Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Thailand?


stuart.b

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Konstigt att bara Norwegian som beskylls överanstränga sina plan, har kollat lite löst och KLM, Lufthansa och Finnair kör ungefär samma stop i BKK

Finnair landar 07,15 avg 08.55 KLM landar 09.50 avg. 12.05 Lufthansa landar 09.45 avgår 12.10

 

Jo, men då använder dom ICA-kortet för betalning av servicen.

Då går det smärtfritt och inga uttagsavgifter.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    109

  • Sam sip sam

    66

  • leifen

    57

  • Moritz

    55

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam

Konstigt att bara Norwegian som beskylls överanstränga sina plan, har kollat lite löst och KLM, Lufthansa och Finnair kör ungefär samma stop i BKK

Finnair landar 07,15 avg 08.55 KLM landar 09.50 avg. 12.05 Lufthansa landar 09.45 avgår 12.10

dom kanske gör som thai air byter plan mellan turerna

Link to comment
Dela på andra sajter

dom kanske gör som thai air byter plan mellan turerna

Byta rutt kanske för att inte stå på backen i onödan.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

dom kanske gör som thai air byter plan mellan turerna

Eller lägger de mer pengar på underhåll, ist för bara det mest nödvändigaste för att hålla dem flygdugliga och godkända.

Någonstans måste ju lågprisbolagen spara.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller lägger de mer pengar på underhåll, ist för bara det mest nödvändigaste för att hålla dem flygdugliga och godkända.

Någonstans måste ju lågprisbolagen spara.

Varför måste lågprisbolagen spara när dom går bra ekonomiskt?

 

Först gäller det att fylla planen så mycket som möjligt och sälja en produkt som folk köper.

 

Förlustbolag som SAS, Thai och Lufthansa måste spara

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför måste lågprisbolagen spara när dom går bra ekonomiskt?

Först gäller det att fylla planen så mycket som möjligt och sälja en produkt som folk köper.

Förlustbolag som SAS, Thai och Lufthansa måste spara

Mja, Baggarnas longhaul har knappast varit ekonomiskt framgångsrikt, det är nog trafiken hemmavid som fått stötta.

Men de får säkert ording och lär sig vad det lider.

Men så länge de inte ingår i något sammarbete med andra bolag kommer de att vara ytterst sårbara.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

dom kanske gör som thai air byter plan mellan turerna

Tror inte att har resurser för sånt, det skulle innbära en dygns stopp i BKK

Och är hundra på att Finnair flyger samma plan HEL-BKK-HEL på en vända

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tror inte att har resurser för sånt, det skulle innbära en dygns stopp i BKK

Och är hundra på att Finnair flyger samma plan HEL-BKK-HEL på en vända

Jo dom varierar plan på scandinavien du tror väl inte dom står på backen i Thailand 18 timmar varje sväng
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Byta rutt kanske för att inte stå på backen i onödan.

Precis så är det
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
du tror väl inte dom står på backen i Thailand 18 timmar varje sväng

Jag har inte trott nåt utan har skrivit hela tiden om att planen ska vara i luften, inte som Thai har en stor flotta som de inte nyttjar till 100. Förresten landar Finnairs BKK-HEL 15.10 och samma dagens avgång till BKK är 17.10 så i princip kunde man klara rutten med två plan. Flygtiden till BKK är 10.05 timmar och back 10.25 Nu gör de säkert inte det utan en längre stopp är planerat i hemma fältet för underhåll, de använder samma plan även till USA i omlopp

 

Sen kan man börja räkna hur Norwegian har planerat sina plan, avgår 14.40 och landar från BKK 16.00 Så de har inte den möjligheten, så de kör samma sätt att längre stopp i hemmahangaren, och sen sätts det i anna rutt till USA

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag har inte trott nåt utan har skrivit hela tiden om att planen ska vara i luften, inte som Thai har en stor flotta som de inte nyttjar till 100. Förresten landar Finnairs BKK-HEL 15.10 och samma dagens avgång till BKK är 17.10 så i princip kunde man klara rutten med två plan. Flygtiden till BKK är 10.05 timmar och back 10.25 Nu gör de säkert inte det utan en längre stopp är planerat i hemma fältet för underhåll, de använder samma plan även till USA i omlopp

Sen kan man börja räkna hur Norwegian har planerat sina plan, avgår 14.40 och landar från BKK 16.00 Så de har inte den möjligheten, så de kör samma sätt att längre stopp i hemmahangaren, och sen sätts det i anna rutt till USA

Ärligt talat så bryr jag mig föga om pajasbolaget norwegian[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ärligt talat så bryr jag mig föga om pajasbolaget norwegian
Men kommenterar rätt flitigt i tråden som handlar om Norwegian? öööh, jag bryr mig inte om röd/gul/blå älg och därför har jag inte ens öppnat tråden.
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Men kommenterar rätt flitigt i tråden som handlar om Norwegian? öööh, jag bryr mig inte om röd/gul/blå älg och därför har jag inte ens öppnat tråden.

