Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Thailand?


stuart.b

Recommended Posts

Med lite planering kommer man undan flygskatten. Ta färjan till Riga och köp en enkel till Bkk, sen kör man TOR från Bkk så är problemet ur världen. ;) 

Riktigt billigt blir med andra än Thai som tar hutlösa 60 Usd extra för bränsle :( 

Allt över 3500kr är dyrt :) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    109

  • Sam sip sam

    66

  • leifen

    57

  • Moritz

    55

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

16 timmar sedan, skrev leifen:

Med lite planering kommer man undan flygskatten. Ta färjan till Riga och köp en enkel till Bkk, sen kör man TOR från Bkk så är problemet ur världen. ;) 

Riktigt billigt blir med andra än Thai som tar hutlösa 60 Usd extra för bränsle :( 

Allt över 3500kr är dyrt :) 

Vore det inte bättre att ta färja till Helsingfors och sedan vidare enligt dina tankar ovan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore det inte bättre att ta färja till Helsingfors och sedan vidare enligt dina tankar ovan.
Med lite planering kommer man undan flygskatten. Ta färjan till Riga och köp en enkel till Bkk, sen kör man TOR från Bkk så är problemet ur världen. [emoji6] 
Riktigt billigt blir med andra än Thai som tar hutlösa 60 Usd extra för bränsle [emoji20] 
Allt över 3500kr är dyrt [emoji4] 
Det finns ingen vettig damtoallett i Helsingfors, men man kan nog se den med kikare från Riga ändå iof......

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Vore det inte bättre att ta färja till Helsingfors och sedan vidare enligt dina tankar ovan.

Färja till Riga och landvägen till Kiev och flyg därifrån är det senaste inom budgetresenärernas tips.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 24 januari 2018 at 18:16, skrev ItaMar:

Förstår att det var med ironi :big_smile: Men det beklämmande blir att fler kommer att flyga via Danmark eller Finland som privatpersoner om man nu inte bor i Stockholm som dom flesta där tror att alla gör i Sverige ;) Företagen kommer inte att bry sig om skatten, går väl att dra av vid deklarationen, inte vet jag. För mig själv så är det Landvetter och Finnair som gäller, blir 160kr dyrare för två.

Vad är stockholm? Är det inte där Arlanda ligger i krokarna? Världens minsta utrikesterminal hahahaha. Fan, ett litet bås med 3-4 gater om man ska utanför EU som dessutom har vissa öppettider vid passkontrollen hahaha. Men vad ni än gör så kom för fan inte ner till CPH o trissa upp priserna. Bli där ni är!

Reser man "lätt" så kan man med Norwegian flyga för 5.000kr ToR bland boskapen. Dubbla priset o man reser bekvämt i premium.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Khun Nizze:

Vad är stockholm? Är det inte där Arlanda ligger i krokarna? Världens minsta utrikesterminal hahahaha. Fan, ett litet bås med 3-4 gater om man ska utanför EU som dessutom har vissa öppettider vid passkontrollen hahaha. Men vad ni än gör så kom för fan inte ner till CPH o trissa upp priserna. Bli där ni är!

Reser man "lätt" så kan man med Norwegian flyga för 5.000kr ToR bland boskapen. Dubbla priset o man reser bekvämt i premium.

Märks att du aldrig varit på Arlanda 😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Märks att du aldrig varit på Arlanda 😀

Jodå. Råkade av misstag boka en flight med mellanlandning på just Arlanda. Det är därför jag skrattar åt det. Och nu när jag tänker på det så har jag också landat där (strul blev det).

Så hur många gater är det efter passkontrollen idag? 5? Jag kanske överdrev lite med "bås" men jämfört med andra huvudstäders flygplatser så känns det så;)

Men det är inte så konstigt. Hur mycket folk samlar Arlanda upp? Jo det är Sthm och Norrland. Söder om så plockar Lanvetter upp kunderna. 

Skåne, Småland, Blekinge och Halland med hela Danmark åker från Kastrup. Bara att hoppa på ett tåg i regionen o kliva ut på flygplatsen. Jag kan ha fel, men finns det ett tåg där jag i t.ex  Jönköping kan ta mig direkt till Arlanda? Som jag förstått det så är det samma skit som att ta sig till Skurups flygplats.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Khun Nizze:

Hur mycket folk samlar Arlanda upp?

