Jump to content
IGNORERAD

Bad och hålligång i slutet på juni!


Wangthong

Recommended Posts

Dottern och jag har varit flera år nu på Koh Samet och Chantaburi för att bada och koppla av. Förra året så blev vi så less på att i stort sett nästan vara ensamma på beachen.

Var ska man åka för att ha trevligt med folk runt ikring sig, när prio är en bra beach? Slutet av juni är det alltså som gäller.

Vi har bestämt att inte åka ner till Phuket, även andra ställen i närheten av Phuket går bort då vi tänkt bila och inte vill åka hur långt som helst.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Wangthong

    8

  • Tallviking

    3

  • omarama

    3

  • HajKaj

    3

Mest aktiva i denna tråd

rekomenderar Koh Chang.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

rekomenderar Koh Chang.

Dömde ut Koh Chang för knappt 10 år sedan. Då hittade vi Chantaburi som visade sig vara en pärla. Visade sig vara fyra ggr billigare och minst fyra ggr så bra service och mat. På den tiden tycker jag inte att det var så mycket turister på Koh Chang i juni, bättre då på Koh Samet och Chantaburi.

Har de fått mera turister och ökat servicegraden må de vara värd en chans till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ta ett flyg från BKK till Koh Samui ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Dömde ut Koh Chang för knappt 10 år sedan. Då hittade vi Chantaburi som visade sig vara en pärla. Visade sig vara fyra ggr billigare och minst fyra ggr så bra service och mat. På den tiden tycker jag inte att det var så mycket turister på Koh Chang i juni, bättre då på Koh Samet och Chantaburi.

Har de fått mera turister och ökat servicegraden må de vara värd en chans till.

tja smaken e som baken, jag gillade iaf Koh Chang, men alla kan ju inte gilla allt.

Koh Wai som ligger lite söder om KC e oxxå fint men det kan vara ödsligt där även i hög sesong...

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dottern och jag har varit flera år nu på Koh Samet och Chantaburi för att bada och koppla av. Förra året så blev vi så less på att i stort sett nästan vara ensamma på beachen.

Var ska man åka för att ha trevligt med folk runt ikring sig, när prio är en bra beach? Slutet av juni är det alltså som gäller.

Vi har bestämt att inte åka ner till Phuket, även andra ställen i närheten av Phuket går bort då vi tänkt bila och inte vill åka hur långt som helst.

Tror att det är lika dött överallt.

Krabi förra gången var vi nästan ensamma och Koh samui gången före var det några få i Lamai.

Lågsäsong är ingen partygrej.

Men det kanske inte behövs mer än en handfull så blir det kul. :thumbsup:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att det är lika dött överallt.

Krabi förra gången var vi nästan ensamma och Koh samui gången före var det några få i Lamai.

Lågsäsong är ingen partygrej.

Men det kanske inte behövs mer än en handfull så blir det kul. :thumbsup:

Det kanske är så bedrövligt. Känns som det är mera drag uppe i byn, men bada i risfälten är ingen höjdare.

Lamai verkar nästan som det mest lockande hittills. Var evigheter sen man var där sist, men då trivdes man där. Rätt handfull får man satsa på då, parta ensamma känns det fel att åka så långt för.

Förr i tiden, drog man ner till fiskmarknaden tidigt på morgonen och gjorde riktigt med inköp. Sedan var nästa steg lådvis med öl och sprit. Efter det drog man runt bland de infödda och kollade vilka som var intresserad av att ta del av råvarorna och spriten mot att fixa tillagningen. Fick till många bra fester på det viset. Men då var man ung och rask. Nu har man bara mäktig mage, så det känns inte som rätt sätt längre. Är frugan med är det definitivt kört! :nyam::nono::punish:

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Ta ett flyg från BKK till Koh Samui ?

Känns lite fel att bila 40 mil till BKK och sedan ta flyget. Men Koh Samui behöver inte vara fel för det. Kan det vara så att det är skapligt med turister där trots lågsäsången, kan det vara värt det. Stränderna där fyller verkligen kraven.

Link to comment
Dela på andra sajter

skit då i stränderna, partyt hittar man ju alltid i Pattaya och Jomtien. där finns ju alltid kul folk att festa med.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir kanske jomtien garanterat Phuket och ett dopp i poolen på hotellet i BKK

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp,Pattaya är bäst..kanske lite för lite drag i Juni men stränderna håller världsklass ;-)

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Jepp,Pattaya är bäst..kanske lite för lite drag i Juni men stränderna håller världsklass ;-)

Stranden är väl någorlunda ok, det är värre med vattnet.

Efter senaste resan har jag beslutat att aldrig mer doppa min lekamen i detta kloakvatten.

Risken för infektion är stor och det slutade med en penicillinkur för min del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Jepp,Pattaya är bäst..kanske lite för lite drag i Juni men stränderna håller världsklass ;-)

Vilka andra stränder i världen har du sett då och jämför med ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Stranden är väl någorlunda ok, det är värre med vattnet.

