Jump to content
IGNORERAD

Problem med myggbett i Thailand?


Kjell

Recommended Posts

Om det nu är så att myggen fortfarande äter på dig men att du inte märker av betten,så är du ju fortfarande utsatt för risken

att bli smittad av malaria eller denguefeber.Har du koll på det eller?

Pillerna stoppar inte något av de ovannämnda...Det går inte att vaccinera sig mot dessa sjukdomar..Nu är risken liten att drabbas enligt uppgift.

http://www.resamedba...medel-Thailand/

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    18

  • khun-petch

    4

  • M33

    3

  • Tallviking

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tack och Hej

60 bast fyllda men vital som en 59 åring är man ju :dance: Man får nog fasiken hållas med vuxen tabletterna är jag rädd för :36: . Är trång i halsen i och med astma bekymmer så det finns inte ens på kartan att jag skulle ens försöka svälja en hel.

Är det inte så att de piller är avsedda för någon sort större djur typ hästar? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte så att de piller är avsedda för någon sort större djur typ hästar? :crazy:

Nog för att frun ibland :love: ... var dock tvungen att kolla för säkerhets skull.. :mdr:

post-4345-0-37712300-1334893272_thumb.jp

post-4345-0-37712300-1334893272_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Pillerna stoppar inte något av de ovannämnda...Det går inte att vaccinera sig mot dessa sjukdomar..Nu är risken liten att drabbas enligt uppgift.

http://www.resamedba...medel-Thailand/

Nej jag menade att antalet myggstick som man blir drabbad av ökar risken för smitta.Kan man då genom kläder eller myggmedel minska

antalet angrepp så minskar risken.Men kanske tabletterna också minskar antalet stick.Det var detta jag undrade över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterliga ett tips mot mygg. Från "allvetarsiten" 118100

"Är det mycket B-vitamin i öl? Är det sant att myggor inte gillar B-vitamin?

Ja, öl innehåller mycket B-vitamin. Öl innehåller faktiskt alla vitaminer utom C-vitamin. B-vitamin avger också en viss doft som är myggavvisande."

Jag har inga problem med mygg. Undrar vad det kan bero på?

Förvisso inte på ölen! Jag sitter just hemkommen och fullständigt sönderbiten, måste käka antibiotika för infektioner i de sönderkliade betten och jag kan försäkra att jag hade god b-vitaminnivå hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag menade att antalet myggstick som man blir drabbad av ökar risken för smitta.Kan man då genom kläder eller myggmedel minska

antalet angrepp så minskar risken.Men kanske tabletterna också minskar antalet stick.Det var detta jag undrade över.

Vet förstås inte 100 men misstänker att angreppen från myggen fortsätter i oförminskad styrka. För mig tar tabletterna bort den allergiska reaktionen och inte ett minsta spår av bett eller kliande finns. Jag är super nöjd med detta och samtidigt får jag i mig stärkande C vitaminer,se nedan.

Vore intressant att höra någon till som prövar detta...

http://www.halsosido...se/Cvitamin.htm

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest borichiangmai

Vet förstås inte 100 men misstänker att angreppen från myggen fortsätter i oförminskad styrka. För mig tar tabletterna bort den allergiska reaktionen och inte ett minsta spår av bett eller kliande finns. Jag är super nöjd med detta och samtidigt får jag i mig stärkande C vitaminer,se nedan.

Vore intressant att höra någon till som prövar detta...

http://www.halsosido...se/Cvitamin.htm

Hej

Jag skulle nog försöka att inte bli biten i huvudtaget för det är ju risk för dengufeber och malaria

kanske det blir en falsk trygghet, man blir ju biten och jag tror inte att c-vitamin tar bort smittrisken.

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet förstås inte 100 men misstänker att angreppen från myggen fortsätter i oförminskad styrka. För mig tar tabletterna bort den allergiska reaktionen och inte ett minsta spår av bett eller kliande finns. Jag är super nöjd med detta och samtidigt får jag i mig stärkande C vitaminer,se nedan.

Vore intressant att höra någon till som prövar detta...

http://www.halsosido...se/Cvitamin.htm

Vet du någonstans nära Siam sq - Asoke som man kan hitta dessa piller? Har stundtals haft problem med att jag fått stora j**la myggbett när jag varit i Thailand och slipper gärna det igen.

Ändrades av mackan33
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du någonstans nära Siam sq - Asoke som man kan hitta dessa piller? Har stundtals haft problem med att jag fått stora j**la myggbett när jag varit i Thailand och slipper gärna det igen.

