smilet Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 Var växlar jag Euro (2000€) till Svenska kronor och får bästa kursen ? Forex kurs 8.5709 ! Smilet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 Växling innebär alltid vissa förluster (dålig växelkurs, avgifter etc). De minsta förluster gör du genom att använda pengarna på resor i Europa. Tänk även på att bekantskapskretsen, vänner och arbetskamrater på jobbet. Det är alltid någon som behöver Euro för en snar resa eller semester. I värsta fall får du väl gå till en svensk bank (ej Forex) och växla in dina sedlar. //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 I värsta fall får du väl gå till en svensk bank (ej Forex) och växla in dina sedlar. //Singha711 Går det? I min stad säger Bankerna "stick och brinn" vi sysslar endast med professionell rådgivning och har slutat med att hantera riktiga pengar oavsett valör och valuta... /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 Går det? I min stad säger Bankerna "stick och brinn" vi sysslar endast med professionell rådgivning och har slutat med att hantera riktiga pengar oavsett valör och valuta... /Enis Usch...hur ser det ut inne hos slaktaren och osthandlaren då i din stad?.än värre hur ser det ut inne i butiken med gröna skylten, bara rådgivning där också? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 Går det? I min stad säger Bankerna "stick och brinn" vi sysslar endast med professionell rådgivning och har slutat med att hantera riktiga pengar oavsett valör och valuta... /Enis Är det verkligen så idag? Kan man inte komma med kontanter i olika valutor och sätta in på sitt svenska bankkonto? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
smilet Inlagd Maj 8, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8, 2012 Är det verkligen så idag? Kan man inte komma med kontanter i olika valutor och sätta in på sitt svenska bankkontokonto? Det är svår att sätta in t.o.m. Sek på eget konto om det är större belopp än 10.000 Lika svårt att ta ut pengar det ska "beställas" Smilet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 I bankfacket behövs inga rådfrågningar,är bättre att ha dom där med dagens ränteläge.Dagens banker vill inte syssla med kontanter,för dåliga avanser,bättre att lura sina kunder med fonder och dyl. avgifterna på dessa är en guldgruva för bankerna se bara på deras vinster de tar ingen risk själva men avgifterna är de samma. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 I bankfacket behövs inga rådfrågningar, Hmm så här svarar bankerna på det "Förbudet mot att ha kontanter i bankfack har införts tillsammans med övriga svenska banker. Det blir alltså förbjudet att ha pengar i bankfacket, vilken bank man än har. Sedan, detta... "Dessutom behöver vi, för att följa lagen om penningtvätt, ställa en del frågor till kunderna när de gör insättningar, och om kontanterna förvaras i värdefack kan vi inte ställa dessa frågor och har därmed inte möjlighet att leva upp till lagens krav." Det är alltså lagen om penningtvätt som spökar. Den där som gör att vi måste korsförhöras om vi vill ta ut eller sätta in belopp som banken tycker känns "stora" eller misstänkta. Som tvingar oss att visa ID-kort om vi vill sätta in tiotusen kronor eller mera. Som tvingar oss att visa ID-kort om vi vill växla utländsk valuta till ett belopp högre än fickpengar. Och så vidare... Förklaringen är dessutom märklig. Lagen om penningtvätt omfattar ju bara insättningar och uttag. Att banken skulle ha ansvar för att snoka i våra kontantinnehav känns en smula over the top, oavsett om pengarna ligger i bankfack eller i madrassen. Men framför allt är det den attityd som denna lag har medfört. Bankerna tvingas utgå från att alla deras kunder kan vara potentiella skurkar eller terrorister. Och behandla dem därefter. Det är kränkande och ovärdigt. Bankerna vill att vi gör jobbet och att dom tjänar storkovan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 Dessutom gör grekerna allt dom kan för att sänka Euron i medelhavet, sämsta valutan att handla med just nu Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 Dessutom gör grekerna allt dom kan för att sänka Euron i medelhavet, sämsta valutan att handla med just nu Undrar vad kejsar Göran - den gödde - skulle tycka om ditt inlägg, om hade läst det, han som totalt idi*tförklarade hela svenska folket, och förbjöd deltagande i sk folkomröstningar ang EU efter att inte fått sin vilja fram ( tack o lov ) i den monetära frågan. Tillbaka till tråden, så är det bäst att inte växla i sverige,. Åk till tyskland eller finnbåtarna och handla upp dem på taxfree. Akta dej för svenska banker och speciellt forex där du med 100% säkerhet bara blir lurad. Eller också ta med dem till Thailand nästa gång, pengar är ingen färskvara och surnar inte av att ligga ett tag. En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 Undrar vad kejsar Göran - den gödde - skulle tycka om ditt inlägg, om hade läst det, han som totalt idi*tförklarade hela svenska