Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Thailand?


stuart.b

Recommended Posts

Otroligt att just Norwegian råkar ut får så mycket med just det planet. Det finns så många andra flygbolag som flyger detta utan några större problem. Är norrbaggarna så klantiga och inkompetenta att de inte klarar av skötsel och underhåll av ett avancerat trafikflygplan?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    109

  • Sam sip sam

    66

  • leifen

    57

  • Moritz

    55

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Otroligt att just Norwegian råkar ut får så mycket med just det planet. Det finns så många andra flygbolag som flyger detta utan några större problem. Är norrbaggarna så klantiga och inkompetenta att de inte klarar av skötsel och underhåll av ett avancerat trafikflygplan?

Tycker det verkar som att media koncentrerar sig på att endast skriva om Norwegians problem. Kanske de inte mutar journalisterna då de är ett lågprisbolag  :ahh:

Flög till Thailand i oktober med Norwegian och allt fungerade klockrent. En mycket bra resa!

Ändrades av Burken
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
pyve5aqa.jpgInställd från bkk i dag avg 1135 i morgon Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Flög ner på nyårsaftonen. Tre timmar försening. Inhyrt flygbolag. Det blev till att åka med Hifly från Portugal. Helt ok att flyga med dom. Slapp betala för bagage och mat dessutom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baggarna verkar ha extremt mycket problem med sin plan jämfört med andra operatörer men lite av förklaringen kan nog ligga i deras "lågpriskoncept" som innebär att planen är i luften maximalt antal timmar tror jag såg en siffra på 16-18 timmar jämfört med andra bolag som har 10-12 timmar under en 24 timmarsperiod. Minsta lilla försening får då effekter i flera dagar.

 

Men konkurrensen är ju bra, den driver ju prisutvecklingen neråt-eller får andra bolag att ge upp rutterna. SAS lär väl knappast komma tillbaka till Bangkok nästa höst och jag ser att Thai skär ner antalet flyg under sommarhalvåret från dagliga flyg till 6 i veckan från ARN och CPH och 5 i veckan från OSL.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Baggarna verkar ha extremt mycket problem med sin plan jämfört med andra operatörer men lite av förklaringen kan nog ligga i deras "lågpriskoncept" som innebär att planen är i luften maximalt antal timmar tror jag såg en siffra på 16-18 timmar jämfört med andra bolag som har 10-12 timmar under en 24 timmarsperiod. Minsta lilla försening får då effekter i flera dagar.

 

Det gäller ju alla bolag, marktiden minimeras. Det som skiljer Norwegian från tex Finnair är att Finnair har större flåtta

på longhaul flygningar och kan dirigera om passagerare lättare. Men mark tide är det samma för båda, och ingen

bolag har reservplan i förrådet att sätta in vid förseningar eller tekniska problem. Tvärtom har Norwegian lättare

ta in tex FlyHi vid behov.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baggarna verkar ha extremt mycket problem med sin plan jämfört med andra operatörer men lite av förklaringen kan nog ligga i deras "lågpriskoncept" som innebär att planen är i luften maximalt antal timmar tror jag såg en siffra på 16-18 timmar jämfört med andra bolag som har 10-12 timmar under en 24 timmarsperiod. Minsta lilla försening får då effekter i flera dagar.

 

Men konkurrensen är ju bra, den driver ju prisutvecklingen neråt-eller får andra bolag att ge upp rutterna. SAS lär väl knappast komma tillbaka till Bangkok nästa höst och jag ser att Thai skär ner antalet flyg under sommarhalvåret från dagliga flyg till 6 i veckan från ARN och CPH och 5 i veckan från OSL.

 

För tillfället så utgör nog inte deras konkurrens något hot mot de andra. De ser mera ut som att det inte går att pressa priserna mera då det redan är förhållandevis billigt att flyga till Thailand.

 

Själv har jag åkt med turkarna ett par gånger de senaste åren och betalat 5 tusen spänn för en 1-årsbiljett.

Ett byte på 2-3 timmar förvisso men i övrigt så har det varit hur bra som helst.

 

Undrar vad jag får för samma pengar om jag väljer norrmännen?

Link to comment
Dela på andra sajter

För tillfället så utgör nog inte deras konkurrens något hot mot de andra. De ser mera ut som att det inte går att pressa priserna mera då det redan är förhållandevis billigt att flyga till Thailand.

Själv har jag åkt med turkarna ett par gånger de senaste åren och betalat 5 tusen spänn för en 1-årsbiljett.

Ett byte på 2-3 timmar förvisso men i övrigt så har det varit hur bra som helst.

Undrar vad jag får för samma pengar om jag väljer norrmännen?

Alla dagar i veckan norrbaggarna före ett onödigt byte...

Nya fina plan med den senaste tekniken för säkerhet och övervakning och framför ALLT direkt flight!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla dagar i veckan norrbaggarna före ett onödigt byte...

Nya fina plan med den senaste tekniken för säkerhet och övervakning och framför ALLT direkt flight!

Jo, direktflyg är ju gott men det är väl det enda positiva.

Hade jag valt norrmänen isf. Turkarna hade det gått loss på ca. 7500 med mindre av allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, direktflyg är ju gott men det är väl det enda positiva.

Hade jag valt norrmänen isf. Turkarna hade det gått loss på ca. 7500 med mindre av allt.

Brukar hålla med dig men... 1 års biljetter är inte normalfallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar hålla med dig men... 1 års biljetter är inte normalfallet.

