Jump to content
IGNORERAD

MC-gäng i Thailand


Mistral

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nypan

    5

  • svampen

    3

  • Khemmarat

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

När jag bodde i Patong för 8-9 år sedan gick det rykten (syntes lite då o då) om att Danska Bandidos skulle finnas där, sedan blev det tyst för att nu plötsligt blomma upp igen?

Trampade dom på fel tå förra gången, eller?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen nyhet.

Bandidos har lokalkontor i Chiang Mai. Brukar se enstaka medlemmar varje dag...De sticker ut , eftersom de är nästan ensamma om att köra stora motorcyklar. Enligt rykte sysslar dom med indrivning . Förra året var vi inbjudna till en av hustruns kunder . Hon hade köpt nytt hus.

Vi visste att hon tidigare hade haft en pojkvän som höll på i lånebranchen, med indrivning, men att det skulle vara slut nu på det förhållandet. Då vi kom till festen visade det sig att de var försonade, och att det var han som köpt huset.

Jag kommer ihåg att jag reagerade på all stora mc som blockerade infarten till gatan. Då vi kom in på gatan där festen pågick såg jag folk med Bandidos västar. Och hela tiden strömmade det till Bandidos folk. Jag fattade det som att värden inte var medlem, men att Bandidos var affärsbekanta..

Dessa Bandidos, obs inga faranger utan thai, var inga medelålders män med ölmage, utan mer Bruce Lee kopior.

Vi drog ganska kvickt därifrån.

post-8853-0-74844400-1337321365.jpg

post-8853-0-74844400-1337321365.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett o träffat flera danska HA-gubbar i Kata/ Phuket. Inga västar på oftast.

Dansken som hade guesthouset där jag jämt bodde kom ifrån christiania , med kanske inte ett fläckfritt förflutet.

Så det var polare till honom från köpenhamn som kom för o ta sig en öl o tjöta lite.

I somras såg jag en stor jävla luns med bandidosväst och hoj

.Annars ser man en del med hojåkare med västar (asiater) har ingen aning vad dom sympatiserar med ,och bryr mig inte heller.

Mvh Hn

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Samhället har förlorat när man tillåter kriminella gäng att öppet visa sin tillhörighet. Skulle kännas bättre om de var tvungen att gömma sig i kloakerna där de hör hemma.

De har tydligen hittat en inkomstkälla där de inte stör Thailändska polisens inkomster..

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

HA har haft sitt tillhåll i Kamala, men har nu flyttat någon annanstans eftersom dom blev inbyggda med nya affärshus i sina gamla lokaler

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Samhället har förlorat när man tillåter kriminella gäng att öppet visa sin tillhörighet. Skulle kännas bättre om de var tvungen att gömma sig i kloakerna där de hör hemma.

De har tydligen hittat en inkomstkälla där de inte stör Thailändska polisens inkomster..

Dom delar väl lika?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla ni som åker till Dannebrogen och får tupen avruskad, nu vet ni vem som tar stålarna!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots att Bandidos har funnits här i Chiang Mai, i alla fall sedan jag flyttade hit, verkar de hålla en låg profil .

Verkar inte vara några konflikter med lokal maffia eller polisen... Inkräktar förmodligen inte på den lokala polisen/maffians intresseområden...

Vanliga thai vet inget om denna MC kultur... och bryr sig inte. Min hustru begriper inte detta med västarna och motorcyklarna. Hon tycker, att har de dessa pengarna till att köpa dessa dyrbara cyklar, kan de ju köpa en bra bil istället.

Det enda jag har läst är att dansk polis skall ha någon utbytesverksamhet med Thailand,

Det skall visst finnas någon dansk sambandspolis som jobbar i Thailand med detta, för att lära dom om MC kulturen..

Ändrades av chiangmai
Link to comment
Dela på andra sajter

Min första tanke blir ju att Thailand måste vara ett paradis för mopedföreningar, exempelvis Bandidos, med tanke på de "finansiella möjligheter" som finns där för den som inte prioriterar småsaker som ex. etik och moral i första hand.

Samtidigt skulle det kunna bli intressant att se vad thailändsk ordningsmakt kan åstadkomma i en situation som denna då det finns lite västerländska "påtryckningar" och en chans för thailändska politiker att visa sina muskler internationellt. Kan ju tänka mig att thailändsk lag tillåter en hel del mer än vad t.ex. dansk dito gör när det kommer till att bekämpa bus.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är väl att "buset" trivs i den genomkorrupta miljö som thailands polis härjar i. Så länge polisen tjänar en hacka på grabbarna med skägg och båge så lär det inte hända något.

