Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Thailand?


stuart.b

Recommended Posts

Nu förstår jag inte varför försäkringsbolag skall behandla olika typer av flygbolag på olika sätt vid strejk?

Det var det du citerade.

 

Nej. Det var en allmän kommentar om lågprisbolag och kundhantering

 

Hemförsäkringsbolag brukar väl aldrig ersätta vid strejk ? Det är flygbolagets ansvar och deras ansvarsförsäkringar isåfall som skall träda in (vilket säkerligen inte lågprisbolagen håller med om)

 

Vanliga hemförsäkringar med reseförsäkring brukar reservera sig för just strejk

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    109

  • Sam sip sam

    66

  • leifen

    57

  • Moritz

    55

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Så med andra ord går det varken försäkra sig mot strejk eller få ut nåt av flygbolaget.

Enda utvägen är att fejka sjukdom och på det viset få ersättning med sjukintyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Vad tror du dom säger om Kommisionären för Transporter och Kommisionen lägger sig i ?

 

I slutändan så kan det betyda att deras rätt att flyga inom EU kan komma dras in.

 

Tror du verkligen att dom riskerar att hamna på EU-s lista över flygbolag som inte får starta eller landa inom EU.

 

Blanketten är gjord av EU just för att TVINGA bolagen att sköta sig.

 

Följer Baggarna inte reglerna så ska de inte flygas inom EU!

Tanken bakom mitt inlägg är att jag kommer inte att nyttja bolag som inte står för sina löften när de har problem med sina flighter, det är absolut inte jag som ska behöva ta den smällen!!

 

 

Om jag blir lovad ersättning så kanske jag väljer att köpa annan biljett eller vänta, det är helt upp till mej!

Tanken bakom mitt inlägg är att jag kommer inte att nyttja bolag som inte står för sina löften när de har problem med sina flighter, det är absolut inte jag som ska behöva ta den smällen!!

 

 

Om Baggarna lovar att betala så ska de fan inte backa på det efter ett par dagar!!

Tanken bakom mitt inlägg är att jag kommer inte att nyttja bolag som inte står för sina löften när de har problem med sina flighter, det är absolut inte jag som ska behöva ta den smällen!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Följer Baggarna inte reglerna så ska de inte flygas inom EU!

Tanken bakom mitt inlägg är att jag kommer inte att nyttja bolag som inte står för sina löften när de har problem med sina flighter, det är absolut inte jag som ska behöva ta den smällen!!

 

 

Om jag blir lovad ersättning så kanske jag väljer att köpa annan biljett eller vänta, det är helt upp till mej!

Tanken bakom mitt inlägg är att jag kommer inte att nyttja bolag som inte står för sina löften när de har problem med sina flighter, det är absolut inte jag som ska behöva ta den smällen!!

 

 

Om Baggarna lovar att betala så ska de fan inte backa på det efter ett par dagar!!

Tanken bakom mitt inlägg är att jag kommer inte att nyttja bolag som inte står för sina löften när de har problem med sina flighter, det är absolut inte jag som ska behöva ta den smällen!!

Då finns det inte ett enda flygbolag du kan nyttja.

En förre detta kollega fick ge upp sin kamp att få rätt mot Thai vid ett inställt flyg för några år sedan.

Har var tjurskallig och vägrade kontakta försäkringsbolaget, för att han tyckte det var Thai som felat och då skulle dom betala enligt honom.

Sen har inte baggarna egen incheckningspersonal utan hyr thailändska och då kan det lätt bli missförstånd ang. löften.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen har inte baggarna egen incheckningspersonal utan hyr thailändska och då kan det lätt bli missförstånd ang. löften.
 

 

Kan det vara en strategi? Jävligt lågt isf.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Kan det vara en strategi? Jävligt lågt isf.

 

Thai har ingen egen incheckningspersonal på Arlanda utan hyr svensk, Strategi?? Lågt??

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai har ingen egen incheckningspersonal på Arlanda utan hyr svensk, Strategi?? Lågt??

 

De har iaf personal från samma allians om det är det du menar? Så är det ju på de flesta flygplatserna, men är väl svårt att ha koll på då man troligen bara flyger en enda sträcka, fram och tillbaka.

