Jump to content
IGNORERAD

Grävkostnader


Birger

Recommended Posts

Nästa gång vi åker ner till byn, skall vi gräva för framtida husbygge. Tomten är på drygt tre rai, blöt rismark så vi måste lägga upp en tomt för bygget. Jag räknar med niohundra kubik (30X30m) och dessutom måste vi bredda en upphöjd vägbank . Jag vill också höja tomten runt den damm som vi tar massorna ifrån, så att inte mina fiskar simmar iväg till grannen vid översvämning. Totalt talar vi om ca tvåtusen kubik som skall flyttas. Någon som har en susning om vad ett grävjobb i den här storleken kan kosta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa gång vi åker ner till byn, skall vi gräva för framtida husbygge. Tomten är på drygt tre rai, blöt rismark så vi måste lägga upp en tomt för bygget. Jag räknar med niohundra kubik (30X30m) och dessutom måste vi bredda en upphöjd vägbank . Jag vill också höja tomten runt den damm som vi tar massorna ifrån, så att inte mina fiskar simmar iväg till grannen vid översvämning. Totalt talar vi om ca tvåtusen kubik som skall flyttas. Någon som har en susning om vad ett grävjobb i den här storleken kan kosta?

Har för mig att jag betalade 225 - 250 Baht per lastbilslast, det är väl cirka 4 kubik och grovplanering med traktor.

Detta var för cirka 4 år sedan

post-3132-0-55327800-1335445101_thumb.jp

post-3132-0-68342400-1335445157_thumb.jp

post-3132-0-55327800-1335445101_thumb.jp

post-3132-0-68342400-1335445157_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Birger, i november 2011 grävde vi en fiskdamm på 400kvadratmeter och ca 4-4,5 meter djup,och använde massorna att fylla upp våran tomt,( fiskdammen var på granntomten),.2 lasbilar en stor grävmaskin,och en traktor för att jämna ut marken, samt lite betong grejer att förstärka vägen, för detta betalade vi 95000 Bath, du kan kolla på lite bilder på denna länk http://www.123minsida.se/agdurhed/32246197 bläddra till slutet på albumet.

Mvh Sven

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Birger, i november 2011 grävde vi en fiskdamm på 400kvadratmeter och ca 4-4,5 meter djup,och använde massorna att fylla upp våran tomt,( fiskdammen var på granntomten),.2 lasbilar en stor grävmaskin,och en traktor för att jämna ut marken, samt lite betong grejer att förstärka vägen, för detta betalade vi 95000 Bath, du kan kolla på lite bilder på denna länk http://www.123minsid...durhed/32246197 bläddra till slutet på albumet.

Mvh Sven

Frugan gjorde en ganska lika fyllning i slutet på februari för 100 000Bath. Jag är inte säker, men jag tror gropen var lite större. Samma uppsättning fordon användes i varje fall. Egentligen skulle vi gjort det för ett år sedan men då blev det skjutet på framtiden. Dumt nog eftersom vi då fått ett toppenpris på drygt 65000 Bath.

Du fick karma för de fina bilderna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad man bör tänka på är att där huset ska stå bör man fylla med annat än den matjorden som man tagit från fiskgropen.

Att eventuella växtdelar i matjorden ruttnar eller börjar växa under huset vill man inte. Därför fyller man där med grus eller annat oorganiskt material.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...