Jump to content
IGNORERAD

Nordea nytt


Nypan

Recommended Posts

Ja men ta hit ett par miljoner då! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Att man inte ska använda Nordea vet man sedan barnsben.

Du måste vara MPR:s yngsta moderator, Nordea bildades år 2000. :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

De andra bankerna, Handelsbanken och SEB, bland andra, har motsvarande produkter och det finns ett 40-tal liknande produkter på den svenska marknaden. Vi är mycket tydliga med både risker och pris i vår information till kunderna, säger hon till Aftonbladet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man inte ska använda Nordea vet man sedan barnsben.

Och min pappa är mycket starkare än din!

( ungefär samma nivå på inläggen)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man inte ska använda Nordea vet man sedan barnsben.

Då är det väl på sin plats att du talar om för oss noviser vilken bank som gäller ?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man vara kund i den bank som tjänar ca 10 miljader kronor / kvartal på kunderna ?

Inte jag ialllafall, men ni som vill det gör ju som ni vill.

http://www.dn.se/ekonomi/nordeas-vinst-hogre-an-vantat-1

Jag använder skandiabanken och ICA banken den senare för att ha ICA kortet i Thaland.

Skandiabanken har den goda smaken att inte ligga och smyghöja min låneränta på villa-lånet som Nordea gör.

Väldigt ömma tår det var när det gällde folkhemsbanken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste va Moscow banski!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Att vara kund i NÅGON BANK, VILKEN SOM HELST innebär att man på olika sätt blir blåst på pengar.

När skall mänskligheten inse det ?

Banker LEVER PÅ att tjäna pengar från sina kunder på de tjänster de säljer till kunderna.

Frågan är vad man är beredd att betala för de tjänster man får från dom.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och min pappa är mycket starkare än din!

( ungefär samma nivå på inläggen)

Eller min man tjänar mycket mera pengar än din
Link to comment
Dela på andra sajter

ÅT HELVETE MED BANKTJÄNSTEMÄN SOM LURAR SMÅ SPARARE IN I FONDER OCH ANDRA SKIT PRODUKTER FYFAN VÄRRE ÄN SVIN MED SINA JÄVLA SLIPSAR GÅR DE OM KRING OCH LJUGER SVENNSONS RAKT I ANSIKTET tack för ordet blir jag avstängd så blir jag men blir så förbannad på dessa herrar utan skrypler i kroppen

Link to comment
Dela på andra sajter

Villkoren och riskerna med räntebevis tar ungefär 5 sekunder att googla fram så jag förstår inte riktigt problemet?

/Krister

Link to comment
Dela på andra sajter

Villkoren och riskerna med räntebevis tar ungefär 5 sekunder att googla fram så jag förstår inte riktigt problemet?

/Krister

Prexis, och det är frivilligt att skaffa sig ett bankomatkort. Man kan i stället välja att ha sina pengar under madrassen eller i byxfickan om man så vill :)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Att vara kund i NÅGON BANK, VILKEN SOM HELST innebär att man på olika sätt blir blåst på pengar.

När skall mänskligheten inse det ?

Banker LEVER PÅ att tjäna pengar från sina kunder på de tjänster de säljer till kunderna.

Frågan är vad man är beredd att betala för de tjänster man får från dom.

De tillhör kategorin "rånare i kostym".

Link to comment
Dela på andra sajter

De tillhör kategorin "rånare i kostym".

Personlig Bankman så jäkla fint det låter, kan jämställas med "Gode man" Vars slogan är

DEN ONDE GODE MANNEN

Ändrades av Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu måste man väl inte göra som dessa ondingar föreslår, eller?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Prexis, och det är frivilligt att skaffa sig ett bankomatkort. Man kan i stället välja att ha sina pengar under madrassen eller i byxfickan om man så vill :)

Fritz..

Aningen opraktiskt att vara utan bankkort och/eller bankkonto så där har man nog inte så stort val... Däremot måste man nog inte investera minst 10 000 kr i räntebevis utan att ens kolla villkoren :)

Själva artikeln är ytterligare ett bevis på den låga kunskapsnivå som "journalisterna" på aftonbladet har.

/Krister

Link to comment
Dela på andra sajter

Levithicus

Har man mer pengar än vett i huvudet så jämnar det snart ut sig. Har man bråttom går man till banken.

"The difference between a democracy and a dictatorship is that in a democracy you vote first and take orders later; in a dictatorship you don't have to waste your time voting."

Charles Bukowski

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man inga pengar får man problem. Är man utan pengar får man andra problem.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

De tillhör kategorin "rånare i kostym".

Exactly, de tillhör samma liga som skattmas o fogde! :30:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag saknar ofta fakta i trådarna. Med lite mera fakta så blir det kanske mer substans i inläggen, förhoppningsvis!

Om jag kan få 7,753 % i ränta istället för 1,6 % på ett konto i banken, vad spelar det mig för roll om banken OCKSÅ tjänar på detta?

Det verkar vara många som inte sätter sig in i vad de skriver om/kommenterar, det kanske skulle bidra en del till MPRs kvalité att göra faktagranskning innan ordbajsandet sätter igång.

https://www.avanza.se/aza/depa/blanketter/rantebevis_villkor_general.pdf

https://www.avanza.se/aza/aktieroptioner/rantebevis/rantebevis.jsp

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Problemet är vilka risker spararen helt plötsligt SJÄLV är ansvarig för gentemot ett normalt sparande där BANKEN tar riskerna. Dessutom tar banken avgifter för att de tar risker trots att de inte tar riskerna själva.

Och skulle företaget gå i konkurs eller rekonstrueras får du inte tillbaka hela eller delar av dina pengar för insättningsgarantin gäller inte som den gör på normalt sparande.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är vilka risker spararen helt plötsligt SJÄLV är ansvarig för gentemot ett normalt sparande där BANKEN tar riskerna. Dessutom tar banken avgifter för att de tar risker trots att de inte tar riskerna själva.

Och skulle företaget gå i konkurs eller rekonstrueras får du inte tillbaka hela eller delar av dina pengar för insättningsgarantin gäller inte som den gör på normalt sparande.

Fast samtidigt framgår detta tydligt av villkoren som är enkla att läsa igenom på Nordeas hemsida. Där framgår också att detta inte är att jämföra med ett normalt sparkonto och att det finns en kreditrisk både i det underliggande bolaget samt en kreditrisk i Nordea.

Det är ju inte heller direkt "Kalles plåt-,fiske- och diversehandel" utan istället företagen Carlsberg, Ericsson, Nokia, Stena, Stora Enso och Volvo.

Får man t ex för Stena 3Mån STIBOR + 5,45 % så borde man som bankkund förstå att risken är högre än om man sätter in pengarna på ett sparkonto med 2-3% i ränta? Sen kan man ju alltid diskutera om bankerna tar rimligt betalt för sin tjänst - men som med alla andra investeringar är det ju bara att avstå om man inte är nöjd :wink:

Min egna åsikt är att hela nyheten (i alla fall de nordeanställdas kommentarer) är påhittad av Aftonbladet. Att kritisera bankerna är numera ett av Aftonbladets bästa sätt att tjäna pengar.

/Krister

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...