Jump to content
IGNORERAD

B Munich - Chelsea


smilet

Recommended Posts

Champions League Final 2012

Bayern Munchen - Chelsea

Oavgjort efter fulltid o förlängning, sen vinner Londonlaget på straffsparkar lr ?

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Rogigoal

    6

  • hamnoi

    4

  • nitramj77

    2

Mest aktiva i denna tråd

Det vet väl alla, att om det går till straffar så vinner tyskarna :14: .

Hoppas Bayern kör över det fruktansvärt defensiva och tråkiga Chelski :13: .

Deras semifinaler mot Barca var pinsamma, till skillnad mot Bayern som spelade och anföll på bortaplan mot Real :nyam: .

Nä, inga fotbollsmördare skall vinna Champions. Om Chelski skall segra får dom fanimej bjuda upp till kamp.

Leve fotbollen och låt den segra. Må bästa lag vinna.

3-1 till Bayern hoppas jag på

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vet väl alla, att om det går till straffar så vinner tyskarna :14: .

Hoppas Bayern kör över det fruktansvärt defensiva och tråkiga Chelski :13: .

Deras semifinaler mot Barca var pinsamma, till skillnad mot Bayern som spelade och anföll på bortaplan mot Real :nyam: .

Nä, inga fotbollsmördare skall vinna Champions. Om Chelski skall segra får dom fanimej bjuda upp till kamp.

Leve fotbollen och låt den segra. Må bästa lag vinna.

3-1 till Bayern hoppas jag på

Håller med fullständigt. Att det mest defensiva laget jag någonsin sett i en semifinal ska få vinna en final känns väldigt fel. Tio gubbar i eget straffområde hela tiden förutom vid två tillfällen. Visst kämpade de på bra men någon vinst för fotbollen var det ju inte, Tycker också att det är kul varje gång engländarna får stryk av tysken, i fotboll alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Champions League Final 2012

Bayern Munchen - Chelsea

Oavgjort efter fulltid o förlängning, sen vinner Londonlaget på straffsparkar lr ?

Smilet

Statistiken talar dock entydigt emot en sådan utgång. Engelska lag har haft besynnerligt svårt att hävda sig mot just tyska lag i straffsparkar. Det är väl en av det mest kända 'spöken' som har drabbat engelska lag, speciellt landslaget, att behöva avgöra en match i straffsparkar mot ett tyskt lag.

Själv är jag född i Bayern och håller givetvis med FCB (FC Bayern München) allt sedan 70-talet. Och ser ni en 'hua laan' farang sittandes med en Bayern-handduk på stranden här i Thailand/Jomtien så kan ni nästan utgå från att det är gamle Singha.

Tyvärr saknas det 3 duktiga spelare pga gula kort men det gör det för Chelsea också. Bayern förlorade pinsamt högt (5:2) förra lördag mot ärkerivalerna från Dortmund i tyska kuppens final. Hoppas att det var det som behövdes för att tända detta av framgångarna nästan bortskämda lag för att komma upp till sin vanliga topprestation.

2:1 för Bayern blir mitt tips och då utgår jag ifrån att Chelsea gör det första målet relativt tidigt i första halvleken. Det brukar vara det som får Bayern-spelarna att kvickna till ordentligt för att avgöra en match av denna kaliber.

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Statistiken talar dock entydigt emot en sådan utgång. Engelska lag har haft besynnerligt svårt att hävda sig mot just tyska lag i straffsparkar. Det är väl en av det mest kända 'spöken' som har drabbat engelska lag, speciellt landslaget, att behöva avgöra en match i straffsparkar mot ett tyskt lag.

Själv är jag född i Bayern och håller givetvis med FCB (FC Bayern München) allt sedan 70-talet. Och ser ni en 'hua laan' farang sittandes med en Bayern-handduk på stranden här i Thailand/Jomtien så kan ni nästan utgå från att det är gamle Singha.

Tyvärr saknas det 3 duktiga spelare pga gula kort men det gör det för Chelsea också. Bayern förlorade pinsamt högt (5:2) förra lördag mot ärkerivalerna från Dortmund i tyska kuppens final. Hoppas att det var det som behövdes för att tända detta av framgångarna nästan bortskämda lag för att komma upp till sin vanliga topprestation.

2:1 för Bayern blir mitt tips och då utgår jag ifrån att Chelsea gör det första målet relativt tidigt i första halvleken. Det brukar vara det som får Bayern-spelarna att kvickna till ordentligt för att avgöra en match av denna kaliber.