Nä, det är sant men de brukar vara mycket dyrare än t.ex. en 30-dagars hos många. Thai tar 15.000 och hos Norwegian är i princip 2 enkelbiljetter man köper.

Hemresan i mitt fall var nästan dubbelt så dyr som utresan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Skickar iväg min dotter till STH och det blev Norwegian p g a priset och direktflyg ( direkt ett måste för orutinerade Thairesenärer)..men nu fick jag ett meddelande att det "will be operated by Euro Atlantic, Boeing 777-200. The departure time, fligtht number and booking reference is the same.."hm (infligth entertaiment is limited). De pröjsar dock till baka biljetten om jag vill.

Har någon åkt med Euro Atlantic?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Skickar iväg min dotter till STH och det blev Norwegian p g a priset och direktflyg ( direkt ett måste för orutinerade Thairesenärer)..men nu fick jag ett meddelande att det "will be operated by Euro Atlantic, Boeing 777-200. The departure time, fligtht number and booking reference is the same.."hm (infligth entertaiment is limited). De pröjsar dock till baka biljetten om jag vill.

Har någon åkt med Euro Atlantic?

Det är lugnt, den flygs bara av en inhyrd bolag, anledningen vet jag inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv betalar jag gärna lite extra för att slippa allt som är trist med att flyga. Norwegian flyger jag gärna med inom Europa men helst inte längre flygningar p ga förseningar, dåligt utbud av mat eller t om slut på mat. Planen är nya och fina men hela upplägget med att förköpa mat och annars använda shoppen som öppnas först efter att alla med förbeställd fått sitt, gillar då inte jag. Direktflygen är vad som lockar. Och naturligtvis priset om det sätts i första hand.

 

Men som sagt man måste prova innan man vet. Erfarenhet går före åsikt. Att sitta och gapa som ett skadeskjutet vildsvin på allt och alla utan att själv ha en aning om nåt går också bort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv betalar jag gärna lite extra för att slippa allt som är trist med att flyga. Norwegian flyger jag gärna med inom Europa men helst inte längre flygningar p ga förseningar, dåligt utbud av mat eller t om slut på mat. Planen är nya och fina men hela upplägget med att förköpa mat och annars använda shoppen som öppnas först efter att alla med förbeställd fått sitt, gillar då inte jag. Direktflygen är vad som lockar. Och naturligtvis priset om det sätts i första hand.

Men som sagt man måste prova innan man vet. Erfarenhet går före åsikt. Att sitta och gapa som ett skadeskjutet vildsvin på allt och alla utan att själv ha en aning om nåt går också bort :)

Det klokaste som har skrivits i denna tråd ang Norwegian, håller med till 100%

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv betalar jag gärna lite extra för att slippa allt som är trist med att flyga. Norwegian flyger jag gärna med inom Europa men helst inte längre flygningar p ga förseningar, dåligt utbud av mat eller t om slut på mat. Planen är nya och fina men hela upplägget med att förköpa mat och annars använda shoppen som öppnas först efter att alla med förbeställd fått sitt, gillar då inte jag. Direktflygen är vad som lockar. Och naturligtvis priset om det sätts i första hand.

 

Men som sagt man måste prova innan man vet. Erfarenhet går före åsikt. Att sitta och gapa som ett skadeskjutet vildsvin på allt och alla utan att själv ha en aning om nåt går också bort :)

Åkte med Norwegian 17 dec-17 jan,4tim sen ner + maten räckte till hälften.

Hem bara 3tim sen,men har sällan träffat sådan ointresserad crew.

Priset i jultider var inte billigare än kvalitethai.

En gång räcker för mig,dom borde hålla sig till skidsport där är dom alltid i topp.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Baggarna är kung.

Utveckla gärna det påståendet lite, de har ju varit rätt mycket strul på longhaulen för dem, men jag tor att deras konkurrens gynnar oss alla som reser!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Utveckla gärna det påståendet lite, de har ju varit rätt mycket strul på longhaulen för dem, men jag tor att deras konkurrens gynnar oss alla som reser!

2 väskor + handbagage + (50 kg) platsreservation för samma pris som Thai, tystare plan med bättre underhållning (när dom inte står på backen) man köper ut och hemresa separat utan att det kostar extra.

5% poäng vid betalning med Norwegians eget kreditkort, Som även ger 1% på allt annat man handlar, i mitt fall cirkus 2400 kr i rabatt per år.

Jämnare prisbild över tid jmf med Thai som kan gå upp väldigt högt på sina dyra datum.

Känns bäst just nu för mig som bor i Stockholm.

Tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Hur är dom att åka med i den "finare" klassen?

finns inte mig veterligen

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

2 väskor + handbagage + (50 kg) platsreservation för samma pris som Thai, tystare plan med bättre underhållning (när dom inte står på backen) man köper ut och hemresa separat utan att det kostar extra.

5% poäng vid betalning med Norwegians eget kreditkort, Som även ger 1% på allt annat man handlar, i mitt fall cirkus 2400 kr i rabatt per år.

Jämnare prisbild över tid jmf med Thai som kan gå upp väldigt högt på sina dyra datum.

Känns bäst just nu för mig som bor i Stockholm.

Tycker jag.

 

Det där med att man köper ut. och hemresa separat skulle kunna vara det som får över mig på Norwegiansidan. Kan nog innebära en hel del för mig som flyger med BKK som bas, då är ju biljetterna alltför ofta när det gäller Thai dyrare än att utgå från nånstans i Europa tex Stockholm. Boka enkelresa med Thai och andra "traditionella bolag" är ju också ofta orimligt dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...