Jump to content
IGNORERAD

kiropraktor


Nack Laeng

Recommended Posts

Nack Laeng

Tjo, nån som känner till nån bra kotknackare i Bkk eller nån annanstans i T-land?

Jag tar med mig min trasiga rygg på resan och det skulle vara nice o få ett gäng behandlingar till ett vettigare pris än i Swe

OBS, ja, jag vet att det finns en miljon "nuat pään boran men jag e ute efter kiropraktor med kunskaper om anatomin och som kan fixa kotor osv utan risk för förlamning ;)

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo, nån som känner till nån bra kotknackare i Bkk eller nån annanstans i T-land?

Jag tar med mig min trasiga rygg på resan och det skulle vara nice o få ett gäng behandlingar till ett vettigare pris än i Swe

OBS, ja, jag vet att det finns en miljon "nuat pään boran men jag e ute efter kiropraktor med kunskaper om anatomin och som kan fixa kotor osv utan risk för förlamning :wink:

Jag har haft problem med min rygg i hela mitt vuxna liv och jag har hittat ett ställe som fixar de akuta problemen, men tyvärr, för din del, så är det i Pattaya - Health & Spa på Naklua Rd, men du bör helst förbeställa och nämna dina problem.

Kommer inte ihåg vad det kostar, men billigt.

http://www.healthlandspa.com/images/pattaya_map.png

De finns ju även i Bkk.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

tankte bumpa lite har.granntjejen har ont i ryggen o benet och jag tror hon borde uppsoka kiropraktor.

kan tillagga att hon var pa thaimassage som forvarrade krampan och blev sangliggande nagra dar.

hon har varit te sjukan o dom gjort rontgen och inget fel.sen har hon provat med akupunktur vilket heller inte hjalpt.

vi forsokte ringa till healtland spa har i Pattaya men dom har ingen kiropraktor tydligen.

ar det nagon har som vet om det finns overhuvudtaget i pattis.

har googlat och hittat i bkk men inget har.

sag det var straydogs lank jag tittat pa.

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

tankte bumpa lite har.granntjejen har ont i ryggen o benet och jag tror hon borde uppsoka kiropraktor.

kan tillagga att hon var pa thaimassage som forvarrade krampan och blev sangliggande nagra dar.

hon har varit te sjukan o dom gjort rontgen och inget fel.sen har hon provat med akupunktur vilket heller inte hjalpt.

vi forsokte ringa till healtland spa har i Pattaya men dom har ingen kiropraktor tydligen.

ar det nagon har som vet om det finns overhuvudtaget i pattis.

har googlat och hittat i bkk men inget har.

sag det var straydogs lank jag tittat pa.

http://pattayachirocenter.com/

Den här ligger i Phuket...har behandlat bla Björn Borg och Patrik Sjöberg

http://naturopath.as...rcracknell.html

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

http://pattayachirocenter.com/

Den här ligger i Phuket...har behandlat bla Björn Borg och Patrik Sjöberg

http://naturopath.as...rcracknell.html

tackar så mycket.dubbelkarma på detta.

hoppas nu hon blir bra av o gå till kiropraktorn.haft ont nu i över ett år av o till tydligen.

kiropraktorn har iaf lång erfarenhet som det ser ut där...

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

tankte bumpa lite har.granntjejen har ont i ryggen o benet och jag tror hon borde uppsoka kiropraktor.

kan tillagga att hon var pa thaimassage som forvarrade krampan och blev sangliggande nagra dar.

hon har varit te sjukan o dom gjort rontgen och inget fel.sen har hon provat med akupunktur vilket heller inte hjalpt.

vi forsokte ringa till healtland spa har i Pattaya men dom har ingen kiropraktor tydligen.

ar det nagon har som vet om det finns overhuvudtaget i pattis.

har googlat och hittat i bkk men inget har.

sag det var straydogs lank jag tittat pa.

Testa det där blindinstitutet på Soi Bonkot!

Där fixade dom min rygg väldigt bra.

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa det där blindinstitutet på Soi Bonkot!

Där fixade dom min rygg väldigt bra.

blindinstitut?är det blinda där som masserar/är kiropraktorer?

låter intressant iaf.ska googla lite o kolla om jag hittar adress.såg att kiropraktorn från usa har stängt på måndagar oxå så kunde hon ev. kolla me blindinstitutet.

tackar och bockar.