Samma här länge sedan jag var inne i älgtråden[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Åker den 23 med Thaiair till Chiang Mai pris 6100 tor. Samma dagar med Norwegian skulle jag betala skulle bara resa utan mat och bagage kosta över 9000 vad som är bra med Norwegian då?

Att jag kan åka TOR Umeå - Bangkok för 3440kr den 18 augusti för en månad.

Gäller att köpa i god tid och vara flexibel med datum. Skulle jag köpa samma idag så är priset 4900kr

Något gör bolaget rätt som går med bra vinst och har en så hög kabinfaktor.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Åker den 23 med Thaiair till Chiang Mai pris 6100 tor. Samma dagar med Norwegian skulle jag betala skulle bara resa utan mat och bagage kosta över 9000 vad som är bra med Norwegian då?

Alla åker inte den 23. vet Du. Härligt med alternativ Dessutom flygs inte ARN-BKK 23 juli så var glad att Thai flygernorwegian_juli.thumb.jpg.d0aa83c7a7ee5c0

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker den 23 med Thaiair till Chiang Mai pris 6100 tor. Samma dagar med Norwegian skulle jag betala skulle bara resa utan mat och bagage kosta över 9000 vad som är bra med Norwegian då?

jag åker 2 februari i pe klass, thai vill ha 38000 norwegian 14000, vad är bra med thai då `? (kostnad för 3)

Fattar du vilken dum fråga du ställer ?

 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går aldrig att säga att det ena är bättre än det andra. Svaren beror helt på vad det är som är viktigt för frågeställaren. Är det priset som är viktigare än allt annat så är flygbolag A bäst. Efterfrågar du istället service och att bli väl omhändertagen så är flygbolag B bäst och flygbolag C är kanske bäst för de är snabbast.

Jag själv jagade tidigare så billiga biljetter som möjligt, tre byten var inget hinder för mig. Idag ser jag flygresan istället som en del av hela resan och vill istället ha komfort och gärna skämma bort en själv. Tycker det är skönt med en bra början och ett bra avslut. Men det är jag och mina beslut. Inte bättre och inte sämre än ditt.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag åker 2 februari i pe klass, thai vill ha 38000 norwegian 14000, vad är bra med thai då `? (kostnad för 3)

Fattar du vilken dum fråga du ställer ?

 

Man kan nog ite jämnföra Thai PE och Norwegian PE, två totalt olika saker, enda likheten är nog avgångsorten och destinationen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jämför jag (vilket jag gör) Thai och Norwegian med samma förutsättningar så är det priset (och jag tar till lite för dom extra ölen jag måste betala på Norwegian i alla fall) som avgör.

Men visst kanske det finns billigare flyg, men direkt ARN-BKK finns det ju bara 2 vad jag vet om.

Servicen på baggarnas flyg är ju snabb i alla fall, jag hinner knappt sätta tillbaka kreditkortet i plånboken innan ölen serveras. Om jag är långsam eller dom är snabba vet jag dock inte så mycket om. Tar med mig egna lurar och filt behöver jag inte. Så jag går uteslutande på pris. Tja, baggarna flyger på en sämre tid tillbaks - men det får jag stå ut med om det skiljer mycket. Nu blev det faktiskt Thai, fan vet varför. Men dom var billigare.

Jag har säkert skrivit detta tidigare, men om det tillkommit nån så tänkte jag lägga in det igen.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jämför jag (vilket jag gör) Thai och Norwegian med samma förutsättningar så är det priset (och jag tar till lite för dom extra ölen jag måste betala på Norwegian i alla fall) som avgör.

Men visst kanske det finns billigare flyg, men direkt ARN-BKK finns det ju bara 2 vad jag vet om.

Servicen på baggarnas flyg är ju snabb i alla fall, jag hinner knappt sätta tillbaka kreditkortet i plånboken innan ölen serveras. Om jag är långsam eller dom är snabba vet jag dock inte så mycket om. Tar med mig egna lurar och filt behöver jag inte. Så jag går uteslutande på pris. Tja, baggarna flyger på en sämre tid tillbaks - men det får jag stå ut med om det skiljer mycket. Nu blev det faktiskt Thai, fan vet varför. Men dom var billigare.

Jag har säkert skrivit detta tidigare, men om det tillkommit nån så tänkte jag lägga in det igen.

Jo du har nog skrivit om det typ 25 gr tidigare :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jo du har nog skrivit om det typ 25 gr tidigare :)

Hmm, jo. Skall nog sluta skriva om det. Vissa läser ju liksom inte hela tråden tänkte jag.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jo. Skall nog sluta skriva om det. Vissa läser ju liksom inte hela tråden tänkte jag.

Kan ju nämna att de snåla skitbolaget tar 5eur för filt och 3eur för hörlurar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju nämna att de snåla skitbolaget tar 5eur för filt och 3eur för hörlurar.

Kanske det, men biljetten är ju billigare.   :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...