Jump to content
IGNORERAD

Isan-gura


Khun Chang

Recommended Posts

Khun Chang

Jag är sugen på att köpa en "isan-gura". Det är ett fräckt instrument som man borde kunna klara av att spela med sina basala gitarrfärdigheter. Någon som vet var det går att köpa en sådan, och ungefärlig prisbild?

[media=]

Riktigt skönt jam på videon för övrigt. Bandet lirar från traktorflaket och delar av den hängivna publiken spolar i sig lao kao

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag ska fan köpa en sådan. fast en el-variant.

Sedan ska jag se om jag kan gräva fram en Metal Zone pedal och riva lös på strängarna i förorten i Korat!

Link to comment
Dela på andra sajter

post-3103-0-98842200-1338057257.jpg

Min Pin fick jag köpa för 1800B o Issanflöjten för 800B.

Har sett att Big C i KhonKaen har en affär som säljer dessa instrument.

C;D

post-3103-0-98842200-1338057257.jpg

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Chang

Tack. Ska förbi Udon Thani i sommar, där borde det finnas någon musikaffär. Hur stämmer man en sån där skapelse? Är det E,A,D och G som på en vanlig gitarr? Har sett att det finns både 3 och 4 strängsvarianter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde ett salongsberusat inköp av en ”Pin gitarr” i Surin på min tågluffarresa i Isaan 2007.

Jag har för mig jag gav 1400 baht med gigbag och en cd lär dig spela.

post-3887-0-24671200-1338109290.jpg

post-3887-0-24671200-1338109290.jpg

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack. Ska förbi Udon Thani i sommar, där borde det finnas någon musikaffär. Hur stämmer man en sån där skapelse? Är det E,A,D och G som på en vanlig gitarr? Har sett att det finns både 3 och 4 strängsvarianter.

Finns massor, ser dem varje gång jag handlar på BigC, NongBua, både el o akustiska, 2-5000 beroende på "hantverket"..eller snickarglädjen eller vad man nu kallar det!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag gjorde ett salongsberusat inköp av en ”Pin gitarr” i Surin på min tågluffarresa i Isaan 2007.

Jag har för mig jag gav 1400 baht med gigbag och en cd lär dig spela.

post-3887-0-24671200-1338109290.jpg

Äh, onödigt köp. Du hade kunnat dänga Squire stratan i golvet lite lätt, bara så du får en spricka i halsen så den blir skev.

Sedan hugger du bort några band på måfå. Och genast har du skaffat dig et sound som får varenda isaan-bonde att bli avundsjuk.

:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Finns massor, ser dem varje gång jag handlar på BigC, NongBua, både el o akustiska, 2-5000 beroende på "hantverket"..eller snickarglädjen eller vad man nu kallar det!

Går det bra med vanliga strängar som man har till stårsträngade akustiska? Och hur stämmer man den? Jag har inte gehör och brukar använda stämapparat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack. Ska förbi Udon Thani i sommar, där borde det finnas någon musikaffär. Hur stämmer man en sån där skapelse? Är det E,A,D och G som på en vanlig gitarr? Har sett att det finns både 3 och 4 strängsvarianter.

kolla på youtube. där finns allt om allt nuförtin... :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det bra med vanliga strängar som man har till stårsträngade akustiska? Och hur stämmer man den? Jag har inte gehör och brukar använda stämapparat.

Inte en susning, men det borde gå med vanliga gurasträngar, betr hur man stämmer dom??? Tycker det låter som singelstring det mesta dom får ut av plingplonget!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Går det bra med vanliga strängar som man har till stårsträngade akustiska? Och hur stämmer man den? Jag har inte gehör och brukar använda stämapparat.

Stäm den som en vanlig gura, från 1:à E strängen. Sedan plinkar du pentatonisk skala i konstig takt och genast kommer damerna löpandes.

Själv är jag mer sugen på en sitar men det hör inte hit

Link to comment
Dela på andra sajter

Stäm den som en vanlig gura, från 1:à E strängen. Sedan plinkar du pentatonisk skala i konstig takt och genast kommer damerna löpandes.

Själv är jag mer sugen på en sitar men det hör inte hit

Det bhöver inte vara så korrekt stämt för banden rimmar inte med de frekvenssnitt en "vanlig" gura har i alla fall!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...