Mvh

//Singha711

Som gammal Borrusia Dortmund fan leker livet för tillfället, har varit rätt tunnsått med glädjen ett tag men i fjol small och i år small det ännu högre med dubbeln, dock är jag den första att önska Bayern Munchen lycka till, dom såg inte direkt övertända ut i Tysak cupfinalen, hade lixom annat i skallen kan man tro!

Mitt tips, 3-0 till BM. Har fått nån ryggradskliande känsla av att Chelsea dra på sig en straff och sedan springer bort sig i anfallsförsöken!

Nu är jag inte så lång så det kan vara ett myggbett också!

Schuss!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt tips är att bayern vinner med 2-0 mycket tack vare att dom har hemmaplan.

Tycker det är fel att ett lag skall ha den fördelen i en final, förstår givetvis probematiken med att ha en reservarena,

men det känns inte rätt att ett lag skall ha den fördelen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag satte en liten slant på 2-1 till Bayern. Hoppas dom vinner. Har inte gillat Chelsea sen den där Ryssen tog över. Men hade han köpt in sig i mitt lag hade jag säkert älskat han. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja jag hoppas på Bayern också det chelsi gjorde mot Barrsa är oförlåtligt

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska se på full moon bar å jag tror på surkålsätarna... :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

IsaanWarrior

Lirade tungt på Chelsea till fina 4,75 ggr pengarna. Helgen är räddad om engelsmännen vinner.

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra om Chelsea känner att de gjorde en sämre match men vann ändå. Alla lag är köpelag, med Chelsea har ing själ i mina ögon, bara ryska oljepengar. Grrrr Tyskarna borde vunnit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det hände ju precis det som jag var rädd för: straffsparkar.

Någon gång måste ju engelmännens otur i detta moment vända till deras fördel. Och det var precis det som hände ikväll.

Tyvärr blev ett ultradefensiv lag belönad med den allrahögsta titeln, vilket för tankarna tillbaks till gångna decenniers stundom tråkiga (italienska) fotboll.

Hoppas bara att detta förblir en episod...

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det hände ju precis det som jag var rädd för: straffsparkar.

Någon gång måste ju engelmännens otur i detta moment vända till deras fördel. Och det var precis det som hände ikväll.

Tyvärr blev ett ultradefensiv lag belönad med den allrahögsta titeln, vilket för tankarna tillbaks till gångna decenniers stundom tråkiga (italienska) fotboll.

Hoppas bara att detta förblir en episod...

//Singha711

Behärskar man inte defensiven vinner man inga stora segrar..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Chelsea är nått så grymt tråkiga. Har man en defensiv som hyllas av lagerbäck, ja då ångrar man att man sett matchen. Segt som rysk olja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Champions League Final 2012

Bayern Munchen - Chelsea

Oavgjort efter fulltid o förlängning, sen vinner Londonlaget på straffsparkar lr ?

Smilet

Ditt tips var ju "Spot on" som cockneyn hade sagt, tyvärr innebär det här nog en sämre seedning för HIF i CL kvalet...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Drogba knäböjer inför den vackraste av fanor :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Behärskar man inte defensiven vinner man inga stora segrar..

Så sant som det är sagt, visserligen tråkigare att se om man vill se målfyrverkeri men skickligheten och i går turen räddade och bäddade för Chelsea.

Det som var mest osannolikt var alla solklara målschanser som BM sumpade, DET är inte signifikativt för Tyska storlag!

BM har sett lite tunga ut i Bundesliga ett tag men det trodde jag berodde på CL framgångarna, men dom är nog inte i bästa slag just nu.

Hoppas för tysklands (och mina insatta spelpengars) skull att forwards reser sig ur askan och producerar på EM!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då segrade grisfotbollen än en gång. Ryssen måste varit oerhört stolt över sina miljardinvesteringar :thumbsup: .

Hur kan man vara stolt Chelsea supporter efter en sån seger. Visst Bayern får skylla sig själv som bränner chanser och missar straffar.

Men hur ett lag som på 6 halvlekar (semi,final) skrapar ihop 4-5 målchanser och vinner hela CL kan inte stavas annat än TUR och Peter Chech.

Men det var bara ett lag som ville dansa på den banan. Lagerbäck måste suttit med ståk:k hela matchen när han såg denna defensiv.

När han sen klämmer ur sej att Drogba är bäst på plan :ahh: så undrar man vilken match han kollar på.

Man får lyfta på hatten och gratulera Chelsea till segern och för "joga bonito" skull beklaga att det hände.

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Då segrade grisfotbollen än en gång. Ryssen måste varit oerhört stolt över sina miljardinvesteringar :thumbsup: .

Hur kan man vara stolt Chelsea supporter efter en sån seger. Visst Bayern får skylla sig själv som bränner chanser och missar straffar.

