Jump to content
IGNORERAD

Experter ratar regeringen Yinglucks arbete , men hennes popularitet ökar.


noBuzz

Recommended Posts

Inlagd (ändrad)

Väldig många verkar vara exterter på Thailand och vet mycket mer om thailändsk politik än vad thailändarna själva vet. Många tar också chansen så snart de får en möjlighet att klanka ner på nuvarande regering, och anser att de bör avgå (eller bli avsatta underförstått?).

Jag tycker att vi (och även ni som är experter på thiländsk politik, vilket inte jag är) kan låta tiden gå. Thailand är en ung demokrati, det är länge sedan ett valresultat fick gälla perioden ut. Låt nu folket i Thailand välja sina egna repressentanter under några efterföljande val, så tror och hoppas jag att allt skall ändras till det bästa. Vi kan inte (tycker jag) bara säga att alla som röstar på PT är köpta eller dumma. Det gäller ju en stor del av Thailands befolkning, som åtminsone jag älskar.

/GSt

Måste säga att jag tycker att det där är ett väldigt besynnerligt inlägg.

Självklart så finns det folk här som är mer intresserade än andra av thailändsk politik.

Precis som det finns personer i Thailand som är mer intresserade än andra av politik.

Vissa av dessa personer, som är mer insatta, verkar säkerligen vara experter. I varje fall i förhållande till de som inte är insatta.

Men vad får dig att generalisera och jämföra alla thailändare med alla här på forumet?

Insikt och kunskap är högst individuellt och även om du fattar noll, kan noll och har noll intresse så betyder det inte att detsamma gäller för andra. Jag är betydligt mer insatt i thailändsk politik än många thailändare jag känner och det är absolut inget konstigt med det eftersom jag spenderat en hel del tid med att lära mig om thailändsk politik.

Precis som det inte är konstigt att det finns thailändskor på det här forumet som är betydligt bättre än mig på svensk myndighetsutövning. eftersom de läser om detta, skriver böcker om detta och är mer intresserade av detta, än mig.

Och likaså så undrar jag varifrån du får generaliseringen att "vi" säger att PTs alla väljare är dumma? Vem säger det?

Jag tycker att den typen av generaliserad argumentation är tämligen värdelös och man ser den ofta förekomma hos skribenterna på den röda sidan. Samtliga av de som givit dig karma för ditt inlägg använder den typen av fördummande argumentation.

Är det verkligen så illa ställt att ni inte kan debattera utan att generalisera så grovt?

Och, åter igen, vem har uttryckt någon som helst vilja att nuvarande regering ska avsättas, kuppas bort eller inte få sitta tiden ut?

Du insinuerar detta i ditt inlägg, och IL brukar göra det samma. Men varför?

Känns det inte löjligt, och värdelöst, att argumentera mot saker som ingen uttryckt?

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    12

  • andersbangkok

    6

  • Tallviking

    5

  • MaiChai

    5

Mest aktiva i denna tråd

Guest Khun Lung Pung

Apropå trakasserier, och demokrati.

Läs vad du själv skriver och rackar ner på IL.

Han uttrycker sin åsikt, du trakasserar i tråd efter tråd här på forumet.

Slutsats, du är inte mycket bättre än rödskjortorna i sin praktiska demokrati utövning.

Lev som du lär så blir du mer trovärdig.

Men det är väl skillnad på nått sätt som inte jag kan fatta, och det är inte ett citat av dig utan mer en slutsats.

Att skriva eller säga till någon att man har en annan åsikt är normalt i en demokrati. :thumbsup:

Skriver man provokativt och utmanande och dessutom ljuger när det passar, som IL, får man räkna med mothugg.

Att han får mothugg mot sina provocerande texter ser jag som väldigt sunt och demokratiskt, eller vill du att lögn ska vara sanning och ingen får opponera sig. I så fall skulle du trivas i en röd by.

Debatt är viktigt i ett demokratiskt samhälle.

Om man däremot slår ner någon eller försöka döda någon som har en annan åsikt, så är det både brottsligt och odemokratiskt.

Väldigt enkelt. Förstår du skillnaden?

