Jump to content
IGNORERAD

AMF pension undrar om jag lever fortfarande


Nypan

Recommended Posts

Nu har jag fått förfrågan från AMF om mina uppgifter stämmer.Om inte skriv det rätta till höger.

Skriv under. Skicka in detta brev till oss annars så avslutas dina utbetalningar den 1 Sep. 2012

För säkerhets skull så står det på ytterligare språk.

Man uppger LÄS NOGA NU , att alla betalningar sker i SEK, till utländska konton sker UTBETALNING i en VALUTA som är gångbar i mottagarlandet.

Det betyder i klartext att alla som bor här, och får sin pension skickad från AMF, direkt till sitt Thaikonto förlorar på denna transaktion, då växlinger sker i SWE.

Har mailat AMF, och frågat vad dom menar med detta, då det ger 2.5 % lägre i utbetalning då växling sker i utbetalarlandet.

Frågade även, vilken bank dom använder i utbetalningshänseende.

Förut så skulle man ha stämpel från någon Thaimyndighet, men nu vill dom bara ha underskrift, tror jag låter gumman sköta detta, så det är samma handstil även efter min död.

Har inte fått svar

ÄNNU

Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Går det inte att ha ett svenskt konto?

Eller blir det problem med svenskt konto?

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det inte att ha ett svenskt konto?

Eller blir det problem med svenskt konto?

Eftersom du för en gång skull frågar fint och artigt så är svaret Ja.

Men jag vet en del ,som har bara Thaikonto och då i detta fall så sker växlingen i SWE , viket ger förlust för mottagaren

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag fått förfrågan från AMF om mina uppgifter stämmer.Om inte skriv det rätta till höger.

Skriv under. Skicka in detta brev till oss annars så avslutas dina utbetalningar den 1 Sep. 2012

För säkerhets skull så står det på ytterligare språk.

Man uppger LÄS NOGA NU , att alla betalningar sker i SEK, till utländska konton sker UTBETALNING i en VALUTA som är gångbar i mottagarlandet.

Det betyder i klartext att alla som bor här, och får sin pension skickad från AMF, direkt till sitt Thaikonto förlorar på denna transaktion, då växlinger sker i SWE.

Har mailat AMF, och frågat vad dom menar med detta, då det ger 2.5 % lägre i utbetalning då växling sker i utbetalarlandet.

Frågade även, vilken bank dom använder i utbetalningshänseende.

[size=4][size=5]Förut så skulle man ha stämpel från någon Thaimyndighet, men nu vill dom bara ha underskrift, tror jag låter gumman sköta detta, så det är samma handstil även efter min död[/size].[/size]

Har inte fått svar

ÄNNU

Nypan

Vad menar du med det?? Du menar väl inte att gumman ska plocka din pension när du är där uppe eller nere???

Du som har så jävla ont av att utlänningar får bidrag.

Jojo, moral är bra men dubbelmoral är dubbelt så bra tydligen :nyam:

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag fått förfrågan från AMF om mina uppgifter stämmer.Om inte skriv det rätta till höger.

Skriv under. Skicka in detta brev till oss annars så avslutas dina utbetalningar den 1 Sep. 2012

För säkerhets skull så står det på ytterligare språk.

Man uppger LÄS NOGA NU , att alla betalningar sker i SEK, till utländska konton sker UTBETALNING i en VALUTA som är gångbar i mottagarlandet.

Det betyder i klartext att alla som bor här, och får sin pension skickad från AMF, direkt till sitt Thaikonto förlorar på denna transaktion, då växlinger sker i SWE.

Har mailat AMF, och frågat vad dom menar med detta, då det ger 2.5 % lägre i utbetalning då växling sker i utbetalarlandet.

Frågade även, vilken bank dom använder i utbetalningshänseende.

Förut så skulle man ha stämpel från någon Thaimyndighet, men nu vill dom bara ha underskrift, tror jag låter gumman sköta detta, så det är samma handstil även efter min död.

Har inte fått svar

ÄNNU

Nypan

AMF o Pensionsmyndigheten har väl olika regler helt enkelt, eller finns det en jycke begravd nånstans i regelverket?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

AMF o Pensionsmyndigheten har väl olika regler helt enkelt, eller finns det en jycke begravd nånstans i regelverket?

En riktigt skitig jycke måste det vara om TS plan är att blåsa Sverige på pengar i framtiden.

Hoppas regelverket utvecklas så sådant kan förhindras..har ju sett att TS har så ont av liknande förut!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...