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

För friska personer med liten erfarenhet av ryggvärk, kan kiropraktor möjligen vara ett alternativ. För personer som har ständiga problem med återkomande toppar (akut lumbago) rekommenderar jag inte det alls. (Har själv provat 20 ggr.)

Det kan göra mer skada än nytta.

En nära vän till mig rek. att uppsöka en mkt bra manipulerare i BKK. Han hade en speciell teknik påstogs det.

Och tro på fan, efter 5års akut värk blev han efter 5 behandlingar bra. Tre månaders smärtfrihet infann sig, men sedan kom det tillbaka.

Han köpte en ny biljett till BKK, besökte samma klinik. Efter 2 behandlingar, tuppade han av, låg en vecka på sjukhus med morfin, och fick åka sjuktransport hem till Sverige.

Jag föredrar massage i stället, kiropraktik är ofta för tufft för ligamenten i ryggen. Idrottsmän kanske, vanligt folk nej...

Det finns ofta massörer på varje sjukhus i Thailand. Speciellt inriktade på ryggproblem. Det är bättre

Jag har varit ordf. i 15 år i patientföreningen för ryggar i Sverige...Har stött på tusentals patienter, och känner nästan alla experter i landet..

Behöver man röntga ryggen. Svaret är nästan altid , nej.

http://ryggproblem.blogspot.com/2012/03/rontgen-ger-inget-svar-vid-svar.html

http://ryggproblem.blogspot.com/2009/10/tips-vid-akut-ryggont.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, inte fan kom jag till nån kiropraktor inte.. frågade polarna, massedamer på ett par barer, folk på hotell osv, hittade/orkade inte fortsatta leta tills slut, det vart ett par besök hos de blinda nuat paen boran i Rayong.. sen som ovanstående skriver, släpper inte lös vem som helst när det ska knäckas... Thailändska Gula sidorna va inte till hjälp heller

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, inte fan kom jag till nån kiropraktor inte.. frågade polarna, massedamer på ett par barer, folk på hotell osv, hittade/orkade inte fortsatta leta tills slut, det vart ett par besök hos de blinda nuat paen boran i Rayong.. sen som ovanstående skriver, släpper inte lös vem som helst när det ska knäckas... Thailändska Gula sidorna va inte till hjälp heller

Gå in på ett sjukhus och säg att du vill ha massage för ryggproblem.Oftast har de en som är utbildad för det. (miljoner Thaiare har också ryggproblem)Om du är riktigt körd, knappt kan röra dig, (ryggskott - svår nackspärr) då kan kironisse vara ett alternativ.

Kan man få stroke?

Detta är sannolikt ovanligt, men bör ändå beaktas http://www.aftonbladet.se/halsa/article15278274.ab

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ryggproblem till och från och efter mycket letande i Pattaya har jag hittat en massös,Sukanya, på Health Land, Pattaya Nua som jag kan rekommendera.

Tidsbeställning kan göras på tel. (038) 371473-7

www.healthlandspa.com

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ryggproblem till och från och efter mycket letande i Pattaya har jag hittat en massös,Sukanya, på Health Land, Pattaya Nua som jag kan rekommendera.

Tidsbeställning kan göras på tel. (038) 371473-7

www.healthlandspa.com

Bra.! massage är nog det bästa för rygg enl mig. Jag bor i Udon. Ikväll kommer en massagedam ifrån en av hospitalen hem till mig och gör ett försök. Kompis till frun. Har inte provat det här i Thai ännu, trots att jag haft problem i 40 år, och daglig värk och går med käpp i 18 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag släpper heller inte vem som helst att knäcka min rygg.har haft problem med låsningar och ischias som kommer och går.när jag bodde i eskilstuna så

gick jag till flera naprapater/kiropraktorer innan jag träffade på mikael gustavsson.han e i särklass bäst och kan rekomendera honom alla dar i veckan.

han hittade direkt en stor låsning som gjort att jag haft nackvärk och gått framstupa i åratal.ingen före honom hade märkt nånting.

vilken befrielse det var o gå upprätt när jag gick från behandlingen..

den låsningen vill gärna komma tillbaka,förmodligen för att jag gått med den så länge..

har svårt att lita på nån annan efter det då alla andra misslyckats att hitta den.

så kommer nog inte försöka i Thailand heller fast jag känner av den nu.

och massage har aldrig hjälpt mig med denna onda mer än för stunden när musklerna fått lite blodcirkulation.

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...