Jump to content
IGNORERAD

Golf


kaisab

Recommended Posts

Skrev på fel ställe tidigare!! (Under MAT!!)

Vi har precis köpt hus utanför Ban Phe och vi tycker om att spela golf. Vi vet att det är en bit att åka, men var är bäst och mest prisvärt?  Har någon några tips om medlemskap? Vet någon om där finns planer på att bygga ytterliggare golfbanor närmare?

tacksam för alla info!!

Link to comment
Dela på andra sajter

:wai:

Utanför Ban Chang finns 2 bra banor.

Eastern star och Emerald.

Lite mer norrut finns Rayong Green Valley och St.Andrews 2000

http://www.thaigolfe...ch.phtml?area=6

Ett tips är att du spelar i Pattaya området 

skaffa ett kort på Pattaya sportsclub

Då får du billigare greenfee på dom flesta banorna

http://www.pattayasports.org/

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:wai:

Utanför Ban Chang finns 2 bra banor.

Eastern star och Emerald.

Lite mer norrut finns Rayong Green Valley och St.Andrews 2000

http://www.thaigolfe...ch.phtml?area=6

Ett tips är att du spelar i Pattaya området 

skaffa ett kort på Pattaya sportsclub

Tack för svaret. Jag har hört detta tidigare med Pattaya sportclub, men gäller det alla banor runt om där?

Hur är det om man är riktigt medlem i någon av de banor som ligger närmast? Är det som i Sverige att man spelar "gratis" på sin hemmabana ?  Någon som vet ?

Då får du billigare greenfee på dom flesta banorna

http://www.pattayasports.org/

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med knifetown.

Pröva gärna Phoenix och LeamChabang kanonbanor och vettig greenfe

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Medlemskap behövs väl inte i Thailand... eller finns det lyxbanor som kräver det?

Jag har spelat på fem olika banor där... aldrig hört talas om medlemsskap.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte en enda bana omkring Pattaya som kräver medlemskap men "tricket" är att man kan få rabatt om man är medlem Pattaya sportsclub.

Har själv gjort det, åkt dit och anmält mig. De fotograferar du betalar, har för mig 500 Thb. Du får ett inplastat kort i kreditstorlek med bild på dig själv och det räcker c:a 3-5 månader.

Visa upp det vid betalning av greenfee på den bana du tänkt spela på och du har fått 10-15 % rabatt.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrivet av: kaisab

Tack för svaret. Jag har hört detta tidigare med Pattaya sportclub, men gäller det alla banor runt om där?

Hur är det om man är riktigt medlem i någon av de banor som ligger närmast? Är det som i Sverige att man spelar "gratis" på sin hemmabana ?  Någon som vet ?

På sportklubbens hemsida

under golf och golf discounts skall det finnas alla en prislista över greenfee avgifter

Tyvärr så kan jag inte läsa dom filerna på min dator men du kanske har bättre utrustning

När det gäller medlemskap i en golfklubb och hur det fungerar

så bollar jag över frågan till Vaxet eller Janne (jive?) dom vet mer

En annan fördel med sportkortet är att man får rabatter på allt ifrån 

hotell , resturanger , skräddare , klädbutiker  m.m

En bekant till mig blev glatt överraskad när han fick 10% rabatt på en sjukhusräkning.

Man måste inte vara golfare för att bli medlem

Läs mer under Discuont program

http://www.pattayasports.org/

Quote

Medlemskap behövs väl inte i Thailand... eller finns det lyxbanor som kräver det?

Jag har spelat på fem olika banor där... aldrig hört talas om medlemsskap.

/jfk

På banorna runt Pattaya - Chonburi är du välkommen att spela golf utan medlemsskap

Däremot är det flera banor som ställer krav på klädseln

Ex. Inga tröjor utan krage eller jeansshorts

Jag har aldrig hört talas något krav på handikap heller (skulle behövas ibland )

Hamnar man bakom en 5 - boll med koreaner kan det ta tid

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Ja, detta med klädkrav har jag stött på.

Jag fick inte spela för att jag hade långbrallor...  :surprised:

Shorts okej däremot. 

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog bara faranger från väst som spelar i shorts

Japaner o koreaner har långbyxor , långärmat  och en extra caddie för att hålla paraplyt

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Det är nog bara faranger från väst som spelar i shorts

Japaner o koreaner har långbyxor , långärmat  och en extra caddie för att hålla paraplyt

Observera... jag fick inte spela i långbyxor. Endast shorts!

