Jump to content
IGNORERAD

Allmän tråd om elitserien 2012-2013


Kjell

Recommended Posts

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    43

  • Thainab

    8

  • mavange

    7

  • Akha

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

:crazy: Är du på karmajakt nu,Kjell Ändrades av Drivern
Link to comment
Dela på andra sajter

:crazy: Är du på karmajakt nu,Kjell

Nä, det är nåt skit bakom räkneverket :13:

Dock så är det snart dax för ishockey igen. Mitten av augusti är det start för Europa matcherna så absolut hög tid att börja ladda upp.. :thumbsup:

http://www.luleahock...an-Trophy-2012/

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Låt oss ha lite sommar i vart fall, vi som inte fick möjlighet att åka till värmen i vintras. O NHL e ju inte klara än heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags för LHC och knipa det nu

Dags för LHC plastic att försöka skapa en genuin hockeykultur, så kanske de kan lyckas i framtiden.

Köpelag har aldrig gjort någon längre succé och kommer förhoppningsvis aldrig att göra så.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

guld vet i fan men frölunda med i stort sett samma trupp som i fjor + några nya snubbar ser ut att kunna gå riktigt långt. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratade med en ny leverantör igår, han tyckte det skulle bli kul att se på Hockey här i Uppsala nästa säsong.

Jo han va djörgårdare hihihi

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratade med en ny leverantör igår, han tyckte det skulle bli kul att se på Hockey här i Uppsala nästa säsong.

Jo han va djörgårdare hihihi

Skulle inte förvåna mig om skansen gänget får problem i allsvenskan nästa år. Tror inte på en snabb återkomst för dem utan håller tummarna att Leksand klarar steget upp.. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags för LHC plastic att försöka skapa en genuin hockeykultur, så kanske de kan lyckas i framtiden.

Köpelag har aldrig gjort någon längre succé och kommer förhoppningsvis aldrig att göra så.

Må så vara, men vilka lag är inte köpelag.

Dvs vilka lag har inte köpt någon spelare under sista året ?

Har LHC köpt flest ? jag tvivlar.

Men visst, köpe-lag är tråkiga, det kan jag hålla med om, men gäller väll hela serien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist att tappa dessa spelare,de skulle jag gärna behållit.

Elias Fälth (- HV71

Sebastian Enterfeldt (F) - Brynäs

Simon Hjalmarsson (F) - Linköping

Jag rankar Cams Abbot återkomst högre än Klasen 2 års kontrakt och det är nästan,nästan så man velat behållit Harju då han kunde gått ihop bra med Klasen

http://xn--lulehocke...i-Lulea-Hockey/

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

ÄNTLIGEN startar Elitserien snart. På onsdag möter vi Skellefteå i en vänskaps match. Japp,det kallas så men det kommer nog delas ut en hel del tjuvnyp,var så säker :13:

Innan serie lunken tar vid så har Luleå några matcher och det måste man ju kolla in på nätet. :thumbsup:

LULEÅ HOCKEY går för guld i år och torde bli svårstoppade(hoppas jag) :14:

Luleå Hockeys matcher i

European Trophy 2012

Hemma

cz.png 17/8 Mountfield

at.png 19/8 Salzburg

fi.png 21/8 Kärpät

de.png 23/10 Berlin

Borta

cz.png 24/8 Brno

cz.png 26/8 Plzen

fi.png 30/8 Kärpät

de.png 8/9 Hamburg

Link to comment
Dela på andra sajter

7 svenska lag är med i år och lite förvånande att Djurgården hänger kvar. Troligen skrevs väl kontraktet på flera år och de hade nog ingen aning att det skulle gå så illa för dem.

North division

EC Red Bull Salzburg

Eisbären Berlin

Hamburg Freezers

HC Kometa Brno

HC Mountfield

HC Plzen 1929

Luleå Hockey

Oulun Kärpät

East division

Bili Tygri Liberec

Brynäs IF

Djurgårdens IF

HC CSOB Pojistovna Pardubice

HC Fribourg-Gottéron

SC Bern

Tappara

TPS

South division

HC Slovan Bratislava

HC Sparta Praha

HV71

JYP

KalPa

Linköpings HC

Pirati Chomutov

UPC Vienna Capitals

West division

Adler Mannheim

ERC Ingolstadt

EV Zug

Frölunda Indians

Färjestad BK

HIFK

Jokerit

ZSC Lions

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om jag håller Brynäs högre än både Modo och Timrå så i min ranking hamnar Brynäs i mitten av tabellen. Ingen värdemätere förvisso men förlust mot Almtuna 1-3 var inte så bra. Luleå är redo för stordåd och spelade ut Asplöven med 0-4.Visade upp en härlig disiplinerad hockey som ger mersmak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får väl säga som ifjol... iår är det våran tur :14:

Kan man se onsdagsmatchen på nätet ?

