Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Thailand?


stuart.b

Recommended Posts

17 timmar sedan, skrev Khonis:

 

Vart är Thai :waaaht::big_smile:

 

9 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Och SAS?

 

De spelar i en lägre division

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    109

  • Sam sip sam

    66

  • leifen

    57

  • Moritz

    55

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis nyss, skrev lasseiudon:

Och SAS?

 

Hahah dessa töntiga listor...

 

SAS 15:e plats på denna.

Man ska ta alla dessa undersökningar gjorda av diverse organisationer/institut/skvallerblaskor/siter med en stor nypa salt, bara okunningt att ta dessa på för stort allvar!!

I något inlägg ovan refereras till Expressen, det gör jag också då, där finns inte ens skitbolaget Norwegian med :)

Så glöm dessa listor som det länkas med till hela tiden, alla bolag som flyger på väst är säkra.

 https://www.expressen.se/allt-om-resor/har-ar-varldens-20-sakraste-flygbolag/

1. Qantas

2. Air New Zealand

3. Alaska Airlines

4. All Nippon Airways

5. British Airways

6. Cathay Pacific

7. Delta Air Lines

8. Etihad Airways

9. EVA Air

10. Finnair

11. Hawaiian Airlines

12. Japan Airlines

13. KLM

14. Lufthansa

15. Scandinavian

16. Singapore Airlines

17. Swiss

18. United Airlines

19. Virgin Atlantic

20. Virgin Australia

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hahah dessa töntiga listor...

 

SAS 15:e plats på denna.

Man ska ta alla dessa undersökningar gjorda av diverse organisationer/institut/skvallerblaskor/siter med en stor nypa salt, bara okunningt att ta dessa på för stort allvar!!

I något inlägg ovan refereras till Expressen, det gör jag också då, där finns inte ens skitbolaget Norwegian med :)

Så glöm dessa listor som det länkas med till hela tiden, alla bolag som flyger på väst är säkra.

 https://www.expressen.se/allt-om-resor/har-ar-varldens-20-sakraste-flygbolag/

1. Qantas

2. Air New Zealand

3. Alaska Airlines

4. All Nippon Airways

5. British Airways

6. Cathay Pacific

7. Delta Air Lines

8. Etihad Airways

9. EVA Air

10. Finnair

11. Hawaiian Airlines

12. Japan Airlines

13. KLM

14. Lufthansa

15. Scandinavian

16. Singapore Airlines

17. Swiss

18. United Airlines

19. Virgin Atlantic

20. Virgin Australia

Ja inte förvånande att du måste googla fram en över ett år gammal artikel ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev leifen:

Ja inte förvånande att du måste googla fram en över ett år gammal artikel ;) 

1 år gammal, hur tänkte du nu....tror du världen har ändras så drastiskt.......finns hur mycket undersökningar o artiklar som helst om detta(med olika resultat), bara töntigt att referera/ta dem på stort allvar till dem som sagt!

 

Ps. Naturligtvis googlat, det är så det går till 2018 när man söker info!

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Soengsang:

1 år gammal, hur tänkte du nu....tror du världen har ändras så drastiskt.......finns hur mycket undersökningar o artiklar som helst om detta(med olika resultat), bara töntigt att referera/ta dem på stort allvar till dem som sagt!

 

Ps. Naturligtvis googlat, det är så det går till 2018 när man söker info!

Tänkte på att samma tidning har ju färskare artiklar än den du anvisade som källa, publicerat drygt ett år senare. För bara några dagar sen.

Bara det ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lögn, förbannad lögn och statistik.

 

 

 

"Lögn, förbannad lögn och statistik" är en bevingad fras som beskriver användning av statistik – inte sällan felaktig eller överdriven – för att stärka svaga argument. Hela citatet lyder "Det finns tre sorters lögn: lögn, förbannad lögn och statistik", från engelskans "There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics  ;)

Ändrades av Stoneys

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag att det är ganska löjligt att diskutera olika flygbolags marginella skillnader i säkerhet när man tänker på följande.

 

"1. Hur stor är risken att man förolyckas i en flygplanskrasch?
Enligt en amerikansk undersökning är risken 1:11 miljoner. Flyger man reguljärt varje dag i USA med något av de stora flygbolagen kan man räkna med att hålla på i mer än 29 000 år innan man möter döden i ett haveri."

http://www.tenerife.nu/articelsAndNews.asp?idNews=591

 

Fritz..

 

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fritz:

Själv tycker jag att det är ganska löjligt att diskutera olika flygbolags marginella skillnader i säkerhet när man tänker på följande.

 

"1. Hur stor är risken att man förolyckas i en flygplanskrasch?
Enligt en amerikansk undersökning är risken 1:11 miljoner. Flyger man reguljärt varje dag i USA med något av de stora flygbolagen kan man räkna med att hålla på i mer än 29 000 år innan man möter döden i ett haveri."

http://www.tenerife.nu/articelsAndNews.asp?idNews=591

 

Fritz..

 

Naturligtvis är det så, alla bolag som flyger i vår del av världen är säkra, större risk att förolyckas på vögen till och från flygplatsen.

 

Så därför håller jag med om att dessa länkar är löjliga.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Naturligtvis är det så, alla bolag som flyger i vår del av världen är säkra, större risk att förolyckas på vögen till och från flygplatsen.

 

Så därför håller jag med om att dessa länkar är löjliga.

Det är ju helt beroende på vad syftet med länken är.

 

Om syftet var att få folk att börja grina och hävda att "det går inte att lita på såna här undersökningar", så tycker jag att det var allt annat än löjligt. Tom ganska lyckat:big_smile:

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev frogfish:

Det är ju helt beroende på vad syftet med länken är.

