Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Thailand?


stuart.b

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Jag kan vara flexibel, har aldrig varit med om så dyrt, måste va Norges fel

flög med Thai Oslo-Bangkok julen 2011 för 7000kr men bor nu iSverige

 

 

Förra året fick jag en hux-flux semester.

2 vuxna + 1barn (8år) ARN-BKK till det trevliga priset på 38.000Sek med Thai vid ungefär samma tidpunkter som du har angivit.

 

Alternativet hade kanske varit att flyga med annat bolag, men lat och bekväm som man är så blev det Thai.

Det andra alternativet hade varit att stanna hemma och blåsa alla tre månader av min semester i Sverige.

 

Det sved lite mer än vanligt. Men vad fan ska man göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    109

  • Sam sip sam

    66

  • leifen

    57

  • Moritz

    55

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag kan vara flexibel, har aldrig varit med om så dyrt, måste va Norges fel

flög med Thai Oslo-Bangkok julen 2011 för 7000kr men bor nu iSverige

Var aktiv och sök varje dag och gärna flera gånger per dag. Ibland finns det fynd för någon timma.

Total restid måste du akta dig för..

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Total resetid Vadå

Snittlönen i Noevegian Dryga 9000 N K Enligt Aktuelt o Nrk Gäller kabinpers,

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

Nu har många flygbolag piloter och styrmän från forna Sovjet.

Inte ligger de högst i löneligan.

Åkte charter i våras med ett Engelskt flygbolag och hela besättningen kom från Ukraina.

Så länge vi vill ha billiga flygbiljetter så blomstrar bemanningsföretag och lågskatteländer inom den sektorn.

Sjöfarten har haft det i många årtionden och nu är det flyg och landstransporter som går samma väg.

 

Satt sista resan med HiFly och pratade med en polsk flygvärdinna som kör som frilansare och enl. henne så var arbetspass på 20 dagar vanliga med 7 dagar ledighet.

 

Tror likadant som Pigge01 att Thai avlönar inte sin kabinpersonal enligt svenska kollektivavtal.

ja de e väl många från aerosvit som behöver nya jobb!

Link to comment
Dela på andra sajter

Total resetid Vadå

Snittlönen i Noevegian Dryga 9000 N K Enligt Aktuelt o Nrk Gäller kabinpers,

Offe

Total restid menar jag med från start i Sverige till ankomst Thailand.

Det är inte ok att sitta 16 timmar eller mer på en flygplats vid mellanlandning någonstans.

Många av de billigaste biljetterna är sådana och ser man inte upp så kan man köpa fel av misstag.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Total restid menar jag med från start i Sverige till ankomst Thailand.

Det är inte ok att sitta 16 timmar eller mer på en flygplats vid mellanlandning någonstans.

Många av de billigaste biljetterna är sådana och ser man inte upp så kan man köpa fel av misstag.

 

Helt rätt, det gäller att se upp när man bokar. Många av de riktigt bra priserna innebär oftats en rejäl väntetis. Men inte alltid, min biljett med Emirates var den billigaste som gick att hitta. När jag väl landat i Dubai på nervägen så fanns det tre fligther till Bangkok att åka med. Jag valde den sista med längst vänte tid för jag tycket inte det var värt 2000 SEK att bara ha 3 timmars väntetid istället för 5 timmars väntetid.

 

Framförallt Qatar Airways har mystiska väntetider på de billigaste biljetterna. Verkar som om deras tidtabell från Norden matcher dåligt med Thailandsflygen?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Det verkar som att strejken bland Baggarnas piloter drar med sej det svenska pilotfacket också, det ser lite illa ut för de som ska resa på måndag.

 

"Norwegian vill vara på den köpstarka skandinaviska marknaden, men vill inte betala skandinaviska löner eller låta personalen omfattas av skandinavisk arbetsrätt. Äta kakan och ha den kvar alltså. Då tvingas man till dessa fantasifulla upplägg med personal som arbetar i Skandinavien men är anställda i ett annat land och flyger flygplan registrerade i ett tredje. Facklig organisation och kollektivavtal vill man heller inte ha", säger Gunnar Mandahl, ordförande i SPF, i pressmeddelandet."

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17760344.ab

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan vara flexibel, har aldrig varit med om så dyrt, måste va Norges fel

flög med Thai Oslo-Bangkok julen 2011 för 7000kr men bor nu iSverige

Kan du resa hem veckan därpå. 13 januari och framåt så finns flera tusenlappar att tjäna

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du resa hem veckan därpå. 13 januari och framåt så finns flera tusenlappar att tjäna

vilket bolag.?

Link to comment
Dela på andra sajter

vilket bolag.?

Lufthansa till exempel. bra tider

 

post-7697-0-69648400-1383237994_thumb.jp

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

uvuvyga8.jpg

tackar för hjälpen men 33timmar hug

Jag är van med 11t denna julen har tydligen alla pengar att resa

var fan e krisen

en ny tsunami hade nog hjälpt...ironi..men.men

med alla nya bolag som flyger till Bangkok så fattar jag inte, jag är kanske ba :)

Link to comment
Dela på andra sajter

tackar för hjälpen men 33timmar hug

Jag är van med 11t denna julen har tydligen alla pengar att resa

var fan e krisen

en ny tsunami hade nog hjälpt...ironi..men.men

med alla nya bolag som flyger till Bangkok så fattar jag inte, jag är kanske ba :)

Finns snabbare:rolleyes:Postade en bild

Link to comment
Dela på andra sajter

Total restid menar jag med från start i Sverige till ankomst Thailand.

