Jump to content
IGNORERAD

Stekt fläsk med löksås


Sam sip sam

Recommended Posts

Sam sip sam

Ja igår var det dags för den årliga

stekt fläsk med löksås på landet hos en känd krögare tillika mpr medlem gott som vanligt ,såsen är gudomlig märks att killen är proffs + att värdparet är underbara människor inga märkvärdigheter där inte

53b6c963-c52b-308b.jpg53b6c963-c53c-baca.jpg53b6c963-c55f-dc10.jpg53b6c963-c576-000e.jpg53b6c963-c587-689f.jpg53b6c963-c59a-f20d.jpg53b6c963-c5b0-1ff8.jpg53b6c963-c5c3-ea18.jpg53b6c963-c5d5-02a2.jpg

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Satan vad hungrig jag blev nu !!!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Ser fantastiskt ut. Jag hörde talas om en restaurang i Jönköping som kör Stekt fläsk buffé. Man kan välja mellan löksås, bruna böner, raggmunk eller lite av varje.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte dåligt att bli hembjuden i sådan vacker miljö.Lite problematiskt blev det dock för mig som var inställd på sill lunch men nu tvingats ändrat mig till er måltid. Kruxet är att enbart bacon finns i frysen och ingen grädde finns. Göra löksås på mjölk och mjöl går ju men är förstås inte samma som med grädde. Bacon och stekfläsk är heller inte riktigt samma sak men nu finns ingen återvändo,det måste provas... :thumbsup: .En stilla bön att jag lär känna det trevliga värdparet någon gång i framtiden men antar det finns en lååååång väntelista :y8:

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja igår var det dags för den årliga

stekt fläsk med löksås på landet hos en känd krögare tillika mpr medlem gott som vanligt ,såsen är gudomlig märks att killen är proffs + att värdparet är underbara människor inga märkvärdigheter där inte

53b6c963-c52b-308b.jpg53b6c963-c53c-baca.jpg53b6c963-c55f-dc10.jpg53b6c963-c576-000e.jpg53b6c963-c587-689f.jpg53b6c963-c59a-f20d.jpg53b6c963-c5b0-1ff8.jpg53b6c963-c5c3-ea18.jpg53b6c963-c5d5-02a2.jpg

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

När jag såg att potäterna var tornerade på ett sätt man bara gör på bättre resturanger, för du a med fan tala om var den ligger.

Nu kan jag ju göra detsamma, möjligt bättre. Men jag är intresserad av det övriga utbudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att på något sätt konkurrera så är detta min fattigmans version av fläsk med löksås. Konstaterat att mjölk inte kan ersätta grädde gällande smak men hamnar inte så värst långt bort.Bacon funkar också som alternativ.Godkänt gott blev det trots allt.. :nyam:

post-4345-0-89015800-1337514611_thumb.jp

post-4345-0-89015800-1337514611_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Katterna känner man igen. har tyvärr ännu ej besökt sommarstället

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag såg att potäterna var tornerade på ett sätt man bara gör på bättre resturanger, för du a med fan tala om var den ligger.

[size=5]Nu kan jag ju göra detsamma, möjligt bättre[/size]. Men jag är intresserad av det övriga utbudet.

Nu är inte ödmjukhet din största dygd kan jag tro!

33:an var knappast på någon restaurang och åt denna måltid, snarare hos en krögare/kock av högsta standard!

Tveksam om en snickare slår denne på matlagning!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

phitsanulok

= skalade potatis :crazy:

haha, ja det ät väl fan att man måste till bättre resturanger för att få potatisen skalad, men många vill ju ha skalen kvar, dock inte jag.

Hoppas inte jag får det så fattigt att jag måste äta skalen oxå. :nyam:

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

tornerade potatisar?

mvh walle

Det är när man skär bort skalat och får 6 lika stora kanter kvar istället för en "jämn" yta som blir när man skalar.

Link to comment
Dela på andra sajter

tornerade potatisar?

mvh walle

Rätt så långt att det är skalad potatis men man formar den med kniv så den runda "vanliga tråkiga" formen försvinner.Man äter med ögonen och då kan göra maten på tallriken lite mer lustfylld för sinnet på detta enkla sätt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vart ligger stället, frågar publiken? Fina kisser osså! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vart ligger stället, frågar publiken? Fina kisser osså! :thumbsup:

En privat sommarstuga. så jag tror inte adressen bassuneras ut här...

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Om man ska vara riktigt petig så ska det inte vara tornerad potatis till fläsk och löksås. Potatisen ska kokas med skalet på och skalas vid bord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Om man ska vara riktigt petig så ska det inte vara tornerad potatis till fläsk och löksås. Potatisen ska kokas med skalet på och skalas vid bord.

Jo det brukar han göra men eftersom jag tycker att maten ser oaptitlig ut med oskalad potatis ,och det hade han i minnet så han ringde och frågade och jag svarade helst skalad och så blev det :D

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt 33:an, nu fick du mitt snålvatten att rinna igen. Först chiliconcarne och nu fläsk m löksås, det blir dyrt för mig att springa o handla efter alla dina bildinlägg :nyam:

Mvh

BBJ

:thumbsup:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte en svensk öl på bordet.

Det måste vara i Jämtland...

Jämt må de va.

Ändrades av Juha

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...