 

Om syftet var att få folk att börja grina och hävda att "det går inte att lita på såna här undersökningar", så tycker jag att det var allt annat än löjligt. Tom ganska lyckat:big_smile:

Uttryckte mig lite fel, menade nog att "dessa undersökningar" är rätt löjliga.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Listorna ska nog tas med en stor nypa salt. Qatar är typ inte med på listan men de är väl osäkra då!! Samtidigt som de blev bästa flygbolag på en annan lista...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎01‎-‎08 at 14:19, skrev apknug:

Det är bra, då sparar man 275 spänn ca för fem öl man aldrig hinner beställa in o dricka upp!

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Nja, du får lägga till flygskatten efter April 480:- Skicka ett tack till MP

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ItaMar:

Nja, du får lägga till flygskatten efter April 480:- Skicka ett tack till MP

400 är det väl, ARN-BKK?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ItaMar:

Nja, du får lägga till flygskatten efter April 480:- Skicka ett tack till MP

 

Precis nyss, skrev frason:

400 är det väl, ARN-BKK?

Undrar också hur.mycket det är? Ska det läggas på moms också? Norwegians Premium biljetter har gått upp med 700 kr :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Biljetterna har länge vart billiga, kostade minst lika lite för 10-15 år sen, så lite höjning är på tiden ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev gst:

 

Undrar också hur.mycket det är? Ska det läggas på moms också? Norwegians Premium biljetter har gått upp med 700 kr :(

400 om man åker Thai iaf. Alldeles för billigt.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Biljetterna har länge vart billiga, kostade minst lika lite för 10-15 år sen, så lite höjning är på tiden ;)

Kan du säga som har ett rederie som betalar din flygbiljett, du är väl sjöman?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev ItaMar:

Kan du säga som har ett rederie som betalar din flygbiljett, du är väl sjöman?

Det var kanske lite ironi med tanke på smileyn som min text avslutades med?

Men faktum är att biljettpriserna är låga, de är betydligt billigare nu än vad de var för 12-14 år sedan, men synd att höjningen ska bero på en idi*tisk skatt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte helt fastställd ännu vad beloppet blir. Hur som helst så måste man flyga till Thailand, finns inget annat alternativ om man nu vill komma fram inom rimlig tid.

Vad som stör mig att man tror att detta skall göra miljön bättre och tro att folk flyger mindre, nä det är pengar man är ute efter.

En medelstor stad i China (ni vet dom är 1.412 miljarder idag) har runt 10-14 milj invånare, lite fler än vi är i hela Sverige. Sådana här förslag blir som en fis i rymden om man tror att Sverige måste rädda världen via skatter och det skall förbättra världens klimat. Vi har redan nu ett av världens dyraste bensinpriser, tankade idag 14.71 litern.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev ItaMar:

Det är väl inte helt fastställd ännu vad beloppet blir. Hur som helst så måste man flyga till Thailand, finns inget annat alternativ om man nu vill komma fram inom rimlig tid.

Vad som stör mig att man tror att detta skall göra miljön bättre och tro att folk flyger mindre, nä det är pengar man är ute efter.

En medelstor stad i China (ni vet dom är 1.412 miljarder idag) har runt 10-14 milj invånare, lite fler än vi är i hela Sverige. Sådana här förslag blir som en fis i rymden om man tror att Sverige måste rädda världen via skatter och det skall förbättra världens klimat. Vi har redan nu ett av världens dyraste bensinpriser, tankade idag 14.71 litern.

Flygskatten har vad jag förstår ingenting med miljön att göra. Då skulle intäkterna vara öronmärkta.

Jag gissar att pengarna nog kommer delfinansiera en del andra påhitt som mp är inblandade i.....

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det var kanske lite ironi med tanke på smileyn som min text avslutades med?

Men faktum är att biljettpriserna är låga, de är betydligt billigare nu än vad de var för 12-14 år sedan, men synd att höjningen ska bero på en idi*tisk skatt.

Förstår att det var med ironi :big_smile: Men det beklämmande blir att fler kommer att flyga via Danmark eller Finland som privatpersoner om man nu inte bor i Stockholm som dom flesta där tror att alla gör i Sverige ;) Företagen kommer inte att bry sig om skatten, går väl att dra av vid deklarationen, inte vet jag. För mig själv så är det Landvetter och Finnair som gäller, blir 160kr dyrare för två.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Biljetterna har länge vart billiga, kostade minst lika lite för 10-15 år sen, så lite höjning är på tiden ;)

Även när jag reste med SAS 1979 till Bangkok kostade det ungefär samma som idag med motsvarande bolag så i realiteten har det bara blivit billigare och billigare över tiden

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev ItaMar:

Förstår att det var med ironi :big_smile: Men det beklämmande blir att fler kommer att flyga via Danmark eller Finland som privatpersoner om man nu inte bor i Stockholm som dom flesta där tror att alla gör i Sverige ;) Företagen kommer inte att bry sig om skatten, går väl att dra av vid deklarationen, inte vet jag. För mig själv så är det Landvetter och Finnair som gäller, blir 160kr dyrare för två.

Så är det, jag kommer nog också personligen att sluta flyga direkt från Sverige, jag betalar en del av biljettkostnaden själv nämligen...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Så är det, jag kommer nog också personligen att sluta flyga direkt från Sverige, jag betalar en del av biljettkostnaden själv nämligen...

Ja förstår det, är man en hel familj som skall flyga så blir det pengar av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...