Jump to content
IGNORERAD

Fri surf period i 7 dagar höll 3 dagar!

Kjell

Recommended Posts

Surf Maxtaxa

Med Halebop kontantkort har du automatiskt Surf Maxtaxa. Med detta betalar du max 9 kr/dygn när du surfar i mobilen. Du surfar upp till 1 Mbit/s.

Priset är 14,99 kr/MB. Upp till en förbrukning av 0,6 MB betalar du 1,5 kr/100 kB. Sen träder maxtaxan in (14,99 x 0,6 = 9 kr). Minsta debiterade belopp blir då 1,5 kr/dygn och maximala 9 kr/dygn.

Debiteringsintervallet för mobilsurf är 100 kb/session.

När du surfar med Halebop kontantkort ingår all typ av surf i mobilen inom Sverige utom IP-telefoni och fildelning.

Nu var det ju inte surfa i mobilen som TS var ute efter, utan mobilt bredband.

http://www.halebop.se/bredband/kop-surfperiod/

eller menar du att TS ska koppla mobilen till datorn och surfa via mobilen?

Vilka för- och nackdelar kan det ha?

Dela på andra sajter

• Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Kjell

11

• erik-sson

5

• noBuzz

3

• Kungotto

2

Mest aktiva i denna tråd

Nu var det ju inte surfa i mobilen som TS var ute efter, utan mobilt bredband.

http://www.halebop.s...kop-surfperiod/

eller menar du att TS ska koppla mobilen till datorn och surfa via mobilen?

Vilka för- och nackdelar kan det ha?

Japp. Dom flesta androidlurar kan agera wifi hotspot.

Fördelen är att man bara betalar de dagar man surfar och att maxkostnaden blir 270 kr per månad om man surfar varje dag.

Nackdelen är hastigheten. 1 mbps är lite segt om man tankar hem filmer. Men för vanligt surfande så funkar det.

Dela på andra sajter

Guest wille

Telenor 4G Mobilt 32 Fri Surf är kalas. 16 mb varianten kostar futtiga 199 kr månad för fri datamängd. Kring Uppsala är det vad jag förstår mkt bra täckning.

Dela på andra sajter

Jag lyckades få ett mobilt bredband med Telenor som inte finns på deras hemsida, av en säljare.

Jag erbjöds upp till 7,2 Mbit hastighet, men i praktiken kommer jag sällan upp till mer än 3 Mbit här i Hemfosa, vilket jag visste redan, men det räcker för mig.

Ingen som helst begränsning gällande datatrafik, varken mängd nerladdad eller sänkning av hastigheten.

De bjöd på ett USB-modem, mitt tredje, som ligger i ouppackat i en låda.

Allt detta för 149 kr/månaden.

Haken var att jag måste binda mig på tolv månader vilket jag inte ville, brukar dra till Thailand till vintrarna, sa jag.

Säljaren erbjöd mig då tre månader fritt, inom denna tolvmånadersperiod, deal.

Kommit två fakturor nu på noll kronor, de gjorde fel först och försökte debitera mig modemet men eftersom allt fanns inspelat fick de backa.

Så ring till Internetleverantörena och försök att deala lite med dem, men se till att få med alla fördelar på inspelning.

Dela på andra sajter

Japp. Dom flesta androidlurar kan agera wifi hotspot.

Fördelen är att man bara betalar de dagar man surfar och att maxkostnaden blir 270 kr per månad om man surfar varje dag.

Nackdelen är hastigheten. 1 mbps är lite segt om man tankar hem filmer. Men för vanligt surfande så funkar det.

de spärrar ju ip-telefoni,skype,viber,laglig fildelning o liknande

Dela på andra sajter

de spärrar ju ip-telefoni,skype,viber,laglig fildelning o liknande

Ok, fast för TS så handlade det bara om lite surfande och SVT-play, och för det så fungerar Halebops mobilsurf ok.

Ingen bindningstid, en på förhand känd max kostnad och frihet att inte använda om man inte vill, gör att det kanske väger upp nackdelarna.

Dela på andra sajter

Läser med stort intresse tipsen som kommer,tack till er.För tillfället så har jag inte en modern telefon som tillåter det som NoBuzz föreslår.

Skype är mycket viktigt då det är min live kanal med frun i BKK.

Det verkar stå mellan 3 och telenor för tillfället..

Ändrades av Kjell
Dela på andra sajter

Det blev en chansning med tre efter ha kollat var de har sina master. Med all säkerhet vet jag nu att deras master står längre bort än både telia och telenor men trots det så blev det tre. Anledningen är jag inte helt säker på men tyckte de hade bättre fördelar även om det var hårfint i jmf med telenor.

Kan bara säga att jag är mer än nöjd och ännu nöjdare hoppas jag bli när jag får upp 5-10 m antenn förstärkare.Nu är den inkopplad men har den endast ca 1 m upp och mot ett fönster.Enligt bredbandskollen.se så har jag med förstärkaren inkopplad 9.06 mbit/s(ta emot) och 2.85(skicka).Det resultatet är godkänt enligt bredbandskollen. Utan förstärkaren så ramlade jag ned till 2.65 och 1.56 så helt klart blir det bättre med antennen.

Men fortfarande har jag dålig koll på hur mycket en film på svt play suger från 20 MB.Tre säger:(H[size=4]astigheten begränsas till 200 kbit/s om ditt användande överstiger 20 GB, du kan dock fortsätta surfa utan extra kostnad men med en lägre hastighet)...Hur lite 200 kbit är har jag heller ingen aning om men lär väl bli varse det framöver.[/size]

Ändrades av Kjell
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Det visar sig enligt en annan granne att det minsann är tre masten som jag har närmast och möjligtvis telenor hyrt in sig.Hur som haver, nu har jag dragit USB -förstärkar kabeln längs golvet upp till ett fönster på andra sidan huset där masten finns.Trots hus och terräng som ev hindrar signalen så har min mottagning ökat från ta emot 7-8 mbit/s och skicka 2 så är det idag 13-14 och 3-4mbit/s.Det känner jag mig nöjd med än så länge..

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...