Jump to content
IGNORERAD

Fri surf period i 7 dagar höll 3 dagar!


Kjell

Recommended Posts

Vad f-n är detta,här trodde man att man hade 1+7 dagars fri surf när man köpte Halebop bredband?

Hade ingen aning om någon klausul gällande datamängd fanns men jag är inte klar över vad det betyder.Antar att jag använt datorn för mycket men 7 dagar är 7 dagar och INTE 3. Fast det är förstås i min gamla hederliga värld..

[size=3][size=4]Halebop Bredband med modem[/size][/size]

[size=2][size=3]- Ingen bindningstid

- USB modem ingår

- 8 dagars surf i paketet[/size][/size]

Innehåll:

Tack för att du har registrerat Halebop Bredband. Din fria surfperiod på 1 vecka (2GB) har nu startat. Hälsningar Halebop

Tid: 2012-05-16 16:24:23

Innehåll:

Obs! Din datamängd är nu slut. Hälsningar Halebop

Tid: 2012-05-19 12:10:04

Din surfperiod slutar 2012-05-24 kl 12:13. Du har 0 MB kvar av din datamängd.. Mvh Halebop

Någon som känner för att reda ut detta?

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    11

  • erik-sson

    5

  • noBuzz

    3

  • Kungotto

    2

Mest aktiva i denna tråd

Ett dygns fri surf ingår från start. När du registrerar ditt bredbandsmodem får du ytterligare 7 dygn. Se fullständiga villkor.

Surfperioden börjar gälla direkt. Har du en aktiv surfperiod adderas den nya till den. När tiden eller datamängden tar slut upphör bredbandet att fungera. Du får en SMS-påminnelse innan (om du har laddat med vecka eller månad och kan ta emot SMS).

Du kan surfa i 6 Mbit/s i Telias nät. Hastigheten varierar beroende på täckning, andra uppkopplade, störningar samt om du är utomhus eller inomhus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner mig lurad på gratis dagarna.Trodde i min enfald att jag kunde använda datorn i 1+7 dagar utan någon begränsning. 5 GB datamängd har jag ingen aning om hur mycket det står för.

Vill ha datorn till att surfa+logga in på ATG+ titta på SVT play och just inget mera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Senast jag var i Sverige köpte jag 3,kontant till mobilen med fri surf,=gratis.Ha de

Link to comment
Dela på andra sajter

Är visserligen amatör på sånt här men jag gissar att titta på SVT-play drar rätt mycket data.

Har själv mobilsurf sen några månader tillbaka och har aldrig kommit över 100 Mb.

Då surfar jag varje dag, kollar väder och chattar med Skype.

Även solen har sina fläckar

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade förr Telia 5 GB mobil surf och det är för lite tycker jag.

Räckte kanske 15-20 dagar om man surfar lite o är försiktig nu har jag 20 GB/månaden och det funkar bra för oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittade på en film på svt play som varade 1.27 timme och sedan var det slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

finns bolag som kör reducerad hastighet vid uppnådd datamängd, så man inte blir helt blockad

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter gratis dagarna tänkte jag köpa

Månad 229 kr

[size=2]Surfa i 30 dygn [/size]

[size=2](5 GB trafikvolym ingår) [/size]

[size=4]Jag har inte en aning om hur mycket vanlig MPR surf eller ATG surf eller svt play kostar i data mängd. Misstänker att det inte räcker för mitt behov ens några dagar och då blir detta väldigt dyrt med tanke hur mycket jag använder datorn.

Optimalt för mig är om jag hittar ett mobilt kontant bredband som täcker mitt behov men frågan om det finns..?[/size]

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Mobilt bredband är en djungel, jag har inget bra svar på Kjells fråga.

Själv kör jag Telenor abbonemang och det funkar fint med "Frisurf" laddar ner en massa skräp, kollar på små filmer och grabben surfar en massa på bla Youtube.

Använder SVT play ibland men inte några långa filmer, såg en dokumentär på en timma om Titanic men annars är det mest nyheter.

Jag har aldrig känt nån begränsning och ibland (nu tex )surfar jag med datorn via Telenor i telefonen, upplever det som snabbare än mitt vanliga hemredband.

Vi har Tele2som suger, önskar att vi skaffat nåt bättre än Tele2 de kör stenhårt med hastighetsbegränsning om man surfar 10 ggr mer än normal användaren, men svarar inte på vad det är, kass.

Men som sagt detta är inte kontantkort.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tre verkar sälja ett kontantkort som ger dig 20 GB / månad för 299:-.

Det är något dyrare än Halebop, men du får 4 gånger så mycket datatrafik, samt att de inte stänger av dig om du skulle använda mer än 20GB. Det ända som händer är att de stryper hastigheten.

