Jump to content
IGNORERAD

Grymt bra kurs..


Moipenyang

Recommended Posts

Moipenyang

Började 2 månader sen en kurs som lär thai språket. Den går ut på att först lära sig läsa och skriva thai alfabetet och den lär ut på ett väldigt lätt och smidigt sätt. Efter 2 månader kan jag nu läsa och skriva på thai. Nu fortsätter kursen med att lära ut fraser så att man förstår vad man läser. Funkar på ett sjukt bra sätt med repetioner så man lär in i djupminnet allting. Ett program som jobbar med hemma. Rekommenderar verkligen till intresserade.

Sök på highspeedthai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd · Hidden by Nicholas, Maj 27, 2012 - No reason given
Hidden by Nicholas, Maj 27, 2012 - No reason given

Började 2 månader sen en kurs som lär thai språket

. Den går ut på att först lära sig läsa och skriva thai alfabetet och den lär ut på ett väldigt lätt och smidigt sätt. Efter 2 månader kan jag nu läsa och skriva på thai. Nu fortsätter kursen med att lära ut fraser så att man förstår vad man läser. Funkar på ett sjukt bra sätt med repetioner så man lär in i djupminnet allting. Ett program som jobbar med hemma. Rekommenderar verkligen till intresserade.

Sök på highspeedthai.

Vad bra, kanske en bra idé att lära svenska först ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
andersbangkok

Jag har provat denna kurs och den verkar helt ok. Någon som kört hela?

http://learn-thai-podcast.com/

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd · Hidden by Nicholas, Maj 27, 2012 - No reason given
Hidden by Nicholas, Maj 27, 2012 - No reason given

Vad bra, kanske en bra idé att lära svenska först ?

Lära sig svenska först?

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment

Jag har läst både bra och dåligt om dem båda. Här är ett omdömme från en som provat dem båda.

Actually, I bought both HST and Learn-Thai-Podcast (first HST, then LTP). I try to progress in both. Overall I would say I prefer LTP, I like the iTunes based video method, I like the How to Read and grammar videos. After doing a series of LTP videos, I go back to HST to read the equivalent lessons to consolidate. Customer Service at LTP is also quite good, although maybe not as responsive as Vincent. One issue with LTP is that the access to the website is limited to 1 year, but its not a big problem as you can from the very first day download all videos from beginner to advanced.

But as I advance more, I will need Skype based one to one lessons to correct pronunciation and develop conversation. Because the problem with both HSP and LTP is that no one will correct your pronunciation mistakes.

Mer finns att läsa om HST på http://www.thaivisa.com/forum/topic/462780-highspeed-thai-great-language-course-or-what/

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Vi lär oss olika, jag är inte den människan som kan sitta å plugga i flera dagar, lär mig lättast av att umgås med folk å fråga lite då å då

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Började 2 månader sen en kurs som lär thai språket. Den går ut på att först lära sig läsa och skriva thai alfabetet och den lär ut på ett väldigt lätt och smidigt sätt. Efter 2 månader kan jag nu läsa och skriva på thai. Nu fortsätter kursen med att lära ut fraser så att man förstår vad man läser. Funkar på ett sjukt bra sätt med repetioner så man lär in i djupminnet allting. Ett program som jobbar med hemma. Rekommenderar verkligen till intresserade.

Sök på highspeedthai.

Intressant - skall undersökas.

Ser ut att kosta 220 dollar.

Jag har några cd-skivor med Thaikurs, problemet är ju dock bara att det är lite svårnavigerat eftersom det enbart innehåller några långa ljudfiler. Det blir svårt att leta upp ett speciellt avsnitt samt söka efter information.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...