Jump to content
IGNORERAD

Ta med pengar ut från Thailand


måne

Recommended Posts

Hur mycket bath,dollar eller sek får man lagligen föra ut ur Thailand

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, det var en intressant fråga. Jag har läst att man får föra ut max 50.000 Baht. Eller annan valuta motsvarande 50.000 Baht. Jag har nyligen sålt min fastigheti Thailand så eventuella svar vore intressant att läsa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, en annan fråga i samma ämne. Jag kommer att sälja en Condo i Thailand. Min fråga är då om pengarna måste fysiskt visas då man besöker Land Office för att överföra lagfarten. Jag själv hade problem. var tvungen att ha ett intyg från Bangkok Bank att pengarna införts från Sverige. Eftersom jag hade överfört pengarna många år tidigare kunde jag inte visa ett sådant dokument. Eller kan jag skänka condot till annan Farang.

Jag kunde inte skänka en fastighet till min Thailändska fru. Då det gällde då ett hus. Skänkte huset då till svärmor. Och ett år senare kunde hon skänka fastigheten till min fru. Hennes dotter.

Intressant ämne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja måne,

Måste säga att du var den sista jag trodde transporterade pengar i den riktningen..

De gånger vi har träffats kan det omöjligen varit aktuellt att ha pengar över...

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja måne,

Måste säga att du var den sista jag trodde transporterade pengar i den riktningen..

De gånger vi har träffats kan det omöjligen varit aktuellt att ha pengar över...

Puss

Erkki

Jadu Erkki,man är ju affärsman uti fingerspetsarna :crazy: så för att inte släkten ska tro och hoppas för mycket så måste man dränera kontona ibland :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

50 000 THB eller lika belopp i andra valutor gäller på flygplatsen för att föra ut kontanter. Sedan har de flesta länder regler för hur mycket man får föra in, och det kan skilja sig.

Om man har work-permit är det heller inte problem att föra pengar mellan sitt Thai konto och tex Svenska konto, i princip obegränsade belopp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...