Jump to content
IGNORERAD

Två soldater döda efter bomb i Pattani


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Två soldater dödades och sex andra skadades när en motorcykelbomb detonerades i den södra provinsen Pattanis Mae Lan-distrikt under tisdag morgon.

Explosionen inträffade på motorväg 418 vid Ban Wang Kwang i deldistriktet Pa Rai när soldater på väg tillbaka till sitt läger i Pattani på två lastbilar och två pickuper passerade en parkerad motorcykel som då detonerades.

Attentatet kom endast två dagar efter att premiärminister Yingluck Shinawatra var på besök i södra Thailand.

Mae Lan är det enda distriktet i de tre sydligaste provinserna vars undantagstillstånd blev tillbakadraget efter att situationen där förbättrade sig.

Källa: http://www.bangkokpost.com/breakingnews/291311/update-2-soldiers-killed-in-pattani

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

JÄVLA idi*tER, :angry2::angry2::angry2: att det alltid skall hända sådana hemskheter, ett människoliv är inget värt, Dom spränger i den allmänna folksamligen utan att tänka på vilka som drabbas? familjeförsörjande fäder, barn , o gammla , fy fan säger jag bara, Jag hoppas verkligen att det någongång får fatt i dessa marodörer o straffar dem sakta men effektivt så att deras efterlevande får veta att det inte är rätt att göra så. med effektivt menar jag då långa fängelse straff och inte dödsstraff , då blir dom martyrer o det är dem fan i mig inte.mina tankar går till dem drabbades familjer i én dag som denna , dåvåren har kommit till oss Här i skåne.Må dom drabbade vila i frid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...