Men när det gäller de så kallade 1% klubbarna så både HA och Bandidos haft svårt att etablera sig i Thailand, Outlaws är väl de som lyckats bäst även om de håller en väldigt låg profil för att vara "bikers" i Thailand.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Jag såg några tyska HA snubbar i Pattaya och måste säga att dom såg ganska löjliga ut i adidas shorts och badtofflor.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är väl att "buset" trivs i den genomkorrupta miljö som thailands polis härjar i. Så länge polisen tjänar en hacka på grabbarna med skägg och båge så lär det inte hända något.

Men när det gäller de så kallade 1% klubbarna så både HA och Bandidos haft svårt att etablera sig i Thailand, Outlaws är väl de som lyckats bäst även om de håller en väldigt låg profil för att vara "bikers" i Thailand.

Tror du har rätt utifrån hur det ser ut idag. Skulle man däremot bestämma sig för att skapa hårt toppstyrda specialenheter, som man bl.a. gjort i Sverige, tror jag det finns möjligheter. Om inte annat tror jag det bara är en tidsfråga innan "gängen" gör misstaget att skicka dit västerländska medlemmar för att styra upp - lite samma som att skicka in ett barn i en godisbutik.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Min första tanke blir ju att Thailand måste vara ett paradis för mopedföreningar, exempelvis Bandidos, med tanke på de "finansiella möjligheter" som finns där för den som inte prioriterar småsaker som ex. etik och moral i första hand.

Samtidigt skulle det kunna bli intressant att se vad thailändsk ordningsmakt kan åstadkomma i en situation som denna då det finns lite västerländska "påtryckningar" och en chans för thailändska politiker att visa sina muskler internationellt. Kan ju tänka mig att thailändsk lag tillåter en hel del mer än vad t.ex. dansk dito gör när det kommer till att bekämpa bus.

Dansk polis är inte att leka med. De har efter vad jag förstått bekämpat de kriminella gängen väl.

Verkar som den svenska ordningsmakten börjat ta sig i kragen också efter tillslaget i värmland under veckan.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så var dom där också!

Mistral

http://www.expressen...ras-i-Thailand/

Trodde först det va en flera år gammal tråd som bumpades, åtminstonne bandidos har väl funnits bra länge i Thailand eller?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom har nog funnits på plats hela tiden ,men börjat synas mer och mer öppet nu.

HA har en bar i Patong under trappan till Hollywood discot soi easy, även Bandidos är på plats i Patong på soi sea pearl.

Dom härjade ganska fritt för 6-7 år sedan , sedan tröttnade nog myndigheterna på dom ,och slängde ut eller låste in några.

Har även för mig att det är förbjudet att bära väst i Thailand också.

Då var första inlägget avklarat på detta trevliga forum, hoppas att skrivkrampen släpper nu.

mvh Perren

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Förbjudet tror jag inte att det är då jag har sett MÅNGA med västar på sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara skottpengar på alla västar med färgglada kalleanka figurer på baksidan, satans jävla pack och parasiter!

Se bara vad som händer i Sverige numera, polkagrisarna åker runt och misshandlar vanliga familjeföreningar, jag spyr på skiten och de som stödjer dem!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förbjudet tror jag inte att det är då jag har sett MÅNGA med västar på sig

Dom sista åren har det blivit mer , men 2006-07 var dom lätträknade dom som bar väst.
Link to comment
Dela på andra sajter

Missade nog Burapha!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom har nog funnits på plats hela tiden ,men börjat synas mer och mer öppet nu.

HA har en bar i Patong under trappan till Hollywood discot soi easy, även Bandidos är på plats i Patong på soi sea pearl.

Dom härjade ganska fritt för 6-7 år sedan , sedan tröttnade nog myndigheterna på dom ,och slängde ut eller låste in några.

Har även för mig att det är förbjudet att bära väst i Thailand också.

Då var första inlägget avklarat på detta trevliga forum, hoppas att skrivkrampen släpper nu.

mvh Perren

Förbjudet!! det är även prostitutionen...å den lagen funkar ju eller?... :morgon:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du har rätt utifrån hur det ser ut idag. Skulle man däremot bestämma sig för att skapa hårt toppstyrda specialenheter, som man bl.a. gjort i Sverige, tror jag det finns möjligheter. Om inte annat tror jag det bara är en tidsfråga innan "gängen" gör misstaget att skicka dit västerländska medlemmar för att styra upp - lite samma som att skicka in ett barn i en godisbutik.

Det finns redan specialenheter inom thailands polisväsen, mycket svåra att muta och väl utbildade och utrustade. Problemet är att de motarbetas av den traditionella polisen och dess bundsförvanter inom regeringen (Vilken regering som helst) och därför inte kommer att få någon större genomslagskraft mot korruptionen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...