Jump to content
IGNORERAD

Allmän tråd om elitserien 2012-2013


Kjell

Recommended Posts

Luleå hockey leder f.n den norra divisionen efter 3 raka segrar och ingen förlust. Svårt att säga något om Luleås segrar då inget Svenskt elitserielag stått för motståndet i en tävlings match.

Morgondagens matcher:

Friday 24 August 2012 HC CSOB Pojistovna Pardubice - Brynäs IF CEZ Arena, Pardubice 17:00 tv.png HC Plzen 1929 - Oulun Kärpät CEZ Arena, Plzen 17:30 HC Mountfield - Hamburg Freezers Budvar Arena, Ceské Budejovice 17:30 HC Kometa Brno - Luleå Hockey Kajot Arena, Brno 18:00 Pirati Chomutov - Linköpings HC Multifunkcni Arena, Chomutov 18:00 HC Slovan Bratislava - JYP Slovnaft Arena, Bratislava 18:00 Bili Tygri Liberec - Djurgårdens IF Tipsport Arena, Liberec 18:30 SC Bern - TPS Postfinance Arena, Bern 18:30 HC Sparta Praha - HV71 Kalich Arena, Litomerice 18:30 EC Red Bull Salzburg - Eisbären Berlin Eisarena Salzburg, Salzburg 19:15 tv.png UPC Vienna Capitals - KalPa Albert Schultz Halle, Vienna 19:15 ERC Ingolstadt - Frölunda Indians Saturn Arena, Ingolstadt 19:30 HC Fribourg-Gottéron - Tappara BCF-Arena, Fribourg 19:45 EV Zug - Jokerit Bossard Arena, Zug 19:45 ZSC Lions - HIFK KEK, Küsnacht 20:00

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    43

  • Thainab

    8

  • mavange

    7

  • Akha

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Norrbottens kuriren:

[size=6]Luleå är framme i Tjeckien[/size]

[size=3]Luleå - den 23 augusti 2012, kl 17:08[/size]

[size=3]

6522072.jpg

Foto: Petra Isaksson

Pratade just med Joonas Vihko som njöt av vädret i Brno. Landets näst största stad med drygt 400.000 invånare.

- Vi har 31 grader varmt och går i t-shirt och shorts. Just nu är vi på väg till hallen för att träna, säger finländaren till Kurirens Hockeyblogg.

Luleå samlades 05.30 i morse innan avfärd.

I morgon väntar HC Kometa Brno och på söndag HC Plzen 1929.

Och däremellan eventuellt en Staropramen.[/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

Norrbottens kuriren:

[size=6]Luleå är framme i Tjeckien[/size]

[size=3]Luleå - den 23 augusti 2012, kl 17:08[/size]

[size=3]6522072.jpg

Foto: Petra Isaksson

Pratade just med Joonas Vihko som njöt av vädret i Brno. Landets näst största stad med drygt 400.000 invånare.

- Vi har 31 grader varmt och går i t-shirt och shorts. Just nu är vi på väg till hallen för att träna, säger finländaren till Kurirens Hockeyblogg.

Luleå samlades 05.30 i morse innan avfärd.

I morgon väntar HC Kometa Brno och på söndag HC Plzen 1929.

Och däremellan eventuellt en Staropramen.[/size]

Matchen mot Plzen sänds på TV10 idag kl 18,55

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg inte matchen då jag inte har kanal 10. Luleå fortsätter att imponera,nu efter 5 matcher är de obesegrade i norra div och torde nästan vara klar för semi redan.

Internationell European Trophy, North Division

Tid Lag Resultat Status 17:00 Ceske Budejovic - Berlin 1-2 Avslutad 17:00 Kometa - Karpat 2-3 Eft.str. 19:00 Plzen - Luleå 1-4 Avslutad 19:15 Salzburg - Hamburg 2-0 Paus

Internationell European Trophy, South Division

Tid Lag Resultat Status 17:00 Sparta Prague - Linköping 5-2 Avslutad 17:30 Chomutov - HV71 1-3 Avslutad 18:00 Slovan Bratislava - KalPa 3-2 Eft.förl. 19:15 Capitals - JYP 1-1 Period 3

Internationell European Trophy, West Division

Tid Lag Resultat Status 15:00 Mannheim - Frölunda 1-3 Avslutad 18:30 Ingolstadt - Färjestad 6-5

Link to comment
Dela på andra sajter

Luleå och HV71 imponerar så långt inför elitserien. Brynäs och Linköping är ute ur turneringen.

Men för din skull Mavange så håller jag en tumme för dina arbetskamrater i år..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

ÄNTLIGEN!!!!!