Efter senaste resan har jag beslutat att aldrig mer doppa min lekamen i detta kloakvatten.

Risken för infektion är stor och det slutade med en penicillinkur för min del.

Får väl erkänna att det har blivit en och annan panicellinkur efter pattyabesök men det är nog inte vattnet du ska ska sluta doppa i om det är det som oroar dig..

.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka andra stränder i världen har du sett då och jämför med ?

Sorry,glömde en ironismiley för er exmiltärer.kör tio armhävningar som ursäkt.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry,glömde en ironismiley för er exmiltärer.kör tio armhävningar som ursäkt.

GIVAKT!! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Får väl erkänna att det har blivit en och annan panicellinkur efter pattyabesök men det är nog inte vattnet du ska ska sluta doppa i om det är det som oroar dig..

.

Nu förstår jag hur de svårläkta såren på underbenet uppstod! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kan sluta nämna Pattaya det är inte aktuellt överhuvudtaget som resmål i den här tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult

Ta ett flyg från BKK till Koh Samui ?

Håller med där. Chaweng beach på Samui är kanon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult

Känns lite fel att bila 40 mil till BKK och sedan ta flyget. Men Koh Samui behöver inte vara fel för det. Kan det vara så att det är skapligt med turister där trots lågsäsången, kan det vara värt det. Stränderna där fyller verkligen kraven.

Eller också tar kan kvällståget och sussar gott till morgonen då man tar färjan över.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Jag hade absolut kört Koh Chang utifrån din beskrivning att du vill ha bilen hela vägen. Finns lite musikpubar och lite andra dryckeshål på White Sand Beach.

Det räckte för mig och polarn i varkje fall, men vi är alla olika. Vi körde 2 dar pilsner i WSB och sedan 4 dagars mopperundtur och sen 2 dagar pilsner. Lagom underhållande för två 40+ män på rymmen från frugorna. Men det är alltid svårt att rekomendera åt andra när vi alla är olika.

Men om ni vill ha lite bättre både stränder och Nattliv så är Samui säkrare men det blir ju en ganska lång resa neråt landet för bilfärja.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Dottern och jag har varit flera år nu på Koh Samet och Chantaburi för att bada och koppla av. Förra året så blev vi så less på att i stort sett nästan vara ensamma på beachen.

Var ska man åka för att ha trevligt med folk runt ikring sig, när prio är en bra beach? Slutet av juni är det alltså som gäller.

Vi har bestämt att inte åka ner till Phuket, även andra ställen i närheten av Phuket går bort då vi tänkt bila och inte vill åka hur långt som helst.

Svår period men kan inte Hua Hin va ett alternativ mycket charterturister????????????????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svår period men kan inte Hua Hin va ett alternativ mycket charterturister? ???? ???? ???? ???

Hua Hin kanske har blivit bättre än tidigare, men stränderna vi varit på tidigare känns inte så lockande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Jag hade absolut kört Koh Chang utifrån din beskrivning att du vill ha bilen hela vägen. Finns lite musikpubar och lite andra dryckeshål på White Sand Beach.

Det räckte för mig och polarn i varkje fall, men vi är alla olika. Vi körde 2 dar pilsner i WSB och sedan 4 dagars mopperundtur och sen 2 dagar pilsner. Lagom underhållande för två 40+ män på rymmen från frugorna. Men det är alltid svårt att rekomendera åt andra när vi alla är olika.

Men om ni vill ha lite bättre både stränder och Nattliv så är Samui säkrare men det blir ju en ganska lång resa neråt landet för bilfärja.

mvh

Valet ligger även som jag ser det på Koh Chang och Samui. Stränderna på Koh Chang duger gott. Det jag är lite tveksam på är hur pass mycket turister det är där i slutet på juni. Något tokfestande kommer det inte att bli med en dotter på 17år och hennes kille med i släptåg. Har varit en gång på Koh Chang länge sedan under lågsäsong och blivit besviken, på servicen. Har åkt runt så många år på de flesta ställen i Thailand alltid varit suveränt nöjd och trivts på i stort sett alla ställen man varit på. Men den gången kände man inte att man var i LOS. Vi träffade många flera med samma upplevelse då. Kanske dags för ön att ta revanch.

Din uppfattning om Samui stämmer med min uppfattning, men bilresan tar emot och känns dryg. Vi blir ett gäng på 6-7 stycken och har tillgång till en miniwan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller också tar kan kvällståget och sussar gott till morgonen då man tar färjan över.

Vi är 6-7 stycken med en miniwan så annat faller bort. Känner att jag är mer för Lamai än Chaweng. Nu var det länge sedan så Chaweng kanske är ett bättre alternativ nu för tiden. Tar gärna emot bra alternativ att bo på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...