Vad är det mer som du inte fattar? Sjung ut så ska du se att du kan få hjälp här på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Apropå trakasserier, och demokrati.

Läs vad du själv skriver och rackar ner på IL.

Han uttrycker sin åsikt, du trakasserar i tråd efter tråd här på forumet.

Slutsats, du är inte mycket bättre än rödskjortorna i sin praktiska demokrati utövning.

Lev som du lär så blir du mer trovärdig.

Men det är väl skillnad på nått sätt som inte jag kan fatta, och det är inte ett citat av dig utan mer en slutsats.

Det är klart att man kan ha åsikten att när jag kritiserar IL för lögner samt argumenterar kring det han skriver, så kan detta uppfattas som trakasseri. Detta särskilt om man inte kan se fel i fakta, då kan man ju alltid ta till argument som trakasseri.

Då kan jag meddela att så länge detta forum finns så komemr jag argumentera (man skulle kunna kalla det uttrycka min åsikt om man vill) med de som har andra åsikter.

Detta kallas debatt och förekommer i demokratier. I en-partistater (t.ex Ryssland just idag) så kan man hänföra detta till trakasseri. Själv är jag mer för demokrati än en-partistat, vilken tillhör du?

vad gäller det som du kommenterade i min text; vad var trakasseri? Att jag anser att rödskjortorna stört valmöten? Att jag tycker det är olustigt med "röda byar" när dom nått majoritet i byn? Detta ser jag gärna att du förklarar närmare.

Edit;: jag hoppas att du inte känner dig trakasserad nu, då ber jag om ursäkt i förväg.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Att skriva eller säga till någon att man har en annan åsikt är normalt i en demokrati. :thumbsup:

Skriver man provokativt och utmanande och dessutom ljuger när det passar, som IL, får man räkna med mothugg.

Att han får mothugg mot sina provocerande texter ser jag som väldigt sunt och demokratiskt, eller vill du att lögn ska vara sanning och ingen får opponera sig. I så fall skulle du trivas i en röd by.

Debatt är viktigt i ett demokratiskt samhälle.

Om man däremot slår ner någon eller försöka döda någon som har en annan åsikt, så är det både brottsligt och odemokratiskt.

Väldigt enkelt. Förstår du skillnaden?

Vad är det mer som du inte fattar? Sjung ut så ska du se att du kan få hjälp här på MPR.

Hej

Ljuger får allt stå för dig och dina högerextrema vänner, själv skulle det aldrig falla mig in att ljuga om något, men visst har det hänt att minnet spelar en ett spratt ibland, men det har åtminstone jag vett att erkänna, jag är en människa och inte en vandrande dator eller lexikon.

Att svälja och gå ut med och stå upp för all politisk smutskastning som förekommer ifrån dom gamla makthavarnas och demokratins fienders sida mot landets fattiga väljare hur galet och felaktigt det är ska man nog inte vara så stolt över, och är man det bör man nog försöka sätta sig in i läget för befolkningen i norr. nordost och i Bangkoks slum lite bättre, dom är varken ondsinta, odemokratiska, bråkmakare eller terrorister även om ni tillsammans med PAD, Överklassen, Generalerna och demokraterna försöker framställa dom som det, själv tycker jag att det är självklart och sunt att inte alla sväljer er överklass propaganda utan står upp för den lille mannens rättigheter till ett bättre och jämställdare liv utan hot om militärkupp, våld och fängelse när man själva vill vara med och påverka sitt framtida liv via fria val.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ljuger får allt stå för dig och dina högerextrema vänner, själv skulle det aldrig falla mig in att ljuga om något, men visst har det hänt att minnet spelar en ett spratt ibland, men det har åtminstone jag vett att erkänna, jag är en människa och inte en vandrande dator eller lexikon.

Mvh Isan Lover

Host, host, vett att erkänna? När gjorde du det sist?

När du fick veta att Surayud tillsattes som PM efter kuppen och inte Abhisit?

När det gick upp för dig att det exploderande flygplanet på Don Muang inte var än hämd för WOD som inträffade 2 år senare?

