Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Thailand?


stuart.b

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Fritz:

Alltså...jag ställde en fråga direkt till Soengsang, vad har du med det att göra?

Fritz..

Använd pm om det är personligt. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    109

  • Sam sip sam

    66

  • leifen

    57

  • Moritz

    55

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Alltså...jag ställde en fråga direkt till Soengsang, vad har du med det att göra?

Fritz..


Och du fick svar.......NÄR har jag skrivit aftonhoran??

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:


Och du fick svar.......NÄR har jag skrivit aftonhoran??

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Sitter i bikten och har ångest ;-) 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev evert 1:

Rätt självklart att det är på ett lågprisbolag just sådant här sker. Prismedvetet folk som jagar billiga biljetter ser alltid sin chans att kunna dryga ut semesterkassan. För övrigt brukar sådant folk ha lite dålig disciplin på sina barn, är moderna och tillhör inte sällan gruppen som premierar modern uppfostran.

Tror nog Norwegian är van vid sådan här incidenter och har säkert rutin på att handlägga även detta klagomål.

Johan Wendt har nog tagit större tugga än vad han kan svälja.

 

Jisses vilket skitsnack. Norwegian är i vissa fall dyrare än Thai. Norwegian flyger inte charterresenärer vilket Thai gör. Gissa om det blir pinsamt när dom ibland sålt ett tjugotal stolar till charterarrangörer där dessa passagerar börjar applådera efter landning :bag:

 

Har flugit med Norwegian två gånger och Thai 20+ och det är i princip samma klientel på båda bolagen förutom att man slipper dessa pinsamma charterresenärer på Norwegian.

 

Norwegian säljer ut ett visst antal biljetter väldigt billigt till sina flighter men långt ifrån alla biljetter är så billiga. Exakt samma gäller med Thai när de har sina kampanjer, det är liksom inte hela turistklass som fått köpa biljett till kampanjpris utan endast ett fåtal per flight.

 

Jag är prismedveten och flyger därför ofta Thai, om jag har dålig diciplin får nog andra avgöra men jag kan på min höjd tänka mig att mina stolsgrannar möjligtvis kan klaga på att jag drar en snarking eller två men det gör jag oavsett om jag flyger med Norwegian, Thai eller något annat bolag.

 

Senast nu så flög jag ner med Qatar just för att jag är prismedveten och våga inte jämföra Thai med Qatar när det gäller kvalitet och komfort!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Raggmunken:

 

Jisses vilket skitsnack. Norwegian är i vissa fall dyrare än Thai. Norwegian flyger inte charterresenärer vilket Thai gör. Gissa om det blir pinsamt när dom ibland sålt ett tjugotal stolar till charterarrangörer där dessa passagerar börjar applådera efter landning :bag:

 

Har flugit med Norwegian två gånger och Thai 20+ och det är i princip samma klientel på båda bolagen förutom att man slipper dessa pinsamma charterresenärer på Norwegian.

 

Norwegian säljer ut ett visst antal biljetter väldigt billigt till sina flighter men långt ifrån alla biljetter är så billiga. Exakt samma gäller med Thai när de har sina kampanjer, det är liksom inte hela turistklass som fått köpa biljett till kampanjpris utan endast ett fåtal per flight.

 

Jag är prismedveten och flyger därför ofta Thai, om jag har dålig diciplin får nog andra avgöra men jag kan på min höjd tänka mig att mina stolsgrannar möjligtvis kan klaga på att jag drar en snarking eller två men det gör jag oavsett om jag flyger med Norwegian, Thai eller något annat bolag.

 

Senast nu så flög jag ner med Qatar just för att jag är prismedveten och våga inte jämföra Thai med Qatar när det gäller kvalitet och komfort!

 

Då jämför jag istället. Thaiair är ett åsnebås jämfört med Qatar. :)

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

 

Känns som att det kan finnas två sidor av den där historien..... Låter t ex konstigt att man låter sin 3-åring springa omkring på ett plan? Om nu barnen "måste" röra på sig följer man väl med både för barnets och övriga passagerares skull?