Runt 30 miljoner per år eller nåt sånt.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Khun Nizze:

Vad är stockholm? Är det inte där Arlanda ligger i krokarna? Världens minsta utrikesterminal hahahaha. Fan, ett litet bås med 3-4 gater om man ska utanför EU som dessutom har vissa öppettider vid passkontrollen hahaha. Men vad ni än gör så kom för fan inte ner till CPH o trissa upp priserna. Bli där ni är!

Reser man "lätt" så kan man med Norwegian flyga för 5.000kr ToR bland boskapen. Dubbla priset o man reser bekvämt i premium.

Senast från Arn (Stockholm) så betalade jag 3100 tor Bkk. Verkar vara dyrt där söderöver......

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev frason:

Runt 30 miljoner per år eller nåt sånt.

Ta källan för vad den är...

"Oslos storflygplats Gardermoen ligger kvar på en nordisk andraplats med 13,2 miljoner passagerare under årets första sex månader. Arlanda ligger trea med 12,8 miljoner passagerare, och Helsingfors är fyra med 9,0 miljoner passagerare."

 

"Kastrup betjänade under årets första halvår drygt 14 miljoner resenärer – en uppgång med 2,3 procent. Det är främst de interkontinentala flygningarna och Europaflyget som drar fler passagerare till Copenhagen Airport medan det danska inrikesflyget backar."

 

Vänligen rätta mig om jag har fel. Resenärer inom EU är naturligtvis hög (vore konstigt annars). Det jag tyckte var lustigt när jag var där är att det var en minimal "utrikesterminal" 

 

Källa: https://www.sydsvenskan.se/2017-07-16/kastrup-fortsatt-storst-i-norden-sturup-tappar

Ändrades av Khun Nizze
Källhänvisning
Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev frogfish:

Senast från Arn (Stockholm) så betalade jag 3100 tor Bkk. Verkar vara dyrt där söderöver......

Jo det är det. 

Thai Air när jag flög med dom hade alltid kampanjer från Arlanda för att fylla upp platserna. Väldigt sällan kampanjer från Kastrup.

Det var ett riktigt nice pris vill jag säga:)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Khun Nizze:

Det jag tyckte var lustigt när jag var där är att det var en minimal "utrikesterminal" 

Är inte det bra att det är litet så man inte behöver knalla så långt för att komma till sin gate ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Khun Nizze:

Ta källan för vad den är...

"Oslos storflygplats Gardermoen ligger kvar på en nordisk andraplats med 13,2 miljoner passagerare under årets första sex månader. Arlanda ligger trea med 12,8 miljoner passagerare, och Helsingfors är fyra med 9,0 miljoner passagerare."

 

"Kastrup betjänade under årets första halvår drygt 14 miljoner resenärer – en uppgång med 2,3 procent. Det är främst de interkontinentala flygningarna och Europaflyget som drar fler passagerare till Copenhagen Airport medan det danska inrikesflyget backar."

 

Vänligen rätta mig om jag har fel. Resenärer inom EU är naturligtvis hög (vore konstigt annars). Det jag tyckte var lustigt när jag var där är att det var en minimal "utrikesterminal" 

 

Källa: https://www.sydsvenskan.se/2017-07-16/kastrup-fortsatt-storst-i-norden-sturup-tappar

Åk på ett studiebesök. Siffrorna du anger är helt tokiga. Vantaa har runt 19 miljoner passagerare per år.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev frason:

Åk på ett studiebesök. Siffrorna du anger är helt tokiga. Vantaa har runt 19 miljoner passagerare per år.

 

22 minuter sedan, skrev Khun Nizze:

Arlanda ligger trea med 12,8 miljoner passagerare

2016: 24,7 miljoner resenärer till eller från Arlanda.

 

Källa:

https://www.swedavia.se/arlanda/om-flygplatsen/#gref

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Fritz:

Är inte det bra att det är litet så man inte behöver knalla så långt för att komma till sin gate ?

 

Fritz..

555 Klockrent! Brukar juh bli lite vingligt på slutet

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev frason:

Åk på ett studiebesök. Siffrorna du anger är helt tokiga. Vantaa har runt 19 miljoner passagerare per år.

Inte mina siffror. Helgarderade mig med att källan kanske inte är helt trovärdig.