 

Baggarna är ju ensamma på den fronten, på gott och ont. Går det åt helvete så skyll på dem, om inte, hysta in det i det egna.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.svd.se/naringsliv/branscher/handel-och-tjanster/norwegian-manas-ersatta-student-for-missad-dreamliner-resa_8667108.svd

 

Det verkar som om Norwegians kaxiga marknadsföringskampanj med "Dreamliner upplevelsen" kommer tillbaka och biter dem i arschlet rejält. Här har en Norrman fått rätt till ersättning av en viss del av priset då han visserligen fått flyga men inte fått den utlovade "Dreamliner upplevelsen" av Baggarna...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.svd.se/naringsliv/branscher/handel-och-tjanster/norwegian-manas-ersatta-student-for-missad-dreamliner-resa_8667108.svd

 

Det verkar som om Norwegians kaxiga marknadsföringskampanj med "Dreamliner upplevelsen" kommer tillbaka och biter dem i arschlet rejält. Här har en Norrman fått rätt till ersättning av en viss del av priset då han visserligen fått flyga men inte fått den utlovade "Dreamliner upplevelsen" av Baggarna...

10% tillbaka av biljettpriset, det är väl bara för Norwegian att skicka räkning till Boeing för detta.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Då finns det inte ett enda flygbolag du kan nyttja.

En förre detta kollega fick ge upp sin kamp att få rätt mot Thai vid ett inställt flyg för några år sedan.

Har var tjurskallig och vägrade kontakta försäkringsbolaget, för att han tyckte det var Thai som felat och då skulle dom betala enligt honom.

Sen har inte baggarna egen incheckningspersonal utan hyr thailändska och då kan det lätt bli missförstånd ang. löften.

 

I detta fallet så kommer Baggarna att ta ut en hög ersättning från Boeing och ska enligt EU-regler ersätta strandade passagerare, vilket de lovat och sedan inte fullföljt!

Vad gäller Thai så flyger jag inte med dessa pga deras bagage regler, vi behöver mer än 20kg när vi flyger hem och det finns många andra bolag som har ett fint system där man kan "köpa" till ett(eller flera) väskor för en billig peng eller har 30 eller mera kg på de vanliga biljetterna.

För min del så blir det varken Baggar eller Thai på vinterns resa.

Link to comment
Dela på andra sajter

I detta fallet så kommer Baggarna att ta ut en hög ersättning från Boeing och ska enligt EU-regler ersätta strandade passagerare, vilket de lovat och sedan inte fullföljt!

Vad gäller Thai så flyger jag inte med dessa pga deras bagage regler, vi behöver mer än 20kg när vi flyger hem och det finns många andra bolag som har ett fint system där man kan "köpa" till ett(eller flera) väskor för en billig peng eller har 30 eller mera kg på de vanliga biljetterna.

För min del så blir det varken Baggar eller Thai på vinterns resa.

 

Men är du silvermedlem i Thai-vilket man kan bli efter att ha åkt 10 000 miles, det vill säga 1 tur och retur resa ARN-BKK så får man automatiskt 10 kilo till så set borde ge er 60 kilo incheckat när ni åker hem+plus 10-15 i handbagaget.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

I detta fallet så kommer Baggarna att ta ut en hög ersättning från Boeing och ska enligt EU-regler ersätta strandade passagerare, vilket de lovat och sedan inte fullföljt!

Vad gäller Thai så flyger jag inte med dessa pga deras bagage regler, vi behöver mer än 20kg när vi flyger hem och det finns många andra bolag som har ett fint system där man kan "köpa" till ett(eller flera) väskor för en billig peng eller har 30 eller mera kg på de vanliga biljetterna.

För min del så blir det varken Baggar eller Thai på vinterns resa.

flyger du en gång om året med thai och anmäler dig till deras bonussystem Royal orchid så får du silverstaus och 30 kg bagage
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Men är du silvermedlem i Thai-vilket man kan bli efter att ha åkt 10 000 miles, det vill säga 1 tur och retur resa ARN-BKK så får man automatiskt 10 kilo till så set borde ge er 60 kilo incheckat när ni åker hem+plus 10-15 i handbagaget.

 

 

 

Detta beror helt på vilka biljetter man åker på och om resebyrån gör en korrekt registrering av resan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta beror helt på vilka biljetter man åker på och om resebyrån gör en korrekt registrering av resan.

 

Korrekt, man måste åka i en bonusgrundande klass men ofta handlar det bara om ett par hundralappar mer än en snorbillig biljett. Tror det är Q-klass och uppåt som ger fulla poäng.?

