Jump to content
IGNORERAD

Problem med myggbett i Thailand?


Kjell

Recommended Posts

Personligen har jag stora problem med dessa vedervärdiga små bestar. Har många gånger fått besöka apotek för att få lindring mot plågoandarna. Minns att den enda gången som jag fått piller som effektivt tog bort alla känningar av myggorna var i Patong. Besökt samma ställe flera gånger utan att få samma piller som tidigare. Det var så effektivt att jag funderade om medicinen höll myggen borta helt eller om de fortsatte sticka mig men ingen svullnad eller irritation kunde märkas.

Nu har frun hittat en mycket effektiv medicin för mig. Pillerna är tänkt för C-vitamin intag och mot allergiska reaktioner. Det är stora piller som åtminstone jag får knäcka till 2 delar men frun har dock inga problem alls.Hade det inte varit för fruns tjat så hade det inte blivit många svalda för min del. Nu har frun varit borta en vecka och mycket riktigt har jag glömt att ta dessa varje morgon med den påföljden att jag plötsligt fick en massa kliande myggbett igen. Nu har ett liljeholmens ljus gått upp mig och jag förstår nu sammanhanget med piller intaget.

Frun har för sig att de kostade 1200B men att det var ett erbjudande just då för 900B. Hon köpte det på en "bok affär där de hade en litet apotek med naturmediciner om jag förstått det hela rätt..

post-4345-0-28792600-1334744495_thumb.jp

post-4345-0-28792600-1334744495_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    18

  • khun-petch

    4

  • M33

    3

  • Tallviking

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag kör med myggspray varje dag men det är mest för risken för malaria och dengue.Hur ofta måste man ta vitamin enligt dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med myggspray varje dag men det är mest för risken för malaria och dengue.Hur ofta måste man ta vitamin enligt dig.

Ett piller varje morgon i samband med frukost, enligt frun som inte låter mig glömma en endaste morgon men from nu så kommer hon inte behöva tjata. Har själv en massa olika piller och myggspray men detta funkar 100% för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ska testas :good:

Kanske frugan din kan hitta nåt piller så du slipper dina fyrbenta plågoandar också :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon skall omgående inköpas men nu när jag ändå håller på.När man stänger alla dörrar på kvällen så brukar det finnas bra med mygg.

Jag skall äta tabletter men finns det någon bra myggfångare för inomhusbruk,för en mindre myggrik miljö.

Nåt som drar till sig myggen och också tar kål på dom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska testas :good:

Kanske frugan din kan hitta nåt piller så du slipper dina fyrbenta plågoandar också :thumbsup:

Tyckte först att det stod tvåbenta och där finns inget känt botemedel. :crazy:

Mot de fyrbenta däremot finns det bara ett sätt och det är att förgöra dem men de är ju känsliga för våld mot hundar i Thailand så jag har fått avstått från den slutgiltiga lösningen.. :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon skall omgående inköpas men nu när jag ändå håller på.När man stänger alla dörrar på kvällen så brukar det finnas bra med mygg.

Jag skall äta tabletter men finns det någon bra myggfångare för inomhusbruk,för en mindre myggrik miljö.

Nåt som drar till sig myggen och också tar kål på dom?

Vi försöker stänga myggdörren så fort vi bara kan men det kommer alltid in ett antal. Det finns sådana effektiva mygg

lösningar i handeln och skall själv inhandla en sådan när jag flyttar ned för gott.Då skall jag ha en i trädgården och mindre inne. Fåglarna får helt enkelt söka sig en bit bort för att jaga sin mat..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Tyckte först att det stod tvåbenta och där finns inget känt botemedel. :crazy:

Mot de fyrbenta däremot finns det bara ett sätt och det är att förgöra dem men de är ju känsliga för våld mot hundar i Thailand så jag har fått avstått från den slutgiltiga lösningen.. :kort:

http://www.conrad.se/?websale7=conrad-swe&ws_tp1=nl&ref=newsletter&subref=2012nlB2C/V16ons/619815&pi=619815&otp1=tablink2

Medel mot hundar och katter i närheten

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen har jag stora problem med dessa vedervärdiga små bestar. Har många gånger fått besöka apotek för att få lindring mot plågoandarna. Minns att den enda gången som jag fått piller som effektivt tog bort alla känningar av myggorna var i Patong. Besökt samma ställe flera gånger utan att få samma piller som tidigare. Det var så effektivt att jag funderade om medicinen höll myggen borta helt eller om de fortsatte sticka mig men ingen svullnad eller irritation kunde märkas.

Nu har frun hittat en mycket effektiv medicin för mig. Pillerna är tänkt för C-vitamin intag och mot allergiska reaktioner. Det är stora piller som åtminstone jag får knäcka till 2 delar men frun har dock inga problem alls.Hade det inte varit för fruns tjat så hade det inte blivit många svalda för min del. Nu har frun varit borta en vecka och mycket riktigt har jag glömt att ta dessa varje morgon med den påföljden att jag plötsligt fick en massa kliande myggbett igen. Nu har ett liljeholmens ljus gått upp mig och jag förstår nu sammanhanget med piller intaget.