Läs att detta gäller första 6 månaderna, inte ett helt år;)

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev frogfish:

 

2016: 24,7 miljoner resenärer till eller från Arlanda.

 

Källa:

https://www.swedavia.se/arlanda/om-flygplatsen/#gref

 

Heh, måste man skriva en mening åt gången i varje inlägg här?

12,8M passagerare första halvåret 2017. Multiplicera det med 2 (det blir då ett helt år) 25,6M. Ganska nära 2016 som du uppgav;)

 

Lyft på glasen för nu ska jag torka av plastbordet och lägga på en duk 555

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu råkar det även finnas en tågstation under Sky City på Arlanda 

 

Kom och tänka på denna med tanke på vissa inlägg

 

Ibland är det bättre att hålla käft och låta folk tro att man är dum i huvudet än att öppna käften och bevisa det.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Khun Nizze:

Heh, måste man skriva en mening åt gången i varje inlägg här?

12,8M passagerare första halvåret 2017. Multiplicera det med 2 (det blir då ett helt år) 25,6M. Ganska nära 2016 som du uppgav;)

 

Lyft på glasen för nu ska jag torka av plastbordet och lägga på en duk 555

Så vad var inte korrekt i mitt inlägg angående 2016? Eller fick jag inte skriva det som referens?

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Märks att du aldrig varit på Arlanda 😀

Nu när vi flög ner åkte vi från F69. Ett litet värdelöst hål i väggen. Fanns som tur var toalett och ett ställe att få en öl. Helt värdelöst utbud men ändå en öl.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Wangthong:

Nu när vi flög ner åkte vi från F69. Ett litet värdelöst hål i väggen. Fanns som tur var toalett och ett ställe att få en öl. Helt värdelöst utbud men ändå en öl.

Hmm.....vad skiljer den gaten från andra gater?

Var den trång att komma igenom, för liten?

Öl o barer finns ju runt hörnet, inte särskilt långt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hmm.....vad skiljer den gaten från andra gater?

Var den trång att komma igenom, för liten?

Öl o barer finns ju runt hörnet, inte särskilt långt.

Vi gick in i den norra delen av terminal 5 (längst bort i hallen). Första gången jag gått in den vägen. Jag såg ingen väg över till den gamla vanliga delen av utrikeshallen. Nu var jag inte på humör att springa runt så mycket eftersom jag har ont i ett ben. Nog föredrar jag gate 17 som jag tror det brukar vara. Om du var läskunnig hade du kunnat se att jag skrev att det var dåligt utbud på service, den väg vi kom.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Wangthong:

Vi gick in i den norra delen av terminal 5 (längst bort i hallen). Första gången jag gått in den vägen. Jag såg ingen väg över till den gamla vanliga delen av utrikeshallen. Nu var jag inte på humör att springa runt så mycket eftersom jag har ont i ett ben. Nog föredrar jag gate 17 som jag tror det brukar vara. Om du var läskunnig hade du kunnat se att jag skrev att det var dåligt utbud på service, den väg vi kom.

Jag är mycket läskunnig, jag har heller inte något fel på min syn.....sist jag var där uppe så fanns det 4-5 barer/serveringar samt en lunge....alla inom några minuters promenad, förväntade du dig att ha en bar inne i gaten?

Och hur kan en gate vara liten, var den svår att få plats i, eller igenom?

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Wangthong:

Vi gick in i den norra delen av terminal 5 (längst bort i hallen). Första gången jag gått in den vägen. Jag såg ingen väg över till den gamla vanliga delen av utrikeshallen. Nu var jag inte på humör att springa runt så mycket eftersom jag har ont i ett ben. Nog föredrar jag gate 17 som jag tror det brukar vara. Om du var läskunnig hade du kunnat se att jag skrev att det var dåligt utbud på service, den väg vi kom.

Räcker inte 4 mat/fikaställen och två toalettavdelningar varav en i direkt anslutning till F 69 åt dig ?

Gate 17 var det många år sedan de flög ifrån.

Dessutom att kalla det för ett hål i väggen är ju bara löjligt

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Räcker inte 4 mat/fikaställen

Tom 5 ibland, då det ibland varit en ambulerande vagn exakt vid 69:an....kanske de tagit bort den nu, är inte säker.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...