Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Thailand?


stuart.b

Recommended Posts

Soengsang

Jag hoppas att det ska sluta strula för Norweigan,det kan väl inte vara till nån nackdel att det finns lågprisbolag som är med och konkurrerar så biljettpriserna hålls nere?

Eller ska det vara lite Nord-Korea stuk på det hela,flyg med Thai eller stanna hemma :ahh:

Absolut, konkurrens gynnar ju oss resenärer.

Och som lite flygnörd så tycker jag det är synd att Boeing har dessa problem med sitt nya plan, jag föredrar ju att resa med Boeing ist för Luftbussar.

 

Reser du med Norrbaggarna, vilket datum?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    109

  • Sam sip sam

    66

  • leifen

    57

  • Moritz

    55

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Jag ska åka 14 maj BKK-ARN få se hur det funkar då. Hade inget klaga på hitrresan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Absolut, konkurrens gynnar ju oss resenärer.

Och som lite flygnörd så tycker jag det är synd att Boeing har dessa problem med sitt nya plan, jag föredrar ju att resa med Boeing ist för Luftbussar.

 

Reser du med Norrbaggarna, vilket datum?

 

14/6

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Kom just hem efter min första (och troligen sista) Thailandsflight med Baggarna.

Jag ska väl egentligen inte klaga då priset ToR  var 4200 sek. Men Ryanair stuk på en långflygning? Nja!

Allt kostar extra, till och med vattnet, hörlurar, filt och kudde. Jag är glad att jag hoppade över maten som kostade 500 NOK, såg ut som något en Norsk bergsget klämt ur sig!

Visst, det var lite spännande att få flyga med ett helt nydesignat plan, men fann inget speciellt med Dreamlinern.

Det finns inget att klaga på vad det gäller servicen, besättningen var snabba och vänliga (en del till och med riktigt snygga).

Nu hör det till saken att de "smarta" fönstren inte fungerade på en stor del av planet. Detta medförde sol under hela resan och sömnproblem.

Även låsen till toaletterna strulade konstant, detta är säkert "barnsjukdommar" som kommer att åtgärdas, men lite trist på helt nya plan.

Det jag störde mig mest på var den längre flygtiden gämfört med Thai, ca 1,5 timme längre, fattar inte vad det är för mening med att runda Svarta havet?

Slutsatsen blir: Kan man åka med bara handbagage, inte äta eller dricka, ta med egen filt och kudde (om man nu behöver) samt får ett bra pris, ja, då kan det vara värt.

Men som i mitt fall där det bara skilde 1400 sek mellan Baggarna och Thai, då vinner Thai överlägset! Personligen lägger jag gladeligen till 3000:- 

Nu är det inte alla förunnat att lägga hur stora summor som helst på biljetten, man kan ha jävligt roligt för 3000:- i Thailand! Är man dessutom en familj som åker blir det ganska stora summor man "tjänar" på omaket.

Vi ska även vara glada att det finns lågprisbolag som sätter lite press på de andra bolagen, båda flighterna var fullbokade till sista plats.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Hej!

Kom just hem efter min första (och troligen sista) Thailandsflight med Baggarna.

Jag ska väl egentligen inte klaga då priset ToR var 4200 sek. Men Ryanair stuk på en långflygning? Nja!

Allt kostar extra, till och med vattnet, hörlurar, filt och kudde. Jag är glad att jag hoppade över maten som kostade 500 NOK, såg ut som något en Norsk bergsget klämt ur sig!

Visst, det var lite spännande att få flyga med ett helt nydesignat plan, men fann inget speciellt med Dreamlinern.

Det finns inget att klaga på vad det gäller servicen, besättningen var snabba och vänliga (en del till och med riktigt snygga).

Nu hör det till saken att de "smarta" fönstren inte fungerade på en stor del av planet. Detta medförde sol under hela resan och sömnproblem.

Även låsen till toaletterna strulade konstant, detta är säkert "barnsjukdommar" som kommer att åtgärdas, men lite trist på helt nya plan.

Det jag störde mig mest på var den längre flygtiden gämfört med Thai, ca 1,5 timme längre, fattar inte vad det är för mening med att runda Svarta havet?

Slutsatsen blir: Kan man åka med bara handbagage, inte äta eller dricka, ta med egen filt och kudde (om man nu behöver) samt får ett bra pris, ja, då kan det vara värt.

Men som i mitt fall där det bara skilde 1400 sek mellan Baggarna och Thai, då vinner Thai överlägset! Personligen lägger jag gladeligen till 3000:-

Nu är det inte alla förunnat att lägga hur stora summor som helst på biljetten, man kan ha jävligt roligt för 3000:- i Thailand! Är man dessutom en familj som åker blir det ganska stora summor man "tjänar" på omaket.

Vi ska även vara glada att det finns lågprisbolag som sätter lite press på de andra bolagen, båda flighterna var fullbokade till sista plats.

//S

Hur upplevde du benutrymmet?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Khemmarat
detta är säkert "barnsjukdommar" som kommer att åtgärdas

 

Tack för en bra recension.

 

"Barnsjukdommar" däremot är något jag föredrar att uppleva gåendes,

 

inte i ett flygplan.