Frun har för sig att de kostade 1200B men att det var ett erbjudande just då för 900B. Hon köpte det på en "bok affär där de hade en litet apotek med naturmediciner om jag förstått det hela rätt..

Faan, 1000 mg C vitamin. Du blir ju så sur så inte ens myggorna vill umgås med dig. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Faan, 1000 mg C vitamin. Du blir ju så sur så inte ens myggorna vill umgås med dig. :crazy:

Det är liksom tanken,Nisse H. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett effektivt vapen är också el racketen som jag använder när jag ser någon mygga fladdra förbi. Får du bara träff så blixtrar det bara till och myggans öde är beseglad för tid och evighet,

Brukar varje morgon ruska på skorna som står utomhus och då ta ett par svepande svingar och det är alltid ett 10 tal som stryker med.Tyvärr så fylls det med andra blodsugare senare under kvällen och natten.

insektsdr%C3%A4paren.preview.jpg

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Du verkar ha en förkärlek till racketar av olika slag du Kjell. Tänk om du hade en sån här att grensla när hundar och mygg jagar dig :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det var helt nytt för mig - tack för tipset Kjell!

Nu brukar jag inte ha några jätteproblem med myggor, ingen av varianterna, men det är ju alltid tacknämligt om det finns ett medel som fungerar.

Brukar nöja mig med de inhemska medel som finns. Och så tunna långa kläder ibland på sena kvällar. Värst är väl nästan då dessa små sandmyggor som knappt syns, men kan göra stor skada.

Man säljer inga myggdamsugare i Thailand billigt - dessa som är så poppis i Sverige nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Började ta vitamin tabletterna på tisdag...Redan på onsdag fick jag inga myggbett längre eller rättare sagt att jag kände inte av dem längre.Frun påpekade igår att det inte var medicin utan ett hälsopreparat.Jag är skeptisk mot sådant eftersom de flesta undersökta hälsokost piller visar sig mest vara bluff och båg.

Ni som vill testa, leta upp en "Bookshop",

Till surinP3. Tack för du lät bilden ligga kvar. Inser att det kan betecknas som reklam även om jag inte har något med dem att göra..

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Du får ta med c brus ner nästa vända.

Dom ligger på 1 gram(1000mg) till betydligt lägre pris.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får ta med c brus ner nästa vända.

Dom ligger på 1 gram(1000mg) till betydligt lägre pris.

Mvh

Amja

Detta är både för C vitamin och dessutom motverkar det allergiska utslag som mig veterligen inte C brus gör..

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är både för C vitamin och dessutom motverkar det allergiska utslag som mig veterligen inte C brus gör..

Ok!

Men jag har hört att c vitamin avskräcker otygen oxå!

Jag hör till dom svårt drabbade.

Mvh

Amja

Ändrades av amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots alla myggmedel som finns tillgängliga är detta framtiden för mig..Du behöver varken spreja eller smörja in dig konstant och då är du inte ens skyddad till 100. Man vill ju inte gärna smörja in sig i ansiktet eller händerna när man skall äta. Detta behöver jag inte bekymra mig om. Ingen mer reklam nu men hoppas någon får nytta av mitt tips..

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots alla myggmedel som finns tillgängliga är detta framtiden för mig..Du behöver varken spreja eller smörja in dig konstant och då är du inte ens skyddad till 100. Man vill ju inte gärna smörja in sig i ansiktet eller händerna när man skall äta. Detta behöver jag inte bekymra mig om. Ingen mer reklam nu men hoppas någon får nytta av mitt tips..

Om Du har svårt att svälja de stora tabletterna så finns de även i tuggbart utförande.

citat från Blackmores hemsida

"Children 4-12 years – We recommend Blackmores Bio C® Chewable."

Och Du är ju så ung så det måste gälla även dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterliga ett tips mot mygg. Från "allvetarsiten" 118100

"Är det mycket B-vitamin i öl? Är det sant att myggor inte gillar B-vitamin?

Ja, öl innehåller mycket B-vitamin. Öl innehåller faktiskt alla vitaminer utom C-vitamin. B-vitamin avger också en viss doft som är myggavvisande."

Jag har inga problem med mygg. Undrar vad det kan bero på?

Link to comment
Dela på andra sajter

60 bast fyllda men vital som en 59 åring är man ju :dance: Man får nog fasiken hållas med vuxen tabletterna är jag rädd för :36: . Är trång i halsen i och med astma bekymmer så det finns inte ens på kartan att jag skulle ens försöka svälja en hel.

post-4345-0-10840000-1334887301_thumb.jp

post-4345-0-10840000-1334887301_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterliga ett tips mot mygg. Från "allvetarsiten" 118100

"Är det mycket B-vitamin i öl? Är det sant att myggor inte gillar B-vitamin?

Ja, öl innehåller mycket B-vitamin. Öl innehåller faktiskt alla vitaminer utom C-vitamin. B-vitamin avger också en viss doft som är myggavvisande."

Jag har inga problem med mygg. Undrar vad det kan bero på?

Förmodligen för du inte har tillräckligt attraktivt blod av en eller annan anledning..turgubbe :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det nu är så att myggen fortfarande äter på dig men att du inte märker av betten,så är du ju fortfarande utsatt för risken

att bli smittad av malaria eller denguefeber.Har du koll på det eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...