be om det när du får din bricka så behöver du inte vänta tills dom vänt vagnarna.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

Enklare att be om det när du får din bricka så behöver du inte vänta tills dom vänt vagnarna.

No have! 

Vänta lite så kommer jag..............

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Esspe:

Enklare att be om det när du får din bricka så behöver du inte vänta tills dom vänt vagnarna.

Japp, kan man få direkt. men man bör titta på de små förpackningarna innan man tömmer dem över käket.

Sist fick jag chilipulver, phet phet........

Gör mig inget, jag gillar det. Men kanske inte alla gör det.......

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev biker:

Japp, kan man få direkt. men man bör titta på de små förpackningarna innan man tömmer dem över käket.

Sist fick jag chilipulver, phet phet........

Gör mig inget, jag gillar det. Men kanske inte alla gör det.......

 

mvh

biker

 

Thaistandarn..............när skall de lära sig?

Nä snart blir det internationella inom Thaiair väldigt nationellt......

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...