Ändrades av Khemmarat

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nineteen68

Hej!

Kom just hem efter min första (och troligen sista) Thailandsflight med Baggarna.

Jag ska väl egentligen inte klaga då priset ToR  var 4200 sek. Men Ryanair stuk på en långflygning? Nja!

Allt kostar extra, till och med vattnet, hörlurar, filt och kudde. Jag är glad att jag hoppade över maten som kostade 500 NOK, såg ut som något en Norsk bergsget klämt ur sig!

Visst, det var lite spännande att få flyga med ett helt nydesignat plan, men fann inget speciellt med Dreamlinern.

Det finns inget att klaga på vad det gäller servicen, besättningen var snabba och vänliga (en del till och med riktigt snygga).

Nu hör det till saken att de "smarta" fönstren inte fungerade på en stor del av planet. Detta medförde sol under hela resan och sömnproblem.

Även låsen till toaletterna strulade konstant, detta är säkert "barnsjukdommar" som kommer att åtgärdas, men lite trist på helt nya plan.

Det jag störde mig mest på var den längre flygtiden gämfört med Thai, ca 1,5 timme längre, fattar inte vad det är för mening med att runda Svarta havet?

Slutsatsen blir: Kan man åka med bara handbagage, inte äta eller dricka, ta med egen filt och kudde (om man nu behöver) samt får ett bra pris, ja, då kan det vara värt.

Men som i mitt fall där det bara skilde 1400 sek mellan Baggarna och Thai, då vinner Thai överlägset! Personligen lägger jag gladeligen till 3000:- 

Nu är det inte alla förunnat att lägga hur stora summor som helst på biljetten, man kan ha jävligt roligt för 3000:- i Thailand! Är man dessutom en familj som åker blir det ganska stora summor man "tjänar" på omaket.

Vi ska även vara glada att det finns lågprisbolag som sätter lite press på de andra bolagen, båda flighterna var fullbokade till sista plats.

//S

Att dom väljer en annan flygväg som genererar en längre flygtid kan ju bara bero på att det är billigare att nyttja dessa luftrum, kontra bränsleåtgång. Baggarnas resonemang måste således vara, att för näsorna där bak är tid inte  = pengar...

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur upplevde du benutrymmet?

Inget jag tänkte så mycket på faktiskt, är ca 1.80m. Jag sitter helst vid gången då jag måste röra på mig ganska ofta, upplevde att det var ganska smalt mellan stolstöden, de 2 inre platserna saknar stöd (fönsterplats) och ger bättre plats.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Khemmarat

Att dom väljer en annan flygväg som genererar en längre flygtid kan ju bara bero på att det är billigare att nyttja dessa luftrum, kontra bränsleåtgång. Baggarnas resonemang måste således vara, att för näsorna där bak är tid inte  = pengar...

 

Handlar  ibland också om politik

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nineteen68

Handlar  ibland också om politik

Ehhh vaa. ja nu är jag med du måste tänka på B Rosengrens världskända uttalande ang  Norge :ironi:

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Khemmarat

Ehhh vaa. ja nu är jag med du måste tänka på B Rosengrens världskända uttalande ang  Norge :ironi:

 

Njaa, inte alla nationer som får flyga över andras luftrum

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nineteen68

Njaa, inte alla nationer som får flyga över andras luftrum

Ja nu är jag inte någon expert över detta ämne. Jag har svårt att tro baggarna inte få ta den sk traditionella rutten ner till Bkk. Långlinjeflottan är reggad på Irland, skulle detta vara orsaken eller?

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Kanske hotbilden i vissa länder påverkar ?

 

Eller Ryssarna som trilskas

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Khemmarat

Eller Ryssarna som trilskas

 

Utan facit ,har jag för mej att dom nekar en å annan att  åka i deras luftrum ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nineteen68

Eller är det så enkelt att billigaste vägen vinner...  Skål på er :17:   And Happy Flight :thumbsup:

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men skidisarna brokar vara påtända ( Dopade )

Åkte med Norwegian 17 dec-17 jan,4tim sen ner + maten räckte till hälften.

Hem bara 3tim sen,men har sällan träffat sådan ointresserad crew.

Priset i jultider var inte billigare än kvalitethai.

En gång räcker för mig,dom borde hålla sig till skidsport där är dom alltid i topp.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Och priset till Norska samordnaren inom

res-marknaden gick till

Inge Bra  ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Khemmarat

Men skidisarna brokar vara påtända ( Dopade )

 

Det har jag inte läst nåt om, när då, har du länk till det ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget jag tänkte så mycket på faktiskt, är ca 1.80m. Jag sitter helst vid gången då jag måste röra på mig ganska ofta, upplevde att det var ganska smalt mellan stolstöden, de 2 inre platserna saknar stöd (fönsterplats) och ger bättre plats.

//S

Spelar ingen roll hur lång du är, ange istället längden på dina lårben ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Det är väl bara Pigge som tänker så? 5555

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har jag inte läst nåt om, när då, har du länk till det ?

Senast i helgen Skid...Rattfylla

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Undrar om Norwegian ska höja priserna ??

 

Fick ett sms att de vill höja kreditgränsen till 85000 på norwegiankortet :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...