Men hur ett lag som på 6 halvlekar (semi,final) skrapar ihop 4-5 målchanser och vinner hela CL kan inte stavas annat än TUR och Peter Chech.

Men det var bara ett lag som ville dansa på den banan. Lagerbäck måste suttit med ståk:k hela matchen när han såg denna defensiv.

När han sen klämmer ur sej att Drogba är bäst på plan :ahh: så undrar man vilken match han kollar på.

Man får lyfta på hatten och gratulera Chelsea till segern och för "joga bonito" skull beklaga att det hände.

Mvh Hn

Skulle nog säga tvärtom,,hur kan man inte vara stolt?,,jag är det,,Chelsea genomför matchen precis som dom ska mot ett bättre lag och som spelar på sin hemmaplan.

Förstår att neutrala fotbollsdiggare har synpunkter men Chelsea spelar inte för er utan för sig själva o dess supportrar.

Tror knappast du själv skulle be om ursäkt om ifk vann en match som dom fick tillbringa mestadels på sin egenplanhalva..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog säga tvärtom,,hur kan man inte vara stolt?,,jag är det,,Chelsea genomför matchen precis som dom ska mot ett bättre lag och som spelar på sin hemmaplan.

Förstår att neutrala fotbollsdiggare har synpunkter men Chelsea spelar inte för er utan för sig själva o dess supportrar.

Tror knappast du själv skulle be om ursäkt om ifk vann en match som dom fick tillbringa mestadels på sin egenplanhalva..

Nej ursäkt skulle jag inte be om,men jag hade inte varit speciellt glad om taktiken mot Gais i ett derby hade varit 100% försvar.

Ta en titt på blåvitt när dom härjade i Europa som värst på 80-90 talet. En del namnkunniga lag som gick på pumpen då.

Tycker det är fruktansvärt tråkigt med lag som inte vill spela fotboll,speciellt i en CL final som är det största efter EM o VM final enl mig.

Att alla världstjärnor som kostat miljarder i Chelsea har så dåligt självförtroende i sitt yrke att de inte vågar spela är något nytt för mig.

Att de körde den mot Barca är en sak, men mot BM som är en på pappret jämn motståndare i en final dessutom är pinsamt.

Men gristaktiken gick hem och nu har dom bucklan, länge leve den defensivafotbollen :clapping:

Kompisen är Chelsea fan, och han skämdes och var förbannad att dom inte bjöd till bättre i en final.

Att du gillar det är inte så förvånande,du har väl AIK som favoritlag. 9 mål framåt och 7 insläppta säger en del om deras gladfotboll .

Misstänker att Lagerbäck hör till en av dina favorittränare :wink: .

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej ursäkt skulle jag inte be om,men jag hade inte varit speciellt glad om taktiken mot Gais i ett derby hade varit 100% försvar.

Ta en titt på blåvitt när dom härjade i Europa som värst på 80-90 talet. En del namnkunniga lag som gick på pumpen då.

Tycker det är fruktansvärt tråkigt med lag som inte vill spela fotboll,speciellt i en CL final som är det största efter EM o VM final enl mig.

Att alla världstjärnor som kostat miljarder i Chelsea har så dåligt självförtroende i sitt yrke att de inte vågar spela är något nytt för mig.

Att de körde den mot Barca är en sak, men mot BM som är en på pappret jämn motståndare i en final dessutom är pinsamt.

Men gristaktiken gick hem och nu har dom bucklan, länge leve den defensivafotbollen :clapping:

Kompisen är Chelsea fan, och han skämdes och var förbannad att dom inte bjöd till bättre i en final.

Att du gillar det är inte så förvånande,du har väl AIK som favoritlag. 9 mål framåt och 7 insläppta säger en del om deras gladfotboll .

Misstänker att Lagerbäck hör till en av dina favorittränare :wink: .

Mvh Hn

En sak som bidrog till Chelseas defensiv var att fyra ordinare var avstängda,,man ska spela efter förutsättningarna annars är det dumt.

Nytt för mig är att välbetalda världsspelare ska få spela som dom tycker?,,i min bok är det tränaren som bestämmer spelet.

Att AIK inte roat nån än kan jag bara hålla med om men hoppas på ändring i eftermiddag,,men blir lika glad o stolt för varje vinst o pinne som hämtas in,,sen spelar det ingen roll om dom tas igenom 1-0 1-1 eller den alltid utmärkte targeten självmål :14: ..

Hehehe,,lagerbäck,,skillnad på lagerbäckdefensiv o anpassad defensiv..

Nä,,min favoritränare är Tele Santana :thumbsup: vm 82...

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...