Eller någon annan gång...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Som sagt att bli kallad lögnare av forumets konservativa traditionalister och rojalister på högerkanten som ställer upp tillsammans på samma sida som landets generaler, PAD och landets överklass ser jag enbart positivt på och det tar jag faktiskt som en komplimang, värre hade det varit om jag hade varit på kant med dom som sympatiserar med landets fattiga gräsrötter och fått medhåll av förtryckarna.

Mvh Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Som sagt att bli kallad lögnare av forumets konservativa traditionalister och rojalister på högerkanten som ställer upp tillsammans på samma sida som landets generaler, PAD och landets överklass ser jag enbart positivt på och det tar jag faktiskt som en komplimang, värre hade det varit om jag hade varit på kant med dom som sympatiserar med landets fattiga gräsrötter och fått medhåll av förtryckarna.

Mvh Isan lover

Så bara för att man påstår sig stödja gräsrötterna så är det Ok att ljuga. Gång, på gång, på gång, på gång..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Som sagt att bli kallad lögnare av forumets konservativa traditionalister och rojalister på högerkanten som ställer upp tillsammans på samma sida som landets generaler, PAD och landets överklass ser jag enbart positivt på och det tar jag faktiskt som en komplimang, värre hade det varit om jag hade varit på kant med dom som sympatiserar med landets fattiga gräsrötter och fått medhåll av förtryckarna.

Mvh Isan lover

Är det din typ av sanning att påstå att alla som inte tycker som du och håller med dina lögner är "konservativa traditionalister och rojalister på högerkanten som ställer upp tillsammans på samma sida som landets generaler, PAD och landets överklass" ?

Du ÄR på kant med alla som sympatiserar med landets fattiga i HELA landet för du vägrar bry dig om andra än "de fattiga gräsrötterna i norra, nordöstra Thailand och i Bangkoks slum"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så bara för att man påstår sig stödja gräsrötterna så är det Ok att ljuga. Gång, på gång, på gång, på gång..

Hej

Jag ljuger inte och det vet alla som känner mig på riktigt både i och utanför Sverige, jag tycker att det är riktigt lågt att påstå något sådant som att folk men genom sig själv tror man sig väl också känna andra och jag är inte förvånad över att dom som stöder traditionalisterna, rojalisterna och landets överklass beskyller mig för lögner när deras argument inte håller i ett demokratiskt perspektiv, det blåser ju inte precis medvind för dom gamla makthavarna och deras svenska fans i Thailand så jag har viss förståelse för deras desperation.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag ljuger inte och det vet alla som känner mig på riktigt både i och utanför Sverige, jag tycker att det är riktigt lågt att påstå något sådant som att folk men genom sig själv tror man sig väl också känna andra och jag är inte förvånad över att dom som stöder traditionalisterna, rojalisterna och landets överklass beskyller mig för lögner när deras argument inte håller i ett demokratiskt perspektiv, det blåser ju inte precis medvind för dom gamla makthavarna och deras svenska fans i Thailand så jag har viss förståelse för deras desperation.

Mvh isan Lover

Och då kommer standardlögnen 1A att alla som inte tycker som Du "stöder traditionalisterna, rojalisterna och landets överklass". Även om Du råkade glömma militären och den icke existerande adeln den här gången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Som sagt att bli kallad lögnare av forumets konservativa traditionalister och rojalister på högerkanten som ställer upp tillsammans på samma sida som landets generaler, PAD och landets överklass ser jag enbart positivt på och det tar jag faktiskt som en komplimang, värre hade det varit om jag hade varit på kant med dom som sympatiserar med landets fattiga gräsrötter och fått medhåll av förtryckarna.