 

/Krille



Föräldralösa barn.
Finns fysiskt men inte psykiskt närvarande.
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev evert 1:

Rätt självklart att det är på ett lågprisbolag just sådant här sker. Prismedvetet folk som jagar billiga biljetter ser alltid sin chans att kunna dryga ut semesterkassan. För övrigt brukar sådant folk ha lite dålig disciplin på sina barn, är moderna och tillhör inte sällan gruppen som premierar modern uppfostran.

Tror nog Norwegian är van vid sådan här incidenter och har säkert rutin på att handlägga även detta klagomål.

Johan Wendt har nog tagit större tugga än vad han kan svälja.

 

5 timmar sedan, skrev Soengsang:


Hammaren på skruven emoji106.png

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

 

Typiska inlägg från medlemmar i "Thaisekten" som tror att de är lite bättre och finare bara för att de flyger med Thai ;)

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Krille:

 

 

Typiska inlägg från medlemmar i "Thaisekten" som tror att de är lite bättre och finare bara för att de flyger med Thai ;)

 

/Krille

 

Inte lite bättre, men lite smartare och som har vissa behov med tider och omboknigsalternativ....och möjligen aningen lata som inte pallar omvägar o byten.

 

Så om mr expert kan föreslå något annat så lyssnar jag gärna.

 

Mina krav:

-Fullt(gratis) ombokningsbar avresa/hemresa, obegränsat med gånger.

-Morgonankomst Arlanda.

-Snabb flight, max 12-14h, helst ca 10h

-Kvälls/natt avg Bkk.

-Flatbedd stol, eller 170gr.

-Betalar max 20k

-Riktig resebyrå, där jag kan tala med någon.

 

Så varsågod, visa något som stämmer på mina krav.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Soengsang:


Tack gärna fram ett inlägg där jag skrivit aftonhoran, iom du skriver "brukar" kan kanske gjort det en gång, men det med att kalla nått för hora är inte min grej.
Så påvisa gärna var/när jag "brukar" slänga mig med hor-utryckett.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Här var det i alla fall  en gång, men att jag skrev "brukar" var att ta i. https://www.maipenrai.se/forum/topic/26467-selektiv-rasism/?page=22#comment-793996

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Stoneys:

Trodde man fick kommentarer allt i ett öppet forum. Men förlåt. Vad fan hade du och göra med tex vilken sås Broskan fick till sin mat, han vet väl vad han äter själv, men det gick bra och kommentera. 

Sry vill inte blanda in Broskan i detta 

Du har så rätt, jag borde hängas.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Inte lite bättre, men lite smartare och som har vissa behov med tider och omboknigsalternativ....och möjligen aningen lata som inte pallar omvägar o byten.

 

Så om mr expert kan föreslå något annat så lyssnar jag gärna.

 

Mina krav:

-Fullt(gratis) ombokningsbar avresa/hemresa, obegränsat med gånger.

-Morgonankomst Arlanda.

-Snabb flight, max 12-14h, helst ca 10h

-Kvälls/natt avg Bkk.

-Flatbedd stol, eller 170gr.

-Betalar max 20k

-Riktig resebyrå, där jag kan tala med någon.

 

Så varsågod, visa något som stämmer på mina krav.



Hehe, den är bra. Lite som när Sjöfartsverket köpte in nya helikoptrar. Kravspecifikation utesluter i praktiken alla andra alternativ. [emoji16]

Synd att thai har så få platser i premium nu i 777, priset där har dragit iväg väl mycket.... Har sett att det ibland går att hitta i business till hyffsade priser med Thai. Polarn hitta ner i business o hem i ekonomi över jul o nyår för nån 1000 mer än vad bara ekonomi kostade då. Det behövs dock som sagt en riktig byrå för att hitta det.

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Fritz:

Här var det i alla fall  en gång, men att jag skrev "brukar" var att ta i. https://www.maipenrai.se/forum/topic/26467-selektiv-rasism/?page=22#comment-793996

 

Fritz..

 

Just det, som jag skrev så hade jag på känn att jag gjort det kanske en eller möjligtvis två gånger, men brukar var som sagt ett litet starkt superlativ.....

Edit: Hahha ser att inlägget var från 2013, det var ju ett tag sedan, och konstaterar också då att sökfunktionen på mpr måste fungera bra, eller att pastorn har lite att göra ;)

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Raggmunken:

våga inte jämföra Thai med Qatar när det gäller kvalitet och komfort!