Jag har inte testat det själv, men kan vara värt att kolla upp.

http://www.tre.se/Pr...ataPrepaidPage/

Link to comment
Dela på andra sajter

Telenor har kontantkort med obegränsad fri surf, är nog dom enda som har det..

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Telenor har kontantkort med obegränsad fri surf, är nog dom enda som har det..

Fri surf har dom, men hastigheten åker ner även hos dom.

http://www.telenor.se/privat/mobilt-bredband/mobiltbredband-kontant/index.html?gclid=CMGC_vy-jLACFcotmAodr3nZqQ#T39437_4

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Telenor har kontantkort med obegränsad fri surf, är nog dom enda som har det..

Telenor har en mast ca 3 km bort i skogen men då mitt hus ligger i en glänta från masten sett så kan det bli marigt med kontakt. En granne några hundra m närmare och fri sikt mot masten skall jag kolla lite närmare med..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tre verkar sälja ett kontantkort som ger dig 20 GB / månad för 299:-.

Det är något dyrare än Halebop, men du får 4 gånger så mycket datatrafik, samt att de inte stänger av dig om du skulle använda mer än 20GB. Det ända som händer är att de stryper hastigheten.

Jag har inte testat det själv, men kan vara värt att kolla upp.

http://www.tre.se/Pr...ataPrepaidPage/

tre känns som det bästa alternativet men vilket nät använder de sig av.Möjligen finns de inte här ute i obygden..

Link to comment
Dela på andra sajter

I Uppland fiins väl ingen obygd!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt kartan så kan det gå men vilka master har TRE köpt in sig på eller har de möjligen smällt upp egna om så fallet undran man var i Uppsala..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Efter gratis dagarna tänkte jag köpa

Månad 229 kr

[size=2]Surfa i 30 dygn [/size]

[size=2](5 GB trafikvolym ingår) [/size]

Jag har inte en aning om hur mycket vanlig MPR surf eller ATG surf eller svt play kostar i data mängd. Misstänker att det inte räcker för mitt behov ens några dagar och då blir detta väldigt dyrt med tanke hur mycket jag använder datorn.

Optimalt för mig är om jag hittar ett mobilt kontant bredband som täcker mitt behov men frågan om det finns..?

Du är förfarande låst till 5 Gb det är inte mycket inte ens 5 timmar på svt play

Kolla med telenor de begränsar inte data mängd. från 99 spänn

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Halebop dvs telias modem kostade bara 129 kr så det är ingen större insats nedlagd. Skall kolla upp telenor och tre närmare i nästa vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Telenor har kontantkort med obegränsad fri surf, är nog dom enda som har det..

3

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ni än väljer, ta inte tre (3)

Jag band upp mig på ett abb i 24 månader för 249 :- / mån

för att dom sa att det var obegräsad mängd data ( jag vill ju streama sport var dag )

efter 18 månader får jag ett meddeland om att dom ändrat mitt avtal, max 20 GB / månad

När jag ringer och frågar

-Hur kan ni mitt i en avtalsperiod bara ändra mitt avtal? så får jag svaret..

-Det står i det finstilta att vi kan ändra hur vi vill, när vi vill.

-Okey säger jag, då vill jag inte ha kvar mitt avtal med Er.

-Du har kvar 6 månader på ditt avtal så efter det kan du säga upp det.

-Jag säger upp det nu. och sen kan du ta och säga upp mitt teleabonemang oxxå.

Samt frugans telefon och mobilbredband oxxå när du ändå är i farten.

-Okey då var det gjort, men är ni säkra på att ni vill göra det?

-Japp det kan du hoppa upp och sätta dig på, i Jakten på dom nöjda kunderna som ni snackar om i er reklam.

Kontentan av det hela är att för att ni fuckar upp mitt bredband så förlorar ni 4 abonemang. Trist för er.

Sen la jag på och ringde Telia och skaffade Fast bredbandslina hem, 200 ner & 100 upp.

kostar 339 / månad. INGA jävla maxgränser här inte. ladda ner hela PB 4 ggr om jag vill.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Surf Maxtaxa

Med Halebop kontantkort har du automatiskt Surf Maxtaxa. Med detta betalar du max 9 kr/dygn när du surfar i mobilen. Du surfar upp till 1 Mbit/s.

Priset är 14,99 kr/MB. Upp till en förbrukning av 0,6 MB betalar du 1,5 kr/100 kB. Sen träder maxtaxan in (14,99 x 0,6 = 9 kr). Minsta debiterade belopp blir då 1,5 kr/dygn och maximala 9 kr/dygn.

Debiteringsintervallet för mobilsurf är 100 kb/session.

När du surfar med Halebop kontantkort ingår all typ av surf i mobilen inom Sverige utom IP-telefoni och fildelning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...