Håller och kollar upp det men kan inte se att C sports sänder matchen. Söker vidare och lämnar mer info isf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller och kollar upp det men kan inte se att C sports sänder matchen. Söker vidare och lämnar mer info isf.

Norrstream sänder genom Skellefteå tidningen Norran.se enligt vad jag sett. Däremot råder det delade meningar på en Luleå blogg om det är gratis eller ej. Kostnaden kan vara 79 kr. Matchen startar 19.00.

Luleå ställer bröderna Abbot och Skellefteå vilar också några spelare. Euro matcherna för Luleå som startar den 17 dvs på lördag visas inte. Canal sport väljer att visa Djurgårdens match om jag har förstått allt rätt.Ser ut som de lägger energin på en match per omgång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Norrstream sänder genom Skellefteå tidningen Norran.se enligt vad jag sett. Däremot råder det delade meningar på en Luleå blogg om det är gratis eller ej. Kostnaden kan vara 79 kr. Matchen startar 19.00.

Luleå ställer bröderna Abbot och Skellefteå vilar också några spelare. Euro matcherna för Luleå som startar den 17 dvs på lördag visas inte. Canal sport väljer att visa Djurgårdens match om jag har förstått allt rätt.Ser ut som de lägger energin på en match per omgång.

Tackar för infon Kjell :thumbsup:

Men det blir beach, grill och öl istället för att sitta vid datorn :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Matchen Luleå-Kärpet sänds via denna länk från 18.00. Missar väl några minuter då jag måste skypa med frun men sedan så .Fast det verkar vara en jädra massa reklam kopplat till sidan. Redan bara att titta in snabbt fick virusskyddet att gå "nuts" så få se om det funkar så småningom ikväll.

http://footballlivei...-oulu-free.html

EDIT:har fått ägna mig åt att rensa datorn från virus och trojaner som försökt ta sig in i datorn från ovanstående tips så jag avstår det!

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Luleå lyckades slå Kärpät med 3-1 med otroligt målvakt spel av Gustavsson i den andra perioden där Luleå var rent utspelade. Sista perioden var vi tydligen det bättre laget och sista målet fick vi in i öppen kasse. FASEN, DET SER RIKTIGT BRA UT FÖR LULEÅ DENNA SÄSONG! Kommande matcher för Luleå..

24 HC Kometa Brno - Luleå HF 18:00

26 HC Plzen 1929 - Luleå HF 19:00

30 Oulun Kärpät - Luleå HF

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Luleå lyckades slå Kärpät med 3-1 med otroligt målvakt spel av Gustavsson i den andra perioden där Luleå var rent utspelade. Sista perioden var vi tydligen det bättre laget och sista målet fick vi in i öppen kasse. FASEN, DET SER RIKTIGT BRA UT FÖR LULEÅ DENNA SÄSONG! Nu åker vi över till Finland för en reurmatch på torsdag...

Nu drar vi lite i handbromsen Kjell :ironi: det är bara träningsmatcher. Det säger inte mycket. Hoppas allt är bra med dig.

MVH Mavange

Jobba är till för dom fattiga

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu drar vi lite i handbromsen Kjell :ironi: det är bara träningsmatcher. Det säger inte mycket. Hoppas allt är bra med dig.

MVH Mavange

Jo tack bra. Hoppas allt är gott med dig och din familj. Räknar med att vi syns framöver i Thailand i vinter.

Håller tummarna för er på fredag :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo tack bra. Hoppas allt är gott med dig och din familj. Räknar med att vi syns framöver i Thailand i vinter.

Håller tummarna för er på fredag :thumbsup:

Allt är bara bra med familjen. Vi kommer garanterat syns i Thailand i vinter.

Jobba är till för dom fattiga

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...