Jump to content
IGNORERAD

Död iphone


Guest Oregistrerad knasen

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Min iphone är helt död.. Den är helt svart och inget händer när jag försöker starta den.. Någon som vet vad det kan vara för fel? Måste ju ha tillgång till telefon, finns det någon attrapp att köpa så att jag kan sätta i microsim kortet i någon gammal lur?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • erik-sson

    5

  • Mankan

    4

  • Tallviking

    2

  • Sam sip sam

    2

Mest aktiva i denna tråd

Sam sip sam

Min iphone är helt död.. Den är helt svart och inget händer när jag försöker starta den.. Någon som vet vad det kan vara för fel? Måste ju ha tillgång till telefon, finns det någon attrapp att köpa så att jag kan sätta i microsim kortet i någon gammal lur?

Ja det finns , claes olsson exempelvis

http://www.clasohlson.com/se/Stansverktyg-för-SIM-kort/Pr384622000

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Adapter finns på både Kjell & Company och Clas Ohlson

Vet inte om dom finns att köpa lösa med det ligger 2 st adaptrar i kartongen med klippare för att klippa ner ett normalstort till micro-sim

Händer det något när du ansluter den till en dator med iTunes ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Min iphone är helt död.. Den är helt svart och inget händer när jag försöker starta den.. Någon som vet vad det kan vara för fel? Måste ju ha tillgång till telefon, finns det någon attrapp att köpa så att jag kan sätta i microsim kortet i någon gammal lur?

Tar telefonen ladding? Prova att stoppa i laddaren och låt den sitta en stund. Det kan ta ett tag innan den reagerar om den av någon anledning blivit helt urladdad.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Händer ingenting när jag ansluter den till datorn, helt svart.. Inte det minsta liv i den, fungerade för ett par timmar sen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tar telefonen ladding? Prova att stoppa i laddaren och låt den sitta en stund. Det kan ta ett tag innan den reagerar om den av någon anledning blivit helt urladdad.

Har laddat under natten så den är fulladdad :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Händer ingenting när jag ansluter den till datorn, helt svart.. Inte det minsta liv i den, fungerade för ett par timmar sen..

Virus virus

Link to comment
Dela på andra sajter

Har laddat under natten så den är fulladdad :(

Kommer laddingssymbolen upp?

Har du prova att resetta den genom att hålla in hemma och avstängningsknappen i minst tio sekunder tror jag det skall vara

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Får väl leta fram någon gammal lur och åka till Kjell & Company..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Kommer laddingssymbolen upp?

Har du prova att resetta den genom att hålla in hemma och avstängningsknappen i minst tio sekunder tror jag det skall vara

Tack Mankan, nu hoppade den igång :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Mankan, nu hoppade den igång :thumbsup:

Se där ja, vassego

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang kanske kan Lapp(a)(en) i hop den..

:crazy:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer laddingssymbolen upp?

Har du prova att resetta den genom att hålla in hemma och avstängningsknappen i minst tio sekunder tror jag det skall vara

Tydligen ett standardfel på Iphone, och receptet fungerar i dom flesta lägen.

Kan vara något för diverse Ifånar att lägga på minnet.

Snyggt Mankan. :14::14:

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Kommer laddingssymbolen upp?

Har du prova att resetta den genom att hålla in hemma och avstängningsknappen i minst tio sekunder tror jag det skall vara

Det funkar alltid på iPhone men ibland måste man håla knapparna intryckta i 30 sekunder, sedan startar telefonen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Funkade inte ctrl F5? :crazy:

Lite svårt att rensa cachen när skärmen är helt svart.. Men annars är jag övertygad att det hade funkat :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, det gamla "Vi-skickar-ut-lite avstängningskod-med-jämna-mellanrum-en-månad-innan-vi-släpper-en-ny-modell"-tricket. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ibland kan man få hjälp snabbt här på MPR. En kvart tog för Knasen att lösa sitt problem. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ibland kan man få hjälp snabbt här på MPR. En kvart tog för Knasen att lösa sitt problem. :thumbsup:

Precis.. Det är det som gör detta forum så bra.. Bara att slänga ut en fråga om iprincip vad som helst och oftast finns det någon som kan hjälpa en i denna brokiga skara.. Ibland blir det underhållande också som när Lamai skulle byta spis eller som när Gubbens dator packade ihop :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår ett väldigt stort problem mobilen ej funkar. Det finns folk som svälter eller ej har sjukpening eller vård i vårt land. Men de har ju men de har ju en fungerande mobil som de ej behöver. Allt är relativft. Alla problem efter plonbok och tanke. Jag bryr mig inte om min mobil funkar ibland men att få mat bryr jag mig om.

Tänk inte kunna prata när grannen svälter för vi inte har råd ge honom vård och sjukpening för han fuskar enligt vissa ledare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Förstår ett väldigt stort problem mobilen ej funkar. Det finns folk som svälter eller ej har sjukpening eller vård i vårt land. Men de har ju men de har ju en fungerande mobil som de ej behöver. Allt är relativft. Alla problem efter plonbok och tanke. Jag bryr mig inte om min mobil funkar ibland men att få mat bryr jag mig om.

Tänk inte kunna prata när grannen svälter för vi inte har råd ge honom vård och sjukpening för han fuskar enligt vissa ledare.

Jag är mätt och behöver min mobil. Vad är ditt problem ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Virus virus

Snälla du, det var ju iPhone det handlade om.

Det vet väl alla att de inte kan få virus :jester:

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår ett väldigt stort problem mobilen ej funkar. Det finns folk som svälter eller ej har sjukpening eller vård i vårt land. Men de har ju men de har ju en fungerande mobil som de ej behöver. Allt är relativft. Alla problem efter plonbok och tanke. Jag bryr mig inte om min mobil funkar ibland men att få mat bryr jag mig om.

Tänk inte kunna prata när grannen svälter för vi inte har råd ge honom vård och sjukpening för han fuskar enligt vissa ledare.

Zzz.. Årets mest korkade inlägg?

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...