Jump to content
IGNORERAD

Frågor om giftiga växter och djur, bilder


Guest borichiangmai

Recommended Posts

kitungmakmak

Hej

 

Det blir stort rabalder hemma om vi får in en sådan och alla hjälps åt för att döda den omedelbart, men dom är både snabba och platta nog för att krypa in och gömma sig där dom är svåra att komma åt, tyvärr gömmer dom sig även bland madrasser och sängkläder.

 

Därför gillar jag egentligen det Thailändska systemet utan sängar där man packar ned och upp allting varje dag och sover på golvet, skakar allt innan man bäddar och ser att inget gömmer sig där, sen sticker man ju in myggnätet under madrassen och ligger väl skyddad.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Månne var jag har varit senaste resorna då, för det känner jag inte alls igen. Trodde det var maha sarakham och borabue, men jag kanske hamnade i torslanda. 

 

Nåväl, sånt ska man inte skojja om.

 

Vi köpte faktiskt en skohållare (i äkta plast för några battingar). Fungerade så att man trädde upp dojjorna på en ställning och då ska det tydligen vara en envis jävel till tusenfoting, skorpion eller orm till att försöka sova i sandalerna.

 

Nackdelen är väl att dom kanske väljer sängen istället :crazy:

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    5

  • stefan5300

    4

  • svampen

    2

  • Sangsom19

    1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Giftspindel? Ville duscha me mej i morse.

Tirak tog fram en flipflop o klappa till, nu är den absolut ogiftig.

20160816_084548.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-08-16 at 04:55, skrev lillamannen:

Giftspindel? Ville duscha me mej i morse.

Tirak tog fram en flipflop o klappa till, nu är den absolut ogiftig.

20160816_084548.jpg

Ej giftig,men man ska nog inte stoppa in den i munnen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej blev stucken 2 ggr av en skorpion för ca halvår sedan när jag tog på mig en tröja som hängt ute på en stol. Betten kändes i ca 30 min men sen försvann smärtan ( inte så stark ). Så nu skakar jag det som hängt ute. Sen är min fru mycket rädd för en krälande varelse röd och ca 5 cm ( som en tusengfoting ) och dyker upp många runt huset när det regnat. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev haan:

Hej blev stucken 2 ggr av en skorpion för ca halvår sedan när jag tog på mig en tröja som hängt ute på en stol. Betten kändes i ca 30 min men sen försvann smärtan ( inte så stark ). Så nu skakar jag det som hängt ute. Sen är min fru mycket rädd för en krälande varelse röd och ca 5 cm ( som en tusengfoting ) och dyker upp många runt huset när det regnat. mvh

 

Var den svart eller vitgul, blir du stucken av en vitgul så kan du bli riktigt sjuk men den svarta inte lika giftig enligt byborna.

 

De här tusenfotingarna ska du akta dig för, gör visst jätteont att bli biten av en sådan och man blir visst riktigt dålig.

Scolopendra

scolopendra giftig stor som en underarm.jpg

 

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2013-03-16 at 06:19, skrev Sangsom19:

Någon som vet vad detta är för art? Giftig?

 

spindel.jpg

 

 

Bilden är lite mörk, skulle tro att det är en Huntmans spider. Inte farliga för människan. Många tror att det är fågelspindlar men fågelspindlar finns bara i "Nya Världen" 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Thailands farligaste orm Banded Krait

banded-kraits-thailand-snake-farm-480.jpg

Ändrades av Scandinaviancorner
Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎08‎-‎18 at 17:13, skrev Scandinaviancorner:

Thailands farligaste orm Banded Krait

banded-kraits-thailand-snake-farm-480.jpg

 

Röda Korsets Ormfarm
Queen Saovahba Memorial Institute and Snake Farm.

 

Länge sedan nu jag var där.

Först info och diabildsvisning av olika ormar och hur farliga de var ( tyvärr nickade jag till mellan varven. Det hade väl varit för mycket rajtantajtan i bingen natten innan) sedan var det ormshow.

Kommer ihåg att om man såg vissa ormar så skulle man stå stilla. Då upptäckte de inte en och ålade vidare.

Andra ormar skulle man springa fort som fan ifrån. De gick efter värmen som man utstrålade.

Fan vet när man skulle stå stilla och när man skulle springa.

 

 

005_2A.JPG

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...