Mvh Isan lover

Du gör anmärkningsvärda grova övertramp när du gång på gång svingar din bila mot de som tycker sig en mörkt hål av lögner och inkompetens från den nuvarande regeringen. Jag kan inte se något inlägg där personer hyllar generaler och landets överklass och är emot en sann demokrati utveckling i Thailand. Du gör inlägg på inlägg med dessa tarvliga svepande påståenden och förmår inte själv höja blicken och se att vi trots allt inte står så långt ifrån varandra. Även du vet att Thaksin är en korrupt person bland många,många andra. Skall Thailand i den närmaste framtiden ges en chans till att komma i rätt fåra i den långa vandringen mot ett jämlikare samhälle så måste Mr T och andra helt ställas utanför all politisk makt. Positivt är att regeringen trots allt sitter kvar och jag hoppas att det är ett första steg på den törn beströdda vägen.Nästa val hoppas jag sker utan mutor till befolkningen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag ljuger inte och det vet alla som känner mig på riktigt både i och utanför Sverige, jag tycker att det är riktigt lågt att påstå något sådant som att folk men genom sig själv tror man sig väl också känna andra..

Det finns massor av exempel här på forumet på hur du, medvetet, har ljugit. Och senast bara i den här tråden där du kallar dina motståndare för " konservativa traditionalister och rojalister på högerkanten" .

Du kan tycka att det är hur lågt du vill, och du kan försöka försvara dig, eller förklara dig, hur du vill. Eller försöka motivera dina lögner med något sympatiskt motiv.

Men faktum kommer ändå att kvarstå. Och det är att du regelbundet ljuger. Och det är något som vilken normal seriös sund människa som helst inser som läser de här trådarna. Oavsett var dennes sympatier må ligga.

Så lär dig att leva med det. Eller ändra dig. Jag tycker att du ska göra det senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag ljuger inte och det vet alla som känner mig på riktigt både i och utanför Sverige, jag tycker att det är riktigt lågt att påstå något sådant som att folk men genom sig själv tror man sig väl också känna andra och jag är inte förvånad över att dom som stöder traditionalisterna, rojalisterna och landets överklass beskyller mig för lögner när deras argument inte håller i ett demokratiskt perspektiv, det blåser ju inte precis medvind för dom gamla makthavarna och deras svenska fans i Thailand så jag har viss förståelse för deras desperation.

Mvh isan Lover

Att du "ljuger" är kanske ett starkt ord. För mig "ljuger" man när man medvetet för fram påståenden som man från början vet är osanna.

I ditt fall så har du ett otal gånger blivit ertappad med att föra fram felaktiga uppgifter.

Om det är lögner (enligt mitt sätt att se det) eller om du har taskigt minne; det vet ´jag inte.

Däremot är det svårt att debattera med någon som så uppenbart endera har taskigt minne, inte vet, eller ljuger. Övriga får då korrigera dina felaktigheter ständigt. Eftersom du inte alls verkar så ödmjuk som du försöker framställas dig så blir debatten ofta fånig.

Det där snacket du för om att vi stödjer rojalisterna, landets överklass mm. mm. är så fånigt och lågt att du faller på ditt eget grepp där. Det blir bara fånigt!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste säga att jag tycker att det där är ett väldigt besynnerligt inlägg.

Självklart så finns det folk här som är mer intresserade än andra av thailändsk politik.

Precis som det finns personer i Thailand som är mer intresserade än andra av politik.

Vissa av dessa personer, som är mer insatta, verkar säkerligen vara experter. I varje fall i förhållande till de som inte är insatta.

Men vad får dig att generalisera och jämföra alla thailändare med alla här på forumet?

Insikt och kunskap är högst individuellt och även om du fattar noll, kan noll och har noll intresse så betyder det inte att detsamma gäller för andra. Jag är betydligt mer insatt i thailändsk politik än många thailändare jag känner och det är absolut inget konstigt med det eftersom jag spenderat en hel del tid med att lära mig om thailändsk politik.

Precis som det inte är konstigt att det finns thailändskor på det här forumet som är betydligt bättre än mig på svensk myndighetsutövning. eftersom de läser om detta, skriver böcker om detta och är mer intresserade av detta, än mig.

Och likaså så undrar jag varifrån du får generaliseringen att "vi" säger att PTs alla väljare är dumma? Vem säger det?

Jag tycker att den typen av generaliserad argumentation är tämligen värdelös och man ser den ofta förekomma hos skribenterna på den röda sidan. Samtliga av de som givit dig karma för ditt inlägg använder den typen av fördummande argumentation.