folket, och förbjöd deltagande i sk folkomröstningar ang EU efter att inte fått sin vilja fram ( tack o lov ) i den monetära frågan. Tillbaka till tråden, så är det bäst att inte växla i sverige,. Åk till tyskland eller finnbåtarna och handla upp dem på taxfree. Akta dej för svenska banker och speciellt forex där du med 100% säkerhet bara blir lurad. Eller också ta med dem till Thailand nästa gång, pengar är ingen färskvara och surnar inte av att ligga ett tag. Ibland har jag märkt att de i allra högsta grad är färskvara(fråga min fru)men "jag ska inget ta med mig dit jag går" efter ett helt liv av bidragsutnyttjande så får mina nästa klara sig själva,jag har gjort mitt Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 Tjena! Några dagar innan jag flyttade till Thailand(6år sedan) var jag på Swedbank och ville lösa in en postväxel. Växeln var på 80.000Sek utställd från Handelsbanken. Det enda personalen skall gör är att ringa till Handelsbanken och skydda växeln. Följande konversation blev det. Minns inte allt exakt men nästan. Jag: Hej jag vill lösa in den här växeln(lägger fram mitt körkort med växeln) Banken: Skall beloppet sättas in på ditt konto här i banken? Jag: Nej..inte denna gång,vill ha hela beloppet i kontanter. Banken: Vad ska du ha pengarna till? Jag: Har banken med det att göra? Banken: Varför vill du ha ut så mycket kontanter? Jag: (börjar bli irriterad) Det har ni inte med att göra. Ring och skydda växeln och ge mig mina pengar, växeln är ju utställd på mig...eller hur? Hon går och ringer,skyddar växeln och ser att allt är i ordning. Kommer tbx. Banken: Måste du ha allt i kontanter? Jag: JA..det vill och måste jag. Nu börjar fler bank-kunder lyssna och följa vårt tjat. Banken: Varför. Jag: Kanske ska jag köpa en beg. bil eller resa utomlands. Banken: Kan vi inte skriva ut en ny växel till säljaren av bilen? Jag: Ok,säger jag. Du skriver ut en ny växel på 80.000sek jag prutar ner bilen till 72.000Sek. Hur gör jag om säljaren inte accepterar växeln eller ev. inte har 8.000sek att ge tbx till mig? Vi kanske ska göra upp affären en Lördag eller Söndag och då har ni väl inte öppet? Banken: Tystnad från kassörskan. Jag: Hämta din chef eller fixa mina pengar. Banken: Hon sur som ättika men jag får mina pengar. Fick tummen upp och stora leenden från några andra bank-kunder. Vet att det är mycket värre idag..tyvärr. P.s Var på lokala Kasinakorn Bank förra veckan,kunden framför mig tar ut 5 miljoner Baht i cash utan att någon mer än jag höjer på ögonbrynen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 JAG har många äldre kunder, troligtvis har dom sina pengar i madrassen, vad vet jag, men det är ett helvete när man får 100 papp i kontranter, och sen ska sätta in dom på bankkontot, med alla dessa jävla frågor om var pengarna kommer från.J jag brukar svara banktanten att jag skitit ut dom , vad fan ska hon svara då, det är bara att ta emot prasslet Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 Frugan tog ut 500000 bath när vi skulle betala på huset, det enda banktjänstemannen sa var -Vill du inte gifta dig med mig? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 Tjena! Några dagar innan jag flyttade till Thailand(6år sedan) var jag på Swedbank och ville lösa in en postväxel. Växeln var på 80.000Sek utställd från Handelsbanken. Det enda personalen skall gör är att ringa till Handelsbanken och skydda växeln. Följande konversation blev det. Minns inte allt exakt men nästan. Jag: Hej jag vill lösa in den här växeln(lägger fram mitt körkort med växeln) Banken: Skall beloppet sättas in på ditt konto här i banken? Jag: Nej..inte denna gång,vill ha hela beloppet i kontanter. Banken: Vad ska du ha pengarna till? Jag: Har banken med det att göra? Banken: Varför vill du ha ut så mycket kontanter? Jag: (börjar bli irriterad) Det har ni inte med att göra. Ring och skydda växeln och ge mig mina pengar, växeln är ju utställd på mig...eller hur? Hon går och ringer,skyddar växeln och ser att allt är i ordning. Kommer tbx. Banken: Måste du ha allt i kontanter? Jag: JA..det vill och måste jag. Nu börjar fler bank-kunder lyssna och följa vårt tjat. Banken: Varför. Jag: Kanske ska jag köpa en beg. bil eller resa utomlands. Banken: Kan vi inte skriva ut en ny växel till säljaren av bilen? Jag: Ok,säger jag. Du skriver ut en ny växel på 80.000sek jag prutar ner bilen till 72.000Sek. Hur gör jag om säljaren inte accepterar växeln eller ev. inte har 8.000sek att ge tbx till mig? Vi kanske ska göra upp affären en Lördag eller Söndag och då har ni väl inte öppet? Banken: Tystnad från kassörskan. Jag: Hämta din chef eller fixa mina pengar. Banken: Hon sur som ättika men jag får mina pengar. Fick tummen upp och stora leenden från några andra bank-kunder. Vet att det är mycket värre idag..tyvärr. P.s Var på lokala Kasinakorn Bank förra veckan,kunden framför mig tar ut 5 miljoner Baht i cash utan att någon mer än jag höjer på ögonbrynen Va,stod du bakom mig?? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.