 

Absolut inte, helt annan bättre kvalité, hade Qatar haft dagliga direktavgångar från Arlanda hade de vart ett starkt alternativ för mig om det fanns vettiga priser för fullt ombokningsbara biljetter i annan klass än eko med 180gr stolar.

Men iofs så sätter min lilla bojkott av musse-arabflyg käppar i hjulen där....men principer kan man altid frångå ;)

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter



Hehe, den är bra. Lite som när Sjöfartsverket köpte in nya helikoptrar. Kravspecifikation utesluter i praktiken alla andra alternativ. [emoji16]

Synd att thai har så få platser i premium nu i 777, priset där har dragit iväg väl mycket.... Har sett att det ibland går att hitta i business till hyffsade priser med Thai. Polarn hitta ner i business o hem i ekonomi över jul o nyår för nån 1000 mer än vad bara ekonomi kostade då. Det behövs dock som sagt en riktig byrå för att hitta det.

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk


Haha....sant....är eg bara finnarna som är alternativ, men lite dyrare där med fullt ombokningsbar.
Men det är kraven just nu, inte alltid lätt att komma åt PE, men inte så fasligt dyrt o lägga Biz en väg ibland.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Stoneys:

Folk skyller mycket nu skriver jag inte allt på skolan, men uppfostran är föräldrarnas jävla skyldighet, inte att dom vill göra arbets karriär. 

 

Så varför inte ta upp problemet med föräldrarna/farsan istället för att göra illa barnet? Föräldrar tenderar att vara rejält protektionistiska när det kommer till sina barn så fortsätter du göra illa andras barn kommer du nog så småningom få en ordentlig lärdom om detta.

 

Själv brukade jag tyckta att skrikande ungar var ett gissel när jag flög på jobb. Men är man inte för snål, eller gillar att gnälla, så löser man det med ett par bra brusreducerande lurar och ev. lite kemikalier på långflygningar om/när man behöver sova. De gånger det händer att någon väcker mig beror i stort sett bara på lite äldre, oftast gubbar, som behöver dra sig upp med hjälp av stolen framför dom för att gå pissa eller hämta mer bärs mitt i natten. Svårare att lösa problem med feta/svett-/curry-osande bordsgrannar och fyllon än skrikande barn. Det går ju också att byta klass på biljetten om man vill vara säkrare på att få vara ifred, sällan småbarnsbarnfamiljer sitter i bizzen t.ex.

Sedan jag fick egna barn har man ju blivit mer tolerant också, går inte att förvänta sig att små barn ska sitta tysta och stilla på sina platser i 10+ timmar när man åker kollektivt utan ibland måste vi ut och ta en promenad. Det finns nog få föräldrar som inte vill/försöker hindra sina barn från att störa andra så gott de/vi kan.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev SatanG:

 

Så varför inte ta upp problemet med föräldrarna/farsan istället för att göra illa barnet? Föräldrar tenderar att vara rejält protektionistiska när det kommer till sina barn så fortsätter du göra illa andras barn kommer du nog så småningom få en ordentlig lärdom om detta.

 

Själv brukade jag tyckta att skrikande ungar var ett gissel när jag flög på jobb. Men är man inte för snål, eller gillar att gnälla, så löser man det med ett par bra brusreducerande lurar och ev. lite kemikalier på långflygningar om/när man behöver sova. De gånger det händer att någon väcker mig beror i stort sett bara på lite äldre, oftast gubbar, som behöver dra upp sig med hjälp av stolen framför dom för att gå pissa eller hämta mer bärs mitt i natten. Svårare att lösa problem med feta/svett-/curry-osande bordsgrannar och fyllon än skrikande barn. Det går ju också att byta klass på biljetten om man vill vara säkrare på att få vara ifred, sällan småbarnsbarnfamiljer sitter i bizzen t.ex.

Sedan jag fick egna barn har man ju blivit mer tolerant också, går inte att förvänta sig att små barn ska sitta tysta och stilla på sina platser i 10+ timmar när man åker kollektivt utan ibland måste vi ut och ta en promenad. Det finns nog få föräldrar som inte vill/försöker hindra sina barn från att störa andra så gott de/vi kan.