Det är inte ok att sitta 16 timmar eller mer på en flygplats vid mellanlandning någonstans.

Många av de billigaste biljetterna är sådana och ser man inte upp så kan man köpa fel av misstag.

Jag blev lite fundersam vad du mena bara 

Det går att på Pricerunner att ställa in restid Jag ställer in på 15-17t Aldrig mer Tex China A har ofta uppåt 26t och två byten Skit tycker jag 

Det går att sortera bort flyb.oxå Men ibland fungerar det ej Tex NV ett håll Kort tid China hem 26t Usch! Värsta jag sett är dock Finnair för nått år sedan 36t Huga

Offe

Ändrades av 1609offe
Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt, det gäller att se upp när man bokar. Många av de riktigt bra priserna innebär oftats en rejäl väntetis. Men inte alltid, min biljett med Emirates var den billigaste som gick att hitta. När jag väl landat i Dubai på nervägen så fanns det tre fligther till Bangkok att åka med. Jag valde den sista med längst vänte tid för jag tycket inte det var värt 2000 SEK att bara ha 3 timmars väntetid istället för 5 timmars väntetid.

 

Framförallt Qatar Airways har mystiska väntetider på de billigaste biljetterna. Verkar som om deras tidtabell från Norden matcher dåligt med Thailandsflygen?

 

Kopte i mitt tycke en billig 1-års biljett med Qatar for 6700 kronor, väntetid nerväg 2,30 timmar och hemväg 2,50 timmat, inga längre väntetider tycker jag.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på krisen om löner i Norveigian.

Det skulle vara läge och starta ett flygbolag med säte i Thailand och mellanlandning i ett billigt oljeland för och tanka.

Hyra plan går ju det fattas bara någon som är tillräckligt driftig.

Alla bolag verkar ju gå på knäna så det är läge nu.

Vi skulle kunna kalla bolaget Thai los.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på krisen om löner i Norveigian.

Det skulle vara läge och starta ett flygbolag med säte i Thailand och mellanlandning i ett billigt oljeland för och tanka.

Hyra plan går ju det fattas bara någon som är tillräckligt driftig.

Alla bolag verkar ju gå på knäna så det är läge nu.

Vi skulle kunna kalla bolaget Thai los.

Men det har Norwegian gjort redan, bortsett med mellanlandning för att tanka. Norwegian long haul är

en självständig bolag och Norwegian air shuttle är en annan bolag som flyger i Europa.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Här kan man kolla hur pass bra tidtabeller håller, även vilka flygfält är bäst/sämst http://www.flightstats.com

http://www.flightstats.com/go/Airline/airlineScorecard.do?airlineCode=AY Statistik om avgångar/ankomster, on time? Finnair

http://www.flightstats.com/go/Airline/airlineScorecard.do?airlineCode=TG Statistik om avgångar/ankomster, on time? ThaiAirways

http://www.flightstats.com/go/Airline/airlineScorecard.do?airlineCode=DY Statistik om avgångar/ankomster, on time? Norwegian air shuttle

http://www.flightstats.com/go/Airline/airlineScorecard.do?airlineCode=DUStatistik om avgångar/ankomster, on time? Norwegian Long Haul

http://www.flightstats.com/go/Airline/airlineScorecard.do?airlineCode=SK Statistik om avgångar/ankomster, on time? SAS

 

Nu ska man komma ihåg att Norwegian Long Haul har bara tre plan, alla är Dreamliner´s som har krånglat hela tiden sen starten.

 

 

post-7521-0-81847100-1389672235_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man lita på NW i juni sept Bra pris från BKK till Arn o retur Omk 4500 sek med bagge Direkt oxå Enligt ovan Long Haul endast 3st Thai ville 55 000 bath 

Link to comment
Dela på andra sajter

Grannen landade just på Arlanda efter en 14-timmars resa från BKK med Norweigan:s 787:a

 

3 timmar i planet på plattan i BKK innan dom kunde lyfta. Tekniska problem med planet

 

Fullsatt på planet, massor av barn. Maten tog slut ombord

 

Norweigans 787:a till Oslo skulle starta samtidigt som dom men på väg ut till startbanan stannade planet och massor av räddningsfordon körde upp till planet. Batteriproblem sa dom på stockholmsplanet. Vet inte om dom kom iväg eller fick vända

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Flög till Singapore i fredags med avgång 12:30, efter oss på väg ut till start så kom Norwegians 787 och om inte jag sett fel så var de då redan 4 timmar efter sin ordinarie avgångstid...

Måste varit munter stämning på det planet?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har förstått att dreamlinern skulle ha billigare bränslekostnader, men då måste dom täta tankarna lite bättre

 

http://www.nordlys.no/nyheter/article7113814.ece

helt otroligt att sånt kan förkomma, ren jävla tur att inte planet gick upp i rök.

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...