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Knifetown och andra!

Det finns olika typer av medlemskap här nere.

Det vanligaste är att man köper en andel eller aktie och får då spela med kraftigt reducerad greenfee - brukar hålla sej kring 0 - 200 thb greenfee.

Man måste dock betala caddyfee (ca 200-250 baht) + avgiften för ev. golfbil (ca 600 thb) + årsavgift.

På Phoenix ligger idag andelarna på 250 000 - 300 000 baht och då inkluderar förmånerna alla medlemmar i familjen.

Ena annan form av medlemskap är årsmedlemskap, som du kan köpa på t ex Siam CC. Jag tror att deras årsmedlemskap idag kostar 60 000 thb och med denna får du spela för 400 thb greenfee + caddyfee + avgiften för golfbil.

När jag nämner caddyfee så inkglädjeflickaar detta inte den obligatoriska tipen till caddy (200 - 250 baht).

Min åsikt är, att skall man hitta fördelar med ett medlemskap så skall helst flera i familjen spela kontinuerligt ett par gånger i veckan (på sin medlemsbana).

Jag har ett medlemskap i PSC, som nämns ovan. De finns i två varianter:

Ett 1-års medlemskap och ett 6-årsmedlemskap. Jag tror att avgifterna är 1500 resp. 5000 baht (lite osäker här). Detta medlemskap ger 10% rabatt på de flesta greenfees + 10 % rabatt på en drös olika ställen i Pattis. Dock ej sjukvård, som nämndes ovan, utan enbart på medicin och annat som handlas på apoteket.

Laem Chabang, som har nämnts tdigare i tråden, är en mycket bra och välskött golfbana, men tillhör också de dyraste att spela samt att golfbil är obligatorisk. Även om man spelar här på sportdagar (kraftigt reducerad greenfee), så kommer man knappast under 2000 thb med alla andra avgifter inkglädjeflickaade (caddyfee, caddytip och golfbil).

Det finns mycket att säga runt golfen här nere, men detta får räcka så länge från mej.

Knifetown!

Kommer du ner snart så vi kan lira?

Janne

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ändring!

Andra stycket skall vara ... inkluderar...

Av någon anledning så fungerade inte ändringsfunktionen.

Janne

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

jfk!

Jag har väldigt svårt att tro på vad du skriver om långbyxor k:a shorts.

Asiaterna är väldigt måna om sin golfklädsel - att se ut som golfproffsen på TV!

Kan det ha handlat om en missuppfattning?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillägg till #14!

Man kan också se köpet av en golfaktie som en investering.

Kan man sälja sin aktie efter några år till minst samma pris som man gav för den, så har man ju spelat golf ganska billigt under tiden.

Hittills har dessa aktier bara stigit i pris.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Knifetown!

Kommer du ner snart så vi kan lira?

Janne

Jag hoppas komma ner några veckor runt jul o nyår

Jag vill ha revansch

Harebra

Quote

PÅ 19 hålet har jag spelat det kosta ca 2000 bath inkl.bathtaxi Mvh Måne :great:

På St. Andrews 2000 har dom 19 hål :yes:

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker golfen runt Pattaya är otroligt bra. Att lösa medlemskap i Pattaya sports klubb är suveränt om man vill jaga egna golftider. Men under högsäsong är det trångt på banorna. Emerald är skitkul tycker jag . Framför allt med och motgräset på grenerna. Man kan bryta ihop för mindre. Jag spelar med scandalic. Slipper allt besvär. Behöver inte anordna transport utan åker bara med. Träffar många trevliga människor. Men vill man tävla med scandalic såg jag att man f.o .m i år måste vara med i Pattaya sports klubb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå in på hemsidan . Nya regler för i år igen. Vi som kommer ner på en kortare resa är nämligen helt chanslösa mot långliggarna. Det var därför dom ändrade reglerna för ett par år sedan. Men nu ska vi följa Pattaya sportsklubbs regler. Bara att hoppas att man kan tillgoda räkna sina gamla ronder. Men det är väl inte troligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska dom hcp reglerna vara lättare. Ja då kanske man

kan ta en golfsväng med scandalic nästagång man

åker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...