 

/ SatanG

Ett litet tjuv nyp skadar aldrig eller ett skrapat knä, bara en läxa. Ja jag tycker man ska få markera för ungar. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Inte lite bättre, men lite smartare och som har vissa behov med tider och omboknigsalternativ....och möjligen aningen lata som inte pallar omvägar o byten.

 

Så om mr expert kan föreslå något annat så lyssnar jag gärna.

 

Mina krav:

-Fullt(gratis) ombokningsbar avresa/hemresa, obegränsat med gånger.

-Morgonankomst Arlanda.

-Snabb flight, max 12-14h, helst ca 10h

-Kvälls/natt avg Bkk.

-Flatbedd stol, eller 170gr.

-Betalar max 20k

-Riktig resebyrå, där jag kan tala med någon.

 

Så varsågod, visa något som stämmer på mina krav.

 

Konstigt svar - jag har aldrig påstått att det inte finns många fördelar med thai.

 

Det jag tycker är lite intressant och roande är när "thaisekten" tycker att de är lite bättre eller smartare ;) Ofta verkar de ha kravlistor som konstigt nog bara kan uppfyllas av just thai. För just dig som har god ekonomi och reser ensam är det säkert smart att betala 10 000 kr extra per resa för att flyga PE med thai. För en familj med två barn och normala inkomster kanske det inte är lika smart att betala 40 000 kr extra för PE biljetter med thai? 

 

Att sedan komma med argument som att de som flyger med Norwegian gärna drygar ut reskassan (genom lite utpressning?) och har dåligt uppfostrade barn känns bara pinsamt.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Spara x tusen och sen ligga på bast matta i en hydda och ge pengarna till svär föräldrarna, semester :-(. Folk får åka efter vad dom har råd med tycker jag. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

 

Vi flyger hyfsat mycket och har de sista åren i princip bara flugit Norwegian.

Tycker arlanda_bangkok direktflyg i Premiumkabinen är prisvärt, ca 9000 sek.

Fastlane, knutna biljetter, lounge, snabb incheckning(om man vill endast 30 min före avgång), 50 kg bagage, billiga ombokningar samt sista året riktigt bra service.

 

Ett tips, provade för några månader sedan UIA eftersom Norwegian var fullt.

Business ca 10000, bättre benutrymme än Norwegian. Suveräna Lounger(bastu, massage, mat, alkohol).

Enda Norwegian vinner på är att det är direktflyg.

 

Flyger såklart helst Thai, direkt och bättre stolar. Men nuförtiden är det för dyrt, minst 18000.

 

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

 

Glömde den viktigaste fördelen med Norwegian, du kan boka enkelresor utan att det kostar extra.

 

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
On Friday, February 10, 2017 at 10:11, skrev erkki:

Tja,

 

Vi flyger hyfsat mycket och har de sista åren i princip bara flugit Norwegian.

Tycker arlanda_bangkok direktflyg i Premiumkabinen är prisvärt, ca 9000 sek.

Fastlane, knutna biljetter, lounge, snabb incheckning(om man vill endast 30 min före avgång), 50 kg bagage, billiga ombokningar samt sista året riktigt bra service.

 

Ett tips, provade för några månader sedan UIA eftersom Norwegian var fullt.

Business ca 10000, bättre benutrymme än Norwegian. Suveräna Lounger(bastu, massage, mat, alkohol).

Enda Norwegian vinner på är att det är direktflyg.

 

Flyger såklart helst Thai, direkt och bättre stolar. Men nuförtiden är det för dyrt, minst 18000.

 

Puss

Erkki

UIA vad är det för bolag ?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev kenneth073:

UIA vad är det för bolag ?

Ukraina International Airlines

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som är bra med Norwegian? Jag har aldrig hittat  billigare resa än Thai har. Dessutom direkt samt ingen problem med anslutning till CNX.

Med tanke med alla andra kostnader som tillkommer med Norwegian så tycker de är skit.BKK1.thumb.jpg.ee6ec6c5a83697b155591f734d475325.jpgBKK2.thumb.jpg.020a1ff23fb1665bfa8f61879b87218b.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...