 

Har man klantarschlar på resebyrån så får de ju fixa det i efterhand eller så kontaktar man Thai i Stockholm så efterregistrerar de det hela.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta beror helt på vilka biljetter man åker på och om resebyrån gör en korrekt registrering av resan.

regestreringen kan du sköta själv ,men biljetter med poängstatus naturligtvis yes

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Korrekt, man måste åka i en bonusgrundande klass men ofta handlar det bara om ett par hundralappar mer än en snorbillig biljett. Tror det är Q-klass och uppåt som ger fulla poäng.?

 

Har man klantarschlar på resebyrån så får de ju fixa det i efterhand eller så kontaktar man Thai i Stockholm så efterregistrerar de det hela.

 

Med SAS så går bonusen automatiskt i samband med incheckningen.

Just nu kollar jag på biljetter med antingen Suomi(23kg ingår, 23kg extra för 60 Euro) 6075:-/pers eller Emiratet(30kg ingår) 6333:-/pers.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men är du silvermedlem i Thai-vilket man kan bli efter att ha åkt 10 000 miles, det vill säga 1 tur och retur resa ARN-BKK så får man automatiskt 10 kilo till så set borde ge er 60 kilo incheckat när ni åker hem+plus 10-15 i handbagaget.

Åker ni med Thai varje år så räcker det med att flyga med Q- klass varannat år.

Då har man silver i två år.

OBS detta gäller kalender år.

Flyger ni över årsskiftet så gäller 15000 poäng.

Det är 10000 poäng på ett år.

Hälsar pigge01

Som har silver på Thai.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai har ingen egen incheckningspersonal på Arlanda utan hyr svensk, Strategi?? Lågt??

Inte häller på Kastrup

Bara service dam/damer innan incheckningen.

Dom talar Thai/danska/Engelska.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från SVT-text idag:

 

Kabinanställda får 3.000 kr i lön
 
Thailändska kabinanställda i Norwegian
får 3.000 kronor i grundlön. Social
dumpning menar fackförbundet Parat.
Men enligt flygbolaget är bilden
ofullständig. Snittlönen är fem gånger
så hög, enligt Norwegian.

Norska mediebolaget NRK har fått in-
syn i kontraktsvillkoren för den
thailändska kabinpersonalen på lång-
flygningar mellan Europa, Asien och
USA.

De har kommit fram till att månads-
lönen för de flesta av dem ligger
kring 15.000 bath, motsvarande
3.067 kronor.                    

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Från SVT-text idag:

 

Kabinanställda får 3.000 kr i lön

  Thailändska kabinanställda i Norwegianfår 3.000 kronor i grundlön. Social dumpning menar fackförbundet Parat. Men enligt flygbolaget är bilden ofullständig. Snittlönen är fem gångerså hög, enligt Norwegian. Norska mediebolaget NRK har fått in- syn i kontraktsvillkoren för den thailändska kabinpersonalen på lång- flygningar mellan Europa, Asien och USA. De har kommit fram till att månads- lönen för de flesta av dem ligger kring 15.000 bath, motsvarande 3.067 kronor.

Vad är lönen på de Thailändska flygbolagen?

Inte bara Thai.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har många flygbolag piloter och styrmän från forna Sovjet.

Inte ligger de högst i löneligan.

Åkte charter i våras med ett Engelskt flygbolag och hela besättningen kom från Ukraina.

Så länge vi vill ha billiga flygbiljetter så blomstrar bemanningsföretag och lågskatteländer inom den sektorn.

Sjöfarten har haft det i många årtionden och nu är det flyg och landstransporter som går samma väg.

 

Satt sista resan med HiFly och pratade med en polsk flygvärdinna som kör som frilansare och enl. henne så var arbetspass på 20 dagar vanliga med 7 dagar ledighet.

 

Tror likadant som Pigge01 att Thai avlönar inte sin kabinpersonal enligt svenska kollektivavtal.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var hittar jag en billig biljett ca16dec-7jan?

Det billigaste jag hittar är 10000sek med China :(

Samma när jag söker samma datum. Dyraste perioden på året.

Har man möjlighet så är tisdagar billigaste resdagen och fredag, sönag och måndag de dyraste.

Kan du eller har du möjlighet att vara flexibel?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma när jag söker samma datum. Dyraste perioden på året.

Har man möjlighet så är tisdagar billigaste resdagen och fredag, sönag och måndag de dyraste.

Kan du eller har du möjlighet att vara flexibel?

Jag kan vara flexibel, har aldrig varit med om så dyrt, måste va Norges fel

flög med Thai Oslo-Bangkok julen 2011 för 7000kr men bor nu iSverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...