Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket fotoprylar tar du med dig på dina resor?


bullerobang

Recommended Posts

bullerobang

Ja, hur mycket foto utrustning. tar du med dig när ni flyger iväg på era resor???

Med tanke på att det läggs ju in en hel del bilder i forumet från div resor så borde det ju vara endel utrustning som åker fram och tillbaka .

Själv så tänkte jag ta med ett kamerahus och 3-4 objektiv på nästa resa + eventuelt kompakt kameran som backup

Och ni som tar med "stora" utrustningar hur löser ni det på flyget med tanke på vikter o handbagage?

L" because it has a Led Ling in the flont

Link to comment
Dela på andra sajter

På min förra tre veckors resa i asien hade jag med mig min Nikon D5000 och ett 18-200mm objektiv.

Det är ett mycket bra reseobjektiv då det täcker dom flesta områden, både bra zoom och porträttfoto.

Ett bra val om man vill slippa ta med sig olika objektiv och byta ofta.

Hade även även med mig en liten Samsung kompaktkamera som backup, den hade jag med mig vid

tillfällen då jag inte ville bära på en stor systemkamera. t.ex på kvällen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Släpade med mig systemkameran ett par resor men lessnade på konkandet så den låg mest kvar på rummet, köpte mig en kompaktkamera med bra zoom istället som går ner i fickan så den är lätt att ta med sig överallt. Tyvärr har fotointresset svalnat men jag hoppas det kommer tillbaka :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ta med mig min Canon 550D med 18-200 objektiv. Precis som MickeSurin skriver så är det ett perfekt allround objektiv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har på de senaste resorna brytit rygg med en kombinerad data och kameraryggsäck en ca 11 kilo att släpa på .. inte så roligt imellanåt

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

mussemannen

Jag har med mig min Canon Eos 450D dock fortfarande med 18-55 objektiv men skall köpa ett 18-200, vi har även med en liten hd video kamera ifall man vill filma lite enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Senast reste jag med Mobilen och en liten Sanyo videokamera som även tar hyfsade stillbilder, frugan och farsan hade med sina kompakta Digitalkameror så det var tillräckligt för mej.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja det beror vad man kan tänkas plåta.Till usa och Thailand åker detta med

post-3713-0-83989900-1338316715_thumb.jp

AA 8 kilo +lappen 2 kilo :heat: sen några resväskor 555555

post-3713-0-85249800-1338316862_thumb.jp

Komma naken till kalasen är oförlåtligt :mda:

post-3713-0-59785900-1338316980_thumb.jp

Nästan 1 kilo styck :ahh:

Men på fredag ska jag möta Drivern och plåta hans dotters studentfest då räcker ett 50mm f 1.4 + 82mm objejkltivet.+ blixt

Så det är olika vad som man önskar plåta

post-3713-0-83989900-1338316715_thumb.jp

post-3713-0-85249800-1338316862_thumb.jp

post-3713-0-59785900-1338316980_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Thailand tar jag med min Canon 50D.På den sitter ett 17-85 objektiv som jag klarar mig bra med

Ibland önskar jag att jag har mer tele så ett superzoom 18-200 ,18-250 finns på önskelistan

Jag packar också ner ett fisköga och i bakfickan ligger min lilla Ixus

Flera minneskort och ett polfilter.

För att spara vikt och utrymme har jag tagit bort batterigreppet och har ett löst extra batteri

Allt det ryms bra i handbagaget.

I resväskan lägger jag in min kameraväska,en lowepro sling

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Ja, hur mycket foto utrustning. tar du med dig när ni flyger iväg på era resor???

Med tanke på att det läggs ju in en hel del bilder i forumet från div resor så borde det ju vara endel utrustning som åker fram och tillbaka .

Själv så tänkte jag ta med ett kamerahus och 3-4 objektiv på nästa resa + eventuelt kompakt kameran som backup

Och ni som tar med "stora" utrustningar hur löser ni det på flyget med tanke på vikter o handbagage?

Vad väger en kompaktkamera, 300 gram? Det räcker för mig, plus mobilkameran, som alla har med sig. :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vart min Nikon D90 sist med 4 gluggar, har äntligen gått över till fullformat köpte en D700 när jag kom hem, videofilma nix inte jag :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har i många år släpat på en väska med en Konica med objektiv o tillbehör. Köpte för mig för några år sedan en liten Cacio kompakt som är kanon. Varför släpa på en massa tunga kameragrejor när man kan stoppa ned kameran i fickan? Bildkvalitet? Är kanske ingen superfotograf, men det räcker för mitt behov. Ingen har klagat på bilderna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oftast min D80 med ett fast 50mm/f1.8. Kommer att ersättas med ett 24mm när jag hittar det till bra pris.

Zoomgluggarna lämnar jag hemma eftersom de är jobbiga att släpa på och inte är tillräckligt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...