Jump to content
IGNORERAD

Luftavfuktare


Guest jlh66

Recommended Posts

Guest jlh66

Jag köpte nyss en sån här http://www.kcc.se/products.php?cid=30&pid=40 och tänkte att det lär ju stå i instruktionsboken hur man ställer in och så.Men den boken gjorde inte mig mycket klokare iaf. Är det nån som vet hur man ska ställa in en sån och vilka värden den ska stå på.Nu gick den i ca 12h och jag kolla hur mycket vatten det var i behållaren,ca 1,5l hade det blivit,men det känns som att den står och går hela tiden? har lite svårt och checka detta då jag inte hunnit flytta in i huset ännu,men den tiden jag var där idag tyckte jag den surra nonstop,finns en manual på hemsidan men jag blir inte mycket klokare av att läsa den,vilka värden ska den ställas på och bör det inte vara så att när den når dessa värden så ska den stanna+. Hoppas nån kunnig kan ge mig ett svar.Mvh Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

är det 3 värden 70-60-50 %

det är hur torr luft du vill ha 60 räcker

det är fläckten som snurrar hela tiden och avfuktningen borjar jobba när den går over värdet du har ställt den på

i borjan när jag hadde en avfuktare var det intresant å se hur mycket vatten den avger (beror på årstiden)

sedan anslot jag en slang och ut till avloppet

jag hadde min i källaren +att vi torkade tvätten på vintern där på vintern (swe)

dom är mycket efektiva jag var mycket forvånad over hur mycket vatten det blev på sommaren

(källarlukten forsvan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...