Ikväll är det dags för säsongens första elitseriematch. HV71 är med rätta favorittippade men får hoppas att det skiter sig för dem i år också,he,he

Luleå har imponerat i Europa genom att inte förlorat en match på 7 bataljer och därigenom satt ett rekord över mest vunna matcher"ever" och ser formstarka ut enligt de sk experterna. Dock har vi mött elitseriens SAIK och förlorat och vi har straffvunnit mot MODO,inget som imponerar på mig. Förvisso har Luleå inte ställt upp med bästa lag men de har de andra lagen ej heller gjort.

Rögle som vi möter ikväll spelade vi jämt mot förra säsongen så det kan bli en tuff nöt att knäcka för oss. Men Rögle är också det lag som har gjort den sämsta försäsongs matcherna i år så det kanske blir en sol klar vinst,får man hoppas.

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får väl se Kjell, Rögles försäsong har inte direkt imponerat men nu är det allvar och någon "försäsongstabell" räknas ändå inte. Ska bli kul i Lindab Arena ikväll, med både bröderna Abbott och Linus Klasén som häcklades bra under förra året när han var här med MIF Redhawks...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får väl se Kjell, Rögles försäsong har inte direkt imponerat men nu är det allvar och någon "försäsongstabell" räknas ändå inte. Ska bli kul i Lindab Arena ikväll, med både bröderna Abbott och Linus Klasén som häcklades bra under förra året när han var här med MIF Redhawks...

Aha,du kommer sitta vid rinkside ikväll,kul :thumbsup:

Själv tänker jag sitta klistrad vid datorn och kolla in matchen och hoppas på några snabba förlösande mål(typ 4-0) av Luleå :crazy:

Men må bästa lag för kvällen vinna :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha,du kommer sitta vid rinkside ikväll,kul :thumbsup:

Själv tänker jag sitta klistrad vid datorn och kolla in matchen och hoppas på några snabba förlösande mål(typ 4-0) av Luleå :crazy:

Men må bästa lag för kvällen vinna :14:

Nja, det blir ståplats ikväll, Det är en magisk upplevelse att stå i Rögles klack den första matchen för säsongen i Lindab Arena.

Ser fram emot en jämn och spännande match som det brukar bli mot Luleå!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha,du kommer sitta vid rinkside ikväll,kul :thumbsup:

Själv tänker jag sitta klistrad vid datorn och kolla in matchen och hoppas på några snabba förlösande mål(typ 4-0) av Luleå :crazy:

Men må bästa lag för kvällen vinna :14:

Är du laddad inför kvällens premiär?

Sen är ni välkommna till cloetta center torsdagen 21 sep. Då ska jag spola lite sämre is till Luleå.

Jobba är till för dom fattiga

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du laddad inför kvällens premiär?

Sen är ni välkommna till cloetta center torsdagen 21 sep. Då ska jag spola lite sämre is till Luleå.

DU,int gör det nåt, för björnarna från norr bryr sig int om sånt.he,he

BTW,håller på ditt lag ikväll,stenhårt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med premiär ikväll!

Tyvärr tycker jag det är alldeles för många matcher i grundserien.

Man hinner ju inte ens diskutera färdigt en omgång innan dom spelar igen.

Svårtippat detta året tycker jag. Frölunda har en intressant trupp med väldigt

många Göteborgare i laget. Hade dom redan förra året och förlorade en jämn

kvartsfinal mod dom blivande mästarna Brynäs som antagligen får det svårare detta året.

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett skott i buren först men till slut satt ledningsmålet för Luleå med en man mer på rinken. Känns bra än så länge..

Edit.. 1-1 när Luleå satt en man i utvisningsbåset men känner mig trygg med vårt spel. MC får åtminstone se ett bra lag ikväll :crazy:

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Med nöd och näppe lyckades Luleå rida ut Rögles offensiv i sista och fick in 1-3 målet i tom kasse. Tre sköna och rättvisa poäng bärgades. Kan tänka mig att MC kan hålla med att Luleå ser starka ut..

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Ikväll kommer starka Skellefteå på besök och tyvärr tror jag Luleå får smisk men hoppet lever,förstås . Hinner se första perioden innan bastun och badtunnan kallar vid 19 tiden.Men det vore ju mumma om vi skulle kunna leda med typ: 5.0 (turmål accepteras)så slipper man oroa sig i bastun. :14:

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Ikväll kommer starka Skellefteå på besök och tyvärr tror jag Luleå får smisk men hoppet lever,förstås . Hinner se första perioden innan bastun och badtunnan kallar vid 19 tiden.Men det vore ju mumma om vi skulle kunna leda med typ: 5.0 (turmål accepteras)så slipper man oroa sig i bastun. :14:

Lycka till... tror dom visar matchen på CM så det blir att sitta klistrad och hoppas på 0-5 efter första :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till... tror dom visar matchen på CM så det blir att sitta klistrad och hoppas på 0-5 efter första :P

Lugnast att vara ödmjuk när vi möter SAIK men får hoppas Gustavsson i målet kan ha den turen som behövs.

