Jump to content
IGNORERAD

Köpa mark, Husbygge etc


denkan

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Nu betalas väl riktigt höga sinsoder ut mest till "orörda" damer och några sådana får nog Thaikillen svårt att hitta i Svedala.

Om detta beror på svenska kvinnors lusta eller svenska mäns klåfingrighet kan jag dock inte avgöra.

Va???

Menar du att man har sex före äktenskapet?

Vad i helvete! Kanske hela Sverige kryllar av oäktingar.

Nä, jag stannar nog i Norge efter att jag hört detta.

EDIT

Det har nog betalats ut en hel del summor när det har varit blandäktenskap oavsett om damen är "orörd" eller ej.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    7

  • denkan

    7

  • andrejsdenruskige

    5

  • stefan5300

    2

Mest aktiva i denna tråd

stefan5300

Apropå olika kulturer. Detta gäller nog att anpassa sig och inte sitta med buken i vädret och halvflåsande säga "hon får anpassa sig till mig om det ska bli något"

Jag håller med, man får ju gå halva vägen var om man nu ska hålla på som på hedenhös tid.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Det är tur att alla de som skapat något stort; Steve Jobs, Bill Gates, Skype-grundarna mfl tänkte som ni nu gör.

Menade inget illa med mitt inlagg,men..ville lyfta ett finger att man ska nog inte ha for stora forhoppningar med foretagande i Thailand med dom hinder och svarigheter som finns for oss faranger,mojligen ar denna yngling en ny Bill Gates,vad vet jag,men dom dar grabbarna vaxer inte pa trad precis!

Mvh

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag tycker att, du på ett försiktigt men tydligt sätt, skall säga till henne att i vår kultur betalar man inte för en fru. Förklara att du har respekt för hennes kultur och att du även skulle uppskatta om hon har respekt för din kultur. berätta gärna lite om vår kultur så hon förstår hur det hänger ihop.

En kompromiss kan vara att ni lägger fram en massa pengar vid bröllopet men att dessa pengar återgår till er/dig efter bröllopet.

Om din tjej har starka band till sin mormor så är det bra om du säger till din flickvän att ni kan hjälpa mamma eller mormor med lite pengar varje månad. Låt henne välja vem som ska ha pengar. Beroende på var dom bor så kan 10-15000 thb vara väl tilltaget.

Då kommer din flickvän tycka att du försöker anpassa dig till hennes kultur vilket är bra för er relation.

Jag tycker att, du på ett försiktigt men tydligt sätt, skall säga till henne att i vår kultur betalar man inte för en fru. Förklara att du har respekt för hennes kultur och att du även skulle uppskatta om hon har respekt för din kultur. berätta gärna lite om vår kultur så hon förstår hur det hänger ihop.

En kompromiss kan vara att ni lägger fram en massa pengar vid bröllopet men att dessa pengar återgår till er/dig efter bröllopet.

Om din tjej har starka band till sin mormor så är det bra om du säger till din flickvän att ni kan hjälpa mamma eller mormor med lite pengar varje månad. Låt henne välja vem som ska ha pengar. Beroende på var dom bor så kan 10-15000 thb vara väl tilltaget.

Då kommer din flickvän tycka att du försöker anpassa dig till hennes kultur vilket är bra för er relation.

Jag tycker att, du på ett försiktigt men tydligt sätt, skall säga till henne att i vår kultur betalar man inte för en fru. Förklara att du har respekt för hennes kultur och att du även skulle uppskatta om hon har respekt för din kultur. berätta gärna lite om vår kultur så hon förstår hur det hänger ihop.

En kompromiss kan vara att ni lägger fram en massa pengar vid bröllopet men att dessa pengar återgår till er/dig efter bröllopet.

Om din tjej har starka band till sin mormor så är det bra om du säger till din flickvän att ni kan hjälpa mamma eller mormor med lite pengar varje månad. Låt henne välja vem som ska ha pengar. Beroende på var dom bor så kan 10-15000 thb vara väl tilltaget.

Då kommer din flickvän tycka att du försöker anpassa dig till hennes kultur vilket är bra för er relation.

Varför 10-15000 tbh när man en hel familj i Isan kanske lever på 6-8000tbh / m. Och för en ensam gammal gumma så borde det räcka med en mindre summa.

Men alla gör som dom vill,men min fundering är att det blir snart samma som i Phuket,"priserna" stiger, kraven höjs hela tiden.Snart har ingen vanlig farang råd att bo i Thailand mer. Snacket går , han som bor där borta, han betalar minsann mycket mer, varför inte DU???

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis ett sådant här inlägg som jag inte var intresserad utav.

Du har väll ingen aning om vad för verksamhet jag har som bakgrund du har ingen aning om hur min ekonomiska sits ser ut.

Utan jag leta erfarenheter då jag läser en del inlägg här antar där e många som är årtionde före mig och har kött på benen vad det gäller deras regler..

Jag har inga problem med att skänka det till hennes familj men som nedanstånde citat längre ner i inläggen så ingår det ej i min familj att köpa sig en kvinna.

Det är inte Guld allt man får här, det finns alla varianter, men du vill komma hit och få svar, samt dirigera, hur du vill att alla skall skriva.

Varför frågar du, om du inte vill lyssna på alla goda råd.Det bottnar troligen i att det som du har tänkt dig INTE stämmer med dom svar du får.

Erfarenhet ger visdom, den är lätt att bära, din börda kanske är för tung för dig just nu.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Varför 10-15000 tbh när man en hel familj i Isan kanske lever på 6-8000tbh / m. Och för en ensam gammal gumma så borde det räcka med en mindre summa.

Men alla gör som dom vill,men min fundering är att det blir snart samma som i Phuket,"priserna" stiger, kraven höjs hela tiden.Snart har ingen vanlig farang råd att bo i Thailand mer. Snacket går , han som bor där borta, han betalar minsann mycket mer, varför inte DU???

Ja summan kan man alltid diskutera. Att man överlever på 6-8000 THB/månad betdyer inte att det är den nivå som anhöriga tycker är bra. Allt beror på hur mycket man kan ge tycker jag.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...