Är det verkligen så illa ställt att ni inte kan debattera utan att generalisera så grovt?

Och, åter igen, vem har uttryckt någon som helst vilja att nuvarande regering ska avsättas, kuppas bort eller inte få sitta tiden ut?

Du insinuerar detta i ditt inlägg, och IL brukar göra det samma. Men varför?

Känns det inte löjligt, och värdelöst, att argumentera mot saker som ingen uttryckt?

Ingen idé att gå i polemik mot detta, blir bara tröttsamt. Jag tycker bara att vi skall vara glada att Thailand fått en regering de själva valt, och att vi skall hoppas att detta får fortsätta i många val framöver. Man brukar ju säga i en demokrati att ett folk får den regering de förtjänar. Nu är det många av de fattigaste som valt denna regering, och det är mycket möjligt att det inte är någon bra regering ens för dem, men förhoppningsvis kommer folk i så fall att upptäcka detta så småningom. Tror dock som jag skrev tidigare att de kanske helt enkelt valde det minst dåliga, och att "de röda" fått sympati just för att de tidigare vid ett antal tillfällen blivit bortkuppade.

Tidigare när de röda vunnit har ju (i Thailand) framkommit förslag från vissa håll, att de fattiga i Isans röster inte skulle vara lika mycket värda, eftersom de är för dumma att förstå sitt eget bästa. Detta har ju naturligtvis utnyttjats av Thaksin och hans anhängare. Låt Thailands demokrati växa fram, det kommer att ta några val, men om de valda regeringarna får vara i fred, är jag övertygad att det kommer att bli bättre och bättre med tiden. Tror inte att vi "välbesuttna" falanger är en representativ grupp för Thailands väljare.

Med detta är ämnet slutdiskuterat för mig.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

carpenter

Ja du IL Hollyvoodfruarna har problem.

Kan det möjligen vara penga problem, att man har en sådana högerextrema åsikter.

Link to comment
Dela på andra sajter

carpenter

Ja du IL Hollyvoodfruarna har problem.

Kan det möjligen vara penga problem, att man har en sådana högerextrema åsikter.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ja du IL Hollyvoodfruarna har problem.

Kan det möjligen vara penga problem, att man har en sådana högerextrema åsikter.

Jag funderade ett tag på om jag överhuvudtaget skulle kommentera detta inlägg. Det kan så lätt uppfattas som lyteskomik och det är inte min grej...att göra sig lustig på andras bekostnad.

Jag nöjer mig med att fråga; vilka "högerextrema åsikter" avser du?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen idé att gå i polemik mot detta, blir bara tröttsamt. Jag tycker bara att vi skall vara glada att Thailand fått en regering de själva valt, och att vi skall hoppas att detta får fortsätta i många val framöver. Man brukar ju säga i en demokrati att ett folk får den regering de förtjänar. Nu är det många av de fattigaste som valt denna regering, och det är mycket möjligt att det inte är någon bra regering ens för dem, men förhoppningsvis kommer folk i så fall att upptäcka detta så småningom. Tror dock som jag skrev tidigare att de kanske helt enkelt valde det minst dåliga, och att "de röda" fått sympati just för att de tidigare vid ett antal tillfällen blivit bortkuppade.

Tidigare när de röda vunnit har ju (i Thailand) framkommit förslag från vissa håll, att de fattiga i Isans röster inte skulle vara lika mycket värda, eftersom de är för dumma att förstå sitt eget bästa. Detta har ju naturligtvis utnyttjats av Thaksin och hans anhängare. Låt Thailands demokrati växa fram, det kommer att ta några val, men om de valda regeringarna får vara i fred, är jag övertygad att det kommer att bli bättre och bättre med tiden. Tror inte att vi "välbesuttna" falanger är en representativ grupp för Thailands väljare.

Med detta är ämnet slutdiskuterat för mig.