Ifjol blev de hyfsat jämt skägg i inbördes möten. Skellefteå knep åtta av femton poäng medan Luleå gick segrandes ur tre möten – en efter full tid och två på straffar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jocke Lindström gjorde tydligen en ful grej mot Klasen så han fick lämna isen med hjärnskakning. Kollar sekvensen imorgon hur det gick till men är absolut inte främmande att på eget bevåg anmäla Jocke om det visar sig att det var en ful grej. Vi måster få stopp på hjärnskakningarna i år.

Tack och lov vann Luleå till slut och enligt en part i målet(Luleå hockeyspelare) så vann vi rättvist. "Vi tänkte att vi skulle spela vårt spel. Gör vi det då är vi starkare än dem" :thumbsup:

En annan satt i bastun :17: och hade gett upp på förhand efter SAIK,s 0-1 ledning men det gick vägen. :14:

Bra kämpat..!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är så trött på alla fega överfall.Det händer varje omgång att det blir spelare skadade i onödan.

Håller med dig fullständigt, skulle du göra samma överfall ute på stan med hjärnskakning eller utslagna tänder som följd så skulle du garanterat åtalas för misshandel.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jocke Lindström gjorde tydligen en ful grej mot Klasen så han fick lämna isen med hjärnskakning. Kollar sekvensen imorgon hur det gick till men är absolut inte främmande att på eget bevåg anmäla Jocke om det visar sig att det var en ful grej. Vi måster få stopp på hjärnskakningarna i år.

Tack och lov vann Luleå till slut och enligt en part i målet(Luleå hockeyspelare) så vann vi rättvist. "Vi tänkte att vi skulle spela vårt spel. Gör vi det då är vi starkare än dem" :thumbsup:

En annan satt i bastun :17: och hade gett upp på förhand efter SAIK,s 0-1 ledning men det gick vägen. :14:

Bra kämpat..!!!

Hej

Grattis till segern först...

Sen om Jockes tackling och nacksving på Klasen, har inte sett den sekvensen, men Antons tackling mot huvudet på Petterström var inte fin den heller...

Sen är det underhållande med "Bulans" kommentarer, Lule´s andre tränare...Han tycker att mer eller mindre att Petterström får skylla sig själv...

Underhållning ala Tomas Bulan Berglund. Enjoy

Ändrades av Akha
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Grattis till segern först...

Sen om Jockes tackling och nacksving på Klasen, har inte sett den sekvensen, men Antons tackling mot huvudet på Petterström var inte fin den heller...

Sen är det underhållande med "Bulans" kommentarer, Lule´s andre tränare...Han tycker att mer eller mindre att Petterström får skylla sig själv...

Underhållning ala Tomas Bulan Berglund. Enjoy

haha där fick man sig morgonens skratt, härligt klipp...

Hänsyn verkar totalt borta i hockyn... tacklingen på Petterström var totalt onödig och kunde lätt undvikits, men det som skrämmer mig är att alla såkallade expert komentatorer tycker att den var ok och att man ska spela sådär :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

haha där fick man sig morgonens skratt, härligt klipp...

Hänsyn verkar totalt borta i hockyn... tacklingen på Petterström var totalt onödig och kunde lätt undvikits, men det som skrämmer mig är att alla såkallade expert komentatorer tycker att den var ok och att man ska spela sådär :nono:

Ja, det verkar vara samma visa igen, Lule åkte på en hel del hjärnskakningar ifjol, i och med värvningen av Anton Hedman ska dom väl ge tillbaka i år då, och Petterström blev den första att få en smäll mot huvudet...

Petterström sträcker sig efter pucken med sänkt huvud och Hedman kommer snett från sidan med en tackling, som skulle vara helt sjyst om det inte den inte tagit mot huvudet...vilken den nu gjorde...

Jaja, det blir samma jäkla bedömnings cirkus i år igen, hoppas på fler härliga kommentarer från Bulan :)

Hittar ingen video med Jockes tackling och nacksving på Klasen, kommer kanske ut på Tuben senare får man hoppas...

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste först efter mitt inlägg att Anton Hedman tacklat en SAIK spelare och även om den dömdes som helt ok tackling av domarna så anser jag att Hedman inte hade behövt gå s¨å hårt in för tacklingen.

Regelvidrigt eller inte så måste tacklingar mot huvudet dömas oerhört med långa avstängningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...