Enligt frun så finns de på "drugstore" ställena och de finns ju överallt. De finns också i en mindre burk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt frun så finns de på "drugstore" ställena och de finns ju överallt. De finns också i en mindre burk.

Då skall jag kolla nästa vecka när jag landar där. Tack för tipset!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då skall jag kolla nästa vecka när jag landar där. Tack för tipset!

Skall själv köpa med mig till Sverige inför vår allergin så jag återkommer med rapport.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall själv köpa med mig till Sverige inför vår allergin så jag återkommer med rapport.

Låter bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förvisso inte på ölen! Jag sitter just hemkommen och fullständigt sönderbiten, måste käka antibiotika för infektioner i de sönderkliade betten och jag kan försäkra att jag hade god b-vitaminnivå hela tiden.

Kan det vara skillnad där på risöl och maltöl?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vitamin B12 sägs repellera mygg, men på mig hjälper bara myggmedel från australien.

grisigt att hålla på med då det inte går att tvätta av, luktar dock gott men är troligen hälsofarligt.

80% av det verksamma ämnet DEET, sverige godkänner max 20%.

Efter att ha kletat in sig med det så ser man inte en mygga.

Nu ser jag att det har kommit en massa nya produkter från det företaget oxå.

Lätt att beställa ifrån, kommer i jiffypåse.

http://www.bushman-repellent.com/

Jag rekommenderar till dom som vill vara myggfria.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Bra tips Scorpio. Finns en spray med DEET i Thailand som heter Sketelon. (ursäkta stavning) finns på de flesta snabbköp, 7 Eleven. Funkar kanon!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att det är mycket svårt att undvika myggen i Thailand

Nu här i Chiang Mai, vaknar de till liv vid skymmningen. Gäller att stänga överallt och spreja sovrummet i god tid innan läggdags . Annars vaknar man mitt i natten med full klåda.

Det som jag har lärt mig, att om man blir biten, är hydrocortison 1%. Tar i alla fall ner klådan...

Funkar 100% också om man blir biten av Thai bromsar...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Jag tror att det är mycket svårt att undvika myggen i Thailand

Nu här i Chiang Mai, vaknar de till liv vid skymmningen. Gäller att stänga överallt och spreja sovrummet i god tid innan läggdags . Annars vaknar man mitt i natten med full klåda.

Det som jag har lärt mig, att om man blir biten, är hydrocortison 1%. Tar i alla fall ner klådan...

Funkar 100% också om man blir biten av Thai bromsar...

Om ni blir bitna och för allergiutslag så använd FUCICORT salva vit tub med röd rand, denna använder jag omedelbart efter ett bett och både klåda och utslag är borta efter någon minut.

Mycket bra även vid småsår samt skrubb sår, på skyndar läkningen och är antiseptiskt.

Stor tub 250 tbh. Räcker med en väldigt liten klick, så använd den sparsamt.

DR Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt men den normala björkpollen besvären har inte drabbat mig och jag har trott att det beror på någon annat oidentifierad anledningen. Men eftersom folk i min närhet har problem men inte jag så går funderingarna om inte pillerna hjälper även mot det. Ingen aning egentligen men konstigt är det-dock bra för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju fundera på om det är C-vitaminerna eller någon av de andra substanserna som gör nytta.

Har du provat C-vitamin utan Bioflavonoid och de andra ingredienserna ?

Ser förresten att man tydligen får en viss rutin av dem med...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju fundera på om det är C-vitaminerna eller någon av de andra substanserna som gör nytta.

Har du provat C-vitamin utan Bioflavonoid och de andra ingredienserna ?

Ser förresten att man tydligen får en viss rutin av dem med...

Jag drar i mig hela tabletten då det verkar aningen bökigt att dela upp den i olika beståndsdelar :wink: så jag vet inte vad det är som har verkan eller ej.

Vad menar du med ditt konstaterande om rutin?

Link to comment
Dela på andra sajter

En av ingredienserna heter Rutin :jester:

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Köper alltid med oss några av denna. Funkar hur bra som helst.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Köper alltid med oss några av denna. Funkar hur bra som helst.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Kronan är inte helt fel den heller, som bekämpningsmedel. Inte många som gillar den och förhoppningsvis är det likadant med myggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Kronan är inte helt fel den heller, som bekämpningsmedel. Inte många som gillar den och förhoppningsvis är det likadant med myggen.

Kronan är en blandning mellan general och grov imo. Lössnus då. Men den är nog kanske bra mot myggen med? :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...