/GSt

Vad bra. Intressant debatteknik att bara glida in, påstå saker om vad andra tycker, haspla ur dig en massa chabloner, och sedan fastslå ämnet som slutdiskuterat när du fått ditt sagt. :)

Själv så tycker jag att det är tröttsamt att höra en massa oförankrade insinuationer om att IL-basharna på forumet inte accepterar valresultat, inte tycker att folks röster skulle vara lika värda och annat urbota idi*tiskt som gärna sprids av vissa forummedlemmar.

Faktum, om man nu bryr sig om sådan oväsentligheter, är att "vi" accepterar valresultatet nu, precis som "vi" accepterade valresultatet när Abhisit valdes in.

De som inte accepterat ett valresultat är de som stödde UDDs kamp för att få Abhisit avsatt. Och det tar ju inte många sekunders betänketid att förstå vilka på forumet dessa var. Dessutom så kan man tolka din mening "vi skall vara glada att Thailand fått en regering de själva valt" som att du kanske inte heller accepterade det förra valresultatet.

Ditt exempel gällande PADs extremister (för det var långt ifrån alla inom organisationen som stödde detta) och deras inställning till röstsegregering är dessutom ett ganska dåligt argument att föra upp som någon slags allmän åsikt bland de rödas politiska motståndare.

Det finns, inom de röda, extrema kommunister som inte alls är intresserade av demokrati utan mer intresserade av förtryck i bästa Pol Pot anda. Tycker du att jag ska börja använda dem som exempel på vad IL och co (och du?) tycker?

Nåväl, vi andra - som gillar att debattera och inte att diktera - får väl fortsätta debatten och se ditt gästspel som ett tillfälligt inhopp, och inte så mycket mer. :)

Om du ändrar dig så välkomnar jag dig självklart tillbaka. Det är ju kul att debattera. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag ljuger inte ...cut.floskler, floskler.

Mvh isan Lover

Låt oss testa det ifall du ljuger eller inte.

Vem tillsattes som PM efter militärkuppen den 19 september 2006?

Jag vill ha ett för och ett efternamn på en thailändsk person och ingenting annat. Klarar du det utan att ljuga?

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt oss testa det ifall du ljuger eller inte.

Vem tillsattes som PM efter militärkuppen den 19 september 2006?

Jag vill ha ett för och ett efternamn på en thailändsk person och ingenting annat. Klarar du det utan att ljuga?

O.S.A

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt oss testa det ifall du ljuger eller inte.

Vem tillsattes som PM efter militärkuppen den 19 september 2006?

Jag vill ha ett för och ett efternamn på en thailändsk person och ingenting annat. Klarar du det utan att ljuga?

Nu tycker jag att Du är elak. IL har väl aldrig klarat av att stava Abhisit's namn riktigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt oss testa det ifall du ljuger eller inte.

Vem tillsattes som PM efter militärkuppen den 19 september 2006?

Jag vill ha ett för och ett efternamn på en thailändsk person och ingenting annat. Klarar du det utan att ljuga?

Blir det för svårt med tre frågor i testet?. :)

Vilken civil regering höjde militärbudgeten mest efter kuppen?

Och...

Vilket parti vann flest röster i landets fattigaste provins?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och då kommer standardlögnen 1A att alla som inte tycker som Du "stöder traditionalisterna, rojalisterna och landets överklass". Även om Du råkade glömma militären och den icke existerande adeln den här gången.

Hej

Om ni stöder dessa grupper vet man ju inte, men man kan ju med säkerhet konstatera att ni har valt att ställa er på samma sida som dom i den pågående politiska konflikten och att ni stöder samma politiska parti.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

ThaiFrasse

Blir det för svårt med tre frågor i testet?. :)

Vilken civil regering höjde militärbudgeten mest efter kuppen?

Och...

Vilket parti vann flest röster i landets fattigaste provins?

Vilken är Thailands fattigaste provins?

Stämmer det som står i wiki?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Isan

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt oss testa det ifall du ljuger eller inte.

Vem tillsattes som PM efter militärkuppen den 19 september 2006?

Jag vill ha ett för och ett efternamn på en thailändsk person och ingenting annat. Klarar du det utan att ljuga?

En liten påminnelse till IL nu när han åter klivit in i tråden...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...